Ogłoszenie z dnia 2025-10-15
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup energii elektrycznej na potrzeby Śląskiego Centrum Wolności i Solidarności w Katowicach na lata 2026-2027
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Śląskie Centrum Wolności i Solidarności
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 242866640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wincentego Pola 38
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-596
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@scwis.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.scwis.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup energii elektrycznej na potrzeby Śląskiego Centrum Wolności i Solidarności w Katowicach na lata 2026-2027
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e3609222-76e3-4e23-8f42-524e3d0189db
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00475521
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00404017/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup energii elektrycznej na potrzeby Śląskiego Centrum Wolności i Solidarności w Katowicach na lata 2026-2027
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11707293.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1170729
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zobowiązany jest składać wszystkie dokumenty pod rygorem nieważności w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub podpisem kwalifikowanym.
Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl.
Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
- przeglądarka internetowa EDGE, Chrome lub FireFox w najnowszej dostępnej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”,
- łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s.
platformazakupowa.pl jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO znajduje się w punkcie XX. SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SCWiS/2/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektu Śląskiego Centrum Wolności i Solidarności w Katowicach przy ul. W. Pola 38 w Katowicach. Przewiduje się wprowadzenie instalacji fotowoltaicznej o łącznej mocy nieprzekraczającej 12,5kWp (26 paneli po 450Wp).
4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 4 Prawa energetycznego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - aktualnie obowiązująca KONCESJA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Dopuszczalna jest zmiana umowy polegająca na zmianie wynagrodzenia za przedmiot zamówienia, tj. ceny za 1 kWh - wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym lub ustawowej zmiany podatku od towarów i usług VAT – wyłącznie o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT lub akcyzy. Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za dostawy, których w dniu zmiany stawki podatku VAT czy podatku akcyzowego jeszcze nie wykonano. Zmiana obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie nowych przepisów i nie wymaga zgody Zamawiającego / aneksu do umowy / pisemnego zawiadomienia Zamawiającego.2. Zmiana umowy może nastąpić w przypadkach określonych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, dotyczącej zmian sposobu spełnienia zakresu świadczonych usług w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej:
1) zmiana sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na
skutek zmian przepisów prawnych - zgodnie z przepisami;
2) zmiana przepisów prawa dotyczących przedmiotu Umowy – zgodnie z przepisami;
3) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na
realizację przedmiotu Umowy oraz świadczenia Stron - zgodnie z przepisami;
4) powstanie rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można będzie usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie tych rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej jej interpretacji przez strony;
5) zwiększenie lub zmniejszenie ilości punktów poboru energii elektrycznej;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-31 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-31 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Zakup wraz z dostawą środków ochrony indywidualnej
- Dostawa samochodów osobowych dla Prokuratury Okręgowej w Katowicach i Działu ds. Wojskowych Prokuratury Rejonowej Katowice - Południe
- Dostawa wyposażenia i aparatury niezbędnej do realizacji zadań badawczych w projekcie pt. "Spersonalizowany system optymalizacji nawodnienia - The IQ & Water" - 3 części zamówienia
- REMONT SKARPY W CIĄGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 933 W MIEJSCOWOŚCI MSZANA W RAMACH USUWANIA SZKÓD POPOWODZIOWYCH NA ODCINKU OD KM 16+320 DO KM 16+354
- Dostawa drukarki cyfrowej do Zespołu Szkół Poligraficzno-Mechanicznych w Katowicach w ramach projektu: "Wdrażanie nowoczesnych technologii w Zespole Szkół Poligraficzno-Mechanicznych w Katowicach"
- Zakup energii elektrycznej na potrzeby Śląskiego Centrum Wolności i Solidarności w Katowicach na lata 2026-2027
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ W OKRESIE 01.01.2026 r. - 31.12.2026 r.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji do lokali i obiektów Gminy Wijewo w okresie 01.01.2026 r. - 31.12.2026
- Dostawa energii elektrycznej obejmującą świadczenie usługi dystrybucji oraz sprzedaży energii elektrycznej do obiektów Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ciechanowie w roku 2026
- Modernizacja energetyczna budynków Ochotniczych Straży Pożarnej w Gminie Byczyna (etap I - fotowoltaika i magazyny ciepła)
- Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kWp na istniejącym budynku UBE wraz z przygotowaniem dokumentacji
- Powiat Radziejowski. Dostawa energii elektrycznej na rok 2026
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.