eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Osowiec-TwierdzaBudowa studni głębinowych przy leśniczówce Trzyrzeczki, Grzędy, Kapice w Biebrzańskim Parku Narodowym w formule zaprojektuj i wybuduj



Ogłoszenie z dnia 2024-08-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa studni głębinowych przy leśniczówce Trzyrzeczki, Grzędy, Kapice w Biebrzańskim Parku Narodowym w formule zaprojektuj i wybuduj

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIEBRZAŃSKI PARK NARODOWY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200667985

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 8

1.5.2.) Miejscowość: Osowiec-Twierdza

1.5.3.) Kod pocztowy: 19-110

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@biebrza.org.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bbpn.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-200ac02f-2e0e-11ef-86d2-4e696a6d8c25

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Państwowa osoba prawna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa studni głębinowych przy leśniczówce Trzyrzeczki, Grzędy, Kapice w Biebrzańskim Parku Narodowym w formule zaprojektuj i wybuduj

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-200ac02f-2e0e-11ef-86d2-4e696a6d8c25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00475120

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00226377/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.9 Budowa studni głębinowej - 3 obiekty

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00376901

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.26.13.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 959250,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompletne zaprojektowanie i wybudowanie studni głębinowej (z wyposażeniem i obudową), na działce nr 162/154 , obręb ewidencyjny Trzyrzeczki ,gmina: Dąbrowa Białostocka , powiat Sokólski , województwo podlaskie, do celów przeciwpożarowych wraz z opracowaniem szczegółowej dokumentacji i uzyskaniem w imieniu zamawiającego wymaganych uzgodnień, opinii, decyzji i pozwoleń. Studnia muszi mieć podłączenie do sieci elektrycznej, zasilanie w przypadku awarii prądu z sieci, będzie się odbywać z przewoźnego agregatu prądotwórczego.
2. Roboty geologiczne celem wykonania obiektu należy wykonać na działce ewidencyjnyej o numerze ewidencyjnym 162/154, obręb ewidencyjny: Trzyrzeczki, gmina Dąbrowa Białostocka, powiat Sokólski
3. Planowana lokalizacja studni uzależniona jest od wyniku analiz w terenie.
4. Zakres zamówienia dotyczy:
1) Wykonanie kompletnej dokumentacji hydrogeologicznej na budowę i eksploatację ujęcia wód głębinowych, w tym opracowanie projektu prac geologicznych na wykonanie otworu poszukiwawczego wód podziemnych (docelowo studni głębinowej) wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej oraz prowadzenie nadzoru geologicznego.
2) Wykonanie przedmiaru robót obejmującego zakres robót projektowych i robót budowlanych oraz przedstawienie go do akceptacji zamawiającemu, uzyskanie potrzebnych map do celów projektowych.
3) Przeprowadzenie niezbędnych prac i badań, których zakres został ujęty w sporządzonym projekcie prac geologicznych, w tym m.in. zarurowanie i zafiltrowanie otworu, pompowanie próbne i oczyszczające.
4) Sporządzenie karty informacyjnej przedsięwzięcia i uzyskanie w imieniu zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
5) W przypadku uzyskania wody w ilości zadawalającej zamawiającego, opracowanie przez osobę uprawnioną dokumentacji hydrologicznej ustalającej zasoby eksploatacyjne wykonanego otworu studziennego wraz z jej zatwierdzeniem.
6) W przypadku nieuzyskania wydajności w ilości zadawalającej zamawiającego likwidacja otworu i opracowanie innej dokumentacji geologicznej z wykonania likwidacji. W tej sytuacji wykonawca proponuje inne miejsce, w którym wykona odwiert i wybuduje studnie zgodnie z wytycznymi zawartymi w tym programie funkcjonalno-użytkowym. Nowa lokalizacja wymaga akceptacji zamawiającego. W takiej sytuacji, o ile znajdzie się taka potrzeba, Wykonawca powtarza czynności opisane w punktach 1-4 w odniesieniu do nowej lokalizacji. Ze względu na wybór nowej lokalizacji dopuszcza się wykonanie aneksu do pierwotnego projektu prac geologicznych zamiast sporządzania nowego.
7) Opracowanie operatu wodnoprawnego na wykonanie urządzenia wodnego przez osobę uprawnioną do jego sporządzenia.
8) Opracowanie wymaganej dokumentacji projektowej przez osobę uprawnioną do jej sporządzenia na wykonanie studni głębinowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą opisaną w programie funkcjonalno – użytkowym, w tym, m.in. hydrantu.
9) Uzyskanie wszelkich innych wymaganych prawem dokumentów, opinii, decyzji, pozwoleń i uzgodnień dotyczących budowy przedmiotowej studni głębinowej i poboru z niej wód podziemnych.
10) Zakup i montaż obudowy studni (kręgi betonowe z uszczelnieniem umożliwiające zejście do środka po zamontowanej drabinie lub stopniach złazowych, właz metalowy na zawiasach z możliwością podwójnego stałego zamknięcia np. na kłódki) zgodnie z dokumentacja projektową.
11) Zakup i montaż głowicy studziennej, rur pompowych i pompy głębinowej, hydrantu (wyprowadzonego na zewnątrz) z możliwością podłączenia 2 węży strażackich W75 zgodnie z dokumentacją projektową.
12) Dokonanie zgłoszenia wykonania obudowy powierzchniowej studni, jeżeli jest wymagane przez obowiązujące przepisy.
13) Pobranie prób wody do koniecznych badań.
14) Sporządzenie operatu wodnoprawnego.
15) Uzyskanie w imieniu zamawiającego pozwolenia wodnoprawnego na korzystanie z urządzenia wodnego.
16) Uruchomienie i przekazanie do eksploatacji studni głębinowej, dokonanie jej rozruchu i przeprowadzenie szkolenia z jej obsługi.
17) Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej.
5. Szczegółowy zakres prac został opisany w Programaie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załacznik nr 12 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

71351910-5 - Usługi geologiczne

71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne

45262220-9 - Wiercenie studni wodnych

76470000-8 - Usługi badania odwiertów

71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.5.) Wartość części: 319750,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompletne zaprojektowanie i wybudowanie studni głębinowej (z wyposażeniem i obudową), na
działce nr 2603 , obręb ewidencyjny Wólka Piaseczna Łąki Różnych Wsi, gmina: Goniądz, powiat: moniecki, województwo podlaskie, do celów przeciwpożarowych wraz z opracowaniem szczegółowej dokumentacji i uzyskaniem w imieniu zamawiającego wymaganych uzgodnień, opinii, decyzji i pozwoleń. Studnia muszi mieć podłączenie do sieci elektrycznej, zasilanie w przypadku awarii prądu z sieci, będzie się odbywać z przewoźnego agregatu prądotwórczego.
2. Roboty geologiczne celem wykonania obiektu należy wykonać na działce ewidencyjnyej o numerze ewidencyjnym 2603, obręb ewidencyjny: Wólka Piaseczna – Łąki Różnych Wsi, gmina: Goniądz, Powiat: moniecki
3. Planowana lokalizacja studni uzależniona jest od wyniku analiz w terenie.
4. Zakres zamówienia dotyczy:
1) Wykonanie kompletnej dokumentacji hydrogeologicznej na budowę i eksploatację ujęcia wód głębinowych, w tym opracowanie projektu prac geologicznych na wykonanie otworu poszukiwawczego wód podziemnych (docelowo studni głębinowej) wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej oraz prowadzenie nadzoru geologicznego.
2) Wykonanie przedmiaru robót obejmującego zakres robót projektowych i robót budowlanych oraz przedstawienie go do akceptacji zamawiającemu, uzyskanie potrzebnych map do celów projektowych.
3) Przeprowadzenie niezbędnych prac i badań, których zakres został ujęty w sporządzonym projekcie prac geologicznych, w tym m.in. zarurowanie i zafiltrowanie otworu, pompowanie próbne i oczyszczające.
4) Sporządzenie karty informacyjnej przedsięwzięcia i uzyskanie w imieniu zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
5) W przypadku uzyskania wody w ilości zadawalającej zamawiającego, opracowanie przez osobę uprawnioną dokumentacji hydrologicznej ustalającej zasoby eksploatacyjne wykonanego otworu studziennego wraz z jej zatwierdzeniem.
6) W przypadku nieuzyskania wydajności w ilości zadawalającej zamawiającego likwidacja otworu i opracowanie innej dokumentacji geologicznej z wykonania likwidacji. W tej sytuacji wykonawca proponuje inne miejsce, w którym wykona odwiert i wybuduje studnie zgodnie z wytycznymi zawartymi w tym programie funkcjonalno-użytkowym. Nowa lokalizacja wymaga akceptacji zamawiającego. W takiej sytuacji, o ile znajdzie się taka potrzeba, Wykonawca powtarza czynności opisane w punktach 1-4 w odniesieniu do nowej lokalizacji. Ze względu na wybór nowej lokalizacji dopuszcza się wykonanie aneksu do pierwotnego projektu prac geologicznych zamiast sporządzania nowego.
7) Opracowanie operatu wodnoprawnego na wykonanie urządzenia wodnego przez osobę uprawnioną do jego sporządzenia.
8) Opracowanie wymaganej dokumentacji projektowej przez osobę uprawnioną do jej sporządzenia na wykonanie studni głębinowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą opisaną w programie funkcjonalno – użytkowym, w tym, m.in. hydrantu.
9) Uzyskanie wszelkich innych wymaganych prawem dokumentów, opinii, decyzji, pozwoleń i uzgodnień dotyczących budowy przedmiotowej studni głębinowej i poboru z niej wód podziemnych.
10) Zakup i montaż obudowy studni (kręgi betonowe z uszczelnieniem umożliwiające zejście do środka po zamontowanej drabinie lub stopniach złazowych, właz metalowy na zawiasach z możliwością podwójnego stałego zamknięcia np. na kłódki) zgodnie z dokumentacja projektową.
11) Zakup i montaż głowicy studziennej, rur pompowych i pompy głębinowej, hydrantu (wyprowadzonego na zewnątrz) z możliwością podłączenia 2 węży strażackich W75 zgodnie z dokumentacją projektową.
12) Dokonanie zgłoszenia wykonania obudowy powierzchniowej studni, jeżeli jest wymagane przez obowiązujące przepisy.
13) Pobranie prób wody do koniecznych badań.
14) Sporządzenie operatu wodnoprawnego.
15) Uzyskanie w imieniu zamawiającego pozwolenia wodnoprawnego na korzystanie z urządzenia wodnego.
16) Uruchomienie i przekazanie do eksploatacji studni głębinowej, dokonanie jej rozruchu i przeprowadzenie szkolenia z jej obsługi.
17) Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej.
5. Szczegółowy zakres prac został opisany w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik nr 13 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

71351910-5 - Usługi geologiczne

71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne

45262220-9 - Wiercenie studni wodnych

76470000-8 - Usługi badania odwiertów

71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.5.) Wartość części: 319750,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompletne zaprojektowanie i wybudowanie studni głębinowej (z wyposażeniem i obudową), na działce o numerze ewidencyjnym 957, obręb ewidencyjny: Wólka Piaseczna, gmina:
Goniądz, powiat: moniecki, województwo podlaskie, do celów przeciwpożarowych wraz z opracowaniem szczegółowej dokumentacji i uzyskaniem w imieniu zamawiającego wymaganych uzgodnień, opinii, decyzji i pozwoleń. Studnia muszi mieć podłączenie do sieci elektrycznej, zasilanie w przypadku awarii prądu z sieci, będzie się odbywać z przewoźnego agregatu prądotwórczego.
2. Roboty geologiczne celem wykonania obiektu należy wykonać na działce ewidencyjnyej o numerze ewidencyjnym 957, obręb ewidencyjny: Wólka Piaseczna, gmina: Goniądz, powiat: moniecki
3. Planowana lokalizacja studni uzależniona jest od wyniku analiz w terenie.
4. Zakres zamówienia dotyczy:
1) Wykonanie kompletnej dokumentacji hydrogeologicznej na budowę i eksploatację ujęcia wód głębinowych, w tym opracowanie projektu prac geologicznych na wykonanie otworu poszukiwawczego wód podziemnych (docelowo studni głębinowej) wraz z uzyskaniem decyzji zatwierdzającej oraz prowadzenie nadzoru geologicznego.
2) Wykonanie przedmiaru robót obejmującego zakres robót projektowych i robót budowlanych oraz przedstawienie go do akceptacji zamawiającemu, uzyskanie potrzebnych map do celów projektowych.
3) Przeprowadzenie niezbędnych prac i badań, których zakres został ujęty w sporządzonym projekcie prac geologicznych, w tym m.in. zarurowanie i zafiltrowanie otworu, pompowanie próbne i oczyszczające.
4) Sporządzenie karty informacyjnej przedsięwzięcia i uzyskanie w imieniu zamawiającego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
5) W przypadku uzyskania wody w ilości zadawalającej zamawiającego, opracowanie przez osobę uprawnioną dokumentacji hydrologicznej ustalającej zasoby eksploatacyjne wykonanego otworu studziennego wraz z jej zatwierdzeniem.
6) W przypadku nieuzyskania wydajności w ilości zadawalającej zamawiającego likwidacja otworu i opracowanie innej dokumentacji geologicznej z wykonania likwidacji. W tej sytuacji wykonawca proponuje inne miejsce, w którym wykona odwiert i wybuduje studnie zgodnie z wytycznymi zawartymi w tym programie funkcjonalno-użytkowym. Nowa lokalizacja wymaga akceptacji zamawiającego. W takiej sytuacji, o ile znajdzie się taka potrzeba, Wykonawca powtarza czynności opisane w punktach 1-4 w odniesieniu do nowej lokalizacji. Ze względu na wybór nowej lokalizacji dopuszcza się wykonanie aneksu do pierwotnego projektu prac geologicznych zamiast sporządzania nowego.
7) Opracowanie operatu wodnoprawnego na wykonanie urządzenia wodnego przez osobę uprawnioną do jego sporządzenia.
8) Opracowanie wymaganej dokumentacji projektowej przez osobę uprawnioną do jej sporządzenia na wykonanie studni głębinowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą opisaną w programie funkcjonalno – użytkowym, w tym, m.in. hydrantu.
9) Uzyskanie wszelkich innych wymaganych prawem dokumentów, opinii, decyzji, pozwoleń i uzgodnień dotyczących budowy przedmiotowej studni głębinowej i poboru z niej wód podziemnych.
10) Zakup i montaż obudowy studni (kręgi betonowe z uszczelnieniem umożliwiające zejście do środka po zamontowanej drabinie lub stopniach złazowych, właz metalowy na zawiasach z możliwością podwójnego stałego zamknięcia np. na kłódki) zgodnie z dokumentacja projektową.
11) Zakup i montaż głowicy studziennej, rur pompowych i pompy głębinowej, hydrantu (wyprowadzonego na zewnątrz) z możliwością podłączenia 2 węży strażackich W75 zgodnie z dokumentacją projektową.
12) Dokonanie zgłoszenia wykonania obudowy powierzchniowej studni, jeżeli jest wymagane przez obowiązujące przepisy.
13) Pobranie prób wody do koniecznych badań.
14) Sporządzenie operatu wodnoprawnego.
15) Uzyskanie w imieniu zamawiającego pozwolenia wodnoprawnego na korzystanie z urządzenia wodnego.
16) Uruchomienie i przekazanie do eksploatacji studni głębinowej, dokonanie jej rozruchu i przeprowadzenie szkolenia z jej obsługi.
17) Sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej.
5. Szczegółowy zakres prac został opisany w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik nr 14 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

71351910-5 - Usługi geologiczne

71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne

45262220-9 - Wiercenie studni wodnych

76470000-8 - Usługi badania odwiertów

71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.5.5.) Wartość części: 319750,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W niniejszym postępowaniu w terminie wyznaczony do składania ofert, tj. do dnia 09.07.2024 r. do godziny 09:00, w każdej części postępowania została złożona jedna oferta.
W dniu 09.07.2024 r., przed otwarciem ofert, Zamawiający zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości:
a)
cześć I – 393 600,00 zł brutto,
b)
część II – 393 600,00 zł brutto,
c)
część III – 393 600,00 zł brutto.
W związku z tym, iż ceny w poszczególnych częściach oferty przewyższają kwoty jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający skorzystał z możliwości prowadzenia
2/2
negocjacji. W dniu 05.08.2024 r. zaprosił Wykonawcę: DBM Daniel Borowski, ul. Ogrodowa 12, 17-220 Narewka do negocjacji oferty celem ulepszenia jej treści. Negocjacje zakończyły się w dniu 07.08.2024 r. o godzinie 10:00. W terminie określonym przez Zamawiającego, tj. do dnia 13.08.2024 r. do godziny 9:00 wpłynęła za pośrednictwem platformy e-zamówienia jedna oferta dodatkowa, dotycząca trzech części postępowania.
W dniu 08.08.2024 r. o godz. 12:11 Wykonawca DBM Daniel Borowski, ul. Ogrodowa 12, 17-220 Narewka złożył za pośrednictwem platformy e-zamówienia Formularz oferty dodatkowej w postaci elektronicznej. Odszyfrowana oferta dodatkowa liczy 1 plik, który nie został opatrzony podpisem zaufanym, osobistym czy kwalifikowanym elektronicznym.
Zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oznacza to, że w przypadku braku odpowiedniego podpisu elektronicznego złożona oferta będzie nieważna. Z art. 73 § 1 k.c. wynika natomiast, że niezachowanie postaci elektronicznej oferty opatrzonej podpisem zaufanym albo osobistym, stanowiącej dokumentową formę czynności prawnej, skutkuje jej nieważnością. Złożenie oferty w niewłaściwej formie jest uchybieniem nieusuwalnym. Formularz oferty winien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Złożony w niniejszym postępowaniu Formularz oferty dodatkowej ww. Wykonawcy zawierają nieważne i nieskuteczne oświadczenie woli w zakresie warunków zamówienia, w tym w szczególności ceny ofertowej brutto, stanowiącej kryteria oceny ofert.
Zdaniem Zamawiającego ewentualne uzupełnienie, czy też poprawienie oferty dodatkowej, na przykład poprzez uzupełnienie podpisu albo ponowne złożenie prawidłowo podpisanej oferty byłoby uznane za niedopuszczalne negocjacje dotyczące treści złożonej oferty dodatkowej lub jej istotne zmiany i doprowadziły de facto do zmiany treści oferty dodatkowej lub złożenia nowej oferty dodatkowej. W świetle art. 223 ust. 1 ustawy Pzp niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z uwzględnieniem wyjątków wynikających z ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści. Takie działanie doprowadziłoby również do naruszenia zasad wynikających między innymi z art. 16 ustawy Pzp, tj. złamania zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.
Biorąc pod uwagę, że oferta dodatkowa Wykonawcy: DBM Daniel Borowski, ul. Ogrodowa 12, 17-220 Narewka nie została podpisana, podlega ona odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
Tym samym Zamawiający przy ocenie ofert brał pod uwagę ceny pierwotnie zaoferowane przez tego Wykonawcę.
Postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym z możliwością negocjacji w części I zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp, gdyż oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W niniejszym postępowaniu w terminie wyznaczony do składania ofert, tj. do dnia 09.07.2024 r. do godziny 09:00, w każdej części postępowania została złożona jedna oferta.
W dniu 09.07.2024 r., przed otwarciem ofert, Zamawiający zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości:
a)
cześć I – 393 600,00 zł brutto,
b)
część II – 393 600,00 zł brutto,
c)
część III – 393 600,00 zł brutto.
W związku z tym, iż ceny w poszczególnych częściach oferty przewyższają kwoty jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający skorzystał z możliwości prowadzenia
2/2
negocjacji. W dniu 05.08.2024 r. zaprosił Wykonawcę: DBM Daniel Borowski, ul. Ogrodowa 12, 17-220 Narewka do negocjacji oferty celem ulepszenia jej treści. Negocjacje zakończyły się w dniu 07.08.2024 r. o godzinie 10:00. W terminie określonym przez Zamawiającego, tj. do dnia 13.08.2024 r. do godziny 9:00 wpłynęła za pośrednictwem platformy e-zamówienia jedna oferta dodatkowa, dotycząca trzech części postępowania.
W dniu 08.08.2024 r. o godz. 12:11 Wykonawca DBM Daniel Borowski, ul. Ogrodowa 12, 17-220 Narewka złożył za pośrednictwem platformy e-zamówienia Formularz oferty dodatkowej w postaci elektronicznej. Odszyfrowana oferta dodatkowa liczy 1 plik, który nie został opatrzony podpisem zaufanym, osobistym czy kwalifikowanym elektronicznym.
Zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oznacza to, że w przypadku braku odpowiedniego podpisu elektronicznego złożona oferta będzie nieważna. Z art. 73 § 1 k.c. wynika natomiast, że niezachowanie postaci elektronicznej oferty opatrzonej podpisem zaufanym albo osobistym, stanowiącej dokumentową formę czynności prawnej, skutkuje jej nieważnością. Złożenie oferty w niewłaściwej formie jest uchybieniem nieusuwalnym. Formularz oferty winien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Złożony w niniejszym postępowaniu Formularz oferty dodatkowej ww. Wykonawcy zawierają nieważne i nieskuteczne oświadczenie woli w zakresie warunków zamówienia, w tym w szczególności ceny ofertowej brutto, stanowiącej kryteria oceny ofert.
Zdaniem Zamawiającego ewentualne uzupełnienie, czy też poprawienie oferty dodatkowej, na przykład poprzez uzupełnienie podpisu albo ponowne złożenie prawidłowo podpisanej oferty byłoby uznane za niedopuszczalne negocjacje dotyczące treści złożonej oferty dodatkowej lub jej istotne zmiany i doprowadziły de facto do zmiany treści oferty dodatkowej lub złożenia nowej oferty dodatkowej. W świetle art. 223 ust. 1 ustawy Pzp niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z uwzględnieniem wyjątków wynikających z ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści. Takie działanie doprowadziłoby również do naruszenia zasad wynikających między innymi z art. 16 ustawy Pzp, tj. złamania zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.
Biorąc pod uwagę, że oferta dodatkowa Wykonawcy: DBM Daniel Borowski, ul. Ogrodowa 12, 17-220 Narewka nie została podpisana, podlega ona odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
Tym samym Zamawiający przy ocenie ofert brał pod uwagę ceny pierwotnie zaoferowane przez tego Wykonawcę.
Postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym z możliwością negocjacji w części II zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp, gdyż oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W niniejszym postępowaniu w terminie wyznaczony do składania ofert, tj. do dnia 09.07.2024 r. do godziny 09:00, w każdej części postępowania została złożona jedna oferta.
W dniu 09.07.2024 r., przed otwarciem ofert, Zamawiający zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia w wysokości:
a)
cześć I – 393 600,00 zł brutto,
b)
część II – 393 600,00 zł brutto,
c)
część III – 393 600,00 zł brutto.
W związku z tym, iż ceny w poszczególnych częściach oferty przewyższają kwoty jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający skorzystał z możliwości prowadzenia
2/2
negocjacji. W dniu 05.08.2024 r. zaprosił Wykonawcę: DBM Daniel Borowski, ul. Ogrodowa 12, 17-220 Narewka do negocjacji oferty celem ulepszenia jej treści. Negocjacje zakończyły się w dniu 07.08.2024 r. o godzinie 10:00. W terminie określonym przez Zamawiającego, tj. do dnia 13.08.2024 r. do godziny 9:00 wpłynęła za pośrednictwem platformy e-zamówienia jedna oferta dodatkowa, dotycząca trzech części postępowania.
W dniu 08.08.2024 r. o godz. 12:11 Wykonawca DBM Daniel Borowski, ul. Ogrodowa 12, 17-220 Narewka złożył za pośrednictwem platformy e-zamówienia Formularz oferty dodatkowej w postaci elektronicznej. Odszyfrowana oferta dodatkowa liczy 1 plik, który nie został opatrzony podpisem zaufanym, osobistym czy kwalifikowanym elektronicznym.
Zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp w postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oznacza to, że w przypadku braku odpowiedniego podpisu elektronicznego złożona oferta będzie nieważna. Z art. 73 § 1 k.c. wynika natomiast, że niezachowanie postaci elektronicznej oferty opatrzonej podpisem zaufanym albo osobistym, stanowiącej dokumentową formę czynności prawnej, skutkuje jej nieważnością. Złożenie oferty w niewłaściwej formie jest uchybieniem nieusuwalnym. Formularz oferty winien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Złożony w niniejszym postępowaniu Formularz oferty dodatkowej ww. Wykonawcy zawierają nieważne i nieskuteczne oświadczenie woli w zakresie warunków zamówienia, w tym w szczególności ceny ofertowej brutto, stanowiącej kryteria oceny ofert.
Zdaniem Zamawiającego ewentualne uzupełnienie, czy też poprawienie oferty dodatkowej, na przykład poprzez uzupełnienie podpisu albo ponowne złożenie prawidłowo podpisanej oferty byłoby uznane za niedopuszczalne negocjacje dotyczące treści złożonej oferty dodatkowej lub jej istotne zmiany i doprowadziły de facto do zmiany treści oferty dodatkowej lub złożenia nowej oferty dodatkowej. W świetle art. 223 ust. 1 ustawy Pzp niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z uwzględnieniem wyjątków wynikających z ustawy, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści. Takie działanie doprowadziłoby również do naruszenia zasad wynikających między innymi z art. 16 ustawy Pzp, tj. złamania zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.
Biorąc pod uwagę, że oferta dodatkowa Wykonawcy: DBM Daniel Borowski, ul. Ogrodowa 12, 17-220 Narewka nie została podpisana, podlega ona odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp.
Tym samym Zamawiający przy ocenie ofert brał pod uwagę ceny pierwotnie zaoferowane przez tego Wykonawcę.
Postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym z możliwością negocjacji w części III zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp, gdyż oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.