eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pajęczno › Przebudowa i remonty dróg na terenie Gminy Pajęczno

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-02


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i remonty dróg na terenie Gminy Pajęczno

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pajęczno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398652

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 8/12

1.5.2.) Miejscowość: Pajęczno

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-330

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.7.) Numer telefonu: 343111523

1.5.8.) Numer faksu: 0343111523

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@pajeczno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pajeczno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://www.e-bip.pl/Start/76/PublicOrders

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i remonty dróg na terenie Gminy Pajęczno

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b9674ffc-4e02-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00473408

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00004500/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Przebudowa i remonty dróg na terenie Gminy Pajęczno

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00395378/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZPF.271.13.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 3000000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa remonty dróg na terenie Gminy Pajeczno.
Zakres zadania obejmuje przebudowę, remonty i modernizację 7 odcinków dróg na terenie gminy Pajęczno:
1) Remont (modernizacja) ulicy Zielonej w Pajęcznie na odcinku ok. 400 m; 2
2) Remont (modernizacja) ulicy Żeromskiego w Pajęcznie na odcinku ok .200 m;
3) Remont (modernizacja) ulicy Narutowicza w Pajęcznie na odcinku ok. 300 m;
4) Remont (modernizacja) drogi gminnej w miejscowości Dylów Rządowy na odcinku ok. 1,5 km;
5) Przebudowa drogi gminnej 1091108 E w miejscowości Tuszyn na odcinku ok. 1,0 km. Szerokość jezdni ok. 3,5 m z mijanką do szerokości ok. 5,0 m na długości ok. 25 m. Szerokość poboczy ok. 0,75 m.
6) Przebudowa drogi gminnej 109162E ul. Polnej w Niwiskach Górnych na odcinku
ok. 300 m. Szerokość jezdni ok. 5,0 m szerokość poboczy ok. 0,5 m.
7) Remont chodnika na długości ok. 300 m i budowa nowego chodnika na długości ok. 100 m przy ulicy Wieluńskiej w Pajęcznie.

Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, STWiOR opracowaną przez AP Project Paweł Broszkiewicz z siedzibą ul. Marii Dąbrowskiej 104 B, 97-500 Radomsko wraz z specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz zasadami wiedzy technicznej.

3.6 Przedmiot zamówienia obejmuje realizację projektu zgodnie z podanym zakresem.


Informacja dodatkowa
Zamawiający informuje, że tam, gdzie w SWZ opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą słowa „lub równoważne”.
Zamawiający wskazuje, że obowiązek zgłoszenia w ofercie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w opisie przedmiotu zamówienia i wykazania równoważności leży po stronie wykonawcy.

3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdział V do SWZ na który składają się:
- Projekty budowlane,
- Szczegółowa Specyfikacja techniczna Wykonania i Odbioru Robót (branża drogowa);
- Przedmiary Robót (branża drogowa);
- Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających decyzji o pozwoleniu na budowę.

Uwaga: Przedmiary robót zostały załączone w celach informacyjnych nie stanowią one podstaw do obliczenia ceny przez Wykonawcę.
Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest:
- oznakować teren budowy (tablice informacyjne, ostrzegawcze),
- powiadomić właścicieli działek sąsiednich i ewentualne osoby przebywające na działkach sąsiednich o prowadzonych robotach,
Prace uzupełniające wymagane przez Zamawiającego:
1) Wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji,
2) Wykonanie dokumentacji odbiorowej w dwóch egzemplarzach w języku polskim z podziałem na branże (oprawionej w segregatory z szczegółowym spisem treści) zawierającej co najmniej:
a) pozwolenie na użytkowanie lub zgłoszenie do użytkowania do PINB przyjęte bez sprzeciwu (jeżeli dotyczy),
b) oryginał/kserokopię dziennika budowy,
c) mapy geodezyjne powykonawcze z pieczątkami potwierdzającymi wniesienie do zasobu geodezyjnego przez Ośrodek Dokumentacji Kartograficznej i Geodezyjnej,
d) oryginał pisemnego oświadczenia Kierownika Budowy:
- o wykonaniu robót zgodnie z projektem budowlanym, ostateczną decyzją Pozwolenia na budowę oraz ustawą Prawo budowlane,
- o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku Terenu budowy, a także dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości, budynków i/lub lokali,
- o odpowiednim zagospodarowaniu terenów przyległych do budowy umożliwiającym właściwą eksploatację wybudowanego obiektu.
e) zestawienie wbudowanych materiałów wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie ich do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
f) oryginał/kopię projektu budowlanego powykonawczego - podpisanego przez Kierownika Budowy/Kierowników Robót,
g) wykaz zmian istotnych (jeżeli miały miejsce) z załącznikiem graficznym, podpisany przez Kierownika Budowy, Kierownika Robót odpowiedniego do charakterystyki branży, której dotyczy zmiana, Inspektora Nadzoru, Projektanta, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłową legalizację tych zmian,
h) protokoły z badań wykonanych w trakcie realizacji prac budowlanych,
i) wersję elektroniczną (w ilości zgodnej z wersją papierową) dokumentów odbiorowych oraz dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacja w formacie pdf.) na płycie CD/DVD,
j) „Instrukcję użytkowania i eksploatacji obiektu” wraz z wykazem wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych,
k) wszelkie instrukcje obsługi oraz DTR urządzeń (w języku polskim), wraz z potwierdzeniem wykonania szkoleń w zakresie obsługi tych urządzeń.
3.3. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części :
W przypadku gdy zamawiający zdecyduje, że podział zamówienia na części nie byłby właściwy, stosowne dokumenty zamówienia powinny zawierać wskazanie głównych przyczyn decyzji zamawiającego. Jako przykładowe przyczyny niedokonania podziału zamówienia na części, wskazano w dyrektywie 2014/24/UE następujące sytuacje:
instytucja zamawiająca mogłaby stwierdzić, że taki podział groziłby ograniczeniem konkurencji albo nadmiernymi trudnościami technicznymi lub nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, lub też potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Te sytuacje może także wskazać zamawiający, wypełniając wymaganie określone w art. 91 ust. 2 ustawy Pzp, podając powody niedokonania podziału zamówienia na części.
W pierwszej kolejności trzeba wskazać, iż kwestia podzielności świadczenia była podnoszona w dotychczasowym orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej poświęconym podziałowi zamówienia na części [przykładowo wyrok KIO z dnia 10 kwietnia 2013 r. sygn. akt KIO 694/13], z którego można wywieść, że zaniechanie podziału zamówienia na części tylko wtedy uchybia zasadzie konkurencyjności jeżeli uniemożliwia dostęp do zamówienia wykonawcom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, w przypadku gdy dany przedmiot i zakres zamówienia jest możliwy do zrealizowania przez takie przedsiębiorstwa, a brak podziału zamówienia by to nie umożliwiał.
Odnosząc się do tego trzeba wskazać, iż przedmiotowe zamówienie o wartości szacunkowej 3057.205,36 zł netto jest zamówieniem o zakresie realnym do wykonania przez MŚP, a nawet przez mikroprzedsiębiorcę, o którym mowa w art. 7 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 162), choćby z tego względu, że jego wartość nie przekracza kwoty 2 milionów euro.

Za mikroprzedsiębiorcę uważa się bowiem przedsiębiorcę, który „w co najmniej jednym roku z dwóch ostatnich lat obrotowych spełniał łącznie następujące warunki:
a) zatrudniał średniorocznie mniej niż 10 pracowników oraz
b) osiągnął roczny obrót netto ze sprzedaży towarów, wyrobów i usług oraz z operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro”.
Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa i remonty dróg w Gminie Pajęczno. Promesa na udzielone dofinansowanie obejmuje realizację w/w zadania w całości. Podział zadania na części stanowi zagrożenie niewyłonienia wykonawcy dla którejkolwiek części a tym samym zagraża realizacji całego zadania na które udzielono promesy.
Z uwagi na uzyskane dofinansowanie zamawiający zobowiązany został w ciągu 6 miesięcy od udzielenia promesy na dofinasowanie projektu do podpisania umowy na całe zadanie. Nie zawarcie umowy na którąkolwiek część groziłoby utratą dofinansowania.
Dopiero wykonanie całości robót budowlanych podzielonych na etapy z których każdy stanowi odrębną drogę pozwoli na prawidłową realizację zadania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45000000-7 - Roboty budowlane

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45223800-4 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 4399811,08 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 4496230,68 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 4399811,08 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BITUM Sp zo.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5751663011

7.3.3) Ulica: Cegielniana 20

7.3.4) Miejscowość: Lipie Śląskie

7.3.5) Kod pocztowy: 42-700

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Roboty związane z kanałem technologicznym i roboty elektryczne


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 439981108 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.