eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaUsługa przygotowania i opracowania (merytorycznego, edytorskiego oraz graficznego) publikacji prezentującej wybrane aspekty realizacji Projektu Sieć Otwartych Innowacji



Ogłoszenie z dnia 2023-10-31


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa przygotowania i opracowania (merytorycznego, edytorskiego oraz graficznego) publikacji prezentującej wybrane aspekty realizacji Projektu Sieć Otwartych Innowacji

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU SPÓŁKA AKCYJNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006746410

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Nowy Świat 6/12

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-400

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@arp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://arp.bip.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zakupy.arp.pl/app/login

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa przygotowania i opracowania (merytorycznego, edytorskiego oraz graficznego) publikacji prezentującej wybrane aspekty realizacji Projektu Sieć Otwartych Innowacji

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d07e5f2c-8c23-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00472305

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

„Sieć Otwartych Innowacji” – Projekt nr POIR.02.02.00-00-0001/16-01 realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój - Oś Priorytetowa nr II. Wsparcie otoczenia i potencjału przedsiębiorstw do prowadzenia działalności B+R+I; Działanie 2.2 Otwarte innowacje – wspierania transferu technologii.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00010270

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BAZ.263.56.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi polegającej na:
a. przygotowaniu i opracowaniu merytorycznym, edytorskim oraz graficznym (przygotowaniu do druku) publikacji w postaci Raportu („Raport”), prezentującego wybrane aspekty realizacji Projektu Sieć Otwartych Innowacji („Projekt SOI”);
b. wydrukowaniu Raportu w liczbie 60 egzemplarzy w języku polskim oraz dostarczeniu wydrukowanych egzemplarzy do siedziby Zamawiającego;
2. Szczegółowe warunki realizacji usługi określono w Opisie Przedmiotu Umowy (dalej jako: „OPU”), stanowiącym Załącznik nr 4 do projektu umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79800000-2 - Usługi drukowania i powiązane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Na podstawie art. 255 pkt. 2 oraz pkt 6 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2022 poz. 1710, dalej: „ustawa Pzp”), Zamawiający informuje, że niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego zostaje unieważnione.
W myśl art. 255 pkt 2 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone oferty podlegały odrzuceniu.
W niniejszym postępowaniu wpłynęły dwie oferty.W toku badania ofert Zamawiający ustalił, iż przygotowany formularz oferty zawierał wadę polegającą na tym, iż wymagał od Wykonawców podania jednej wspólnej stawki VAT dla dwóch zakresów zamówienia:
1. przygotowanie i opracowanie merytoryczne, edytorskie oraz graficzne (przygotowanie do druku) publikacji w postaci Raportu („Raport”), prezentującego wybrane aspekty realizacji Projektu Sieć Otwartych Innowacji („Projekt SOI”);
2. wydrukowanie Raportu w liczbie 60 egzemplarzy w języku polskim oraz dostarczenie wydrukowanych egzemplarzy do siedziby Zamawiającego.
dla których właściwe są odrębne stawki – odpowiednio 23% dla zakresu opisanego w pkt 1 powyżej oraz stawka 5% dla zakresu opisanego w pkt 2 powyżej.
Na etapie oceny ofert Zamawiający wezwał wykonawców do złożenia wyjaśnień w zakresie zastosowanej stawki VAT
Wykonawca Investin stwierdził, iż w jego ocenie zakres zamówienia obejmuje przede wszystkim usługę opisaną w kodzie CPV: 79400000-8 „Usługi doradcze w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania oraz podobne.” To ustalenie należy uznać za nieprawidłowe i prowadzące do błędnych wniosków o konieczności zastosowania jednej stawki w wysokości 23%. Z wyjaśnień dodatkowo wynika, iż Wykonawca „rozważał” zastosowanie innych stawek VAT. Wykonawca pismem z dnia 18.01.2023 r. został zobowiązany do wykazania podstawy prawnej, która będzie uzasadniać wybór stawki VAT, którą zaproponował. Wykonawca uchylił się od tego zobowiązania. Należy również podkreślić, iż przedstawione wyjaśnienia pomijają fakt, iż przedmiot zamówienia obejmuje także wydrukowanie Raportu w liczbie 60 egzemplarzy oraz jego dostawę, dla której właściwa jest stawka VAT w wysokości 5%.
Wykonawca Smartlink stwierdził, iż podstawą zastosowania stawki 5% jest przedmiot zamówienia – drukowana publikacja w formie książki. To oznacza, że wykonawca pominął przy ustalaniu właściwej stawki VAT zakres polegający na przygotowaniu i opracowaniu merytorycznym, edytorskim oraz graficznym (przygotowanie do druku) publikacji, dla której właściwa jest stawka VAT w wysokości 23%.
Powyższe oznacza, że obaj wykonawcy nieprawidłowo ustalili stawkę VAT dla niniejszego postępowania, a ich oferty zawierają błąd w obliczeniu ceny, który to fakt musi skutkować odrzuceniem obu ofert na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 10 ustawy Pzp. Konieczność dokonania czynności odrzucenia oferty wynika z przywołanych wyżej uchwał Sądu Najwyższego z dnia 20 października 2011 r., III CZP 52/11 i III CZP 53/11.
W związku z koniecznością odrzucenia obu ofert postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 255 pkt 2 ustawy Pzp.

Z uwagi na ograniczenie liczby znaków powyżej podano tylko najistotniejszy fragment uzasadnienia. Pełna treść uzasadnienia znajduje się w informacjach dodatkowych niniejszego ogłoszenia oraz w protokole postępowania.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 41529,60 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 54956,40 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Dodatkowo w myśl art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W niniejszym postępowaniu wpłynęły dwie oferty.
Należy zwrócić uwagę, że w wyniku nieprawidłowo przygotowanego formularza oferty oraz braku wniosków o wyjaśnienie treści SWZ ze strony Wykonawców, Zamawiający przyczynił się do nieprawidłowego przygotowania ofert w zakresie stawek VAT, które nie podlegają poprawie. Z tego wynika, że postępowanie obarczonej jest nieusuwalną wadą uniemożliwiająca zawarcie ważnej umowy.
Jak ustalono powyżej niemożliwe jest zastosowanie jednej stawki VAT w odniesieniu do dwóch zakresów zamówienia opisanych na wstępnie niniejszego pisma. Wybór którejkolwiek z ofert wykonawców wymagałby ich poprawy i ustalenia jaki udział wynagrodzenia każdej z ofert podlega stawce 5%, a jaki podlega stawce 23%. Wybór którejkolwiek z ofert musiałby być efektem negocjacji dotyczącej ceny oferty, a te zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy Pzp. są niedopuszczalne po upływie terminu składania ofert. W takiej sytuacji wybór którejkolwiek z ofert byłby również dyskryminujący dla pozostałych i przeczyłby zasadzie równego traktowania. Przyjęcie oferty sprzecznej z zasadą efektywności wydatkowania środków publicznych opisaną w art. 17 ust. 1 ustawy Pzp mogłoby skutkować naruszeniem ustawy o finansach publicznych.
Wada postępowania opisana powyżej ma charakter nieusuwalny ponieważ jak wykazano powyżej poprawa ofert w zakresie stawki VAT jest niedopuszczalna, a oferty takie podlegają odrzuceniu.
Zawarcie umowy w niniejszych okolicznościach wypełniałoby przesłankę do jej unieważnienia opisaną w art. 457 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp., ponieważ Zamawiający udzieliłby zamówienia z naruszeniem wskazanych wyżej przepisów ustawy Pzp., w szczególności musiałby negocjować z wykonawcami przed wyborem oferty najkorzystniejszej cenę ofert w celu ustalenia udziału wynagrodzenia każdej z ofert podlegającego odpowiednio stawce 5% albo stawce 23%, gdyż ustalenie tej kwestii nie jest możliwe w oparciu o treść złożonych ofert. Zamawiający musiałby zaniechać obowiązku odrzucenia ofert.
Powyższe oznacza, że postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego i podlega unieważnieniu także na mocy art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.