Ogłoszenie z dnia 2025-10-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00377401/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-14
- 2025/BZP 00393585/01 - Modyfikacja z dnia 2025-08-27
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi powiatowej nr 3512W Urbanów – Stare Zawady – Jedlińsk
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY ZARZĄD DRÓG PUBLICZNYCH W RADOMIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 672007987
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Graniczna 24
1.5.2.) Miejscowość: Radom
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: 483815060
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pzdp.radom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pzd-radom.finn.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c284f9de-90d0-4649-beee-ec501f5cd88a1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami powiatowymi na terenie powiatu radomskiego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi powiatowej nr 3512W Urbanów – Stare Zawady – Jedlińsk2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c284f9de-90d0-4649-beee-ec501f5cd88a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00468032
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00023356/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Rozbudowa drogi powiatowej nr 3512W Urbanów - Stare Zawady - Jedlińsk , odcinek długości 6 880 m
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00377401
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PZD.I.261.13.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie drogi powiatowej nr 3512W Urbanów – Stare Zawady – Jedlińsk na odcinku długości 6 880 m, od granicy powiatu radomskiego do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3515W, obejmujące w szczególności:
- poszerzenie jezdni wraz z wykonaniem nowej konstrukcji nawierzchni, w tym: do szerokości 5,5 m na odcinku uspokojenia ruchu w miejscowościach Zawady Nowe oraz do szerokości 6,0 m na pozostałym odcinku,
- budowę i przebudowę chodników o szerokości 2,00 m,
- budowę ścieżki pieszo-rowerowej o szerokości 3,0 m,
- wykonanie poboczy umocnionych kruszywem o szerokości 1,00 m,
- rozbudowę skrzyżowań z drogami gminnymi i drogą powiatową,
- budowę wysp dzielących w celu uspokojenia ruchu,
- budowę azylu na przejściu dla pieszych w m. Jedlińsk w rejonie szkoły podstawowej,
- przebudowę zatok postojowych o szerokość 3,0 m,
- przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych,
- budowę kanalizacji deszczowej,
- wykonanie rowów przydrożnych i ścieków korytkowych,
- budowę i przebudowę przepustów pod drogą powiatową,
- budowę kanału technologicznego,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
• Zamawiający wymaga ułożenia warstwy ścieralnej całą szerokością jezdni.
• Wykonawca zobowiązany jest dokonać wyznaczenia i utrwalenia na gruncie, wraz z wymaganymi opracowaniami geodezyjnymi, nowych punktów granicznych pasa drogowego, po podziale nieruchomości zgodnie z decyzją ZRID, znakami granicznymi – słupek betonowy (beton zbrojony z krzyżem u góry).
2. Przewiduje się możliwość wyboru jednego z wariantów realizacji zamówienia w zakresie wykonania konstrukcji nawierzchni jezdni, zgodnie z WR-D-61 „Katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych”, tj.:
• oferta podstawowa: Tablica 9.1. TYP A1 „Typowe konstrukcje górnych warstw nawierzchni podatnych z kruszywem. Podbudowa zasadnicza: beton asfaltowy AC, mieszanka niezwiązana z kruszywem C90/3” – dla kategorii ruchu KR-3,
• oferta wariantowa: Tablica 9.7. TYP E „Typowe konstrukcje górnych warstw nawierzchni podatnych. Podbudowa zasadnicza: beton asfaltowy AC, mieszanka wykonana w technologii recyklingu na zimno (mieszanka mineralno-cementowo-emulsyjna MCE lub mieszanka mineralna z asfaltem spienionym)” – dla kategorii ruchu KR-3.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert wariantowych, przy czym Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę – podstawową lub wariantową.
3. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach zamówienia podane jest w odpowiednim formularzu kosztorysu ofertowego:
- Formularz nr 2.1 dla oferty podstawowej,
- Formularz nr 2.2 dla oferty wariantowej.
W ramach robót wyszczególnionych w kosztorysie ofertowym należy wykonać również:
- wszystkie roboty – prace pomocnicze, tymczasowe i towarzyszące, w tym wynikające z SST i dokumentacji projektowej, które są konieczne do prawidłowego wykonania przez Wykonawcę robót ujętych w kosztorysie ofertowym,
- wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z SWZ (umowy, SST, dokumentacji projektowej i kosztorysu ofertowego).
4. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia określony został w odpowiednim dla danego wariantu formularzu kosztorysu ofertowego oraz:
- dokumentacji projektowej i Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (SST), zawartych w Tomie III SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ),
- projektowanych postanowieniach umowy, zawartych w Tomie II SWZ.
5. Sposób zagospodarowania drewna pochodzącego z wycinki drzew i krzewów:
1) Wykonawca zagospodaruje drewno pozyskane z wycinki drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, po jego wykupieniu od Zamawiającego, do czego Wykonawca będzie zobowiązany, lub
2) Drewno pozyskane z wycinki drzew i krzewów kolidujących z inwestycją jest własnością Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć drewno do Obwodu Drogowego w Siczkach, Siczki 1, 26-630 Jedlnia-Letnisko, na własny koszt i ryzyko, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00.
3) W przypadku, o którym mowa w pkt 1, klasyfikacji, obmiaru i wyceny drewna wg cen netto stanowiących 80% cen netto określonych w Załączniku nr 1 do Decyzji nr 7/2025 Nadleśniczego Nadleśnictwa Radom z dnia 24 stycznia 2025 roku w sprawie cennika sprzedaży detalicznej na surowiec drzewny, stroisz i choinki (pliki z treścią decyzji oraz załącznika zamieszczono w OPZ), dokona brakarz, powołany staraniem i na koszt Wykonawcy, przy udziale Kierownika budowy oraz Inspektora nadzoru, w oparciu o obowiązujące normy i wytyczne stosowane do pomiaru i klasyfikacji surowca drzewnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe oraz zarządzenia i decyzje Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych (https://drewno.lasy.gov.pl/normy-i-warunki-techniczne/). Z czynności obmiaru, klasyfikacji i wyceny drewna zostanie sporządzony protokół (operat brakarski), który stanowić będzie podstawę do wystawienia przez Zamawiającego faktury VAT dokumentującej sprzedaż drewna na rzecz Wykonawcy. Protokół należy sporządzić i dostarczyć jeden egzemplarz Zamawiającemu, w terminie 14 dni od zakończenia robót polegających na wycince drzew i krzewów.
4) Wykonawca zobowiązany jest określić w formularzu oferty tylko jeden wybrany przez siebie sposób zagospodarowania drewna pochodzącego z wycinki drzew i krzewów, o którym mowa w pkt. 1 i 2. Sposób zagospodarowania drewna jest jednym z kryteriów oceny ofert. W przypadku, gdy Wykonawca w formularzu oferty nie zaznaczy tylko jednego sposobu zagospodarowania drewna, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, jako niezgodną z warunkami zamówienia.
6. Materiały pochodzące z rozbiórki nie nadające się do ponownego wbudowania powinny być usunięte z terenu budowy na składowisko Wykonawcy, bądź na wysypisko odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami o odpadach.
7. Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania zostaną przekazane Zamawiającemu. O przydatności materiału oraz miejscu jego składowania decyduje Inspektor Nadzoru.
8. Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu:
a) dokument potwierdzający utylizację materiałów niebezpiecznych bądź szkodliwych, w przypadku ich wystąpienia, przy prowadzeniu prac rozbiórkowych,
b) wykaz materiałów z rozbiórki wraz z określeniem ich przeznaczenia, w szczególności do ponownego wykorzystania bądź utylizacji.
9. Rozwiązania równoważne odnoszące się do robót budowlanych, usług, materiałów lub urządzeń:
1) Celem niniejszego postępowania jest otrzymanie robót budowlanych o określonej w SWZ jakości, parametrach technicznych i funkcjonalności. Zamawiający dołożył należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty, roboty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, które mogłyby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców. Jeżeli pomimo tego okaże się, że w jakimkolwiek miejscu w SWZ występują takie wskazania, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategorii wskazań o charakterze informacyjnym, podanym przykładowo w celu określenia minimalnych parametrów jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych oraz wymaganych standardów, i należy przyjąć, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Z tych względów oferta, która nie będzie odpowiadała takim wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodną z warunkami zamówienia i nie zostanie z tych powodów odrzucona.
2) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w SWZ, w tym dokumentacji projektowej i SST. Tam, gdzie w SWZ użyto określeń wskazujących na znaki towarowe, patenty lub na pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty, roboty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, albo określeń odnoszących się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych opisywanym, pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, eksploatacyjnych, użytkowych, jakościowych i funkcjonalnych nie gorszych od założonych w SWZ.
3) Wykonawca oferując przedmiot równoważny do opisanego w SWZ jest zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych, które muszą być na poziomie nie niższym od wskazanych w SWZ. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą jego szczegółowy opis/specyfikację, z których w sposób niebudzący wątpliwości Zamawiającego powinno wynikać, że oferowane produkty, roboty lub usługi mają nie gorsze parametry jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe, niż określone przez Zamawiającego.
10. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na całość wykonanych robót, na warunkach określonych w Tomie II SWZ, na okres co najmniej 60 miesięcy, z wyłączeniem oznakowania poziomego grubowarstwowego, dla którego okres gwarancji wynosi 36 miesięcy.
Okres gwarancji jakości jest jednym z kryteriów oceny ofert.
11. Zadanie zostało zgłoszone do dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 15881000,55 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 23982397,94 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 15881000,55 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Tak
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: "BUDROMOST-STARACHOWICE" Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 290010189
7.3.4) Miejscowość: Wąchock
7.3.5) Kod pocztowy: 27-215
7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"BUDROMOST - STARACHOWICE" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
"BUDROMOST - STARACHOWICE" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-06
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 15881000,55 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z RADOMIA
- Usługi utrzymania zieleni oraz sprzątania placu i terenów wokół budynku biurowego Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu - w roku 2026
- Świadczenie usług w zakresie usuwania pojazdów oraz przechowywania na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg Powiatu Radomskiego
- Budowa kanalizacji deszczowej w ul. Ozdobnej w Radomiu
- Usługi sprzątania budynku biurowego Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu - w roku 2026
- Ochrona fizyczna obiektu Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu
- Organizacja 8-dniowej wycieczki dla pracowników Zespołu Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu
więcej: przetargi w Radomiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bieżące utrzymanie, remont oraz budowa studzienek ściekowych i przykanalików w ciągu dróg i ulic na terenie miasta Tychy w 2026 r.
- Wycinka i pielęgnacja drzew, krzewów na terenie Gminy Września
- "Wzmocnienie nawierzchni drogi powiatowej nr 1140F relacji Nowogród Bobrzański - Łagoda"
- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Zakliczyn
- Usługi związane z utrzymaniem zieleni i czystości na terenie miasta Tomaszowa Mazowieckiego w pasach drogowych dróg powiatowych
- Przebudowa drogi gminnej nr 114422D w Wieściszowicach
więcej: Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





