eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Pszczyna"ZAKUP CIĄGNIKA ROLNICZEGO Z ŁADOWACZEM CZOŁOWYM DLA MIEJSKIEGO OŚRODKA REKREACJI I SPORTU W PSZCZYNIE".



Ogłoszenie z dnia 2025-10-09

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„ZAKUP CIĄGNIKA ROLNICZEGO Z ŁADOWACZEM CZOŁOWYM DLA MIEJSKIEGO OŚRODKA REKREACJI I SPORTU W PSZCZYNIE”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pszczyna Urząd Miejski w Pszczynie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258339

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 2

1.5.2.) Miejscowość: Pszczyna

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-200

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pszczyna@pszczyna.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pszczyna.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„ZAKUP CIĄGNIKA ROLNICZEGO Z ŁADOWACZEM CZOŁOWYM DLA MIEJSKIEGO OŚRODKA REKREACJI I SPORTU W PSZCZYNIE”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ceeaaf82-1a74-4a78-9750-13a51346219a

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00466911

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00031732/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.7 „ZAKUP CIĄGNIKA ROLNICZEGO Z ŁADOWACZEM CZOŁOWYM DLA MIEJSKIEGO OŚRODKA REKREACJI I SPORTU W PSZCZYNIE”.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://pszczyna.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Środkiem komunikacji elektronicznej, przy użyciu którego zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami jest platforma (Marketplanet): https://pszczyna.ezamawiajacy.pl i we wszelkiej korespondencji
związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się nr sprawy IZP.271.1.36.2025
2. Dokumenty elektroniczne, oferta, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp lub elektroniczne kopie dokumentów
lub oświadczeń, wnioski, informacje, składane są przez wykonawcę za pośrednictwem platformy (Marketplanet)
https://pszczyna.ezamawiajacy.pl
3. Korespondencja elektroniczna (inna niż oferta wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem
platformy (Marketplanet) https://pszczyna.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzenia, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w instrukcji dla wykonawcy
dostępnej na platformie Marketplanet: https://pszczyna.ezamawiajacy.pl
2. Wykonawca składający ofertę w formie elektronicznej, musi posiadać konto na platformie e-Zamawiający (Marketplanet), wówczas
ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty.
3. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia akceptuje warunki korzystania z w/w platformy i
obowiązujących Regulaminów dostępnych na stronie https://oneplace.marketplanet.pl/regulamin
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformie
Marketplanet: https://pszczyna.ezamawiajacy.pl przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub
powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
5. Ofertę i oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej
lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym zgodnie z art. 63 ust. 2 ustawy Pzp

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zostały opisane w Rozdziale XXII SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotyczące RODO zostały opisane w Rozdziale XXII SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.1.36.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa fabrycznie nowego, kompletnego, wyprodukowanego w 2025 roku lub 2024 roku ciągnika rolniczego z ładowaczem czoło-wym dla Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Sportu w Pszczynie. Oferowany sprzęt winien posiadać wymagane prawem atesty i certyfikaty oraz nie wymagać żadnych dodatkowych nakładów i być gotowym do pracy.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Wymagane parametry ciągnika rolniczego z ładowaczem czołowym:
2.1 Ciągnik rolniczy

L.p. Parametry wymagalne
1. Silnik diesel, liczba cylindrów - ilość minimalna 4, turbodoładowany
2. Spełniający normy emisji spalin Stage V
3. Pojemność skokowa - w zakresie 3500 -3700 cm3
4. Bezpośredni wtrysk paliwa Common Rail
5. MOC min. 90 KM
6. WOM 540/540E/1000 obr./min.
7. Podnośnik tylny TUZ o udźwigu min.4400 kg
8. Tylny TUZ z szybkosprzęgłami kat. II
9. Przedni TUZ z parą wyjść hydraulicznych sterowany za pomocą joysticka z kabiny ciągnika
10. Przekładnia min 12/12 z prędkością minimalną maksimum 1,0 km/h
11. Sprzęgło tzw. ”Mokre” w kąpieli olejowej sterowane mechanicznie lub elektrohydraulicznie
12. Napęd 4 x 4
13. Prędkość maksymalna minimum 40 km/h
14. Maksymalny moment obrotowy minimum 370 Nm
15. Masa własna ciągnika minimum 4000 kg
16. Poziom hałasu w kabinie max. 78 dB
17. Pneumatyka 1 i 2 obwodowa hamulców przyczepy
18. Pojemność zbiornika paliwa min. 125 litrów
19. Pompa hydrauliczna o wydatku min. 80l/min
20. Zaczep transportowy automatyczny suwliwy i zaczep dolny polowy
21. Minimum 3 pary wyjść hydraulicznych z tyłu
22. Hamulce tarczowe w kąpieli olejowej
Lp. Wyposażenie
1. Kabina z klimatyzacją i oknem dachowym
2. Minimum 4 lampy robocze LED na dachu kabiny
3. Uchylne szyby minimum od strony kierowcy
4. Wielkość kół przód min. 360/85R24, tył min. 460/85R34
5. Reflektory zewnętrzne przednie
6. Regulowane lusterka boczne
7. Złącze hydrauliczne, minimum 6 punktowe
8. Siedzenie pasażera homologowane na drogi publiczne
9. Łącznik centralny
10. Obciążniki przód min. 200 kg
11. Lampa błyskowa, pomarańczowa
12. Fotel automatyzowany pneumatycznie
Lp. Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia
1. Polska instrukcja obsługi
2. Apteczka, gaśnica, trójkąt ostrzegawczy,
3. Klucz do odkręcania/przykręcania kół
4. Komplet żarówek zapasowych
5. Komplet bezpieczników zapasowych
6. Homologacja końcowa europejska lub dokument równoważny
7. Wszystkie dokumenty niezbędne do zarejestrowania pojazdu na terenie polski
8. Gwarancja min. 24 miesiące

Oferowany ciągnik ma być fabrycznie nowy, kompletny, wyprodukowany w 2025
lub 2024 roku. Posiadać wymagane prawem atesty i certyfikaty oraz nie wymagać żad-nych dodatkowych nakładów i być gotowym do pracy.
2.2 Ładowacz czołowy do ww. ciągnika rolniczego

L.p. Parametry minimalne
1 Udźwig w całym zakresie wysokości podnoszenia minimalny 1,2 t,
2 Udźwig na wysokości 1 m - minimum 2,0 t
3 Łyżka hydrauliczna otwierana do chwytania i równania
4 EURORAMKA
5 Wskaźnik wychyłu
6 Hydraulika 3 sekcje
7 Widły do palet
Oferowany sprzęt ma być fabrycznie nowy, kompletny, wyprodukowany w 2025 lub 2024 roku. Posiadać wymagane prawem atesty i certyfikaty oraz nie wymagać żadnych dodatkowych nakładów i być gotowym do pracy z oferowanym ciągnikiem rolniczym.

4.2.6.) Główny kod CPV: 16700000-2 - Ciągniki

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-23

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie;
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie;
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiający nie stawia wymagań w powyższym zakresie
4 Zdolność techniczna lub zawodowa:
4.1 Doświadczenie zawodowa: Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie co najmniej jedną dostawę ciągnika rolniczego, o wartości nie mniejszej niż 200 000,000 zł. Przez dostawę ciągnika rolniczego rozumie się: dostawę ciągnika rolniczego o mocy minimalnej 90 KM.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ
2. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych we wstępnym oświadczeniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 Ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 Ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 6 Ustawy,
d) art. 7 ust. 1 ustawy z 13 kwietnia 2022r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służącym ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025, poz. 514), oraz w art. 5k rozporządzenia Rady UE nr 833/2014 z 13 lipca 2014 roku, a które zostały wskazane w Rozdziale IV, pkt 2 ppkt 2.1-2.2, zgodnie z Załącznikiem nr 6.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przed-miotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego do-stawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - potwierdzających spełnienie warunku opisanego w Rozdziale IV pkt 3.4.1 – Załącznik nr 8 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo pod rygorem nieważności składa się w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy (jeżeli dotyczy).
3. Oświadczenie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp- Załącznik nr 5 do SWZ (jeżeli dotyczy).
4. Potwierdzenie wniesienia wadium.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych)

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wzór przyszłej umowy z wybranym w wyniku przetargu Wykonawcą stanowi Załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji.
2. Zamawiający dopuszcza zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia niezależnie od wartości tej zmiany, zgodnie z art. 455 ust. 1 PZP, w następujących sytuacjach:
Zmiana postanowień Umowy w zakresie wynagrodzenia wykonawcy jest dopusz-czalna w przypadku wystąpienia:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług,
b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości mini-malnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdro-wotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapita-łowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania za-mówienia przez wykonawcę.
3. Zmiana postanowień niniejszej Umowy może nastąpić za zgodą obydwu Stron wyra-żoną na piśmie w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygo-rem nieważności takiej zmiany, na zasadach przewidzianych w art. 455 ust. 1 pkt 2) – 4), ust. 2 Pzp.
4. Strona zainteresowana zmianą postanowień Umowy przedstawia drugiej stronie na piśmie wniosek wraz z uzasadnieniem prawnym i faktycznym, stanowiącym podstawę do zmiany umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-17 13:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub popisem zaufanym za pośrednictwem Platformy pod adresem: https://pszczyna.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-17 13:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-15

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Obligatoryjne przesłanki wykluczenia: z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę w stosunku, do
którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 108 ust.1 pkt 1-6 ustawy Pzp, oraz art. 7 ust. 1 ustawy z
13 kwietnia 2022r o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służą-cym
ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2025, poz. 514), oraz w art. 5k rozporządzenia Rady UE nr 833/2014 z 13
lipca 2014 roku.
2. Zamówienie przewidziane jest do realizacji w ramach środków pochodzących z dotacji Wojewody Śląskiego na
finansowanie zadań własnych Jednostki samorządu terytorialnego z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej.
3. Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania w przypadku, gdy środki publiczne, o których mowa w Rozdziale I, pkt 9 SWZ nie zostaną przyznane.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.