eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świnoujście › Świadczenie usług w zakresie odbioru i wywozu odpadów komunalnych,opakowaniowych,budowlanych,płynnych,niebezpiecznych 1302 06*,150110*,odbiór zużytych tonerów,opon,baterii,elektrosprzętu w 2023r.



Ogłoszenie z dnia 2022-11-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usług w zakresie odbioru i wywozu odpadów komunalnych,opakowaniowych,budowlanych,płynnych,niebezpiecznych 1302 06*,150110*,odbiór zużytych tonerów,opon,baterii,elektrosprzętu w 2023r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: OŚRODEK SPORTU I REKREACJI "WYSPIARZ"

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000330944

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Jana Matejki 22

1.4.2.) Miejscowość: Świnoujście

1.4.3.) Kod pocztowy: 72-600

1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński

1.4.7.) Numer telefonu: 091 321 37 81

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@osir.swinoujscie.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.osir.swinoujscie.pl/

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00466877

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-11-30

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00447811/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
W związku z koniecznością wprowadzenia zmian w wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ Zamawiający zgodnie z art. 286 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych przedłuża termin składania ofert do: 05.12.2022 r. do godz. 12.00.
Zmiana i publikacja treści załącznika nr 3 do SWZ nastąpi w dniu 30.11.2022r.

Po zmianie:
Dot. zapisu w sekcji VII - projektowane postanowienia umowy za ust. 1 dodaje ust.2:
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia (waloryzacja). Zamawiający określa, że:
1) przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia wykonawcy zawartego w ofercie;
2) poziom zmiany cen lub materiałów uprawniający strony do żądania zmiany wynagrodzenia ustala się w wysokości co najmniej 5 % w stosunku do cen lub kosztów na dzień zawarcia umowy,
3) ewentualna zmiana wynagrodzenia może nastąpić po upływie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia realizacji umowy,
4) maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, jaką Zamawiający dopuszcza w efekcie zastosowania postanowień niniejszego ust. 2 nie może przekroczyć 5 % wartości wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy. Strona wnioskująca o dokonanie zmiany wartości umowy zobowiązana jest wystąpić z pisemnym wnioskiem o wprowadzenie zmiany wynagrodzenia,
5) Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu wpływ zmian, o których mowa w niniejszym ust. 2 na koszt wykonania niniejszego zamówienia. Sposób ustalenia zmiany wynagrodzenia nastąpi poprzez wskazanie przez Wykonawcę Zamawiającemu w szczególności wykazu rodzajów materiałów lub kosztów, w przypadku których zmiana ceny uprawnia Strony umowy do żądania zmiany wynagrodzenia lub z użyciem odesłania do wskaźnika zmiany ceny materiałów lub kosztów, w szczególności wskaźnika ogłaszanego w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego,
6) Do wykazu, o którym mowa w pkt. 5 Wykonawca dołączy dokumenty potwierdzające i uzasadniające zmianę cen. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji przedstawionej przez Wykonawcę dokumentacji z cenami rynkowymi obowiązującymi w chwili złożenia przez Wykonawcę wniosku. Wykonawca musi wykazać Zamawiającemu (wszelkimi dostępnymi środkami), że wzrost cen materiałów i/lub kosztów związanych z realizacją zamówienia istotnie wpływa na sposób wykonania przez niego przedmiotu umowy, uniemożliwiając mu tym samym wykonanie zamówienia na poziomie określonym przez Zamawiającego w dokumentacji postępowania. Okoliczności powoływane przez Wykonawcę muszą pozostawać w ścisłym związku z zakresem obowiązków Wykonawcy wynikających z wykonania zamówienia objętego niniejszą umową.
7) każdorazowo dokonując waloryzacji wynagrodzenia zgodnie z umową Wykonawca zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę, w zakresie odpowiadającym dokonanym zmianom, o których mowa niniejszym paragrafie. Postanowienia art. 439 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych stosuje się odpowiednio.
8) postanowień niniejszego ust. 2 nie stosuje się do zmian, o których mowa w art. 436 pkt 4) lit. b) Pzp.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
Zamawiający, przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień przedmiotowej umowy, w stosunku do treści złożonej oferty, w następujących okolicznościach:
a) stawki podatku od towarów i usług – strony uwzględnią nową wartość podatku VAT,
b) w wyniku ograniczenia przez Zamawiającego potrzeby świadczenia usług odbioru i wywozu odpadów w szczególności w związku z przekazaniem obiektu/ obiektów lub części obiektu/ obiektów innemu podmiotowi, sprzedaży tego obiektu, a także w przypadku wystąpienia czynników o charakterze siły wyższej, w tym w przypadku ograniczenia działalności Zamawiającego w związku z epidemią wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19), które uniemożliwiają bądź ograniczają potrzebę wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności z uwagi na ograniczenie prowadzonej przez Zamawiającego działalności. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza zmianę umowy poprzez zmianę wynagrodzenia Wykonawcy (z zastrzeżeniem niezmienności cen jednostkowych za usługę wskazanych w ofercie wykonawcy, stanowiącej załącznik nr 1), zmianę częstotliwości i ilości wywozu odpadów, zmianę miejsca wywozu odpadów, zmianę kontenerów/pojemników na odpady.
c) w razie konieczności wyłączenia z użytkowania, obiektu/obiektów lub ich części. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza zmianę umowy poprzez zmianę wynagrodzenia Wykonawcy (z zastrzeżeniem niezmienności cen jednostkowych za usługę wskazanych w ofercie wykonawcy, stanowiącej załącznik nr 1), zmianę częstotliwości i ilości wywozu odpadów, zmianę miejsca wywozu odpadów, zmianę kontenerów/pojemników na odpady.
d) w razie konieczności zmiany częstotliwości świadczonych usług – zmianie ulegnie ilość i częstotliwość wywozów;
e) w razie wystąpienia nieprzewidywalnych na etapie zawierania umowy okoliczności, które uniemożliwią realizowanie usług, w sposób przewidziany w ofercie, a udzielnie w tym zakresie innego zamówienia publicznego w trybie ustawy prawo zamówienia będzie niemożliwe lub niecelowe ze względu na interes publiczny. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy poprzez zmianę wynagrodzenia Wykonawcy (z zastrzeżeniem niezmienności cen jednostkowych za usługę wskazanych w ofercie wykonawcy, stanowiącej załącznik nr 1), zmianę częstotliwości i ilości wywozu odpadów, zmianę miejsca wywozu odpadów, zmianę kontenerów/pojemników na odpady.
f) gdy konieczność wprowadzenia modyfikacji wyniknie ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na mocy których na zamawiającego lub wykonawcę nałożony zostanie obowiązek realizowania usług w sposób różniący się od zaoferowanego w ofercie – zmianie ulegną postanowienia, które będą miały na celu dostosowanie postanowień umowy do nowych przepisów,
g) gdy wykonywanie przedmiotu umowy będzie niemożliwe lub znacznie utrudnione z uwagi na stan epidemii COVID-19. Zamawiający dopuszcza wówczas zmiany umowy dotyczące częstotliwości lub terminu wywozu odpadów, zmiany pojemników/kontenerów na odpady w miejscach wskazanych w umowie,
h) w przypadku wystąpienia siły wyższej, w szczególności w postaci zagrożenia o charakterze terrorystycznym lub sabotażowym, pożaru, powodzi czy huraganu, awarii technicznych zagrażających powstaniem szkody, stanu klęski żywiołowej, innego stanu nadzwyczajnego, który zostanie stwierdzony przez właściwe organy państwa w wymagany odpowiednimi przypisami sposób. Strony określą wówczas sposób wykonywania umowy możliwy w danych okolicznościach.

Po zmianie:
Zamawiający, przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień przedmiotowej umowy, w stosunku do treści złożonej oferty, w następujących okolicznościach:
a) stawki podatku od towarów i usług – strony uwzględnią nową wartość podatku VAT,
b) w wyniku ograniczenia przez Zamawiającego potrzeby świadczenia usług odbioru i wywozu odpadów w szczególności w związku z przekazaniem obiektu/ obiektów lub części obiektu/ obiektów innemu podmiotowi, sprzedaży tego obiektu, a także w przypadku wystąpienia czynników o charakterze siły wyższej, w tym w przypadku ograniczenia działalności Zamawiającego w związku z epidemią wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19), które uniemożliwiają bądź ograniczają potrzebę wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności z uwagi na ograniczenie prowadzonej przez Zamawiającego działalności. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza zmianę umowy poprzez zmianę wynagrodzenia Wykonawcy (z zastrzeżeniem niezmienności cen jednostkowych za usługę wskazanych w ofercie wykonawcy, stanowiącej załącznik nr 1), zmianę częstotliwości i ilości wywozu odpadów, zmianę miejsca wywozu odpadów, zmianę kontenerów/pojemników na odpady.
c) w razie konieczności wyłączenia z użytkowania, obiektu/obiektów lub ich części. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza zmianę umowy poprzez zmianę wynagrodzenia Wykonawcy (z zastrzeżeniem niezmienności cen jednostkowych za usługę wskazanych w ofercie wykonawcy, stanowiącej załącznik nr 1), zmianę częstotliwości i ilości wywozu odpadów, zmianę miejsca wywozu odpadów, zmianę kontenerów/pojemników na odpady.
d) w razie konieczności zmiany częstotliwości świadczonych usług – zmianie ulegnie ilość i częstotliwość wywozów;
e) w razie wystąpienia nieprzewidywalnych na etapie zawierania umowy okoliczności, które uniemożliwią realizowanie usług, w sposób przewidziany w ofercie, a udzielnie w tym zakresie innego zamówienia publicznego w trybie ustawy prawo zamówienia będzie niemożliwe lub niecelowe ze względu na interes publiczny. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy poprzez zmianę wynagrodzenia Wykonawcy (z zastrzeżeniem niezmienności cen jednostkowych za usługę wskazanych w ofercie wykonawcy, stanowiącej załącznik nr 1), zmianę częstotliwości i ilości wywozu odpadów, zmianę miejsca wywozu odpadów, zmianę kontenerów/pojemników na odpady.
f) gdy konieczność wprowadzenia modyfikacji wyniknie ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, na mocy których na zamawiającego lub wykonawcę nałożony zostanie obowiązek realizowania usług w sposób różniący się od zaoferowanego w ofercie – zmianie ulegną postanowienia, które będą miały na celu dostosowanie postanowień umowy do nowych przepisów,
g) gdy wykonywanie przedmiotu umowy będzie niemożliwe lub znacznie utrudnione z uwagi na stan epidemii COVID-19. Zamawiający dopuszcza wówczas zmiany umowy dotyczące częstotliwości lub terminu wywozu odpadów, zmiany pojemników/kontenerów na odpady w miejscach wskazanych w umowie,
h) w przypadku wystąpienia siły wyższej, w szczególności w postaci zagrożenia o charakterze terrorystycznym lub sabotażowym, pożaru, powodzi czy huraganu, awarii technicznych zagrażających powstaniem szkody, stanu klęski żywiołowej, innego stanu nadzwyczajnego, który zostanie stwierdzony przez właściwe organy państwa w wymagany odpowiednimi przypisami sposób. Strony określą wówczas sposób wykonywania umowy możliwy w danych okolicznościach.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia (waloryzacja). Zamawiający dokładną treść publikuje w Sekcji IX - pozostałe informacje z względu na ograniczenie spowodowane długością tekstu oraz publikuje je jako załącznik nr 3 do SWZ na stronie prowadzonego postępowania: https://platformazakupowa.pl/pn/osir.swinoujscie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.