eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ChorzówRewitalizacja i modernizacja istniejącego systemu wodnego młyna z Imielina, w ramach projektu "Skarbiec Dziedzictwa".



Ogłoszenie z dnia 2025-10-09

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja i modernizacja istniejącego systemu wodnego młyna z Imielina, w ramach projektu „Skarbiec Dziedzictwa”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000278623

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Parkowa 25

1.5.2.) Miejscowość: Chorzów

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-500

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeumgpe-chorzow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgpe-chorzow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rewitalizacja i modernizacja istniejącego systemu wodnego młyna z Imielina, w ramach projektu „Skarbiec Dziedzictwa”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-caad27a0-8d4c-4f0a-8cd7-fe61995df412

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00465399

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033084/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Rewitalizacja systemów wodnych Młyna z Imielina, w ramach projektu "Skarbiec Dziedzictwa"

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt "Skarbiec Dziedzictwa" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027. Okres realizacji projektu od dnia 01.08.2023 r., do dnia 30.11.2026r. Wartość projektu stanowi kwotę: 42 073 600,00zł, w tym dofinansowanie w wysokości: 29 304 600,00zł.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-caad27a0-8d4c-4f0a-8cd7-fe61995df412

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postepowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl (komunikacja wymaga zarejestrowania się na Platformie e-Zamówienia
i jest dostępna bezpłatnie dla każdego zalogowanego użytkownika Platformy) – dalej także jako Platforma lub Platforma e-Zamówienia.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następująca osobę do kontaktu z Wykonawcami w sprawach dotyczących niniejszego postepowania:
1) Barbara Klajmon,
2) Michał Strug.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze: („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
6. Załączniki, które, zgodnie z Ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/ podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu ( zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
7. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefony 22 458 77 99 lub poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl, w zakładce „Zgłoś problem”.
8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@muzeumgpe-chorzow.pl (nie dotyczy składania ofert w postępowaniu).
9. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób, niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w niniejszym rozdziale SWZ.
10. We wszelkiej korespondencji kierowanej do zamawiającego, Wykonawca winien posługiwać się numerem ogłoszenia BZP oraz nr sprawy: DOZ.331.11.2025
11. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.
12. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi jako obowiązującą należy przyjąć
treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenia Zamawiającego.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje się, że:
1. Administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób dokonujących w imieniu Wykonawcy czynności w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacji jest Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie” (dalej: Zamawiający), ul. Parkowa 25,
41-500 Chorzów, telefon: 32 2410718, adres poczty elektronicznej: sekretariat@muzeumgpe-chorzow.pl.
2. Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się w sprawach związanych z danymi również
pod adresem poczty elektronicznej: iod@muzeumgpe-chorzow.pl
3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zawarcia i wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca nie poda danych osobowych, to niemożliwym będzie wybór oferty, zawarcie i wykonanie umowy, a w szczególności wypłata wynagrodzenia.
4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b), c) oraz f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
5. Dane osobowe Wykonawcy oraz osób dokonujących w imieniu Wykonawcy czynności w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego realizacji przetwarzane są w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenia zamówienia publicznego, zawarcia i wykonania umowy, w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze takich jak
przetwarzanie danych związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, sprawozdawczością podatkową, archiwizacją oraz w celach
wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora w postaci dochodzenia roszczeń wynikających z umowy oraz obrony przed takimi roszczeniami.
6. Zamawiający może udostępnić dane osobowe, jeśli będzie to konieczne do należytego wykonania umowy, praw i obowiązków Zamawiającego lub wynikać będzie z przepisów prawa. Dane mogą być przekazane podmiotom upoważnionym przez Zamawiającego lub innym odbiorcom danych, takim jak: bank, kancelaria prawna, kurier, poczta.
7. Zamawiający nie zamierza przekazywać danych do podmiotu trzeciego, organizacji międzynarodowej, nie będzie przetwarzał ich w sposób zautomatyzowany, w tym nie będzie dokonywał tzw. profilowania.
8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy oraz wynikający z przepisów prawa, w szczególności finansowo-księgowych oraz archiwalnych:
a) w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do czasu zawarcia umowy,
b) w celu zawarcia i wykonania umowy, do czasu kiedy umowa obowiązuje i upływu terminów przedawnienia roszczeń z niej wynikających,
c) w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, do czasu wygaśnięcia tych obowiązków,
d) w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, do czasu ustania prawnej możliwości ich realizacji.
9. Osoba, której dane są przetwarzane przez Zamawiającego, ma prawo: dostępu do swoich danych, ich sprostowania, żądania ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do wniesienia sprzeciwu, żądania zaprzestania przetwarzania oraz prawo przenoszenia danych.
10. Osoba, której dane są przetwarzane przez Zamawiającego, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DOZ.331.11.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegających na rewitalizacji i modernizacji istniejącego systemu wodnego Młyna z Imielina, w ramach projektu „Skarbiec Dziedzictwa”, znajdującego się na terenie Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, przy
ul. Parkowej 25, wraz z wypełnieniem niecki wodą, wykonaniem prób szczelności i wykonaniem powykonawczej dokumentacji geodezyjnej.
Całość robót budowlanych zlokalizowana jest na terenie działki nr 1202/99, 1193/92, identyfikator obrębu ewidencyjnego: 246301_1.0001
2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje Specyfikacja Warunków Zamówienia (zwana dalej SWZ), oraz dokumentacja techniczna zawarta w załączniku nr 1 do SWZ, która zawiera:
a) projekt rewitalizacji i modernizacji istniejącego systemu wodnego młyna z Imielina,
b) pomocniczy przedmiar robót,
c) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót,
d) decyzję Dyrektora Zarządu Zlewni Wód Polskich w Katowicach nr CK.ZUZ.4210.402.2025.TL z dnia 15 lipca 2025 r. (pozwolenie wodnoprawne), z tym jednak zastrzeżeniem, że pomocniczy przed
z tym jednak zastrzeżeniem, że pomocniczy przedmiar robót ma charakter wyłącznie pomocniczy (zgodnie z informacją zawartą w SWZ) i w razie ewentualnej rozbieżności pomiędzy pomocniczym przedmiarem robót a dokumentacją projektową lub STWiOR, wiążąca jest odpowiednio treść dokumentacji projektowej lub STWiOR.
3. Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie z umową, SWZ, dokumentacją techniczną, obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego, normami i warunkami technicznymi wykonania
i odbioru robót budowlanych a także ze sztuką budowlaną i przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zagwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
4. Ponadto Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia m.in.:
1) Odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia.
2) Przyjmie odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez jego pracowników, osoby działające na jego zlecenie, w tym za przypadki uszkodzenia ciała lub mienia wyrządzone działaniem lub zaniechaniem przy realizacji przedmiotu umowy, w zakresie przewidzianym przez kodeks cywilny jak i na skutek nieprzestrzegania przepisów BHP.
5. Zamawiający informuje, że roboty budowlane będą prowadzone na terenie działającego Muzeum
i organizacja placu budowy oraz robót towarzyszących nie może uniemożliwiać działalności statutowej Muzeum. W szczególności wymaga to zachowania przejazdu drogą asfaltową
i umożliwienia swobodnego dostępu do obiektów zabytkowych znajdujących się na ekspozycji w pobliżu miejsca docelowego wykonywania przedmiotu zamówienia, tj.: Stodoły z Grzawy (ekspozycja powozów konnych), oraz Szopy z Kobióra (warsztat rzeźbiarski), Spichlerz z Warszowic (wystawa młynarska).
6. Roboty budowlane można realizować na terenie Zamawiającego w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00

Rozwiązania równoważne:
W każdym przypadku użycia w opisie przedmiotu zamówienia norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Wykonawca powinien przyjąć, że odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami (w przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych równoważnych materiałów lub urządzeń lub rozwiązań, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty i wykonania przedmiotu zamówienia ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji projektowej,
w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany zastosować do wykonania zamówienia materiały lub urządzenia lub rozwiązania zaproponowane w dokumentacji projektowej). Jeżeli w dokumentacji technicznej ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu, o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.

Przedmiotowe zamówienie jest współfinansowane w ramach Programu Fundusze Europejskie.
Informacja o projekcie:
Robota budowlana stanowiąca przedmiot zamówienia świadczona będzie na rzecz projektu „Skarbiec Dziedzictwa”, którego realizatorem jest Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie”, ul. Parkowa 25, 41-500 Chorzów. Projekt "Skarbiec Dziedzictwa" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027. Okres realizacji projektu od dnia 01.08.2023 r., do dnia 30.11.2026r. Wartość projektu stanowi kwotę: 42 073 600,00zł, w tym dofinansowanie w wysokości: 29 304 600,00zł. Projekt „Skarbiec Dziedzictwa” w dalszej części zwany może być także „Projektem”. Głównym celem realizacji Projektu jest podniesienie jakości i dostępności usług kulturalnych poprzez wdrożenie działań związanych z ochroną i zachowaniem dziedzictwa kulturowego, rozwój samego Muzeum „Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie” oraz zwiększenie uczestnictwa w kulturze na poziomie lokalnym i regionalnym. Dodatkowo, Projekt zakłada budowę obiektu, który stanie się nowoczesnym centrum edukacyjno-kulturalnym, a także modernizację kompleksu młyńskiego, przyczyniając się również do poprawy bezpieczeństwa na modernizowanym obszarze. Prace adaptacyjne Projektu umożliwią wprowadzenie nowego programu wystawienniczego, kulturalnego
i edukacyjnego, szczególnie z uwzględnieniem potrzeb grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, takich jak osoby z niepełnosprawnościami, osoby starsze, osoby ubogie, czy uchodźcy. Projekt będzie realizowany na obszarze Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie", usytuowanego przy ul. Parkowej 25 na terenie Parku Śląskiego, na którego zakres składa się:
• modernizacja systemu wodnego młyna,
• budowa budynku wielofunkcyjnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
• zakup niezbędnego wyposażenia dla nowopowstałego budynku wielofunkcyjnego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 180 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
1. Cena (C) 60% (60% = 60,00 pkt)
2. Okres gwarancji jakości (G) 40% (40% = 40,00 pkt)
* wg zasady 1% = 1 pkt
2. Liczbę punktów (P), jaka zostanie przyznana ofercie, stanowi obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku suma punktów uzyskanych w każdym kryterium oceny ofert: P = C + G
gdzie:
P – liczba punktów przyznana ocenianej ofercie łącznie za kryterium „Cena” i „Okres gwarancji jakości”,
C – liczba punktów za kryterium „Cena” przyznana ocenianej ofercie,
G – liczba punktów za kryterium „Okres gwarancji jakości” przyznana ocenianej ofercie.
3. Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która uzyskała największą liczbę punktów (P).
4. Liczba punktów za kryterium:
a) „Cena” – zostanie obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, w następujący sposób: C= /Cmin : Cbad/ x 60,00
gdzie:
C – liczba punktów za kryterium „Cena” przyznana ocenianej ofercie,
Cmin – najniższa cena ofertowa spośród ocenianych ofert,
Cbad – cena ofertowa oferty ocenianej.
Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta w pierwszym kryterium oceny ofert wynosi 60,00 pkt.
b) „Okres gwarancji jakości” - zostanie obliczona w następujący sposób:
G = /Gbad : Gmax/ x 40
gdzie:
G – liczba punktów za kryterium „Okres gwarancji” przyznana ocenianej ofercie,
Gbad - okres gwarancji oferty ocenianej,
Gmax – najdłuższy zaoferowany okres gwarancji spośród ocenianych ofert /max 60 miesięcy/.
Uwaga! Zaoferowany przez Wykonawców okres gwarancji jakości nie może być krótszy niż 36 miesięcy. W przypadku krótszego okresu gwarancji zaoferowanego przez Wykonawcę oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. Maksymalny okres gwarancji powinien wynieść nie więcej niż 60 miesięcy. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę okresu dłuższego, Wykonawca otrzyma liczbę punktów przypadającą za okres 60 miesięcy, ale będzie związany okresem gwarancji zaoferowanym w „Formularzu oferty”.
Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która przy uwzględnieniu powyższych kryteriów i ich wagi otrzyma najwyższą punktację – 100,00 pkt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: G-okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IX SWZ,
- spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów.
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 750 000,00 zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu.
2.4. Zdolność techniczna lub zawodowa.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich dziewięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane, obejmujące swoim zakresem budowę, przebudowę, remont lub modernizację stawu wodnego lub zbiornika wodnego, z wykorzystaniem technologii uszczelnienia stawu wodnego lub zbiornika wodnego za pomocą geomembrany o powierzchni minimum 500m2 każda,
b) dysponuje lub będzie dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do jego realizacji co najmniej jedną osobę, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej, która łącznie:
- posiada co najmniej pięcioletnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót,
- pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej jednego zadania inwestycyjnego polegającego na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji stawu wodnego lub zbiornika wodnego z wykorzystaniem technologii uszczelniania stawu wodnego lub zbiornika wodnego za pomocą geomembrany o powierzchni minimum 500m2
UWAGA:
3. Jeżeli roboty budowlane są wykonywane nadal, powierzchnia wykonanej/zrealizowanej części roboty budowlanej nie może być niższa od powierzchni i wymaganego zakresu wskazanego w ust. 2.4. lit a), niniejszego rozdziału, wraz z dowodami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane i tym samym Wykonawca wykaże posiadane doświadczenie w tym zakresie.
4. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty. Ocena, będzie dokonywana, na zasadzie spełnia/nie spełnia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wraz z formularzem ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o poleganiu na zasobach podmiotu trzeciego - załącznik nr 3 do SWZ,
2) zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia Wykonawcy zasobów (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 3a do SWZ,
3) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 4 do SWZ,
4) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (jeżeli dotyczy) - załącznik nr 6 do SWZ,
5) pełnomocnictwo do podpisywania w imieniu Wykonawcy oferty (jeżeli dotyczy),
6) potwierdzenie wniesienia wadium.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu tj.:
a) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp w zakresie odnoszącym się do braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy
z postępowania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ,
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
c) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej nie mniejszej niż 750 000,00zł (słownie: siedemset pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)

2) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich dziewięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, które wykażą, że Wykonawca wykonał co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swoim zakresem budowę, przebudowę, remont lub modernizację stawu wodnego lub zbiornika wodnego, z wykorzystaniem technologii uszczelnienia stawu wodnego lub zbiornika wodnego za pomocą geomembrany o powierzchni minimum 500m2 każda, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy powyższe roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez Podmiot, na rzecz którego te roboty budowlane były wykonywane, a w przypadku robót budowlanych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie – wzór wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacjami na temat posiadanego minimum pięcioletniego doświadczenia, kwalifikacji zawodowych do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, polegających na kierowaniu robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej, która pełniła funkcję kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji co najmniej jednego zadania polegającego na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji stawu wodnego lub zbiornika wodnego, z wykorzystaniem technologii uszczelnienia za pomocą geomembrany o powierzchni minimum 500m2, wraz z podaniem pełnionej funkcji kierownika budowy lub kierownika robót, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których powyższa funkcja była pełniona, wraz z załączeniem dowodów wystawionych przez generalnego wykonawcę lub inwestora lub inwestora zastępczego, które potwierdzą, że funkcja kierownika budowy lub kierownika robót osoby wymienionej w wykazie osób i wynikające z tego tytułu obowiązki zostały wykonane należycie – wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 8 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga składania przedmiotowych środków dowodowych w niniejszym postępowaniu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium można wnieść w następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2025.98).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Banku ING Bank Śląski - nr rachunku: 38 1050 1243 1000 0010 0000 4091.
4. Wadium w formie niepieniężnej (np. w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej, poręczenia) musi być wniesione w postaci elektronicznej.
5. Wadium w formie innej niż pieniądz Wykonawca wnosi w formie elektronicznej poprzez wczytanie na platformie e-zamówienia oryginału dokumentu wadialnego tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia ze strony gwaranta.
6. Złożone wadium musi dać Zamawiającemu możliwość jego zatrzymania.
7. Zaleca się umieszczenie dopisku: „wadium dot. numeru sprawy DOZ.331.11.2025”.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wadium wnoszone w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skutecznie wniesione tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w określonym terminie, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Utrata wadium.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Ustawy Pzp, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 128 ust. 1 Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 ustawy Pzp oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
9. Zwrot wadium z urzędu:
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności wskazanych w art. 98 ust. 1 pkt 1-3 ustawy Pzp.
10. Zwrot wadium na wniosek Wykonawcy:
Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b) którego oferta została odrzucona,
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
d) po unieważnieniu postępowania, w przypadku, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
Uwaga:
Złożenie wniosku o zwrot wadium, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie oraz rozdziale XXIV SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te wstępnie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. W przypadku Podmiotów składających ofertę wspólną, warunki, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 2.4. SWZ musi spełniać co najmniej jeden z nich lub wszyscy Wykonawcy.
5. W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie w okolicznościach wskazanych w art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp (tj. w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia), Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Wykonawcy, składający ofertę wspólnie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
8. Wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w projekcie umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-30 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-30 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U.2025.514).
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Z uwagi na charakter i specyfikę zamówienia jakim jest przedmiotowa robota budowlana, podział na części groziłby nadmiernymi utrudnieniami ekonomicznymi i organizacyjnymi związanymi m.in. z koordynacją prac budowlanych i powierzenie wykonania zamówienia kilku Wykonawcom
w znaczący sposób utrudniłoby organizację realizacji zamówienia. Osiągnięcie prawidłowego wykonania zamówienia jest możliwe tylko wówczas, jeśli Wykonawca zachowa pełną kontrolę nad jego realizacją, w szczególności w terminie realizacji zamówienia. Skoordynowanie działań ewentualnych różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłoby poważnie zagrozić właściwemu i terminowemu wykonaniu zamówienia, ze względu na m.in. konieczność precyzyjnego harmonogramowania realizacji poszczególnych prac. Potrzebą Zamawiającego jest pozyskanie Wykonawcy, który w terminie wykona przedmiot zamówienia, w zakresie wskazanym w obszarze realizacji projektu „Skarbiec Dziedzictwa”, które to obszary są merytorycznie ze sobą powiązane
i wymagają specjalistycznej wiedzy i doświadczenia od Wykonawcy w zakresie prac obejmujących budowę, przebudowę, remont, modernizację stawu wodnego lub zbiornika wodnego. Mając powyższe na uwadze, przedmiot zamówienia ze względów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.