Ogłoszenie z dnia 2024-08-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00450406/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Opracowanie Planu Ogólnego Miasta i Gminy Chodecz”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA CHODECZ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866838
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kaliska 2
1.5.2.) Miejscowość: Chodecz
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-860
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@chodecz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.chodecz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-71b24efa-3dd6-48cc-b2f4-1663e5fdba961.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Opracowanie Planu Ogólnego Miasta i Gminy Chodecz”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-71b24efa-3dd6-48cc-b2f4-1663e5fdba96
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00464137
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00528603/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Opracowanie Planu Ogólnego Miasta i Gminy Chodecz
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00450406
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: In.272.17.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Opracowanie Planu Ogólnego Miasta i Gminy Chodecz”.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Ogłoszenie w prasie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty o podjęciu uchwały nr LVIII/399/23 Rady Miejskiej w Chodczu z dnia 30 listopada 2023 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Miasta i Gminy Chodecz.
2) Przygotowanie projektów pism związanych z zawiadomieniem właściwych instytucji o podjęciu przez Radę Miejską w Chodczu uchwały o przystąpieniu do opracowani planu ogólnego i ich wysłanie do tych instytucji.
3) Opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego (w wersji tekstowej i graficznej) zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. u. z 2023 r., poz. 977 ze zm.) zwanej dalej PiZP, a w szczególności z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e, 13f, 13g, 13i, 13j, 13k, 13m, które weszły w życie w dniu 24 września 2023 r, a także przepisami wykonawczymi tej ustawy, w tym:
a) dokonanie analizy materiału wyjściowego obejmującego w szczególności obowiązujące akty planowania przestrzennego, wnioski o sporządzenie zmiany aktów planowania przestrzennego, istniejące uwarunkowania (w tym środowiskowe, geologiczne, dziedzictwa kulturowego itd.);
b) przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń: o przystąpieniu do opracowania planu, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych, komunikatów dotyczących opracowania projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień oraz współpracy przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac planistycznych) na każdym etapie opracowania planu;
c) uzyskanie wszystkich wymaganych opinii i uzgodnień niezbędnych do przyjęcia planu uchwałą rady gminy;
d) wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z przeprowadzonych uzgodnień, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie, jeśli będzie to konieczne, w razie potrzeby przygotowania treści zażaleń na postanowienia;
e) zamieszczenie w prasie wymaganych ogłoszeń i ponoszenie kosztów ich publikacji;
f) sporządzenie uzasadnienia planu zgodnie z art. 13h ustawy o PiZP i opracowanie danych przestrzennych do planu zgodnie z art. 67 a na różnych etapach opracowania planu);
g) wykonanie opracowania ekofizjologicznego;
h) Przedstawienie Radnym projektu planu ogólnego z załącznikami na komisjach stałych Rady Miejskiej w Chodczu;
i) Przygotowanie projektu uchwały z załącznikami i prezentacja na sesji Rady Miejskiej uchwalającej plan ogólny.
j) wprowadzenie do uchwały zatwierdzającej plan zmian, wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowanie się do tych rozstrzygnięć (ewentualnie powtórzenie procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę);
k) odniesienie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
i Naczelnego Sądu Administracyjnego.
4) Opracowanie danych przestrzennych dla planu ogólnego, w tym dokumentujących sposób wyznaczenia obszaru uzupełnienia zabudowy, zgodnie z wymogami przepisów ustawy, rozporządzenia wykonawczego wskazanego w ust. 2 oraz rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 26 października 2020 r. w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. poz. 1916 z późn. zm.).
5) Pomoc w zgłoszeniu nowego zbioru danych przestrzennych – zbioru danych dla planu ogólnego gminy (zbiór danych POG) do Ewidencji IIP do Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, jednocześnie przekazując informację o zgłoszeniu do wiadomości Ministerstwa Rozwoju i Technologii.
6) Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenia prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa o ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.);
7) Udział w konsultacjach społecznych dotyczących projektu planu ogólnego zgodnie z art. 8 i ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z mieszkańcami miasta i gminy Chodecz, w tym:
a) przygotowanie (w porozumieniu z Zamawiającym) dokumentów, pism, ankiet, geoankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych pism wymaganych w procedurze sporządzania planu, o których mowa w art. 13i ust.3 wyżej wymienionej ustawy o PiZP, w tym o konsultacjach społecznych, o których mowa w art. 8i, 8 j i 8 k ww. ustawy;
b) organizacja i udział fizyczny w ramach prowadzonych konsultacji społecznych (np. spotkaniach otwartych, panelach eksperckich lub warsztatach, spotkaniach plenerowych, spacerach studyjnych, dyżurach projektanta, przeprowadzaniu wywiadów)
c) przeprowadzenie ankiet i geoankiet wraz z zebraniem uwag i ewentualnym uwzględnieniem ich w treści Planu;
d) prowadzenie punktu konsultacyjnego (sposób, miejsce i termin ustalony z Zamawiającym), zbieranie uwag związanych z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu, tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych);
e) przygotowanie niezbędnych raportów i protokołów z konsultacji społecznych nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu ogólnego.
WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY, W OKOLICZNOŚCIACH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 95
Zamawiający nie określa w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, ponieważ zakres wykonywanych czynności nie dotyczy zapisów, o których mowa w art. 22 § 1 Kodeksu Pracy.
4.5.3.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 20.08.2024 r. Zamawiający dokonał otwarcia ofert w ramach postępowania dot. „Opracowanie Planu Ogólnego Miasta i Gminy Chodecz”. Przed otwarciem ofert podał do publicznej wiadomości kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na realizację niniejszego zamówienia, tj. 225 361,73 PLN brutto.W odpowiedzi na niniejsze postępowania, do Zamawiającego wpłynęły 3 oferty wykonawców:
1) Biuro Projektów A+U Joanna Razmuk-Mikołajczak, Cyprysowa 1a, 62-052 Komorniki, REGON 302333512, cena brutto: 153 135,00 PLN, doświadczenie Wykonawcy – 4 dokumenty planistyczne;
2) Gdyńska Grupa Urbanistyczna s.j., ul. Poznańska 10, 81-305 Gdynia, REGON 191964050, cena brutto: 243 540,00 PLN, doświadczenie Wykonawcy – 4 i więcej opracowań planistycznych;
3) MONDRAdesign Łukasz Woźniak, Długa 21, 95-030 Rzgów, REGON 100540236, cena 246 000,00 PLN, doświadczenie Wykonawcy – 4 dokumenty planistyczne.
Biorąc pod uwagę, że oferta pierwszego wykonawcy (tj. Biuro Projektów A+U Joanna Razmuk-Mikołajczak) nie została w ogóle podpisana, to podlega odrzuceniu zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp. Oferty cenowe pozostałych 2 wykonawców, które nie podlegają odrzuceniu, przewyższają kwotę jaką Zmawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W związku z tym, że Zamawiający nie może zwiększyć kwoty, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty, na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp unieważnia niniejsze postępowanie.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie planu ogólnego dla gminy Kotuń
- Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Siepraw
- "Wykonanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Tomaszów Lubelski - etap II"
- Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra
- Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych na terenie miasta i gminy Tuchola - dwie części
- Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Ostrów Mazowiecka oraz Strategii Rozwoju Gminy Ostrów Mazowiecka na lata 2025-2035
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.