eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WojcieszkówDostawa sprzętu i oprogramowania w ramach programu "Cyberbezpieczny samorząd"



Ogłoszenie z dnia 2025-10-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach programu „Cyberbezpieczny samorząd”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WOJCIESZKÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582530

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościelna 46

1.5.2.) Miejscowość: Wojcieszków

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-411

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad_gminy@wojcieszkow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojcieszkow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5229e41b-f2ca-48b2-be64-811287514bdf

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach programu „Cyberbezpieczny samorząd”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5229e41b-f2ca-48b2-be64-811287514bdf

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00462566

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00063282/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach programu „Cyberbezpieczny samorząd”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Przedmiot zamówienia jest finansowany z Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa, konkurs grantowy w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00426543

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ING.271.7.2025.GB

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 229071,37 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) dostawę urządzenia UTM dla urzędu gminy – 1 szt.
2) dostawę urządzeń UTM dla jednostek podległych – 9 szt.
3) dostawa serwera do kopii zapasowych dla urzędu gminy - 1 szt.
4) dostawę urządzenia NAS dla urzędu gminy – 1 szt.
5) dostawę urządzeń NAS dla jednostek podległych – 9 szt.
6) dostawa systemu UPS centralny dla urzędu gminy – 1 szt.
7) dostawa zarządzalnych urządzeń sieciowych z obsługą VLAN, SWITCH dla urzędu Gminy – 2 szt.
8) zakup systemów UPS do serwerowni dla Urzędu Gminy - 2 szt.
9) instalacja, konfiguracja, wdrożenie i szkolenie osoby wskazanej przez Zamawiającego z zakupionego sprzętu dla urzędu gminy i jednostek podległych.
Wykaz jednostek samorządu terytorialnego:1) Żłobek Gminny „PUCHATEK”
2) Centrum Usług Społecznych w Wojcieszkowie
3) Szkoła Podstawowa w Oszczepalinie
4) Szkoła Podstawowa w Siedliskach
5) Szkoła Podstawowa w Hermanowie
6) Szkoła Podstawowa w Woli Bystrzyckiej
7) Szkoła Podstawowa w Wólce Domaszewskiej
8) Szkoła Podstawowa w Wojcieszkowie
9) Przedszkole w Wojcieszkowie
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 32420000-3 - Urządzenia sieciowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

32422000-7 - Elementy składowe sieci

35100000-5 - Urządzenia awaryjne i zabezpieczające

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

48821000-9 - Serwery sieciowe

72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania

80500000-9 - Usługi szkoleniowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie faktyczne i prawne:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.) – zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
W przedmiotowym postępowaniu zostały spełnione obligatoryjne przesłanki unieważnienia postępowania, wskazane w art. 255 pkt. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.).
Zamawiający w dniu 17 września 2025 r., wszczął postępowanie u udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa sprzętu i oprogramowania w ramach programu „Cyberbezpieczny samorząd”. W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu wpłynęła 1 oferta złożona przez działających w konsorcjum: ACD IT Sp. z o.o., z siedzibą w Toruniu, ul. Rynek Staromiejski 36/38, 87-100 Toruń i Garage IT Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, ul. W.H. Lindleya 16, 02-013 Warszawa. W wyniku badania i analizy złożonej oferty Zamawiający stwierdził, że złożona oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 tj. treść oferty jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Zgodnie z treścią Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym w szczególności Opisu Przedmiotu Zamówienia (zwanego dalej: „OPZ”) stanowiącego integralną część SWZ (s. 17 OPZ), Wykonawca zobowiązany był dołączyć do oferty „wydruk ze strony potwierdzający osiągnięty wynik dla oferowanych procesorów” potwierdzający wymagania Zamawiającego co do tego rodzaju urządzenia. Warunki w OPZ wyraźnie wskazują, że wydruk miał zostać przedłożony jako część oferty w terminie składania ofert.
Dokument ten miał zatem stanowić integralny element treści oferty, pozwalający Zamawiającemu na dokonanie weryfikacji zgodności oferowanego urządzenia z wymaganiami technicznymi określonymi w OPZ. Wykonawca nie złożył wraz z ofertą dokumentu, który – jako treść oferty – nie podlegał uzupełnieniu. Wykonawca do złożonej oferty nie załączył wymaganego dokumentu. Tym samym treść oferty nie odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
Brak dokumentu natomiast nie może być uzupełniony na podstawie art. 128 Pzp, gdyż stanowi element treści oferty, a nie podmiotowy ani przedmiotowy środek dowodowy w rozumieniu art. 104–107 Pzp.
Zamawiający odrzucił ofertę Wykonawcy gdyż Wykonawca ten złożył ofertę niezgodną z wprost wyrażonymi wymogami w dokumentacji postępowania. Działanie Zamawiającego w tym zakresie jest zgodne z zasadą równego traktowania wykonawców w postępowaniu. Przyjąć można bowiem, że Inni Wykonawcy, wiedząc o tym, że wbrew określonemu w dokumentach postępowania obowiązku złożenie wydruku wcale nie jest obowiązkowe również mogliby odstąpić od jego załączenia i złożyć oferty. Natomiast, zgodnie z utrwalonym stanowiskiem w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej „niezłożenie dokumentu, który jako treść oferty nie podlegał uzupełnieniu, stanowi nieusuwalną wadę oferty i skutkuje jej odrzuceniem na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp”.
W konsekwencji Zamawiający, działając na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 Pzp, zobowiązany był odrzucić ofertę jako niezgodną z treścią zamówienia, jako nieodpowiadającej merytorycznym warunkom zamówienia.
W tym stanie rzeczy Zamawiający zobligowany był do odrzucenia jedynej złożonej oferty, co w konsekwencji prowadzi do unieważnienia postępowania. Dlatego w takim przypadku postępowanie podlega unieważnieniu na podstawie art. 255 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W tym stanie rzeczy, biorąc pod uwagę powyższe, należało orzec jak na wstępie.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 290000 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 290000 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.