eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Radomsko › Wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla budynku Starostwa Powiatowego w Radomsku

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-10-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla budynku Starostwa Powiatowego w Radomsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Radomszczański

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648445

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Leszka Czarnego 22

1.5.2.) Miejscowość: Radomsko

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.7.) Numer telefonu: 446858944

1.5.8.) Numer faksu: 446834335

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@radomszczanski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.radomszczanski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/804162

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla budynku Starostwa Powiatowego w Radomsku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c56fe9a-36a6-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00460734

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00024010/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.4 Wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla budynku Starostwa Powiatowego w Radomsku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00394176

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WP.272.20.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 559029,15 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie instalacji fotowoltaicznej o mocy 46,740 kWp, składającej się ze 114 sztuk monokrystalicznych modułów fotowoltaicznych o mocy znamionowej 410 Wp oraz 3 magazynów energii z zestawem baterii o energii 15 kWh każda, składającej się z maksymalnie 6 akumulatorów dla każdego magazynu dla budynku Starostwa Powiatowego w Radomsku.
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.

2. Na wykonanie przedmiotu zamówienia składa się następujący zakres prac:
a) Prace instalacyjne obejmujące:
- montaż konstrukcji wsporczych balastowych na dachu budynków pod moduły fotowoltaiczne,
- montaż modułów fotowoltaicznych na dachu budynków na konstrukcjach wsporczych,
- ułożenie okablowania po stronie DC i AC instalacji,
- podłączenie inwertera DC/AC do istniejącej instalacji odbiorczej,
- montaż inwerterów hybrydowych PV,
- montaż trzech rozdzielnic R-PV DC (oddzielnie dla każdego inwertera),
- montaż instalacji uziemiającej i odgromowej,
- montaż zestawu magazynów energii,
- zainstalowanie aparatów elektrycznych i zabezpieczeń,
- wykonanie prób instalacji oraz sprawdzających prawidłowe działanie układu,
- uruchomienie układu i regulacje,
- szkolenie Użytkowników/Obsługi.

b) Prace budowlane obejmujące adaptacje pomieszczenia technicznego
W związku z montażem, w pomieszczeniu technicznym, dodatkowych urządzeń elektrycznych, pomieszczenie należy dodatkowo zabezpieczyć w celu zmniejszenia niebezpieczeństwa rozprzestrzeniania się pożaru.
W tym celu należy:
- wymienić drzwi wejściowe, z sąsiedniego pomieszczenia biurowego, na drzwi przeciwpożarowe o odporności ogniowej EI 60, drzwi wyposażone w funkcję samozamykania,
- wykonać zabezpieczenia przeciwpożarowe przepustów instalacyjnych, dla wszystkich instalacji, przechodzących przez ściany pomieszczenia technicznego,
- wyposażyć pomieszczenie w gaśnicę proszkową 6 kg.

Z uwagi na ograniczoną powierzchnię pomieszczenia technicznego przed doborem urządzeń pod względem rozmiarów, zaleca się dokonać wizji lokalnej pomieszczenia technicznego.

Mikroinstalacja fotowoltaiczna składa się w szczególności z następujących elementów:
- modułów fotowoltaicznych,
- konstrukcji wsporczej,
- inwerterów DC/AC z wyświetlaczem elektronicznym,
- instalacji prądu stałego i przemiennego,
- magazynów energii,
- układu pomiarowego dokonującego pomiaru produkowanej energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznej,
- systemu zdalnego monitorowania.

Wymagania dotyczące modułów PV o mocy znamionowej 410 Wp określa Dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 9 do SWZ.

Wszystkie moduły wykorzystane do wykonania instalacji powinny być fabrycznie nowe (data produkcji nie później niż 12 miesięcy od daty montażu), nieużywane.
Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą kartę techniczną lub inny dokument oferowanych modułów fotowoltaicznych, które zostały wycenione w ofercie na potwierdzenie spełniania przez to urządzenie wszystkich parametrów zawartych w dokumentacji projektowej dla tego urządzenia.

Wymagania dotyczące inwerterów fotowoltaicznych hybrydowych określa Dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 9 do SWZ.

Wszystkie inwertery fotowoltaiczne hybrydowe wykorzystane do wykonania instalacji powinny być fabrycznie nowe (data produkcji nie później niż 12 miesięcy od daty montażu), nieużywane.
Urządzenia muszą widnieć w wykazie certyfikowanych urządzeń PTPiREE oraz posiadać zgodność z kodeksem sieciowym NC RfG.
Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą kartę techniczną lub inny dokument oferowanych inwerterów fotowoltaicznych hybrydowych, które zostały wycenione w ofercie na potwierdzenie spełniania przez to urządzenie wszystkich parametrów zawartych w dokumentacji projektowej dla tego urządzenia.

Wymagania dotyczące magazynów energii określa Dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 9 do SWZ.

Wszystkie akumulatory wykorzystane do zestawu magazynowania energii powinny być fabrycznie nowe (data produkcji nie później niż 12 miesięcy od daty montażu), nieużywane.
Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą informację o parametrach oferowanego magazynu energii stanowiącą Załącznik nr do 1a SWZ na potwierdzenie spełniania przez to urządzenie wszystkich parametrów zawartych w dokumentacji projektowej dla tego urządzenia.

Realizacja przedmiotu zamówienia będzie nadzorowana przez Inspektora Nadzoru.

Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania wszelkich niezbędnych dokumentów do zgłoszenia do sieci elektroenergetycznej lokalnemu OSD przyłączenia instalacji fotowoltaicznej. Wykonawca dokona zgłoszenia przyłączenia instalacji fotowoltaicznej do OSD w imieniu Zamawiającego.

Informacje dodatkowe dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
- w obiekcie jest jeden punkt poboru energii elektrycznej;
- moc przyłączeniowa PPE 50kW;
- Zamawiający nie dysponuje żadnym wolnym pomieszczeniem na tymczasowe składowanie materiałów przez Wykonawcę, może natomiast udostępnić teren na zewnątrz, przy czym zabezpieczenie materiałów i komponentów będzie po stronie Wykonawcy;
- Zamawiający po godzinach funkcjonowania Urzędu dopuszcza przerwę w dostawie energii elektrycznej na czas prac instalacyjnych po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym;
- godziny prac – 7.00 – 20.00, przy czym po godzinach pracy Urzędu dostęp na dach wyłącznie z zewnątrz;
- w obiekcie jest Przeciwpożarowy Wyłącznik Prądu;
- Zamawiający posiada agregat, zlokalizowany poza budynkiem, podłączany do PPE w awaryjnych sytuacjach.

3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa:
- dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 9 do SWZ, która obejmuje projekt budowlano-wykonawczy, przedmiar robót;
- szczegółowa specyfikacja techniczna stanowiąca Załącznik nr 10 do SWZ;
- ekspertyza techniczna, dotycząca sprawdzenia wytrzymałości dachu budynku Starostwa Powiatowego w Radomsku pod kątem możliwości posadowienia na nim instalacji fotowoltaicznej stanowiąca Załącznik nr 11 do SWZ.

4. W przypadku użycia w dokumentacji będącej załącznikami do SWZ odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym a odniesieniu takiemu towarzyszy wyraz „lub równoważne".
Zamawiający wskazuje, że obowiązek zgłoszenia w ofercie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w opisie przedmiotu zamówienia i wykazania równoważności leży po stronie Wykonawcy.
W przypadku gdy wymagania w opisie przedmiotu zamówienia odnoszą się do europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił już w jego ofercie dowody równoważności w sposób określony w art. 101 ust. 5 i 6 Pzp.
W przypadku, gdy w dokumentacji zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji.
W przypadku gdy wymagania w opisie przedmiotu zamówienia odnoszą się do znaku towarowego, patentu lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę Zamawiający wymaga, aby wykonawca w przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych, przedstawił już w jego ofercie dowód równoważności potwierdzający spełnienie kryteriów określonych w opisie przedmiotu zamówienia, które Zamawiający stosuje w celu oceny równoważności (Wyrok TSUE C-14/17 z dnia 2018-07-12) np. karty katalogowe produktów.

5. Wymagania jakościowe w związku z zastosowaniem kryterium ceny jako kryterium o wadze przekraczającej 60% odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia, zostały określone w dokumentacji projektowej i projekcie umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45223810-7 - Konstrukcje gotowe

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 391000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 435200,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 391000,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ELMECO TECHNOLOGIE Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9671354652

7.3.3) Ulica: Jedności Narodowej 79/14

7.3.4) Miejscowość: Wrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 50-262

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Jerzy Parczyk ELMECO, prace montażowe (robocizna) oraz kierownictwo robót budowlanych


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 391000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.