eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Wieleñ › Termomodernizacja budynków Szko³y Podstawowej nr 1 w Wieleniu i budynku Szko³y Podstawowej w Mia³ach

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2022-11-25


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynków Szko³y Podstawowej nr 1 w Wieleniu i budynku Szko³y Podstawowej w Mia³ach

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Wieleñ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791158

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Ko¶ciuszki 34

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wieleñ

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-730

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.7.) Numer telefonu: 672561170

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: Wielen_UM@wokiss.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.wielen.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja budynków Szko³y Podstawowej nr 1 w Wieleniu i budynku Szko³y Podstawowej w Mia³ach

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-af275952-6c92-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00458393

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-11-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00000725/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.13 Termomodernizacja budynków Szko³y Podstawowej Nr 1 w Wieleniu i budynku Szko³y Podstawowej w Mia³ach

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/wielen

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wielen

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym sk³adanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem
wyj±tków okre¶lonych w ustawie p.z.p., odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej
rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.).
2. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach .txt, .rtf, .pdf,
.doc, .docx, .odt. Ofertê, a tak¿e o¶wiadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazuj±:
1) drog± elektroniczn±: zamowienia@wielen.pl ;
2) poprzez Platformê, dostêpn± pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/wielen ;
4. Rejestracja na Platformie, w tym z³o¿enie oferty w formie elektronicznej, wymaga zarejestrowania na: https://platformazakupowa.pl/pn/wielen .
5. Sposób rejestracji i korzystania z Platformy przedstawione zosta³y na stronie: https://platformazakupowa.pl/pn/wielen . Korzystanie z platformy zakupowej przez Wykonawców w zakresie niniejszego postêpowania jest bezp³atne, a w szczególno¶ci bezp³atne jest za³o¿enie i posiadanie konta oraz wykonywanie czynno¶ci Wykonawcy z zastosowaniem platformy. Wykonawca przystêpuj±c do postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z platformy okre¶lone w regulaminie dostêpnym na: https://platformazakupowa.pl/pn/wielen.
6. Zgodnie z art. 67 ustawy p.z.p., Zamawiaj±cy podaje wymagania techniczne zwi±zane z korzystaniem z Platformy:
1) sta³y dostêp do sieci Internet i minimalna prêdko¶æ po³±czenia internetowego nie mniejsza ni¿ 10 Mb/s.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: https://platformazakupowa.pl/pn/wielen

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016r., str. 1 ; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Wieleñ;
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: abi@wielen.pl ;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy P.Z.P., zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.
22RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie
zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników).

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu
oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na
niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: KTI.271.31.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 2358992,76 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego: Termomodernizacja budynków Szko³y Podstawowej nr 1 w Wieleniu i budynku Szko³y Podstawowej w Mia³ach.
Inwestycja jest podzielona na czê¶ci sk³adaj±ce siê z dwóch zadañ:
Zadanie nr 1:
Termomodernizacja budynków Szko³y Podstawowej nr 1 w Wieleniu obejmuj±ca:
a) Obiekt budynku g³ównego Szko³y Podstawowej nr 1 w Wieleniu, w tym:
- ocieplenie ¶cian zewnêtrznych od wewn±trz,
- ocieplenie stropu nad ostatni± kondygnacj± za pomoc± we³ny mineralnej,
- wymianê ¼ród³a ciep³a- budowê instalacji gazowej zewnêtrznej na gaz ziemny sieciowy wraz z kot³em gazowym zewnêtrznym kondensacyjnym z zamkniêt± komor± spalania wraz z kominem zewnêtrznym systemowym i niezbêdnym wyposa¿eniem,
- wymianê systemu przygotowania ciep³ej wody u¿ytkowej,
- wymianê istniej±cego o¶wietlenia na instalacjê o¶wietleniow± typu LED,
- wymianê instalacji grzewczej grzejnikowej wraz z monta¿em zaworów termostatycznych.
b) Obiekt tzw. „ma³ej szko³y”, w tym:
- usuniêcie istniej±cej warstwy termoizolacji ze styropianu wraz z oczyszczeniem ¶cian,
- ocieplenie ¶cian zewnêtrznych styropianem,
- ocieplenie stropu nad parterem za pomoc± we³ny mineralnej,
- ocieplenie stropodachu za pomoc± styropapy,
- wymiana stolarki okiennej PCV wraz z parapetami zewnêtrznymi i wewnêtrznymi,
- wymianê stolarki drzwiowej drewnianej i stalowej, monta¿ stolarki stalowej i aluminiowej,
- wymianê systemu grzewczego, w tym ¼ród³a ciep³a na instalacjê powietrznych pomp ciep³a wraz z wymian± armatury i oprzyrz±dowania,
- wymianê systemu przygotowania ciep³ej wody u¿ytkowej,
- wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciep³a,
- wymianê istniej±cego o¶wietlenia na instalacjê o¶wietleniow± typu LED,
- wykonanie instalacji fotowoltaicznej wytwarzaj±cej energiê elektryczn±.

4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 1608912,77 PLN

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45261320-3 - K³adzenie rynien

45442100-8 - Roboty malarskie

45262120-8 - Wznoszenie rusztowañ

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60%;
2) Okres gwarancji (G)– waga kryterium 40%.
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:

1) Cena (C)- waga: 60 %;
Przez kryterium cena ofertowa rozumie siê cenê oferty brutto podan± w formularzu oferty, zawieraj±c± wszystkie koszty wykonawstwa przedmiotu zamówienia. Najwy¿sz± liczbê punktów 60 pkt otrzyma oferta z najni¿sz± cen± brutto.
W kryterium "C" ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
PC = Cn/Cob x 60
Gdzie:
Pc - to liczba punktów za kryterium cena
Cn - najni¿sza zaoferowana cena brutto, spo¶ród wszystkich ofert nie podlegaj±cych odrzuceniu
Cob – cena brutto zaoferowana w ofercie badanej
a) Podstaw± przyznania punktów w kryterium „cena” bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu Ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.

2) Okres gwarancji (G) - waga: 40 %;
Ocenie zostanie poddany okres gwarancji podany przez Wykonawcê w formularzu ofertowym. Oferta z maksymalnym okresem gwarancji otrzyma maksymaln± ilo¶æ punktów. Okres gwarancji liczony jest w miesi±cach – minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesiêcy, maksymalny 72 miesi±ce licz±c od daty odbioru koñcowego (podpisany przez Wykonawcê i Zamawiaj±cego protokó³ odbioru koñcowego robót). Oferty, w których nie zostanie zaoferowany okres gwarancji (nie zostanie podany w formularzu ofertowym) lub bêdzie on krótszy ni¿ 36 miesiêcy zostan± odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. Je¿eli Wykonawca zaproponuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 72 miesi±ce to do oceny takiej oferty zostanie przyjêty okres 72 miesiêcy i taki zostanie przyjêty w umowie z Wykonawc±.

G = Gob/Gn x 40
gdzie:
G- to liczba punktów przyznanych Wykonawcy
Gob - okres gwarancji zaoferowany w badanej ofercie
Gn - najd³u¿szy okres gwarancji, spo¶ród wszystkich ofert nie podlegaj±cych odrzuceniu
£±czna ocena oferty:
OF = Pc + G
gdzie:
Pc – to liczba punktów za kryterium cena.
G – to liczba punktów za kryterium okres gwarancji.
OF – to oferta najkorzystniejsza.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
5. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±.
6. Oferty oceniane bêd± odrêbnie dla ka¿dego z zadañ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego: Termomodernizacja budynków Szko³y Podstawowej nr 1 w Wieleniu i budynku Szko³y Podstawowej w Mia³ach.
Zadanie nr 2:
Termomodernizacja budynku Szko³y Podstawowej w Mia³ach obejmuj±ca:
- ocieplenie ¶cian zewnêtrznych za pomoc± styropianu,
- wymianê rur spustowych oraz rynien,
- ocieplenie stropu nad parterem za pomoc± we³ny mineralnej,
- ocieplenie stropodachu od strony zewnêtrznej za pomoc± styropapy,
- wymianê stolarki okiennej PCV wraz z parapetami zewnêtrznymi i wewnêtrznymi,
- wymianê systemu grzewczego, w tym ¼ród³a ciep³a na instalacjê powietrznych pomp ciep³a wraz z wymian± armatury i oprzyrz±dowania,
- wymianê systemu przygotowania ciep³ej wody u¿ytkowej,
- wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciep³a,
- wymianê istniej±cego o¶wietlenia na instalacjê o¶wietleniow± typu LED,
- wykonanie instalacji fotowoltaicznej.

4.2.5.) Warto¶æ czê¶ci: 750079,99 PLN

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45321000-3 - Izolacja cieplna

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45261000-4 - Wykonywanie pokryæ i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45261320-3 - K³adzenie rynien

45442100-8 - Roboty malarskie

45262120-8 - Wznoszenie rusztowañ

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45450000-6 - Roboty budowlane wykoñczeniowe, pozosta³e

45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena (C) – waga kryterium 60%;
2) Okres gwarancji (G)– waga kryterium 40%.
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:

1) Cena (C)- waga: 60 %;
Przez kryterium cena ofertowa rozumie siê cenê oferty brutto podan± w formularzu oferty, zawieraj±c± wszystkie koszty wykonawstwa przedmiotu zamówienia. Najwy¿sz± liczbê punktów 60 pkt otrzyma oferta z najni¿sz± cen± brutto.
W kryterium "C" ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
PC = Cn/Cob x 60
Gdzie:
Pc - to liczba punktów za kryterium cena
Cn - najni¿sza zaoferowana cena brutto, spo¶ród wszystkich ofert nie podlegaj±cych odrzuceniu
Cob – cena brutto zaoferowana w ofercie badanej
a) Podstaw± przyznania punktów w kryterium „cena” bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu Ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.

2) Okres gwarancji (G) - waga: 40 %;
Ocenie zostanie poddany okres gwarancji podany przez Wykonawcê w formularzu ofertowym. Oferta z maksymalnym okresem gwarancji otrzyma maksymaln± ilo¶æ punktów. Okres gwarancji liczony jest w miesi±cach – minimalny okres gwarancji wynosi 36 miesiêcy, maksymalny 72 miesi±ce licz±c od daty odbioru koñcowego (podpisany przez Wykonawcê i Zamawiaj±cego protokó³ odbioru koñcowego robót). Oferty, w których nie zostanie zaoferowany okres gwarancji (nie zostanie podany w formularzu ofertowym) lub bêdzie on krótszy ni¿ 36 miesiêcy zostan± odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. Je¿eli Wykonawca zaproponuje okres gwarancji d³u¿szy ni¿ 72 miesi±ce to do oceny takiej oferty zostanie przyjêty okres 72 miesiêcy i taki zostanie przyjêty w umowie z Wykonawc±.

G = Gob/Gn x 40
gdzie:
G- to liczba punktów przyznanych Wykonawcy
Gob - okres gwarancji zaoferowany w badanej ofercie
Gn - najd³u¿szy okres gwarancji, spo¶ród wszystkich ofert nie podlegaj±cych odrzuceniu
£±czna ocena oferty:
OF = Pc + G
gdzie:
Pc – to liczba punktów za kryterium cena.
G – to liczba punktów za kryterium okres gwarancji.
OF – to oferta najkorzystniejsza.
3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4. W toku badania i oceny ofert Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci z³o¿onej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
5. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±.
6. Oferty oceniane bêd± odrêbnie dla ka¿dego z zadañ.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
ZADANIE NR 1: Termomodernizacja budynków Szko³y Podstawowej nr 1 w Wieleniu
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, i¿ posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 600.000,00 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ nale¿ycie co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie, przebudowie lub termomodernizacji obiektu u¿yteczno¶ci publicznej o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 500 tys. z³ brutto.
Wykonawca musi wykazaæ dysponowanie (dysponuje lub bêdzie dysponowa³) osob±/mi niezbêdn±/mi do wykonania niniejszego zamówienia tj. posiadaj±c±/ymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie kwalifikacje zawodowe, do¶wiadczenie i wykszta³cenie niezbêdne do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci, oraz informacj± o podstawowe do dysponowania tymi osobami, w tym co najmniej jedna osob± pe³ni±c± funkcjê:
a) kierownika budowy posiadaj±cego aktualne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci konstrukcyjno- budowlanej lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawienia budowlane, które zosta³y wydane zgodnie z wcze¶niej obowi±zuj±cym prawem w zakresie niezbêdnym do realizacji przedmiotu zamówienia,
b) kierownika robót posiadaj±cego aktualne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
c) kierownika robót posiadaj±cego aktualne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urz±dzeñ elektrycznych,
oraz zrzeszon±/ymi we w³a¶ciwym samorz±dzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 z pó¼n. zm.).
lub spe³niaj±c±/ymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z pó¼n. zm.) tj. osob±/mi której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zosta³y uznane na zasadach okre¶lonych w przepisach odrêbnych lub spe³niaj±c±/ymi wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa („¶wiadczenie us³ug transgranicznych”).
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie ww. funkcji.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Podmiotowe ¶rodki dowodowe (sk³adane na wezwanie Zamawiaj±cego) wymagane od wykonawcy obejmuj±:
1) O¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania. Wzór o¶wiadczenia wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania stanowi za³±cznik nr 2a do SWZ;
2) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 4 do SWZ;

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania- zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SWZ;
2. Informacje zawarte w o¶wiadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowi± wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Zamawiaj±cy wzywa wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli wymaga³ ich z³o¿enia w og³oszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.
4. Podmiotowe ¶rodki dowodowe (sk³adane na wezwanie Zamawiaj±cego) wymagane od wykonawcy obejmuj±:
1) O¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania. Wzór o¶wiadczenia wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania stanowi za³±cznik nr 2a do SWZ;
2) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 4 do SWZ;
3) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
4) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, polegaj±cych na budowie, przebudowie lub termomodernizacji obiektu u¿yteczno¶ci publicznej, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów- inne odpowiednie dokumenty - za³±cznik nr 5 do SWZ;
5) wykaz osób, które bêd± uczestniczy³y w wykonywaniu zamówienia wraz z okre¶leniem ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnego do wykonywania zamówienia - za³±cznik nr 5a do SWZ;
6) informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo- kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych Wykonawcy lub zdolno¶æ kredytow± Wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci:
ZADANIE NR 1: 30.000,00 z³ (s³ownie z³: trzydzie¶ci tysiêcy 00/100);
ZADANIE NR 2: 15.000,00 z³ (s³ownie z³: piêtna¶cie tysiêcy 00/100);
ZADANIE NR 1 i ZADANIE NR 2: 45.000,00 z³ (czterdzie¶ci piêæ tysiêcy 00/100).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w Banku PKO BP nr rachunku 97 1020 4027 0000 1102 1281 5439 z dopiskiem „Wadium- KTI.271.31.2022- Termomodernizacja- ZADANIE NR ….”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie p.z.p.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina Wieleñ, ul. Ko¶ciuszki 34, 64-730 Wieleñ;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 p.z.p.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 6 do SWZ. Zmiana umowy wymaga dla swej wa¿no¶ci, pod rygorem niewa¿no¶ci, zachowania formy pisemnej.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-12-15 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wielen

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-15 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-01-13

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Zadanie dofinansowane ze ¶rodków WRPO na lata 2014-2020, Dzia³anie 3.2 Poprawa efektywno¶ci energetycznej w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Poddzia³anie 3.2.1 Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków u¿yteczno¶ci publicznej

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.