eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦widnica › Ochrona obiektu Prokuratury Rejonowej w ¦widnicy ul. Zamkowa 2 oraz obiektu Prokuratury Rejonowej w K³odzku Pl. Chrobrego 20

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2022-11-23


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Ochrona obiektu Prokuratury Rejonowej w ¦widnicy ul. Zamkowa 2
oraz obiektu Prokuratury Rejonowej w K³odzku Pl. Chrobrego 20

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: PROKURATURA OKRÊGOWA W ¦WIDNICY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000569800

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 21

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦widnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski

1.5.7.) Numer telefonu: 748503417

1.5.8.) Numer faksu: 74 852-02-57

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: joanna.grzegorczyk@prokuratura.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.swidnica.po.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ w³adzy publicznej - organ kontroli pañstwowej i ochrony prawa oraz s±d i trybuna³

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Porz±dek i bezpieczeñstwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ochrona obiektu Prokuratury Rejonowej w ¦widnicy ul. Zamkowa 2
oraz obiektu Prokuratury Rejonowej w K³odzku Pl. Chrobrego 20

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-ecf44cd7-6b12-11ed-abdb-a69c1593877c

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00453735

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00085274/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.11 Ochrona obiektu Prokuratury Rejonowej w ¦widnicy przy ul. Zamkowej 2 oraz obiektu Prokuratury Rejonowej w K³odzku przy Pl. Chrobrego 20

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ecf44cd7-6b12-11ed-abdb-a69c1593877c

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: www.ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 6. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 3046-7-261.25.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie us³ugi ochrony osób i mienia w obiekcie Prokuratury Rejonowej w ¦widnicy przy ul. Zamkowej 2 szczegó³owy zakres zamówienia zawiera SWZ

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Organizacja nadzoru us³ugi ochrony

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie us³ugi ochrony osób i mienia w obiekcie Prokuratury Rejonowej w K³odzku przy Pl. Chrobrego 20. Szczegó³owy zakres zamówienia zawiera SWZ

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Organizacja nadzoru us³ugi ochrony

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

a) zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym – Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie;
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów – Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony na podstawie koncesji, zezwolenia lub licencji na podjêcie dzia³alno¶ci w zakresie objêtym przedmiotem zamówienia;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie;
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e ¿e zrealizowa³ w okresie trzech lat przed up³ywem sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, tj. minimum trzy zadania o zakresie i charakterze zbli¿onym do przedmiotu zamówienia, tj. polegaj±cych na wykonywaniu us³ugi ochrony osób i mienia w budynkach u¿yteczno¶ci publicznej

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie w zwi±zku z art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspierania agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835) – wg za³. nr 3 do SWZ.
a) informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie okre¶lonym w art. 108 ust. 1 pkt. 1 i 2 Ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku - Prawo zamówieñ publicznych, art. 108 ust. 1 pkt.4 ustawy, dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego, art. 109 ust. 1 pkt. 2 lit. a ustawy, art. 109 ust. 1 pkt. 2 lit. b ustawy, dotycz±cej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karê aresztu, art. 109 ust. 1 pkt. 3 ustawy, dotycz±cej skazania za przestêpstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karê aresztu - sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem;
b) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
c) za¶wiadczenie albo inny dokument w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
d) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej - – wg wzoru za³. nr 7.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: e) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzone nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
f) Pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppk18.2).
g) Aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie z art. 125 ust. 1 Ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022, poz. 1710 t.j.) o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania o udzielenie zamówienia – wg za³. nr 2 do SWZ.
h) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie z art. 117 ust. 4 Ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 roku - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2022, poz. 1710 t.j.) – wg. za³. nr 8 do SWZ (dotyczy ofert sk³adanych przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.).
i) Wykaz wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, g³ównych us³ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane, minimum trzech zadañ o zakresie i charakterze zbli¿onym do przedmiotu zamówienia, tj. polegaj±cych na wykonywaniu us³ugi ochrony osób i mienia w budynkach u¿yteczno¶ci publicznej; okre¶lenie „budynki u¿yteczno¶ci publicznej” oznacza obiekty wg definicji zawartej w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2015 poz. 1422 tekst jednolity) – wg wzoru za³. nr 4.
j) O¶wiadczenie, ¿e Wykonawca zatrudni na terenie pracy Zamawiaj±cego osoby nie karane s±downie i przeciw którym nie toczy siê postêpowanie karne, o pozytywnej opinii – wg wzoru za³. nr 5;
k) Kserokopia aktualnej koncesji wydanej przez Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji zgodnie z ustaw± z dnia 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 838 tekst jednolity).
l) Zobowi±zanie innego podmiotu, o którym mowa w pkt. 25 lit „c” do oddania zasobów Wykonawcy – wg. za³. nr 6 do SWZ (je¿eli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

a) Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika (lidera konsorcjum) do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo powinno byæ za³±czone do oferty. Z pe³nomocnictwa udzielonego przez uczestników powinien wynikaæ kr±g podmiotów, które z³o¿y³y ofertê wspóln±, ze wskazaniem kto reprezentuje konsorcjum jako lider, a kto jest partnerem. Pe³nomocnictwo powinno byæ podpisane przez organy uprawnione do reprezentacji podmiotów wschodz±cych w sk³ad konsorcjum.
b) Pe³nomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiaj±cym, w toku postêpowania i do niego Zamawiaj±cy kieruje informacjê, korespondencjê itp. nie dopuszcza siê uczestniczenia któregokolwiek z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w wiêcej ni¿ jednej grupie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Niedopuszczalnym jest równie¿ z³o¿enie przez któregokolwiek z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, równocze¶nie oferty indywidualnej oraz w ramach grupy wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. wspólnicy spó³ki cywilnej s± traktowani jak wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±.
c) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (wg wzoru za³. nr 2 do SWZ) sk³ada ka¿dy z wykonawców.
d) Podmiotowe ¶rodki dowodowe sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
e) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy (wg wzoru za³. nr 8 do SWZ).

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia tre¶ci umowy mog± byæ dokonywane wy³±cznie w formie pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci poprzez sporz±dzenie i podpisanie przez obie strony aneksu do umowy.
2. Zmiana umowy jest dopuszczalna w przypadkach i na zasadach, o których mowa ustawie PZP oraz w innych przypadkach przewidzianych umow±.
3. Wykonawca, który uwa¿a siê za uprawnionego do wyst±pienia z ¿±daniem zmiany umowy w zwi±zku z wyst±pieniem okoliczno¶ci, o których mowa w pkt 4 oraz ustawie PZP, zobowi±zany jest z³o¿yæ pisemny wniosek o zmianê umowy. Wniosek Wykonawcy, o którym mowa wy¿ej winien zawieraæ przywo³anie podstawy prawnej ¿±dania Wykonawcy z przywo³aniem w³a¶ciwych postanowieñ Umowy i/lub przepisów ustawy PZP oraz zawieraæ uzasadnienie wniosku w oparciu o te podstawy. We wniosku Wykonawca winien precyzyjnie okre¶liæ, w jakim zakresie domaga siê zmiany Umowy, przedstawiaj±c w tym zakresie stosowne kalkulacje i obliczenia.
4. Umowa mo¿e ulec zmianie w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i us³ug,
2) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
3) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, jak równie¿ zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych,
je¿eli te zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê.
6. W przypadku zmiany stawki podatku VAT przyjêtej przez Wykonawcê w ofercie w toku realizacji umowy, wynagrodzenie Wykonawcy netto pozostaje bez zmian, a strony w drodze pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci do umowy wprowadz± do umowy zmienion± stawkê podatku VAT i now± warto¶æ brutto umowy.
7. W przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne lub zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych, które w ocenie Wykonawcy maj± wp³yw na koszt wykonania przez niego zamówienia i winny skutkowaæ zwiêkszeniem jego wynagrodzenia za wykonanie Umowy, obowi±zkiem Wykonawcy jest zg³oszenie do Zamawiaj±cego pisemnego wniosku o zmianê wynagrodzenia wraz ze wskazaniem kwoty zwiêkszonego wynagrodzenia oraz uzasadnieniem takiego zwiêkszenia, z uwzglêdnieniem pkt. 3.
8. Postanowieñ, o których mowa wy¿ej nie nale¿y interpretowaæ jako prawa dowolnej ze stron do roszczenia, którego tre¶ci± by³oby ¿±danie zmiany Umowy, lecz jedynie jako mo¿liwo¶æ dokonania zmiany Umowy. Ka¿da zmiana Umowy wymaga zgody drugiej strony.
9. Zmiana umowy z przyczyn wskazanych w pkt. 4 ppkt. 2 i 3 w roku 2023 mo¿e nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ od 1 lipca 2023 r. z uwagi na fakt, i¿ na dzieñ sk³adania ofert znana jest wysoko¶ci kwot minimalnego wynagrodzenia obowi±zuj±cego od 1 stycznia 2023 r. i warto¶æ tych kwot zosta³a uwzglêdniona ju¿ w wynagrodzeniu Wykonawcy, chyba ¿e do tego czasu zmianie uleg³yby regulacje prawne w powy¿szym zakresie.
10. Nie stanowi zmiany umowy:
 zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego).
 zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miêdzy Stronami.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-12-01 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: www.ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-01 11:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-12-30

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji:

Czê¶æ 1 : Tak

Czê¶æ 2 : Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.