eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BydgoszczDOSTAWA ŚRODKÓW CZYSTOŚCI - 2 CZĘŚCI



Ogłoszenie z dnia 2025-09-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
DOSTAWA ŚRODKÓW CZYSTOŚCI - 2 CZĘŚCI

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 11 WOJSKOWY ODDZIAŁ GOSPODARCZY

1.3.) Oddział zamawiającego: 11 WOG

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 341260412

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gdańska 147

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-674

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 11wog.szpub@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.11wog.wp.mil.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/1133544

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

DOSTAWA ŚRODKÓW CZYSTOŚCI - 2 CZĘŚCI

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2586d9b3-00ed-487b-8a1f-cc56015957a6

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00448580

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00029934/13/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.6 Dostawa środków czystości

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00297538

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 20/ZP/D/MUND/ŻYWN/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

CZĘŚĆ I - DOSTAWA ŚRODKÓW PIELĘGNACYJNYCH I CHEMICZNYCH (Służba MUNDUROWA)

4.5.3.) Główny kod CPV: 33700000-7 - Produkty do pielęgnacji ciała

4.5.5.) Wartość części: 132243,90 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II - DOSTAWA ŚRODKÓW CZYSTOŚCI, PALIW DO PODRZEWACZY GASTRONOMICZNYCH ORAZ RĘKAWIC JEDNORAZOWYCH (Służba Żywnościowa)

4.5.3.) Główny kod CPV: 39800000-0 - Środki czyszczące i polerujące

4.5.5.) Wartość części: 92870,68 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 9

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 69528,05 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 114649,49 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 69528,05 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: P.U.H. DEOBOX RAFAŁ STĘPIEŃ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5170342587

7.3.3) Ulica: Kazimierza Nitki 22

7.3.4) Miejscowość: GŁOGÓW MAŁOPOLSKI

7.3.5) Kod pocztowy: 36-060

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-25

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 69258,05 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 dni

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Stosownie do treści art. 260 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w dniu 11.09.2025 r., zawiadomił Wykonawców, którzy złożyli oferty o unieważnieniu postępowania podając uzasadnienie faktyczne i prawne oraz zgodnie z art. 260 ust. 2 ustawy Pzp udostępnił niezwłocznie informację o unieważnieniu postępowania na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
W zawiadomieniu o unieważnieniu postępowania jako podstawę prawną wskazano art. 255 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawa zamówień publicznych - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.
W uzasadnieniu faktycznym wskazano, iż w przedmiotowym postępowaniu wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu, ponieważ ich treść jest niezgodna z warunkami zamówienia, a złożone dokumenty nie potwierdzają zgodności z opisem przedmiotu zamówienia.
Zamawiający dokonując kolejnej analizy dokumentów i oświadczeń złożonych przez producentów oraz sprzedawców funkcjonujących na rynku stwierdził, iż dla pozycji nr 3 tj. „Skoncentrowany płyn do mycia podłóg typu Eco Shine, Floor Shine” posiadał w Opisie Przedmiotu Zamówienia błędne wymagania dotyczące gęstości ww. płynu ze względu na dwie karty charakterystyki dla produktu „Floor Shine”, które są w obiegu jako ogólnodostępne, a tylko jedna z nich jest prawidłowa. Obie karty charakterystyki posiadają tą samą datę wystawienia i aktualizacji.
Producent pomimo dokonanej zmiany w sekcji 9, gdzie opisane są dane dot. gęstości płynu, nie zaktualizował daty dokumentu po dokonaniu wyżej opisanej zmiany.
W związku z powyższym Zamawiający bazował na błędnej karcie – tym samym w Opisie Przedmiotu Zamówienia domagał się nieodpowiednich wartości dot. gęstości skoncentrowanego płynu do mycia podłóg typu Eco Shine/Floor Shine, tym samym nieumyślnie wprowadzając w błąd Wykonawców.
Rozbieżności w kartach Zamawiający wyjaśnił z producentem, który potwierdził wystąpienie takich okoliczności. Producent oświadczył, że zmiana została dokonana, a właściwą kartą charakterystyki jest plik dostępny bezpośrednio na stronie producenta pod produktem bazowym „Eco Shine/Floor Shine”.
Dnia 9 września 2025 r. producent „Eco Shine” poinformował Zamawiającego w korespondencji mailowej o faktycznym dokonaniu zmiany w sekcji 9 Karty Charakterystyki dla poz. nr 3 OPZ., jednocześnie informując, iż właściwa wartość gęstości produktu wynosi:
• 0,95 - 1,05 g/cm3
Mając na uwadze powyższe, Opis Przedmiotu Zamówienia dla poz. nr 3 nie spełnia faktycznych parametrów gęstości wskazanego płynu, która według Zamawiającego wynosi:
• 0,95 – 1,25 kg/m3 i z uwagi na niewłaściwie określone przez Producenta jednostki jest błędna.
W związku z tym Zamawiający nie jest w stanie wybrać Wykonawcy zgodnie z zasadami: zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców.
Powstałej wady nie da się usunąć, ponieważ nie ma możliwości usunąć, bądź poprawić błędów dotyczących treści SWZ po dokonaniu czynności niepowtarzalnych, takich jak czynność otwarcia ofert, a wszelkie próby przeliczenia zaoferowanych ilości względem wymogu pierwotnego stanowiłyby zmianę oferty.

Mając powyższe na uwadze, Zamawiający unieważnia czynność unieważnienia postępowania w cz. 2 a następnie zmienia kwalifikację unieważnienia na art. 255 pkt. 6) ustawy, zgodnie z którym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.