eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łazy › "Przebudowa drogi gminnej ul. Bocznej w miejscowości Wysoka".

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-11-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowa drogi gminnej ul. Bocznej w miejscowości Wysoka”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŁAZY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258865

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Traugutta 15

1.5.2.) Miejscowość: Łazy

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-450

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 6729422

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wirum@lazy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.umlazy.finn.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/ https://bip.umlazy.finn.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa drogi gminnej ul. Bocznej w miejscowości Wysoka”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b1a5c5a2-4086-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00440512

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00017874/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Przebudowa drogi gminnej ul. Bocznej w miejscowości Wysoka

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00371319/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WID.271.12.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1188624,12 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest: realizacja zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej ul. Bocznej w miejscowości Wysoka”.

2. Szczegółowy opis przedmiotu umowy zawarty jest w dokumentacji projektowej obejmującej n/w pozycje:
1) PROJEKT BUDOWLANY UPROSZCZONY NR D-195 - Przebudowa ul. Bocznej w miejscowości Wysoka opracowany przez USŁUGI PROJEKTOWE MICHAŁ KORAL 43-340 Kozy, ul.Astrów 5;

2) SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH - Przebudowa ul. Bocznej w miejscowości Wysoka opracowane przez: USŁUGI PROJEKTOWE MICHAŁ KORAL 43-340 Kozy, ul.Astrów 5;

3) Opinia geotechniczna wraz z dokumentacją badań podłoża gruntowego dla inwestycji pod nazwą:
Wysoka - przebudowa ulicy Bocznej opracowana przez:GEOSOND – SORDYL Paweł Sordyl 32-650 Kęty ul. Tadeusza Kościuszki 73 B;

4) PROJEKT WYKONAWCZY- BRANŻA TELETECHNICZNA -Przebudowa ul. Bocznej w miejscowości Wysoka opracowany przez USŁUGI PROJEKTOWE MICHAŁ KORAL 43-340 Kozy, ul.Astrów 5;

5) SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH – BRANŻA TELETECHNICZNA - Przebudowa ul. Bocznej w miejscowości Wysoka opracowane przez: USŁUGI PROJEKTOWE MICHAŁ KORAL 43-340 Kozy, ul.Astrów 5;

3. Zakres robót:
3.1. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa ul. Bocznej w miejscowości Wysoka na odcinku objętym zarządem Burmistrza Łaz. Łączna długość opracowania wynosi w zaokrągleniu 740m.

3.2. Odcinek A-B -obejmuje obszar na wschód od skrzyżowania z ul. Powiatową (droga wojewódzka nr 796 -bez skrzyżowania) do obrębu skrzyżowania z ul. Dolną (droga gminna, ze skrzyżowaniem -rejon budynku nr 13). Długość odcinka w zaokrągleniu wynosi 350m.

3.3. Odcinek C-D -obejmuje obszar od skrzyżowania z ul. Dolną (droga gminna, bez skrzyżowania -rejon budynku nr 13) do obrębu skrzyżowania z ul. Kościuszki (droga powiatowa, bez skrzyżowania). Długość odcinka w zaokrągleniu wynosi 390m.

3.4. W ramach robót przewidziana jest również korekta odcinka telekomunikacyjnej linii kablowej.

4.Wspólny Słownik Zamówień: CPV
45.11.13.00-1 Roboty rozbiórkowe
45.11.12.00-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45.23.31.20-6 Roboty w zakresie budowy dróg

5. Do obowiązków wykonawcy należy pozyskanie wszelkich pozwoleń wyprzedzających przystąpienie do robót (jeśli są konieczne) w tym na zajęcie pasa drogowego z ewentualnym projektem zmiany organizacji ruchu) oraz finalnie (jeśli są konieczne) –pozwoleń i odbiorów.

6. Oferta winna zostać tak skalkulowana, by uwzględniała wszelkie koszty towarzyszące (uzyskanie pozwoleń, map, czynności odbiorowe, dostawę mediów technologicznych, etc).

7. Wykonawca zobowiązany jest do uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i przeglądzie pogwarancyjnym. Koszty tych przeglądów ponosi Wykonawca. Prosimy o uwzględnienie faktu w wycenie przedmiotu zamówienia.

8. Dokonanie wizji w terenie. Pomimo szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, Zamawiający informuje o możliwości dokonania przed złożeniem oferty wizji lokalnej terenu budowy, układu komunikacyjnego oraz otoczenia budowy w celu oszacowania przez Wykonawcę na jego własną odpowiedzialność, kosztów i ryzyk oraz wszelkich danych, jakie mogą okazać się niezbędne do prawidłowego przygotowania oferty na wykonanie robót będących przedmiotem zamówienia. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. Przeprowadzenie ewentualnej wizji lokalnej terenu budowy odbywa się na koszt własny Wykonawcy.

9. Zamawiający dochował najwyższej staranności, by opis przedmiotu zamówienia nie odnosił się do określonego wyrobu lub źródła lub znaków towarowych, patentów, rodzajów lub specyficznego pochodzenia. Nie mniej jednak w przypadku wystąpienia w materiałach opisujących przedmiot zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza materiały i/lub rozwiązania równoważne opisanym pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy wtedy traktować jako przykładowe. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać w ofercie, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

10. Podstawą dla oszacowania ceny oferty jest dokumentacja techniczna. Załączone przedmiary stanowią jedynie materiał pomocniczy; ewentualne rozbieżności pomiędzy przedmiarem oraz projektem budowlanym i/lub wykonawczym nie będą podstawą do ewentualnych poszerzeń.

11. Rozliczenie niniejszego zadania przewidziane jest jako ryczałtowe, Zamawiający dopuszcza płatności częściowe.

12. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z części robót, jednak nie więcej niż do 20% całkowitego wynagrodzenia umownego brutto. Roboty niewykonane, nie podlegają fakturowaniu w ramach niniejszego kontraktu.

13. Wykonawca we własnym zakresie dostarcza niezbędny sprzęt, narzędzia oraz materiały do wykonania zamówienia.

14. Wykonawca odpowiada za spowodowanie zagrożeń i utrudnień, narażając użytkowników budynku i ich posesji na szkody.

15. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i P.POŻ i odpowiada za nieprzestrzeganie tych przepisów.

16. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

17. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Powody niedokonania podziału zamówienia na części: zgodnie z definicją ujętą w Prawie budowlanym, pod pojęciem obiektu budowlanego należy rozumieć budynek, budowlę bądź obiekt małej architektury, wraz z instalacjami zapewniającymi możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, wzniesiony z użyciem wyrobów budowlanych. Podział zamówienia na poszczególne roboty branżowe byłby zatem niecelowy ze względu na spójność projektu, jako jednego obiektu budowlanego, oraz oszczędność środków i nieuzasadniony ekonomicznie z punktu widzenia Wykonawców przystępujących do przetargu. Charakterystyka przedmiotu zamówienia odpowiada profilowi działalności MŚP funkcjonującym na rynku regionalnym i lokalnym, a ponadto w postępowaniu dopuszcza się udział podwykonawców przy realizacji zamówienia.

18. Wykonawca wystawia fakturę VAT w kwocie netto + należny podatek VAT, cena brutto z adnotacją „Mechanizm podzielonej płatności”.

19. UWAGA: Najpóźniej w dniu podpisania umowy wybrany Wykonawca winien przedstawić do zatwierdzenia kosztorys ofertowy (podstawa przedłożonej oferty) sporządzony metodą uproszczoną. Załączony kosztorys ofertowy nie określa zakresu rzeczowego zobowiązania Wykonawcy, ale służy jedynie do obliczenia wysokości należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy lub rezygnacji Zamawiającego z wykonania części przedmiotu umowy lub w przypadku wystąpienia robót zamiennych lub dodatkowych.
W kosztorysie należy podać składowe cenotwórcze (wartość r-g, koszty pośrednie od R i S, zysk od R, S, Kp). Wykonawca nie ma obowiązku załączenia kosztorysu ofertowego do oferty.

20. Stosownie do treści art. 95 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga, by Pracownicy skierowani przez Wykonawcę lub Podwykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia publicznego byli w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320 z późn. zm.),

Wymóg nie dotyczy czynności wykonywanych przez osoby kierujące budową: kierownika budowy, kierownika robót oraz innych osób pełniących samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie, osób wykonujących usługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Wymóg zatrudnienia nie dotyczy również osób posiadających uprawnienia wydane na podstawie innych przepisów, które upoważniają do samodzielnego wykonywania prac bez nadzoru.

21. Zamówienie będzie realizowane przez osoby wymienione w Załączniku do Umowy pn. „Wykaz Pracowników realizujących zamówienie publiczne zatrudnionych na podstawie umowy o pracę”, które zostały wskazane przez Wykonawcę.
W/w wykaz powinien obejmować osoby realizujące zakres czynności z podaniem imienia, nazwiska oraz odpowiednio zakresu wykonywanych czynności (np. robotnicy budowlani, monterzy, kierowcy, operatorzy sprzętu itp.).
Wykonawca ma obowiązek każdorazowo przedstawić Zamawiającemu oświadczenie o ewentualnych zmianach osób zatrudnionych na umowę o pracę realizujących przedmiot zamówienia.
Nieprzedłożenie przez Wykonawcę zaktualizowanego oświadczenia o którym mowa wyżej lub uchylanie się od jego przedstawienia na żądanie Zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników skierowanych do realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

W dniu 18.10.2022r., do upływu terminu składania ofert, Zamawiający otrzymał 3 (trzy) oferty przetargowe. Na realizację zadania zamierza przeznaczyć kwotę brutto w wysokości 1 200 000,00 zł.

Wykonawca z najwyższą ilością przyznanych punktów, tj. Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe "DOMAX" Arkadiusz Mika, 42-283 Boronów ul. Grabińska 8 - złożył ofertę na kwotę brutto: 1 842 364,06 zł.

Różnica pomiędzy kwotą przeznaczoną na sfinansowanie realizacji zadania a ofertą w/w firmy wynosi: 1 842 364,06 – 1 200 000,00 = 642 364,06 zł brutto. Zamawiający nie ma możliwości zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację do ceny najkorzystniejszej oferty.

UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający, po ustaleniu powyższych faktów jest zmuszony unieważnić w/w postępowanie w zakresie zadania nr 2 na podstawie art. 255 pkt 3) Prawa zamówień publicznych. Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1842364,06 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2276429,50 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.