eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Lubartów › Przebudowa i remont dróg w gminie Lubartów

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-10-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i remont dróg w gminie Lubartów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lubartów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019951

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: LUBELSKA 18 A

1.5.2.) Miejscowość: Lubartów

1.5.3.) Kod pocztowy: 21-100

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski

1.5.7.) Numer telefonu: (81) 855 35 86

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@gmina-lubartow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gmina-lubartow.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9475515c-3811-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i remont dróg w gminie Lubartów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9475515c-3811-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00437570

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00022459/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.11 Remont drogi wewnętrznej w Annoborze-Kolonii dz. 165, gm. Lubartów

1.1.12 Remont drogi gminnej nr 103377L w Nowodworze-Piaski, gm. Lubartów

1.1.13 Przebudowa drogi wewnętrznej w Baranówce, gm. Lubartów na odcinku ok. 50 m od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 829

1.1.14 Przebudowa drogi gminnej nr 103365l w Szczekarkowie, gm. Lubartów

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00351421

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.14.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 756507,63 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.2.1 część 1 zamówienia – „Remont drogi wewnętrznej w Annoborze-Kolonii dz. 165, gm. Lubartów”
Zakres robót obejmuje:
a) roboty pomiarowe,
b) uzupełnienie uszkodzonych krawędzi drogi kruszywem łamanym,
c) wykonanie warstwy wyrównawczej z kruszywa łamanego,
d) oczyszczenie i skropienie,
e) wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego,
f) umocnienie poboczy gruntowych kruszywem łamanym,
g) remont zjazdów umocnionych kruszywem wraz z dowiązaniem wysokościowym do nowej nawierzchni,
h) regulacja wysokościowa istniejących studni kanalizacji sanitarnej.

Podstawowe parametry techniczno - użytkowe
a) funkcja istniejącej drogi – droga wewnętrzna,
b) prędkość projektowa – Vp = 30 km/h,
c) przyjęta kategoria ruchu – KR1,
d) przekrój poprzeczny – droga jednojezdniowa, ze spadkiem jednostronnym do km 0+108, następnie spadek daszkowy do końca opracowania
e) szerokość jezdni – 3,0 m,
f) szerokość jezdni na włączeniu – 4,0 m, pobocza szerokości 0,75m w granicach pasa drogowego drogi powiatowej, pochylenie poprzeczne jezdni jednostronne o wartości 2%,
g) szerokość poboczy umocnionych kruszywem – standardowo 0,5 m z miejscowymi zawężeniami,
h) pochylenie poboczy 8% od krawędzi jezdni,
i) odwodnienie powierzchniowe na przyległe tereny.

4.3. Szczegółowy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w załączniku nr 1.1 do SWZ – dokumentacja projektowa dla części 1 zamówienia,

Składają się na niego następujące dokumenty :
1) dokumentacja projektowa, na którą składają się: projekt wykonawczy branży drogowej;
2) szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB);
3) przedmiary robót (dołączone pomocniczo).

4.4. Warunki realizacji umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres robót określa: dla części 1 zamówienia - Załącznik Nr 1.1 do SWZ, oraz projekt umowy - Załącznik Nr 2 do SWZ,

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

4.5.5.) Wartość części: 115508,90 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.2.2 część 2 zamówienia – „Remont drogi gminnej nr 103377L w Nowodworze-Piaski, gm. Lubartów”
Przedmiotem zamówienia jest remont drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr ewid. 171 położonej w miejscowości Nowodwór-Piaski od km roboczego 0+000,00 do km 0+931,60 o dł. 931,60 m.

Zakres robót obejmuje:
a) miejscowe frezowanie korekcyjne istniejącej nawierzchni,
b) oczyszczenie i skropienie,
c) ułożenie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego,
d) wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego,
e) umocnienie poboczy gruntowych kruszywem łamanym,
f) utwardzenie istniejących wjazdów kruszywem łamanym.
4.3. Szczegółowy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w załączniku nr 1.2 do SWZ – dokumentacja projektowa dla części 2 zamówienia,

Składają się na niego następujące dokumenty :
1) dokumentacja projektowa, na którą składają się: projekt wykonawczy branży drogowej;
2) szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB);
3) przedmiary robót (dołączone pomocniczo).

4.4. Warunki realizacji umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres robót określa:
dla części 2 zamówienia - Załącznik Nr 1.2. do SWZ, oraz projekt umowy - Załącznik Nr 2 do SWZ,

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.5.) Wartość części: 307698,80 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.2.3 część 3 zamówienia – „Przebudowa drogi wewnętrznej w Baranówce, gm. Lubartów na odcinku ok. 50 m od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 829”
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi wewnętrznej zlokalizowanej na działkach nr ewid. 1197, 622/2 oraz 623/2 położonych w miejscowości Baranówka, gm. Lubartów na odcinku ok. 50 m od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 829 zlokalizowaną na działce nr ewid. 1194/1.
Zakres robót obejmuje:
a) roboty rozbiórkowe, w tym rozbiórkę istniejącej nawierzchni drogi wewnętrznej z kruszywa, rozbiórkę istniejącego chodnika z betonowej kostki brukowej, rozbiórkę przepustu z rur PP (PE) zlokalizowanego pod zjazdem z drogi wojewódzkiej nr 829 na drogę wewnętrzną,
b) wykonanie robót ziemnych, w tym wykopów i nasypów związanych z formowaniem korpusu drogowego drogi wewnętrznej,
c) przebudowę nawierzchni drogi wewnętrznej poprzez wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni jezdni w technologii warstw bitumicznych o zasadniczej szerokości 3,5 m,
d) wykonanie w ciągu drogi wewnętrznej poboczy umocnionych kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie gr. 15 cm na szerokości 0,75 m,
e) przebudowę istniejącego zjazdu z drogi wojewódzkiej nr 829 na drogę wewnętrzną poprzez wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni jezdni zjazdu w technologii warstw bitumicznych o zasadniczej szerokości 5,0 m z obustronnymi poboczami gruntowymi umocnionymi kruszywem łamanym gr. 15 cm na szerokości 0,75 m,
f) wykonanie przepustu z rur PP SN16 ø50 cm pod zjazdem z drogi wojewódzkiej nr 829 na drogę wewnętrzną,
g) przebudowę istniejącego chodnika w ciągu drogi wojewódzkiej nr 829 poprzez wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni chodnika z betonowej kostki brukowej o gr. 6 cm oraz regulację wysokościową istniejącego chodnika z betonowej kostki brukowej,
h) wykonanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 829 poboczy umocnionych kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie gr. 15 cm na szerokości 1,7 m,
i) odtworzenie (renowację) istniejącego rowu przydrożnego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 829 wraz z profilowaniem skarp,
j) zabezpieczenie istniejącej sieci teletechnicznej rurą osłonową dwudzielną,
k) umocnienie skarp poprzez humusowanie i obsianie mieszanką traw,
l) wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego.
4.3. Szczegółowy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w załączniku nr 1.3 do SWZ – dokumentacja projektowa dla części 3 zamówienia,

Składają się na niego następujące dokumenty :
1) dokumentacja projektowa, na którą składają się: projekt wykonawczy branży drogowej;
2) szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB);
3) przedmiary robót (dołączone pomocniczo).

4.4. Warunki realizacji umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres robót określa:
dla części 3 zamówienia - Załącznik Nr 1.3. do SWZ, oraz projekt umowy - Załącznik Nr 2 do SWZ,

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

45233221-4 - Malowanie nawierzchi

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

4.5.5.) Wartość części: 120340,33 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.2.4 część 4 zamówienia – „Przebudowa drogi gminnej nr 103365l w Szczekarkowie, gm. Lubartów”
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej zlokalizowanej na działce nr ewid.255/2 położonej w miejscowości Szczekarków od km roboczego 0+000,00 do km 0+340,00 o dł. 340 m.
Zakres robót obejmuje:
a) roboty rozbiórkowe, frezowanie,
b) wykonanie robót ziemnych,
c) wykonanie koryta pod nową konstrukcję drogi, profilowanie i zagęszczenie istniejącego podłoża,
d) wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni jezdni: warstwa podbudowy z mieszanki kruszywa stabilizowanego cementem C3/4 gr. 25 cm, podbudowa z mieszanki kruszywa C90/3 gr. 12 cm, warstwa ścieralna gr. 5 cm,
e) wykonanie zjazdów z kruszywa łamanego gr. 15 cm,
f) umocnienie poboczy gruntowych kruszywem łamanym gr. 15 cm,
g) regulacja wysokościowa studzienek kanalizacyjnych,
h) zabezpieczenie przejść poprzecznych sieci telekomunikacyjnej rurami osłonowymi, dwudzielnymi,
i) humusowanie skarpy wraz z obsianiem mieszanką traw.
4.3. Szczegółowy zakres prac (Opis Przedmiotu Zamówienia) zawarty jest w załączniku nr 1.4 do SWZ – dokumentacja projektowa dla części 4 zamówienia.
Składają się na niego następujące dokumenty:
1) dokumentacja projektowa, na którą składają się: projekt wykonawczy branży drogowej;
2) szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB);
3) przedmiary robót (dołączone pomocniczo).

4.4. Warunki realizacji umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres robót określa:
dla części 4 zamówienia - Załącznik Nr 1.4. do SWZ, oraz projekt umowy - Załącznik Nr 2 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.5.) Wartość części: 212959,60 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający: Gmina Lubartów, ul. Lubelska 18A, 21-100 Lubartów, działając na podstawie art. 255 pkt. 7 w zw. z art. 263 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) zwanej dalej „ustawą Pzp” lub „Pzp”, unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym pn. „Przebudowa i remont dróg w gminie Lubartów”, w zakresie: części 1 zamówienia pn. „Remont drogi wewnętrznej w Annoborze-Kolonii dz. 165, gm. Lubartów”;

Uzasadnienie faktyczne :
Dotychczas wybrany w zakresie części 1 zamówienia Wykonawca LS COMPLEX Sp. z o.o., Ul. Niccolo Paganiniego 12/32, 20-850 Lublin, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie części 1 zamówienia oraz nie stawił się w celu zawarcia umowy, pomimo wezwań wysłanych przez Zamawiającego za pośrednictwem platformy e-zamówienia oraz na wskazany w ofercie wykonawcy adres e-mail w dniu 19.09.2023 r. , 27.09.2023 r. oraz 28.09.2023 r., co jest jednoznaczne z uchyleniem się od zawarcia umowy, o którym mowa w art. 263 ustawy Pzp.

W wyroku z dnia 4 marca 2014 r., KIO 288/14, Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że uchylanie się „wcale nie musi oznaczać bezpośredniej odmowy zawarcia umowy, lecz może wynikać z okoliczności i z zachowania (działań lub zaniechań) wykonawcy. Zdaniem Krajowej Izby Odwoławczej trzykrotnie niestawienie się w celu zawarcia umowy (ewentualnie nieprzesłanie umowy) jak najbardziej może być uznane za uchylanie się”.

Wykonawca zapewniał że wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie gwarancji lub w formie pieniądza wiadomości e-mail od Wykonawcy zostały przesłane Zamawiającemu w dniu 27.09.2023 r. oraz 29.09.2023 r.
Zabezpieczenia takie zgodnie ze stanem faktycznym nie zostało wniesione.
W związku z tym że wykonawca LS COMPLEX Sp. z o.o., Ul. Niccolo Paganiniego 12/32, 20-850 Lublin, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie żadnej z części zamówienia pomimo trzykrotnego wezwania oraz nie stawił się na trzeci wyznaczony termin podpisania umowy
Zamawiający uznał że wykonawca, uchyla się od zawarcia umowy w przedmiotowym postępowaniu w zakresie: części 1 zamówienia.

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 7 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263 Pzp.

Zgodnie z art. 263 ustawy Pzp jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postepowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.

Zgodnie z art. 513 pkt 1 ustawy Pzp wykonawca ma prawo wnieść odwołanie. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, zgodnie z art. 514 ust. 1 ustawy Pzp. Odwołujący jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej przed upływem terminu do wniesienia odwołania, w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu, zgodnie z art. 514 ust. 2 i 3 ustawy Pzp.
Jako że zawiadomienie o unieważnieniu postępowania zostało przekazane przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, to termin wniesienia odwołania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej oraz przesłania kopii odwołania do Zamawiającego upływa po 5 dniach od dnia przekazania niniejszego zawiadomienia, zgodnie z art. 515 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 146596,01 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 261247,39 PLN

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 422054,82 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 491453,70 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 491453,70 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7141627101

7.3.4) Miejscowość: ul. Krańcowa 7

7.3.5) Kod pocztowy: 21-100

7.3.6.) Województwo: lubelskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-10

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 491453,70 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający: Gmina Lubartów, ul. Lubelska 18A, 21-100 Lubartów, działając na podstawie art. 255 pkt. 7 w zw. z art. 263 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) zwanej dalej „ustawą Pzp” lub „Pzp”, niniejszym zawiadamia o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym pn. „Przebudowa i remont dróg w gminie Lubartów”, w zakresie: części 3 zamówienia pn. „Przebudowa drogi wewnętrznej w Baranówce, gm. Lubartów na odcinku ok. 50 m od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 829”;
Uzasadnienie faktyczne :
Dotychczas wybrany w zakresie części 3 zamówienia Wykonawca LS COMPLEX Sp. z o.o., Ul. Niccolo Paganiniego 12/32, 20-850 Lublin, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie części 3 zamówienia oraz nie stawił się w celu zawarcia umowy, pomimo wezwań wysłanych przez Zamawiającego za pośrednictwem platformy e-zamówienia oraz na wskazany w ofercie wykonawcy adres e-mail w dniu 19.09.2023 r. , 27.09.2023 r. oraz 28.09.2023 r., co jest jednoznaczne z uchyleniem się od zawarcia umowy, o którym mowa w art. 263 ustawy Pzp.
W wyroku z dnia 4 marca 2014 r., KIO 288/14, Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że uchylanie się „wcale nie musi oznaczać bezpośredniej odmowy zawarcia umowy, lecz może wynikać z okoliczności i z zachowania (działań lub zaniechań) wykonawcy. Zdaniem Krajowej Izby Odwoławczej trzykrotnie niestawienie się w celu zawarcia umowy (ewentualnie nieprzesłanie umowy) jak najbardziej może być uznane za uchylanie się”.
Wykonawca zapewniał że wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie gwarancji lub w formie pieniądza wiadomości e-mail od Wykonawcy zostały przesłane Zamawiającemu w dniu 27.09.2023 r. oraz 29.09.2023 r. Zabezpieczenia takie zgodnie ze stanem faktycznym nie zostało wniesione. W związku z tym że wykonawca LS COMPLEX Sp. z o.o., Ul. Niccolo Paganiniego 12/32, 20-850 Lublin, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie żadnej z części zamówienia pomimo trzykrotnego wezwania oraz nie stawił się na trzeci wyznaczony termin podpisania umowy Zamawiający uznał że wykonawca, uchyla się od zawarcia umowy w przedmiotowym postępowaniu w zakresie: części 4 zamówienia.
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 7 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263 Pzp. Zgodnie z art. 263 ustawy Pzp jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postepowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
Zgodnie z art. 513 pkt 1 ustawy Pzp wykonawca ma prawo wnieść odwołanie. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, zgodnie z art. 514 ust. 1 ustawy Pzp. Odwołujący jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej przed upływem terminu do wniesienia odwołania, w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu, zgodnie z art. 514 ust. 2 i 3 ustawy Pzp.
Jako że zawiadomienie o unieważnieniu postępowania zostało przekazane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, to termin wniesienia odwołania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej oraz przesłania kopii odwołania do Zamawiającego upływa po 5 dniach od dnia przekazania niniejszego zawiadomienia, zgodnie z art. 515 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 158795,71 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 317475,30 PLN

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający: Gmina Lubartów, ul. Lubelska 18A, 21-100 Lubartów, działając na podstawie art. 255 pkt. 7 w zw. z art. 263 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) zwanej dalej „ustawą Pzp” lub „Pzp”, niniejszym zawiadamia o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym pn. „Przebudowa i remont dróg w gminie Lubartów”, w zakresie: części 4 zamówienia pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 103365l w Szczekarkowie, gm. Lubartów”;
Uzasadnienie faktyczne :
Dotychczas wybrany w zakresie części 4 zamówienia Wykonawca LS COMPLEX Sp. z o.o., Ul. Niccolo Paganiniego 12/32, 20-850 Lublin, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie części 4 zamówienia oraz nie stawił się w celu zawarcia umowy, pomimo wezwań wysłanych przez Zamawiającego za pośrednictwem platformy e-zamówienia oraz na wskazany w ofercie wykonawcy adres e-mail w dniu 19.09.2023 r. , 27.09.2023 r. oraz 28.09.2023 r., co jest jednoznaczne z uchyleniem się od zawarcia umowy, o którym mowa w art. 263 ustawy Pzp.

W wyroku z dnia 4 marca 2014 r., KIO 288/14, Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że uchylanie się „wcale nie musi oznaczać bezpośredniej odmowy zawarcia umowy, lecz może wynikać z okoliczności i z zachowania (działań lub zaniechań) wykonawcy. Zdaniem Krajowej Izby Odwoławczej trzykrotnie niestawienie się w celu zawarcia umowy (ewentualnie nieprzesłanie umowy) jak najbardziej może być uznane za uchylanie się”.

Wykonawca zapewniał że wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie gwarancji lub w formie pieniądza wiadomości e-mail od Wykonawcy zostały przesłane Zamawiającemu w dniu 27.09.2023 r. oraz 29.09.2023 r.
Zabezpieczenia takie zgodnie ze stanem faktycznym nie zostało wniesione.
W związku z tym że wykonawca LS COMPLEX Sp. z o.o., Ul. Niccolo Paganiniego 12/32, 20-850 Lublin, nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie żadnej z części zamówienia pomimo trzykrotnego wezwania oraz nie stawił się na trzeci wyznaczony termin podpisania umowy
Zamawiający uznał że wykonawca, uchyla się od zawarcia umowy w przedmiotowym postępowaniu w zakresie: części 4 zamówienia.
Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 7 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263 Pzp.

Zgodnie z art. 263 ustawy Pzp jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postepowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
Zgodnie z art. 513 pkt 1 ustawy Pzp wykonawca ma prawo wnieść odwołanie. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, zgodnie z art. 514 ust. 1 ustawy Pzp. Odwołujący jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej przed upływem terminu do wniesienia odwołania, w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu, zgodnie z art. 514 ust. 2 i 3 ustawy Pzp.
Jako że zawiadomienie o unieważnieniu postępowania zostało przekazane przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej, to termin wniesienia odwołania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej oraz przesłania kopii odwołania do Zamawiającego upływa po 5 dniach od dnia przekazania niniejszego zawiadomienia, zgodnie z art. 515 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 283701,35 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 365902,61 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.