Ogłoszenie z dnia 2025-09-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00367518/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont drogi polegający na wykonaniu nowej nawierzchni chodników w ramach zadania „Modernizacja chodnika przy ul. Cieszyńskiej w Skoczowie.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZARZĄD DRÓG
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241380964
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Mickiewicza 14
1.5.2.) Miejscowość: Skoczów
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-430
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@mzd.skoczow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzd.skoczow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/skoczow/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie i utrzymanie dróg
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont drogi polegający na wykonaniu nowej nawierzchni chodników w ramach zadania „Modernizacja chodnika przy ul. Cieszyńskiej w Skoczowie.”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6f97e41e-00b0-4ba6-a233-d381298d47aa
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00436200
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00028979/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Modernizacja chodnika przy ul. Cieszyńskiej w Skoczowie.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00367518
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MZD.341.105.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 187147,55 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu drogi, polegającego na wykonaniu nowej nawierzchni na chodnikach dla pieszych z płyt oraz kostki kamiennej, w ciągu ulicy Cieszyńskiej w Skoczowie.
Zakres zamówienia obejmuje wymianę nawierzchni oraz odtworzenie podbudowy istniejących chodników.
Chodniki zlokalizowane są w strefie ścisłej ochrony konserwatorskiej „A”.
W ramach realizacji w/w modernizacji przewidywany zakres obejmuje:
I Ul. Cieszyńska od posesji Rynek 4 do skrzyżowania z ul. Mały Rynek (strona lewa):
1. Ręczne rozebranie nawierzchni z kostki betonowej o wysokości 8 cm na podsypce piaskowej - 205,500 m2.
2. Roboty remontowe - cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. 6-10 cm - 3,000 m.
3. Rozebranie obrzeży 6x20 cm na podsypce piaskowej 26-75 pojazdów na godzinę - 15,500 m.
4. Mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o grubości 15 cm - 205,500 m2.
5. Mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego - za każdy dalszy 1 cm grubości. Krotność = 10 - 205,500 m2.
6. Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na odległość 1 km - 67,815 m3.
7. Ręczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. III-IV - 208,500 m2.
8. Ława pod krawężniki betonowa zwykła - 0,960 m3.
9. Przestawienie krawężników kamiennych wtopionych 12x20 cm na podsypce cementowo-piaskowej na łukach o promieniu do 10 m - 5,000 m.
10. Obrzeża granitowe o wymiarach 25x8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową - 19,000 m.
11. Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa dolna o grubości po zagęszczeniu 15 cm - 208,500 m2.
12. Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 8 cm - 208,500 m2.
13. Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna - za każdy dalszy 1 cm grubości po zagęszczeniu. Krotność = 2 - 208,500 m2.
14. Podsypka cementowo-piaskowa z zagęszczeniem mechanicznym - 3 cm grubości warstwy po zagęszczeniu - 208,500 m2.
15. Podsypka cementowo-piaskowa z zagęszczeniem mechanicznym - za każdy dalszy 1 cm grubości warstwy po zagęszczeniu. Krotność = 2 - 208,500 m2.
16. Chodniki z płyt kamiennych 45x45cm o grubości 5 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową - 155,520 m2.
17. Chodniki z kostki kamiennej o wysokości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową - 52,980 m2.
18. Regulacja pionowa studzienek telefonicznych - 1,000 szt.
II Ul. Cieszyńska przy posesjach 2-6 (strona prawa):
19. Ręczne rozebranie nawierzchni z kostki betonowej o wysokości 8 cm na podsypce piaskowej - 163,000 m2.
20. Mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego o grubości 15 cm - 163,000 m2.
21. Mechaniczne rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego - za każdy dalszy 1 cm grubości. Krotność = 10 - 163,000 m2.
22. Wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki przy mechanicznym załadowaniu i wyładowaniu samochodem samowyładowczym na odległość 1 km - 53,790 m3.
23. Ręczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. III-IV - 163,000 m2.
24. Ława pod krawężniki betonowa zwykła - 0,100 m3.
25. Przestawienie krawężników kamiennych wtopionych 12x20 cm na podsypce cementowo-piaskowej na łukach o promieniu do 10 m - 2,500 m.
26. Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa dolna o grubości po zagęszczeniu 15 cm - 163,000 m2.
27. Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 8 cm - 163,000 m2.
28. Podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna - za każdy dalszy 1 cm grubości po zagęszczeniu. Krotność = 2 - 163,000 m2.
29. Podsypka cementowo-piaskowa z zagęszczeniem mechanicznym - 3 cm grubości warstwy po zagęszczeniu - 163,000 m2.
30. Podsypka cementowo-piaskowa z zagęszczeniem mechanicznym - za każdy dalszy 1 cm grubości warstwy po zagęszczeniu. Krotność = 2 - 163,000 m2.
31. Chodniki z płyt kamiennych 45x45cm o grubości 5 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową - 118,767 m2.
32. Chodniki z kostki kamiennej o wysokości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową - 44,230 m2.
33. Regulacja pionowa studzienek telefonicznych - 3,000 szt.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w Załączniku nr 8 Przedmiar, w Załączniku nr 7 – Szczegółowe Specyfikacje Techniczne oraz w Załączniku nr 9 – Uproszczona dokumentacja projektowa.
Obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SWZ Załącznik nr 6 - projektowane postanowienia umowy, zwane dalej również PPU.
Zamawiający informuje, że podane ilości są ilościami orientacyjnymi, ustalonymi jako przewidywane zapotrzebowanie na prace będące przedmiotem zamówienia w okresie realizacji umowy. Ilości te zostały przyjęte do wyceny i będą przyjęte do porównania ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej, jednakże Zamawiający może zrealizować umowę zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem a Wykonawcy nie służy roszczenie o realizację robót w podanych powyżej ilościach. Zamawiający zastrzega sobie również możliwość zmiany ilości robót, na rzecz innych stanowiących przedmiot zamówienia. Zamawiający gwarantuje natomiast zapłatę za realizację 70% ceny podanej w formularzu ofertowym.
Wymagany minimalny okres gwarancji: 36 miesięcy na wykonany przedmiot zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od dnia odbioru końcowego robót. W Formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SWZ), należy podać pełną liczbę miesięcy oferowanej gwarancji nie mniejszą niż 36 miesięcy (minimalny okres gwarancji) i nie większą niż 84 miesiące. Udzielenie dłuższego okresu gwarancji nie będzie dodatkowo punktowane.
Okres rękojmi jest równy okresowi gwarancji.
Okres udzielonej gwarancji stanowi kryterium oceny ofert, o którym mowa w Rozdziale 17 SWZ.
Ewentualnie podane nazwy własne materiałów, wyrobów, urządzeń, bądź producentów użyte w Załącznikach nr 7 - 9 do SWZ należy traktować jako przykładowe. Oznacza to, że Wykonawca może zastosować materiały, wyroby i urządzenia podane jako przykładowe lub równoważne, pod warunkiem uzyskania parametrów technicznych równych lub lepszych niż uzyskane poprzez realizację wg wskazań SWZ.
Tam, gdzie w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz jej załącznikach został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem:
a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),
b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja),
e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
f) standardów emisyjnych.
Ilekroć w dokumentacji mowa jest o Polskich Normach, należy przez to rozumieć Polskie Normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy, lub dokumenty, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
Materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r. poz. 418), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity Dz. U.
z 2021 r. poz. 1213) oraz wymogom specyfikacji technicznych.
Zamawiający, na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób, wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót w zakresie realizacji zamówienia, polegające na faktycznym wykonaniu robót budowlanych przez operatorów sprzętu remontowego, innych maszyn budowlanych niezbędnych do wykonania zamówienia oraz osoby wykonujące roboty ręcznie (pracownicy fizyczni), przez cały okres trwania realizacji zamówienia. Wymóg ten nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy - Prawo budowlane.
Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone w PPU, stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Po dokonaniu analizy zakresu przedmiotu zamówienia, Zamawiający uznał, iż zamówienie to w całości odpowiada możliwościom MŚP i brak podziału na części nie wpływa negatywnie na ich udział w ww. postępowaniu. Całość robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia stanowi ściśle powiązane ze sobą elementy zamówienia. Podział taki groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. W ocenie Zamawiającego, zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia uzasadnia udzielenie zamówienia jednemu Wykonawcy, który przyjmie na siebie odpowiedzialność za ryzyko niepowodzenia zadania, a dokonanie podziału zamówienia na części mogłoby to ryzyko przenieść na Zamawiającego, i w konsekwencji uczynić niemożliwym osiągnięcie zakładanego celu zamówienia publicznego, tj. realizacji zadania. Niedokonanie podziału zamówienia na części podyktowane jest zatem względami technicznymi, organizacyjnymi oraz charakterem przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233260-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu w wymaganym terminie, tj. do dnia 26.08.2025 r. (wtorek), do godziny 800, zostały złożone dwie oferty.Oferta nr 1: BRUKARSTWO Dariusz Purszke, 43-400 Cieszyn, ul. Moniuszki 7/29; cena realizacji zamówienia brutto zł: 207 102,04 zł; deklarowany okres gwarancji (w miesiącach): 60 miesięcy.
Oferta nr 2: Instal Cymorek Sp. z o.o., 43-430 Kiczyce, ul. Pierściecka 73; cena realizacji zamówienia brutto zł: 274 478,15 zł; deklarowany okres gwarancji (w miesiącach): 84 miesiące.
Po przeprowadzeniu czynności badania oferty najwyżej ocenionej oraz poprawieniu w formularzu oferty omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp i dokonaniu wyboru oferty najkorzystniejszej (Oferta nr 2) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
Powodem unieważnienia jest fakt, że cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Cena w ofercie nie mieści się w limicie ustalonym przez Zamawiającego, a Zamawiający nie może zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.
Kwota jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 230 191,49 zł brutto, a cena najkorzystniejszej oferty wynosi 274 481,32 zł brutto.
W związku z powyższym, unieważnia się przedmiotowe postępowanie, w oparciu o art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI Z SKOCZOWA
więcej: przetargi w Skoczowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa wolnostojącego budynku inwentarskiego dla ostronosów i sajmirek z częścią ogólnodostępną dla zwiedzających w Krakowskim Ogrodzie Zoologicznym
- Część 1: Termomodernizacja przy ul. Aptecznej 1. Część 2: Termomodernizacja przy ul. Szkolnej 17. Poprawa efektywności energ. oraz warunków sanit. budynków wielorodzinnych w zasobach g. Zawiercie.
- Kołbaskowskie gry i zabawy
- 05790 pn. "Przebudowa ulic Świdnickiej, Bożego Ciała i Widok we Wrocławiu"
- Wykonanie robót budowlanych polegających na dostosowaniu budynku Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie przy Al. Armii Krajowej 36a w Częstochowie do przepisów bezpieczeństwa pożarowego
- Przebudowa, rozbudowa i doposażenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Czarnej Górnej
więcej: Roboty rozbiórkowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





