Ogłoszenie z dnia 2023-10-10
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00408154/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-09-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa laptopów wraz z oprogramowaniem, stacji dokujących i licencji na oprogramowanie dla Urzędu Statystycznego w Gdańsku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Urząd Statystyczny w Gdańsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000331576
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Danusi 4
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-434
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 587683130
1.5.8.) Numer faksu: 587683270
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: SekretariatUSGDK@stat.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gdansk.stat.gov.pl/zamowienia-publiczne-us/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://oneplace.marketplanet.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa laptopów wraz z oprogramowaniem, stacji dokujących i licencji na oprogramowanie dla Urzędu Statystycznego w Gdańsku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-29243667-5879-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00435995
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00076638/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Zakup i dostawa laptopów wraz z oprogramowaniem, stacji dokujących i licencji na oprogramowanie dla Urzędu Statystycznego w Gdańsku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00408154
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GDK-WA.271.6.2023.KP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 500000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia podstawowego jest zakup i dostawa w postaci:
1) 120 sztuk laptopów z procesorem umożliwiający uzyskanie minimum 13000 punktów w teście PassmarkCPU wraz z oprogramowaniem,
2) 10 sztuk laptopów z procesorem umożliwiający uzyskanie minimum 19000 punktów w teście PassmarkCPU,
3) 30 sztuk stacji dokujących,
4) 5 sztuk - licencja na oprogramowanie.
Przedmiot zamówienia obejmuje prawo opcji polegające na zwiększeniu zamówienia
o kolejne, nie więcej niż 15 sztuk stacji dokujących.
4.5.3.) Główny kod CPV: 30213000-5 - Komputery osobiste
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30231300-0 - Monitory ekranowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w prowadzonym postępowaniu w sprawie zakupu i dostawy laptopów z oprogramowaniem, stacji dokujących oraz licencji na oprogramowanie ustalił jedno kryterium pozacenowe o wadze 40% dla okresu wydłużonej gwarancji. Zamawiający określił minimalny okres gwarancji, tj. 36 miesięcy, nie wskazując przy tym maksymalnego okresu, akceptowanego przez Zamawiającego. Po wpłynięciu pytań do Zamawiającego w przedmiocie określenia maksymalnego okresu gwarancji Zamawiający wskazał, że maksymalny okres gwarancji dla laptopów który jest realny do spełnienia wynosi nie więcej niż 59 miesięcy. Wskazał jednocześnie, że wykonawcy, których oferta będzie zawierała okres przedłużonej gwarancji w wysokości 60 miesięcy zostanie odrzucona. Z uwagi na fakt, że to Zamawiający jest gospodarzem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i to on określa jaki efekt chce osiągnąć zawierając umowę z wybranym przez siebie wykonawcą ustalił takie, a nie inne kryterium pozacenowe. Ale też to on i tylko on ponosi odpowiedzialność za zawartą umowę i skutki jakie w przyszłości powstaną.W miejscu tym warto zważyć następujący fakt, jak Zamawiający, nie dysponując badaniami dotyczącym długości cyklu życia przedmiotu zamówienia, może aprobować niczym nie poparte deklaracje wykonawcy ubiegającego się o uzyskanie tego zamówienia w kwestii oferowanej przez producenta wydłużonej gwarancji lub akceptować niepotrzebne Zamawiającemu okresy gwarancji.
Z uwagi na powyższe w pierwszej kolejności Zamawiający musi mieć dowód tego, że jego wymaganie co do okresu gwarancji jest realne i potrzebne, po drugie ograniczać okresy gwarancji wykraczające poza czas życia produktu lub jego możliwego wykorzystania w tym terminie. Oczywistym jest, że Zamawiający nie wyznaczając maksymalnego terminu gwarancji, musi liczyć się z sytuacją, że może mu być zaoferowana nienaturalnie długa lub niepotrzebnie długa gwarancja.
Zamawiający podejmując decyzję o unieważnieniu postępowania wziął pod uwagę fakt, że pomimo udzielonych odpowiedzi na istotne pytania wykonawców, ostatecznie ustalając maksymalną długość gwarancji na okres nie przekraczający 60 miesięcy, to 4 z 6 oferentów złożyło oferty: 3 oferentów – 60 - miesięczny okres przedłużonej gwarancji, 1 oferent – 72 miesiące. W ocenie Zamawiającego zaoferowanie innych okresów przedłużonej gwarancji niż podane przez Zamawiającego było nakierowane wyłącznie na sztuczne zawyżenie punktacji w ramach przedmiotowego kryterium oceny ofert.
Zamawiający uzasadniając przyjmowaną przez siebie długość maksymalnej gwarancji wskazał na realną możliwość skorzystania z jej warunków gwarantowanych przez producenta sprzętu informatycznego. O nierealności świadczą m.in. takie okoliczności, jak zwyczajowa długość cyklu życia urządzeń elektronicznych, w które miały zostać wyposażone laptopy; tempo postępu technicznego w dziedzinie elektroniki, powodujące że część podzespołów może zostać wycofana z produkcji w ciągu zaledwie kilku lat; czy też typowe okresy gwarancji oferowane przez producentów np. telefonów, wynoszące maksymalnie 24 miesiące.
Zamawiający, który dopuszcza okres gwarancji, który realnie nie będzie w przyszłości wykorzystany, z uwagi braku na rynku (u producenta) części uszkodzonych lub znaczy wzrost kosztów ich nabycia z powodu ich braku jest winny tego, że ochrona gwarancyjna w takim wypadku ma charakter oderwany od rzeczywistej sytuacji. W powyższych przypadkach zatem, w zależności od okoliczności faktycznych, istnieje możliwość powołania się bądź na art. 388 k.c., bądź na art. 58 k.c., z konsekwencją w postaci unieważnienia tej części umowy.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 443907,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 664282,80 PLN
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- BUDOWA INSTALACJI NAWIEWNO - WYWIEWNEJ DLA BUDYNKU ADMINISTRACYJNEGO KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W LĘBORKU, UL. TORUŃSKA 5
- Dostawa transformatorów suchych żywicznych II postepowanie
- Świadczenie usług w zakresie rezerwacji, sprzedaży i dostarczenia biletów lotniczych na trasach krajowych i zagranicznych
- Dostawa PLUVICTO (LUTETII (177LU) VIPIVOTIDI TETRAXETANUM), roztworu do wstrzykiwań dla UCK
- Dostawa osuszaczy i nagrzewnic na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej w Gdańsku.
- Budowa miejsc gromadzenia odpadów przy ul. Dzianej i ul. Mydlarskiej w Gdańsku.
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa wyposażenia sal dydaktycznych oraz pomocy dydaktycznych na potrzeby kształcenia zawodowego w ramach projektu "Kształć się w ZSBT" (...)
- Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 przy ulicy Wiśniowej 56 w Warszawie - CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA
- Zakup, dostawa narzędzi TIK i pomocy dydaktycznych
- Zakup sprzętu komputerowego na potrzeby Centrum Usług Społecznych w Tarnowie.
- Zakup sprzętu komputerowego z oprogramowaniem dla WIOŚ w Warszawie do realizacji zadań ustawowych - Laptopy z oprogramowaniem, monitorami oraz pakietem biurowym.
- Dostawa sprzętu komputerowego w ramach zadania p.n.: Modernizacja infrastruktury informatycznej w celu utrzymania cyberbezpieczeństwa stacji końcowych.
więcej: Komputery osobiste »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.