eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łask › Dostawa narzędzi III



Ogłoszenie z dnia 2023-10-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa narzędzi III

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 32 Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730097572

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 9 - go Maja 95

1.5.2.) Miejscowość: Łask

1.5.3.) Kod pocztowy: 98-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 32bltprz@ron.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://32blt.wp.mil.pl/pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://portal.smartpzp.pl/32blt/public/postepowanie?postepowanie=52303653

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Skarb Państwa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa narzędzi III

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-91eaa47b-4583-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00435657

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00121732/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.11 Dostawa narzędzi III

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00369712

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 43/TP2/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa różnych narzędzi z podziałem na części:
Część 1 – MYJKA WYSOKOCIŚNIENIOWA TYPU HDS 13/20-4 SX
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) - załącznik nr 5 do SWZ, zawierający kryteria jakościowe, odnoszące się do co najmniej głównych elementów przedmiotu zamówienia.
3. Przedmiot zamówienia winien być zgodny z OPZ - załącznik nr 5 do SWZ.
Złożona oferta musi obejmować cały asortyment w ramach części zamówienia. Oferty niezawierające kompletnej wyceny asortymentu określonego w zadaniu zostaną odrzucone jako niezgodne z SWZ.
4. Zamawiający wymaga by Wykonawca wypełnił kolumnę nr 10 Formularza cenowego pn. „Oferowany producent symbol NSN/PN” dla każdej pozycji formularza cenowego. W przypadku posiadania przez dany asortyment numeru NSN lub/i PN Wykonawca winien podać je obligatoryjnie, a także nazwę produktu, natomiast w przypadku gdy takich numerów dana pozycja asortymentowa nie posiada Wykonawca winien podać co najmniej nazwę producenta i numer katalogowy. Wykonawca ma podać powyższe informacje, celem bezspornej identyfikacji oferowanego asortymentu i porównania jego parametrów z żądanymi przez Zamawiającego. Niewypełnienie kolumny nr 10 lub też podanie niepełnych informacji uniemożliwiających skuteczną identyfikację asortymentu skutkować będzie odrzuceniem oferty. Zamawiający nie dopuszcza uzupełnienia formularza cenowego lub zmiany w zakresie podanych tam danych po terminie składania ofert.
5. W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi przedmiotu zamówienia – Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia w terminie trwania umowy na swój koszt.
6. Zamawiający dopuszcza dostawę wyłącznie produktów fabrycznie nowych. Nie dopuszcza dostawy produktów odnowionych, regenerowanych oraz po remoncie.
7. Dostarczony przedmiot umowy, w tym wszystkie jego elementy montażowe itp. (jeżeli występują) winny zostać odpowiednio zabezpieczone przed utratą jego jakichkolwiek walorów użytkowych oraz być oznakowane w sposób umożliwiający ich jednoznaczną identyfikację.
8. Jeżeli w dokumentach dotyczących zamówienia wskazana jest marka, producent lub nazwa własna, należy traktować go jako produkt przykładowy oraz, że towarzyszy mu sformułowanie ”lub równoważny”. Wykonawca może zaoferować produkt równoważny w stosunku do wskazanego przez Zamawiającego. Produkty równoważne muszą posiadać parametry techniczne (gramatura, wymiary, parametry pracy, kolory, wielkość opakowania itp.) nie gorsze niż narzędzia wyszczególnione w formularzu cenowym - załączniku nr 3 do SWZ i opisane w OPZ - załączniku nr 5 do SWZ.
9. Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów równoważnych, ale ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. W związku z tym, Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać w ofercie, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego.
10. W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych Zamawiający wymaga by Wykonawca wypełnił kolumnę pn. ” Oferowany producent symbol NSN/PN” w formularzu cenowym – załącznik nr 3 do SWZ, w celu umożliwienia porównania parametrów oferowanych produktów z żądanymi przez Zamawiającego podając jak najdokładniejsze dane (wg wymogów zawartych pkt 6), umożliwiające bezsporne zidentyfikowanie oferowanego asortymentu oraz zapoznanie się z jego parametrami technicznymi.
11. Termin realizacji zamówienia wynosi 60 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 15.12.2023 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 43800000-1 - Urządzenia warsztatowe

4.5.5.) Wartość części: 29153,00 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa różnych narzędzi z podziałem na części:
Część 2 – ZESTAW NARZĘDZI K-1000
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) - załącznik nr 5 do SWZ, zawierający kryteria jakościowe, odnoszące się do co najmniej głównych elementów przedmiotu zamówienia.
3. Przedmiot zamówienia winien być zgodny z OPZ - załącznik nr 5 do SWZ.
Złożona oferta musi obejmować cały asortyment w ramach części zamówienia. Oferty niezawierające kompletnej wyceny asortymentu określonego w zadaniu zostaną odrzucone jako niezgodne z SWZ.
4. Zamawiający wymaga by Wykonawca wypełnił kolumnę nr 10 Formularza cenowego pn. „Oferowany producent symbol NSN/PN” dla każdej pozycji formularza cenowego. W przypadku posiadania przez dany asortyment numeru NSN lub/i PN Wykonawca winien podać je obligatoryjnie, a także nazwę produktu, natomiast w przypadku gdy takich numerów dana pozycja asortymentowa nie posiada Wykonawca winien podać co najmniej nazwę producenta i numer katalogowy. Wykonawca ma podać powyższe informacje, celem bezspornej identyfikacji oferowanego asortymentu i porównania jego parametrów z żądanymi przez Zamawiającego. Niewypełnienie kolumny nr 10 lub też podanie niepełnych informacji uniemożliwiających skuteczną identyfikację asortymentu skutkować będzie odrzuceniem oferty. Zamawiający nie dopuszcza uzupełnienia formularza cenowego lub zmiany w zakresie podanych tam danych po terminie składania ofert.
5. W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi przedmiotu zamówienia – Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia w terminie trwania umowy na swój koszt.
6. Zamawiający dopuszcza dostawę wyłącznie produktów fabrycznie nowych. Nie dopuszcza dostawy produktów odnowionych, regenerowanych oraz po remoncie.
7. Dostarczony przedmiot umowy, w tym wszystkie jego elementy montażowe itp. (jeżeli występują) winny zostać odpowiednio zabezpieczone przed utratą jego jakichkolwiek walorów użytkowych oraz być oznakowane w sposób umożliwiający ich jednoznaczną identyfikację.
8. Jeżeli w dokumentach dotyczących zamówienia wskazana jest marka, producent lub nazwa własna, należy traktować go jako produkt przykładowy oraz, że towarzyszy mu sformułowanie ”lub równoważny”. Wykonawca może zaoferować produkt równoważny w stosunku do wskazanego przez Zamawiającego. Produkty równoważne muszą posiadać parametry techniczne (gramatura, wymiary, parametry pracy, kolory, wielkość opakowania itp.) nie gorsze niż narzędzia wyszczególnione w formularzu cenowym - załączniku nr 3 do SWZ i opisane w OPZ - załączniku nr 5 do SWZ.
9. Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów równoważnych, ale ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. W związku z tym, Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać w ofercie, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego.
10. W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych Zamawiający wymaga by Wykonawca wypełnił kolumnę pn. ” Oferowany producent symbol NSN/PN” w formularzu cenowym – załącznik nr 3 do SWZ, w celu umożliwienia porównania parametrów oferowanych produktów z żądanymi przez Zamawiającego podając jak najdokładniejsze dane (wg wymogów zawartych pkt 6), umożliwiające bezsporne zidentyfikowanie oferowanego asortymentu oraz zapoznanie się z jego parametrami technicznymi.
11. Termin realizacji zamówienia wynosi 60 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 15.12.2023 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 43800000-1 - Urządzenia warsztatowe

4.5.5.) Wartość części: 217924,00 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa różnych narzędzi z podziałem na części:
Część 3 – KONTENER 20122185
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) - załącznik nr 5 do SWZ, zawierający kryteria jakościowe, odnoszące się do co najmniej głównych elementów przedmiotu zamówienia.
3. Przedmiot zamówienia winien być zgodny z OPZ - załącznik nr 5 do SWZ.
Złożona oferta musi obejmować cały asortyment w ramach części zamówienia. Oferty niezawierające kompletnej wyceny asortymentu określonego w zadaniu zostaną odrzucone jako niezgodne z SWZ.
4. Zamawiający wymaga by Wykonawca wypełnił kolumnę nr 10 Formularza cenowego pn. „Oferowany producent symbol NSN/PN” dla każdej pozycji formularza cenowego. W przypadku posiadania przez dany asortyment numeru NSN lub/i PN Wykonawca winien podać je obligatoryjnie, a także nazwę produktu, natomiast w przypadku gdy takich numerów dana pozycja asortymentowa nie posiada Wykonawca winien podać co najmniej nazwę producenta i numer katalogowy. Wykonawca ma podać powyższe informacje, celem bezspornej identyfikacji oferowanego asortymentu i porównania jego parametrów z żądanymi przez Zamawiającego. Niewypełnienie kolumny nr 10 lub też podanie niepełnych informacji uniemożliwiających skuteczną identyfikację asortymentu skutkować będzie odrzuceniem oferty. Zamawiający nie dopuszcza uzupełnienia formularza cenowego lub zmiany w zakresie podanych tam danych po terminie składania ofert.
5. W przypadku, gdy dostarczony towar (w części lub całości) nie będzie odpowiadał opisowi przedmiotu zamówienia – Zamawiający odmówi przyjęcia towaru, a Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia towaru zgodnego z przedmiotem zamówienia w terminie trwania umowy na swój koszt.
6. Zamawiający dopuszcza dostawę wyłącznie produktów fabrycznie nowych. Nie dopuszcza dostawy produktów odnowionych, regenerowanych oraz po remoncie.
7. Dostarczony przedmiot umowy, w tym wszystkie jego elementy montażowe itp. (jeżeli występują) winny zostać odpowiednio zabezpieczone przed utratą jego jakichkolwiek walorów użytkowych oraz być oznakowane w sposób umożliwiający ich jednoznaczną identyfikację.
8. Jeżeli w dokumentach dotyczących zamówienia wskazana jest marka, producent lub nazwa własna, należy traktować go jako produkt przykładowy oraz, że towarzyszy mu sformułowanie ”lub równoważny”. Wykonawca może zaoferować produkt równoważny w stosunku do wskazanego przez Zamawiającego. Produkty równoważne muszą posiadać parametry techniczne (gramatura, wymiary, parametry pracy, kolory, wielkość opakowania itp.) nie gorsze niż narzędzia wyszczególnione w formularzu cenowym - załączniku nr 3 do SWZ i opisane w OPZ - załączniku nr 5 do SWZ.
9. Zamawiający dopuszcza oferowanie produktów równoważnych, ale ciężar udowodnienia równoważności spoczywa na Wykonawcy. W związku z tym, Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne, musi wykazać w ofercie, że spełniają one wymagania określone przez Zamawiającego.
10. W przypadku zaoferowania materiałów równoważnych Zamawiający wymaga by Wykonawca wypełnił kolumnę pn. ” Oferowany producent symbol NSN/PN” w formularzu cenowym – załącznik nr 3 do SWZ, w celu umożliwienia porównania parametrów oferowanych produktów z żądanymi przez Zamawiającego podając jak najdokładniejsze dane (wg wymogów zawartych pkt 6), umożliwiające bezsporne zidentyfikowanie oferowanego asortymentu oraz zapoznanie się z jego parametrami technicznymi.
11. Termin realizacji zamówienia wynosi 60 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do dnia 15.12.2023 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 43800000-1 - Urządzenia warsztatowe

4.5.5.) Wartość części: 31366,26 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 7

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 7

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 2

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 20910,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 45510,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 27673,77 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: MJM Jaroszyńscy Maria Jaroszyńska

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1180007322

7.3.3) Ulica: Brukowa 4

7.3.4) Miejscowość: Łomianki

7.3.5) Kod pocztowy: 05-092

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 27673,77 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 257685,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 243968,04 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 243968,04 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PROAERO Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5291843561

7.3.3) Ulica: al. Jana Pawła II 27

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-867

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-09

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 243968,04 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

W przedmiotowym postępowaniu w części 3 zamówienia do terminu składania ofert nie wpłynęła żadna oferta. Gdy brak jest choćby jednej prawidłowo złożonej oferty, postępowanie o udzielenie zamówienia nie może osiągnąć swego celu w postaci wyboru najkorzystniejszej oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Brak ofert stanowi obligatoryjną przesłankę unieważnienia postępowania. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy Pzp we wskazanych częściach.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 0

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Okres realizacji umowy w zakresie części 1 i 2 zamówienia wynosi 60 dni od dnia podpisania umowy jednak nie później niż do 15.12.2023 r.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.