eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzeg › Bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022 - cz. II



Ogłoszenie z dnia 2022-11-10


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022 - cz. II

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Brzeg

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 530561426

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Kilińskiego 1

1.5.2.) Miejscowość: Brzeg

1.5.3.) Kod pocztowy: 49-300

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.7.) Numer telefonu: 774048030

1.5.8.) Numer faksu: 774048044

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: brzeg@katowice.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://brzeg.katowice.lasy.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://josephine.proebiz.com/pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022 - cz. II

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-568ddb45-17da-11ed-acbd-46d0480cd9c4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00434418

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00300650/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SA.270.12.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie będzie polegało w szczególności na:
wykonaniu prac związanych z bieżącym utrzymaniem i konserwacją dróg leśnych na terenie będącym w zarządzie Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022. Prace będą miały charakter interwencyjny oraz lokalny, co oznacza, że Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji prac polegających na usuwaniu uszkodzeń nawierzchni dróg leśnych m. in.: likwidacji ubytków, zastoisk wody, nierówności podłużnych i poprzecznych, różnymi metodami, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
Zamawiający określił sześć sposobów (technologii) konserwacji i utrzymania dróg leśnych, których zastosowanie precyzowane będzie w zleceniu wykonania robót utrzymaniowych, które stanowić będzie integralną część protokołu przekazania obiektu (załącznik nr 2 do SWZ), na podstawie którego Wykonawca przystąpi do prac.
Prace należy wykonać przy użyciu niezbędnego sprzętu budowlanego.
Obiektami na których przewiduje się konserwację jedną z sześciu metod (technologii) są drogi leśne. Przedmiotowe drogi posiadają nawierzchnie tłuczniowe, żużlowe, wzmacniane gruzem budowlanym oraz gruntowe.
W ramach prac utrzymaniowych przewidziano również:
 profilowanie nawierzchni drogi leśnej bez użycia dodatkowych materiałów,
 odmulanie rowów przydrożnych,
 wymianę rur w przepuście o średnicy 0,50 m.
Zamawiający zastrzega możliwość łączenia kilku metod na jednym odcinku drogi
(np. wbudowanie kruszywa łamanego z profilowaniem nawierzchni drogi i wymianą rury
w przepuście).
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zakup, dostarczenie, wbudowanie i zagęszczenie kruszywa łamanego poszczególnych frakcji oraz zakup i wbudowanie rur przepustowych betonowych o średnicy 0,50 m na odpowiednio przygotowanym podłożu.
Sposoby konserwacji i uzupełnień nawierzchni dróg leśnych (technologie, zakres prac):
1. Profilowanie (równanie nawierzchni drogi, wraz z wałowaniem i ścięciem poboczy).
2. Odmulanie rowów przydrożnych.
3. Wymiana rur w przepuście o średnicy 0,50 m.
4. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-31,5mm, grubość warstwy 5 cm.
5. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-63, grubość warstwy 10 cm.
6. Uzupełnienie ubytków w nawierzchni dróg leśnych kruszywem naturalnym łamanym granitowym o uziarnieniu ciągłym fr. 0-63, grubość warstwy 20 cm.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany zakresu zadań zleconych do wykonania w ramach poszczególnych technologii robót (załącznik nr 3 do SWZ), w zależności od bieżących potrzeb konserwacyjno – utrzymaniowych i konieczności ich przeprowadzenia, nie mającą jednak wpływu na ostateczną wartość wynagrodzenia ryczałtowego zapisanego w umowie.
Obowiązywać będzie zasada wbudowania odpowiedniej objętości kruszywa, która będzie stanowić iloczyn: średnia długość x średnia szerokość x średnia grubość warstwy po zagęszczeniu.
Ustalenie zakresu prac związanych z odmuleniem rowów będzie polegać na określeniu długości drogi wzdłuż której przebiega rów wymagający konserwacji.
Ustalenie zakresu prac związanych z wymianą rur w przepuście będzie wynikać z długości wymienianej uszkodzonej rury w konserwowanym przepuście.
Ustalenie zakresu robót polegających na likwidacji uszkodzeń nawierzchni drogi bez użycia dodatkowych materiałów będzie wynikać z określenia powierzchni drogi wymagającej równania nawierzchni.
Przed przystąpieniem do prac Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z warunkami w terenie oraz szczegółowo uzgodnić zakres prac z Zamawiającym. Wszystkie uzgodnienia zostaną zapisane w sporządzonym protokole przekazania obiektu, który zostanie zatwierdzony do realizacji przez Zamawiającego i Wykonawcę na podstawie cen jednostkowych zaoferowanych w formularzu ofertowym (załącznik nr 4 do SWZ). Bez podpisanego protokołu przekazania obiektu Wykonawca nie może przystąpić do realizacji prac. Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego protokołu Wykonawca niezwłocznie przystąpi do realizacji prac.
Wykonawca zobowiązany jest w każdym czasie poddać się kontroli Zamawiającego (lub wyznaczonego przez Zamawiającego Inspektora Nadzoru Inwestorskiego) w zakresie jakości stosowanych przez Wykonawcę materiałów, a także jakości wykonywanych robót. Wykonawca ma obowiązek uwzględnić zalecenia i uwagi Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego) oraz udostępnić wymagane przez niego dokumenty potwierdzające jakość stosowanych materiałów. Zamawiający (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego) wskaże Wykonawcy, które materiały będą wymagały każdorazowo jego zatwierdzenia przed zastosowaniem. Użycie materiałów bez wymaganej akceptacji Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego), o której mowa w zdaniu poprzednim, upoważnia Zamawiającego do żądania ich usunięcia lub do naliczenia kary umownej. Materiały niespełniające warunków nie będą dopuszczone do wbudowania w trakcie trwania robót. Zamawiający ma prawo żądania od Wykonawcy dostarczenia dokumentu np. WZ potwierdzającego zakup materiałów, które wymagają akceptacji Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego).
Z wybranym Wykonawcą zostanie zawarta umowa (załącznik nr 5 do SWZ) obejmująca zakres rzeczowy określony w SWZ (wraz z dokonanymi przez Zamawiającego jej modyfikacjami oraz wyjaśnieniami będącymi odpowiedziami na wnioski i zapytania Wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ) i w przedmiarach robót - które pełnią funkcję pomocniczą przy sporządzaniu kalkulacji ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia. Wybrany Wykonawca, po podpisaniu umowy, w przypadku rozbieżności zakresu robót nie może wykorzystywać błędów lub braków w dokumentacji, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego (Inspektora Nadzoru Inwestorskiego), który dokona odpowiednich zmian lub poprawek. W przeciwnym przypadku, Wykonawca zobowiązany będzie do interpretacji zakresu zamówienia „rozszerzająco”, tzn. zostanie zobowiązany do wykonania w ramach wynagrodzenia ryczałtowego wszystkich robót, usług, dostaw wynikających z wymienionych wyżej dokumentów, niezbędnych do prawidłowego i zgodnego z zasadami sztuki budowlanej ukończenia i oddania przedmiotu zamówienia do eksploatacji w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i funkcją, których wykonanie profesjonalny Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności mógłby przewidzieć, na etapie kalkulowania ceny oferty, jako konieczne do wykonania.
Zakres zamówienia robót utrzymaniowych ustalany będzie każdorazowo przez Zamawiającego
z podaniem ilości poszczególnych elementów wg. określonych cen zgodnych ze złożonym formularzem ofertowym.
Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia takiej organizacji robót, która zminimalizuje uciążliwości związane z wykonywanymi pracami dla pracowników Nadleśnictwa Brzeg oraz firm świadczących usługi na rzecz Nadleśnictwa Brzeg.
Wykonawca jest zobowiązany do uporządkowania terenu po zakończeniu robót.

W przypadku udzielenia zamówienia o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 zakres robót będzie polegał na wykonaniu prac wg w/w technologii (technologii 1-6) do 100% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie takie może być udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy po uprzednich negocjacjach.

Szczegółowy opis, zestawienie ilości poszczególnych technologii oraz szczegółowa specyfikacja techniczna stanowią załączniki nr 1, 3 i 6 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg

45233140-2 - Roboty drogowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Zamawiający zgodnie z przepisem art. 260 ust. 1 i 2 Pzp w dniu 02.09.2022 r. unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: "Bieżące utrzymanie i konserwacja dróg leśnych Nadleśnictwa Brzeg w roku 2022 cz. II" nr ref. SA.270.12.2022. Podstawą prawną unieważnienia stanowi przepis art. 255 pkt 6) Pzp - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowie w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający w dokumencie zamówienia w postaci załącznika nr 4 (formularz ofertowy) zamieścił błędne planowane ilości jednostek przewidzianych do zrealizowania co skutkowało wprowadzeniem w błąd zainteresowanych Wykonawców zmieniając zakres zamówienia a tym samym jego wartość co finalnie miało bezpośredni wpływ na cenę oferty.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.