Ogłoszenie z dnia 2025-09-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00400302/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-01
- 2025/BZP 00420769/01 - Modyfikacja z dnia 2025-09-12
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wymiana źródła ciepła w Szkole Podstawowej w Ślemieniu – realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ślemień
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182700
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Krakowska 148
1.5.2.) Miejscowość: Ślemień
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-323
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.7.) Numer telefonu: 33 865 40 98
1.5.8.) Numer faksu: 33 865 40 98
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@slemien.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.slemien.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7cc7b04c-48a2-4545-9e17-afc1858f7b0e1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana źródła ciepła w Szkole Podstawowej w Ślemieniu – realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7cc7b04c-48a2-4545-9e17-afc1858f7b0e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00433772
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00030461/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Wymiana źródła ciepła w Szkole Podstawowej w Ślemieniu - realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00400302
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.3.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
. Przedmiot zamówienia obejmuje realizację zadania pod nazwą:” Wymiana źródła ciepła w Szkole Podstawowej w Ślemieniu” – realizowana w systemie zaprojektuj i wybuduj.
2. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie:
1) wykonać dokumentację projektowo-kosztorysową (dokumentację techniczną – branżową ) wraz przedmiarem(ami) robót, specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót, niezbędną do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, obejmującą m.in. część opisową , rzuty, rysunki i schematy elektryczne, itd. wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę albo zgłoszenia robót oraz wszystkich niezbędnych pozwoleń i zgód dla wszystkich zadań objętych zamówieniem
2) wykonać roboty budowlane , w oparciu o opracowaną i zaakceptowaną przez zamawiającego dokumentacją projektowo-kosztorysową, o której mowa w lit.a) powyżej i uzyskaną prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę albo zgłoszenie robót ( jeżeli dotyczy) oraz uzyskać prawomocne pozwolenie na budowę albo zgłoszenie zakończenia robót ( o ile dotyczy).
3. Szczegóły zakres przedmiotu niniejszego zamówienia precyzuje Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), składający się z: Programu Funkcjonalno-Użytkowego.
4. Pożądane jest, aby przed złożeniem Oferty Wykonawca przeprowadził wizję lokalną terenu, na którym zlokalizowane będą roboty objęte przedmiotem niniejszego zamówienia. Przeprowadzenie wizji nie jest warunkiem dla złożenia oferty w niniejszym postępowaniu.
5. Na podstawie załączonego Programu Funkcjonalno- Użytkowego stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ oraz dobrowolnej wizji lokalnej, Wykonawca dokona oceny istniejących warunków technicznych i organizacyjnych do wykonania dokumentacji projektowej oraz wszystkich niezbędnych prac objętych zakresem zamówienia. Istniejące kotły węglowe, zasilające instalacje c.o. i c.w.u. należy zdemontować wraz ze zbędnym osprzętem instalacyjnym oraz złożyć w uzgodnionym z Zamawiającym miejscu. Zamawiający wskaże elementy przeznaczone do utylizacji przez Wykonawcę. Rozwiązania montażowe należy uzgadniać na bieżąco z Zamawiającym. Do Wykonawcy należy również wykonanie prac tymczasowych i przygotowawczych niezbędnych do wykonania robót podstawowych, zabezpieczenie i utrzymanie w należytym porządku placu budowy oraz usunięcie powstałych odpadów.
6. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej, która może być przydatna do właściwego przygotowania oferty. Wykonawca winien poinformować i uzgodnić z Zamawiającym (telefonicznie lub mailowo) zamiar dokonania wizji lokalnej. Zgłoszenie należy kierować do Pana Patryka Dyducha-Wiewióry, codziennie w dniach roboczych godz. 08:00 do 14:00, tel. (33) 865 40 98, e-mail sekretariat@slemien.pl .
Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.
7. Nazwy i kody przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV:
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
Główny kod:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
Dodatkowe kody:
Roboty budowalne:
45331000-6 – Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 – Instalowanie centralnego ogrzewania
45331110-0 - Instalowanie kotłów
44621200-1 - Kotły grzewcze
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.5.3.) Główny kod CPV: 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331110-0 - Instalowanie kotłów
44621200-1 - Kotły grzewcze
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie przepisów art. 255 pkt.3 ustawy Pzp w związku z art. 266 ustawy Pzp, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.Stosownie do postanowień art. 222 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający przed otwarciem ofert udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 355 601,00 zł brutto, a cena ważnej najniższej z ofert złożonych w postępowaniu wynosi 467 400,00 zł brutto (oferta nr 1 złożona przez ALFA-ECO SYSTEM Sp. z o.o., ul. Kościuszki 18, 29-100 Włoszczowa.
Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu zamawiającego. Wyrażenie „może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty” należy interpretować jako uprawnienie zamawiającego i to do jego decyzji należy kwestia możliwości zwiększenia środków finansowych na dany cel. Zatem zamawiający nie ma obowiązku poszukiwania dodatkowych środków finansowych na sfinansowanie zamówienia ponad kwotę, którą zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W przypadku gdy oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie unieważnia się bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty. W takiej sytuacji ceny lub koszty określone we wszystkich złożonych ofertach nie mieszczą się w limicie ustalonym przez zamawiającego. Hołdując racjonalności, przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert w celu wyboru oferty najkorzystniejszej, w sytuacji gdy od początku wiadomo, że cena żadnej oferty nie zmieści się w ustalonym limicie, a zamawiający tego limitu nie zmieni. Sformułowanie przepisu („zamawiający unieważnia”) prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.
Cena najkorzystniejszej oferty przewyższa o 31,44% kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zadnia.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi. Przepis art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp nie nakazuje zamawiającemu dokonywać prób zwiększenia kwoty, którą mógłby przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, wprost przeciwnie końcowy zapis tego przepisu w wyrażeniu „chyba, że zamawiający może zwiększyć te kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty”, mówi o wyjątku, którego nie można interpretować rozszerzająco, aż do ustanowienia reguły, że w każdym przypadku zamawiający powinien podejmować próbę zwiększenia kwoty, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z orzecznictwem KIO, nie ma obowiązku zwiększania kwoty przeznaczonej na sfinansowanie konkretnego zadania, tak aby obowiązkowo dokonać wyboru. Możliwość zwiększenia budżetu warunkowana jest z pewnością wieloma czynnikami, a wykonawca nie ma prawnych możliwości domagać się zwiększenia budżetu, ponieważ takie zachowanie w pewnych przypadkach mogłoby narazić zamawiającego na zarzuty niegospodarnego zarządzania środkami publicznymi (wyrok KIO z dnia 24 maja 2012 r. sygn. Akt KIO 964/12 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym).
Dalej, zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 12 listopada 2015 r. (sygn. akt KIO 2347/15 – wyrok aktualny w bieżącym stanie prawnym): „Przepis w obecnym brzmieniu zwalnia zamawiającego z obowiązku dokonywania wyboru najkorzystniejszej oferty w sytuacji, gdy zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego jest niemożliwe z powodu braku środków na jej sfinansowanie.”
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 467400,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 615000,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa biblioteki z magazynem eksponatów na działce w Krzyżewie nr 148/22 w ramach projektu "Utworzenie Europejskiego Centrum Copernicus we Fromborku" - zadanie I
- TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU MIESZKALNEGO LEŚNICTWA WYPALANKI POSTĘPOWANIE II
- Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej w Bachowie, w ramach projektu "Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej - świetlica wiejska w Bachowie"
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Niepodległości i ul. Szpitalnej w Pionkach
- Przebudowa, rozbudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynków usługowych na żłobek.
- Opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę dróg gminnych w miejscowości Mokra.
więcej: Kotły grzewcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





