Ogłoszenie z dnia 2024-07-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00418824/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-18
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Radziłów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RADZIŁÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450669737
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. 500-lecia 14
1.5.2.) Miejscowość: Radziłów
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-213
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminaradzilow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzilow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-78d9ce08-c273-4e53-80a5-20a67b2ee0441.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Radziłów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78d9ce08-c273-4e53-80a5-20a67b2ee044
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00432054
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037618/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Radziłów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00418824
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: In.271.14.2024 AM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie projektu planu ogólnego Gminy Radziłów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz.977 z późn. zm.) a w szczególności z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e ,13f, 13 g, 13h, 13i, 13 j, 13 k, 13m.
3.2. Granice opracowania: Gmina Radziłów w granicach administracyjnych.
3.3. Powierzchnia terenu objętego przedmiotem zamówienia: Powierzchnia Gminy Radziłów w granicach administracyjnych – 19 954 ha.
3.4. Przedmiot zamówienia należy opracować zgodnie z przepisami zawartymi w:
• ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2023r. poz. 977 ze zm.),
• rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu
ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego
wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758),
• ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024 r. poz. 54),
• ustawie z dnia 2 października 2008 r. udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.),
• rozporządzeniem z dnia 9 września 2002 r. Ministra Środowiska w sprawie opracowań ekofizjograficznych (Dz. U. z 2002 r. poz. 155) oraz właściwymi przepisami szczególnymi,
• rozporządzeniem z dnia 26 października 2020 r. Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie
zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie zagospodarowania przestrzennego (Dz. U.
poz. 1916), oraz rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 24 października 2023r.
zmieniającego rozporządzenie w sprawie zbiorów danych przestrzennych oraz metadanych w zakresie
zagospodarowania przestrzennego (Dz. U z 2023 poz. 2409)
• zgodnie z zapisami uchwały LX/477/2024 Rady Gminy Radziłów z dnia 22.03.2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania planu ogólnego Gminy Radziłów,
• z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego,
• innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie
do przedmiotu zamówienia, m.in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego,
ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg.
3.5. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązuję się do wykonania w szczególności następujących czynności:
1) Dokonania inwentaryzacji urbanistycznej i oceny istniejącego stanu zagospodarowania Gminy.
2) Sporządzenia projektu planu ogólnego zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003r.o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.), w szczególności z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e, 13f, 13 g, 13 h, 13 i, 13 j, 13 k, 13m, ustawy i przepisami wykonawczymi do w. w. ustawy.
3) Przygotowania merytorycznego dokumentów formalno-prawnych na każdym etapie procedury planistycznej (wymaganych ustawowo pism, zawiadomień, o przystąpieniu do konsultacji społecznych nad projektem planu i innych niezbędnych w ramach przedmiotu zamówienia, komunikatów dotyczących opracowania projektu planu, zestawień opinii i uzgodnień), do współpracy przy prowadzeniu procedury oraz dokumentacji prac planistycznych.
4) Przygotowania materiałów i projektów pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, w tym gminnej komisji urbanistyczno- architektonicznej, według rozdzielnika wskazanego przez Wykonawcę.
5) Udziału fizycznego w: spotkaniach otwartych, dyżurach projektanta, zbieraniu uwag, prowadzeniu punktu konsultacyjnego (sposób, miejsce i termin ustalony z Zamawiającym) związanych z rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu w ramach prowadzonych konsultacji społecznych, w tym składania wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych).
6) Dokonania analizy i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii wraz z ewentualnym wprowadzeniem korekt w projekcie planu ogólnego.
7) Sporządzenia analizy złożonych uwag i wniosków przez osoby fizyczne i prawne oraz zgłoszonych przez organy i instytucje w tym przygotowanie propozycji ich rozpatrzenia wraz z uzasadnieniem, opracowanie propozycji odpowiedzi oraz ewentualnym wprowadzeniem korekt do projektu planu ogólnego.
8) Przygotowania (w porozumieniu z Zamawiającym) dokumentów, pism, ankiet, ogłoszeń, obwieszczeń, zawiadomień i innych niezbędnych w procedurze sporządzenia planu, określonej w art. 13i ust. 3 wyżej wymienionej ustawy, w tym w konsultacjach społecznych, o których mowa w art. 8i, 8j i 8k ustawy.
9) Prezentacji projektu planu i uczestnictwo w konsultacjach społecznych na temat rozwiązań przyjętych w projekcie (udział fizyczny), podczas posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno- architektonicznej (udział fizyczny) oraz uczestnictwo w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady gminy, sesjach - udział fizyczny).
10) Sporządzenia uzasadnienia planu zgodnie z art. 13 h ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
11) Opracowania danych przestrzennych do planu zgodnie z art. 67a ustawy (na różnych etapach opracowania planu).
12) Przygotowania dokumentów dot. przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko w tym: sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 października 2008 r. udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.).
13) Sporządzenia opracowania ekofizjograficznego gminy.
14) Skompletowania i przygotowania dokumentacji formalno-prawnej w celu przedłożenia jej w Podlas- kim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku.
15) Udziału w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę.
16) Wprowadzenia do uchwały zatwierdzającej plan zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowanie się do tych rozstrzygnąć (ewentualne powtórzenie procedury planistycznej w zakresie wymaganym przez wojewodę).
17) W ramach wynagrodzenia Wykonawca przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do opracowań powstałych w wyniku realizacji niniejszej umowy oraz w zakresie praw zależnych, uprawnienie do korzystania z nich i rozporządzania nimi, obejmujące miedzy innymi: przystosowanie, dokonywanie poprawek, zmian i przeróbek (jeżeli dotyczy).
18) Przeniesienia autorskich praw majątkowych oraz praw zależnych następuje z chwilą przekazania nośników materialnych, na których zostały utrwalone, lub z chwilą ich wysłania Zamawiającemu drogą elektroniczną. Dokumentami, o jakich mowa w pkt 17, są w szczególności: projekt planu wraz z raportem podsumowującym przebieg konsultacji społecznych i uzasadnieniem, prognoza oddziaływania na środowisko, opracowanie ekofizjograficzne.
19) Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność względem osób trzecich za naruszenie cudzych praw autorskich lub innych praw.
3.6. Wymienione obowiązki i uprawnienia mają jedynie charakter przykładowy, nie wyczerpują całego zakresu zobowiązania Wykonawcy. Wykonawca nie może odmówić wykonania jakichkolwiek czynności nie wymienionej wprost w niniejszym opisie, a niezbędnej do osiągnięcia celu oznaczonego w niniejszym opisie.
3.7. Punkty 17 i 18 dotyczą przejścia praw autorskich zarówno w sytuacji zakończenia, jak i przerwania prac dotyczących przedmiotu umowy.
3.8. Zakres dokumentacji obejmuje w szczególności:
1) Opracowanie ekofizjograficzne w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 2 egzemplarzy,
2) Obszerne i szczegółowe uzasadnienie projektu Planu Ogólnego, składające się z części tekstowej i graficznej (zgodnie z art. 13h ust. l ustawy o Planowaniu i Zagospodarowaniu Przestrzennym). Część tekstowa w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 4 egzemplarzy. Część graficzna w wersji elektronicznej na trwałych nośnikach pamięci - w ilości 4 egzemplarzy.
3) Prognoza oddziaływania na środowisko w wersji papierowej i elektronicznej, w ilości 4 egzemplarzy.
4) Rysunek planu ogólnego w wersji elektronicznej w formacie SHP lub DXF z podziałem na warstwy, na których leżą obiekty jednej kategorii.
5) Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem.
6) Dane przestrzenne GML (na każdym etapie procedury).
3.9. Wykonawca zobligowany jest do przygotowania oprócz ww. dokumentów innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia w ramach niniejszego rozeznania.
3.10. Wykonawca powinien dysponować osobami posiadającymi uprawnienia do opracowania analizy, będącej przedmiotem niniejszego rozeznania, w związku z art. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, oraz art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.)
4.5.3.) Główny kod CPV: 71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 1 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W przedmiotowym postępowaniu do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 26.07.2024r. do godz. 9.00, do Zamawiającego nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy Pzp.PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opracowanie planu ogólnego dla gminy Kotuń
- Opracowanie Planu Ogólnego Gminy Siepraw
- "Wykonanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Tomaszów Lubelski - etap II"
- Sporządzenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Dobra
- Opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych na terenie miasta i gminy Tuchola - dwie części
- Sporządzenie Planu Ogólnego Gminy Ostrów Mazowiecka oraz Strategii Rozwoju Gminy Ostrów Mazowiecka na lata 2025-2035
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.