eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Orzesze › Budowa biblioteki w Orzeszu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-11-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa biblioteki w Orzeszu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejska Biblioteka Publiczna w Orzeszu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240042797

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: św. Wawrzyńca 23

1.5.2.) Miejscowość: Orzesze

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-180

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.7.) Numer telefonu: 322215526

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biborz@poczta.onet.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.biblioteka.orzesze.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/a170114d-23e2-4fbe-9599-2cc4f79c78aa

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa biblioteki w Orzeszu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b00a6c50-3e42-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00430942

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00365397/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa biblioteki w Orzeszu.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00366122/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: MBP.251.1.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 6577342,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Budowa biblioteki w Orzeszu”
1) Przedmiotem zamówienia jest budowa nowej placówki Miejskiej Biblioteki Publicznej w Orzeszu, w tym zaprojektowanie i wykonanie wszelkich niezbędnych robót budowlanych związanych z realizacją tego zadania zgodnie z wytycznymi zawartymi w programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ/ umowy i zał. nr 4a do SWZ/umowy
Na realizację obiektu przeznaczono działkę nr 1334/216 o pow. 1799 m2 i wymiarach ok. 42.9x42.3 m, zlokalizowaną w centrum Orzesza, przy skrzyżowaniu ul. Kopernika i ul. Jasnej. W jej bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się targowisko, na które jeden z wjazdów przebiega przez przedmiotową działkę. Działka jest częściowo zadrzewiona i w większości wolna od urządzeń uzbrojenia terenu, charakteryzuje się znacznym spadkiem (ok. 3m na dł. działki) w kierunku południowym. Teren objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
2) Zakres prac:
Etap I
a) Zakup materiałów budowlanych niezbędnych do realizacji zadania.
• Rodzaj i ilość materiałów budowlanych określi wybrany Wykonawca po zawarciu umowy i przedstawi Zamawiającemu do akceptacji.
• Zakupione materiały budowlane muszą odpowiadać ilości materiałów przewidzianych przez Wykonawcę do wykorzystania w ramach realizacji umowy na cele budowy biblioteki.
• Zakup materiałów przez Zamawiającego od Wykonawcy musi nastąpić do 1 miesiąca od dnia następnego po zawarciu umowy.
• Wartość zakupionych materiałów musi obejmować kwotę 675.000,00 zł brutto.

Etap II
b) Przedprojektowych:
• Wykonanie mapy do celów projektowych,
• Wykonanie badań geotechnicznych,
• Wykonanie inwentaryzacji dendrologicznej,
• Przeprowadzenie: analiz, symulacji, wywiadów branżowych i eksperckich pod kątem optymalnego doboru i powiązania ze sobą rozwiązań pasywnych i energooszczędnych w projektowanym budynku,
• Przeprowadzenia wywiadu z Zamawiającym pod kątem wyposażenia i aranżacji wnętrz;
c) Projektowych:
• Wykonanie koncepcji architektonicznej,
• Uzyskanie porozumień, zgód lub pozwoleń oraz warunków technicznych i realizacyjnych związanych z: przyłączeniem obiektu do istniejących sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, energetycznych i teletechnicznych oraz dróg publicznych (związanych z realizacją w pasie drogowym ogólnodostępnych miejsc postojowych),
• zagospodarowaniem wód opadowych i roztopowych w granicy działki,
• Uzyskanie ewentualnych odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych,
• Wykonanie wielobranżowej dokumentacji budowlano-wykonawczej w zakresie architektury, zieleni, konstrukcji, instalacji: sanitarnych, ogrzewania, wentylacji i elektrycznych wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę

Etap III
c) Budowlanych:
• Przygotowanie terenu budowy i wykonanie wykopów zgodnie z wytycznymi dot. ochrony , pielęgnacji i wycinki, istniejącej zieleni,
• Wykonanie przyłączy,
• Przygotowanie terenu do zagospodarowania wód opadowych i roztopowych z dachów i powierzchni utwardzonych,
• Wykonanie w gruncie elementów związanych z rozwiązaniami pasywnymi i energooszczędnymi instalacji ogrzewania i wentylacji,
• Budowa budynku biblioteki wraz z pełnym wyposażeniem instalacyjnym i przewidzianym wyposażeniem wnętrz,
• Wykonanie schodów i rampy dla osób niepełnosprawnych w konstrukcji stalowej,
• Wykonanie utwardzonych dojść i miejsc postojowych na przedmiotowej działce i przylegających drogach publicznych,
• Montaż obiektów małej architektury i oświetlenia,
• Wykonanie nowych nasadzeń zieleni;
• Prowadzenie w ramach wynagrodzenia umownego na wezwanie Zamawiającego nadzoru autorskiego
Etap IV
d) Pozostałe prace
• Sporządzenia dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją geodezyjną;
• Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu, oddanie budynku do użytkowania

3) Charakterystyczne parametry określające wielkość obiektu:
Ilość kondygnacji 1
Powierzchnia zabudowy 796.35 m2
Wysokość (od poziomu wejścia do attyki – od najniżej położonego terenu do attyki) 5.7 - 8.2 m
Kubatura 6527,20m3
UWAGA: zamawiający wymagał będzie od wykonawcy
1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi program funkcjonalno-użytkowy zwany dalej PFU (zał. Nr 4 do SWZ) oraz Wyposażenie ruchome (m.in. meble), które należy dostarczyć w ramach przedmiotowego postępowania stanowiące załącznik nr 4a do SWZ.
1.4. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów niż zastosowane w PFU, równoważnych, o odpowiednich parametrach technicznych i jakościowych. Parametry techniczne i jakościowe dla zastosowanych w PFU materiałów są wartościami minimalnymi.
1.5. Wykonawcy mogą składać oferty zawierające rozwiązania równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SWZ.
1.6. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym.
1.7. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego oraz do złożenia wraz z ofertą kart technicznych lub innych dokumentów potwierdzających, że oferowane rozwiązania równoważne spełniają wymagania Zamawiającego opisane w przedmiocie zamówienia. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SWZ. Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).
1.8. Warunki gwarancji min. 60 miesięcy gwarancji na wszystkie wykonane w ramach przedmiotu zamówienia usługi i roboty oraz zastosowane materiały i urządzenia licząc od daty końcowego protokołu odbioru usług oraz robót bez stwierdzenia wad istotnych przedmiotu odbioru. Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi był równy okresowi udzielonej przez wykonawcę gwarancji.

1.9. KODY CPV
Oznaczenie nazwy i kodu Wspólnego Słownika Zamówień, co do przedmiotu zamówienia

1.10. PFU przewiduje rozwiązania, które dopuszczają korzystanie z przedmiotu zamówienia przez wszystkich użytkowników w tym przez osoby niepełnosprawne.

1.11. Wykonawca, podwykonawca, dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz.1320).Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli robotników budowlanych wykonujących roboty budowlane pod nadzorem kierownika budowy lub kierownika robot lub osobą nadzorującą roboty ze strony wykonawcy, m.in. czynności związane z robotami ziemnymi, związane z budową obiektu, wykonaniem instalacji wykonywane podczas realizacji zamówienia

Wymóg nie dotyczy więc, miedzy innymi osób: projektantów, kierujących budową, wykonujących usługi transportowe, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy.
Sposób weryfikacji zatrudnienia osób, kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań związanych z zatrudnieniem, sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały opisane w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik do SWZ.
1.12. Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71700000-5 - Usługi nadzoru i kontroli

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45000000-7 - Roboty budowlane

45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45111250-5 - Badanie gruntu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Postępowanie unieważnione jest na podstawie art. 255 pkt 3 w związku z art. 266 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022, poz. 1710 t.j. z późn. zm) ponieważ oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia i zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to kwota 3 030 000,00 zł.

W ww. postępowaniu wpłynęły oferty:
1. Przedsiębiorstwo Budowlane „DOMBUD” SA
40-059 Katowice, ul. Drzymały 15, kwota: 10 820 416,52
2. INTRAVI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa
ul. Komorowicka 140, 43-300 Bielsko-Biała, kwota: 11 522 380,30
3. CZĘSTOBUD Sp. z o. o. al. Bohaterów Monte Cassino 40, 42-200 Częstochowa, kwota: 13 877 003,91
4.RISER Sp. z o.o. ul. Inwalidów Wojennych 8, 43-603 Jaworzno, kwota: 9 399 083,54
5.Nellbau Arkadiusz Rzadkowski ul. Rymera 21A, 44-270 Rybnik, kwota: 6 448 200,01

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 6448200,01 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 13877003,91 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.