eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinTP-26/22 ¦wiadczenie us³ugi asysty technicznej oprogramowania SIMPLE ERP.



Og³oszenie z dnia 2022-11-08


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
TP-26/22 ¦wiadczenie us³ugi asysty technicznej oprogramowania SIMPLE ERP.

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Zachodniopomorskie Centrum Onkologii

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000817391

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Strza³owska 22

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 71-730

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szpital@onkologia.szczecin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://onkologia.szczecin.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

TP-26/22 ¦wiadczenie us³ugi asysty technicznej oprogramowania SIMPLE ERP.

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-69fdcdc0-5f40-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00427488

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-11-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00012543/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.11 Us³ugi asysty technicznej oprogramowania SIMPLE ERP (na okres 3 lat).

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://bip.onkologia.szczecin.pl/index.php/zamnia-publiczne-mainmenu-31/2022

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy ZAMAWIAJ¡CYM a
WYKONAWCAMI odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz ePUAPu
https://epuap.gov.pl/wps/portal i poczty elektronicznej, email: zamowienia_publiczne@onkologia.szczecin.pl
2. WYKONAWCA zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto na ePUAP.
WYKONAWCA posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do
formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz
Regulaminie ePUAP.
4. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania:
https://bip.onkologia.szczecin.pl/index.php/zamnia-publiczne-mainmenu-31/2022

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy ZAMAWIAJ¡CYM a WYKONAWCAMI odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal i poczty elektronicznej, email: zamowienia_publiczne@onkologia.szczecin.pl
2. WYKONAWCA, zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. WYKONAWCA posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza
do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
4. WYKONAWCA przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z miniPortalu w okre¶lone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowi±zuje siê korzystaj±c z miniPortalu przestrzegaæ postanowieñ
tego regulaminu.
5. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
6. Za datê przekazania oferty, wraz z wymaganymi do za³±czenia do oferty dokumentami oraz innych informacji, o¶wiadczeñ lub dokumentów przekazywanych w postêpowaniu, przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
7. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna ni¿ oferta WYKONAWCY i za³±czniki do oferty) odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza dostêpnego na ePUAP oraz udostêpnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przes³ana za pomoc± tego formularza nie mo¿e byæ szyfrowana. We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem ZAMAWIAJ¡CY i WYKONAWCY pos³uguj± siê numerem og³oszenia (BZP).
8. Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez WYKONAWCÊ za po¶rednictwem Formularza do komunikacji, jako za³±czniki. ZAMAWIAJ¡CY dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ
za pomoc± poczty elektronicznej, na adres email:
zamowienia_publiczne@onkologia.szczecin.pl
9. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ musi byæ zgody z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. 2020, poz. 2452).

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, ZAMAWIAJ¡CY przedk³ada, poni¿ej, informacjê dotycz±c± danych osobowych osób dzia³aj±cych w imieniu WYKONAWCY na etapie przygotowania i z³o¿enia oferty, oraz na etapie realizacji zamówienia:
1) administratorem danych osobowych jest Zachodniopomorskie Centrum Onkologii w Szczecinie ul. Strza³owska 22; 71-730 Szczecin,
2) inspektorem ochrony danych osobowych u ZAMAWIAJ¡CEGO jest Jacek Motylewski, kontakt: adres e-mail iod@onkologia.szczecin.pl, nr telefonu 91 42 51 599,
3) dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego TP-26 /22 – ¦wiadczenie us³ugi asysty technicznej oprogramowania Simple ERP,
4) odbiorcami danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 oraz art. 18 Ustawy,
5) dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy,
6) obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych osób zaanga¿owanych w przygotowanie i realizacjê zamówienia jest wymogiem ustawowym, okre¶lonym w przepisach Ustawy, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z Ustawy,
7) decyzje dotycz±ce danych osobowych nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO,
8) osoby dzia³aj±ce w imieniu WYKONAWCY maj± prawo:
- do dostêpu do danych osobowych ich dotycz±cych,
- do sprostowania lub uzupe³nienia ich danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa sprostowania lub uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z Ustaw± oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników,
- do ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym zg³oszenie takiego ¿±dania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania,
- do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, ¿e przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO,
9) osobom dzia³aj±cym w imieniu WYKONAWCY nie przys³uguje prawo:
- do usuniêcia danych osobowych,
- do przenoszenia danych osobowych,
- do sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych.
ZAMAWIAJ¡CY przypomina o obowi±zku informacyjnym wynikaj±cym z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazane zostan± ZAMAWIAJ¡CEMU w zwi±zku z prowadzonym postêpowaniem i które ZAMAWIAJ¡CY pozyska od WYKONAWCY bior±cego udzia³ w postêpowaniu.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula zosta³a okre¶lona w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: TP-26/22

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug asysty technicznej oprogramowania Simple ERP, o wymaganiach okre¶lonych szczegó³owo w Za³±czniku nr 1 do niniejszej specyfikacji.
2. Miejsce realizacji us³ugi: Zachodniopomorskie Centrum Onkologii w Szczecinie przy ul. Strza³owskiej 22.
3. ZAMAWIAJ¡CY wymaga, aby pracownicy wydelegowani w celu opieki nad zasobami ZAMAWIAJ¡CEGO posiadali autoryzowane przeszkolenie w zakresie obs³ugi programu SIMPLE ERP oraz odpowiedni± wiedzê dotycz±c± administrowania bazami danych.
4. ZAMAWIAJ¡CY, w oparciu o postanowienie art. 95 ust. 1 ustawy wymaga zatrudniania przez WYKONAWCÊ lub podwykonawcê na podstawie stosunku pracy osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy:
1) prowadzenie konsultacji w zakresie aplikacji oprogramowania SIMPLE,
2) bie¿±ce serwisowanie aplikacji oprogramowania SIMPLE,
3) usuwanie usterek programistycznych,
4) obs³ugiwanie zg³oszeñ ZAMAWIAJ¡CEGO.
5. Szczegó³owe postanowienia w przedmiocie przestrzegania formy zatrudnienia pracowników oraz czynno¶ci kontrolno- nadzorcze ze strony ZAMAWIAJ¡CEGO reguluje projekt umowy, stanowi±cy Za³±cznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.
6. ZAMAWIAJ¡CY nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez WYKONAWCÊ kluczowych zadañ dotycz±cych przedmiotowego zamówienia. ZAMAWIAJ¡CY wymaga, aby w przypadku powierzenia czê¶ci zamówienia podwykonawcom, WYKONAWCA wskaza³ w ofercie (w Formularzu ofertowym czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom oraz poda³ (o ile s± mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 72000000-5 - Us³ugi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: serwis – czas reakcji

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas usuniêcia awarii

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Do oferty nale¿y do³±czyæ:
1. Pe³nomocnictwo upowa¿niaj±ce do z³o¿enia oferty, o ile ofertê sk³ada pe³nomocnik.
2. Pe³nomocnictwo dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu WYKONAWCÓW wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert sk³adanych przez WYKONAWCÓW wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. O¶wiadczenie WYKONAWCY o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania – wzór o¶wiadczenia o niepodleganiu wykluczeniu stanowi Za³±cznik nr 1 do formularza ofertowego.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez WYKONAWCÓW, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu sk³ada ka¿dy z WYKONAWCÓW.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. ZAMAWIAJ¡CY dopuszcza wprowadzenie nieistotnych zmian do umowy, które bêd± dla niego korzystne lub bêd± wynika³y z jego mo¿liwo¶ci p³atniczych, wzglêdnie bêd± dokonane w interesie publicznym albo wa¿nym interesie ZAMAWIAJ¡CEGO oraz zmian wysoko¶ci wynagrodzenia w sposób okre¶lony w § 5 umowy. Ponadto ZAMAWIAJ¡CY dopuszcza wprowadzenie zmian wskutek zmian obowi±zuj±cych przepisów prawa, oraz wytycznych Projektu, maj±cych wp³yw na warunki umowy, zmiany bêd± dokonane w zakresie w jakim konieczne bêdzie dostosowanie dotychczasowych rozwi±zañ do nowych regulacji prawnych czy ww. wytycznych.
2. Dopuszczalne jest równie¿ wprowadzenie zmian do umowy zgodnie z art. 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych a tak¿e na zasadach i w zakresie dopuszczonym innymi obowi±zuj±cymi przepisami, w szczególno¶ci wprowadzonymi w zwi±zku z sytuacj± epidemiologiczn±.
3. Zmiany i uzupe³nienia umowy pod rygorem niewa¿no¶ci mog± nast±piæ wy³±cznie w formie pisemnej w postaci aneksów, podpisanych przez obie strony.
4. Strony o¶wiadczaj±, ¿e adresy podane na wstêpie umowy s± adresami w³a¶ciwymi do dokonywania skutecznych dorêczeñ. Strony zobowi±zane s± do niezw³ocznego informowania siê o zmianie siedziby lub adresu do dorêczeñ. W przypadku zaniechania wykonania tego obowi±zku pismo wys³ane listem poleconym na ostatni znany adres uwa¿a siê za skutecznie dorêczone.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-11-16 08:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: WYKONAWCA sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-16 08:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-12-14

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.