eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdańsk › Świadczenie usługi przeglądów serwisowych oraz napraw instalacji i urządzeń w budynku Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku



Ogłoszenie z dnia 2023-10-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie usługi przeglądów serwisowych oraz napraw instalacji i urządzeń w budynku Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367011290

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: pl. Władysława Bartoszewskiego 1

1.4.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.4.3.) Kod pocztowy: 80-862

1.4.4.) Województwo: pomorskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeum1939.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum1939.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Państwowa Instytucja Kultury

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00426633

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-10-04

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00372314

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający określa minimalne warunki udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia i kwalifikacji zawodowych:
2.4.1 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części I. przedmiotu zamówienia (windy osobowe i towarowe oraz platforma zewnętrzna):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał minimum dwie usługi o wartości co najmniej 5 000,00 zł brutto każda, w zakresie przeglądów i utrzymania w sprawności techniczno – eksploatacyjnej urządzeń dźwigowych w budynkach użyteczności publicznej.
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 1 osobę odpowiedzialną za świadczenie usług posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą kwalifikacje potwierdzone zaświadczeniem kwalifikacyjnym Urzędu Dozoru Technicznego, uprawniające do konserwacji dźwigów osobowych, towarowo-osobowych i towarowych z napędem elektrycznym oraz urządzeń dla osób niepełnosprawnych z napędem elektrycznym,
 posiadającą kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu dozoru (SEP D) nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych,
 posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw, konserwacji, serwisu elektrycznych urządzeń dźwigowych w budynku.
2.4.2 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części II. przedmiotu zamówienia (instalacje teletechniczne związane z ochroną p.poż.):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał minimum dwie usługi o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto każda, w zakresie przeglądów i utrzymania w sprawności techniczno – eksploatacyjnej systemów zabezpieczenia przeciwpożarowego w budynkach użyteczności publicznej.
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby odpowiedzialne za świadczenie usług posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą każda kwalifikacje wymagane do eksploatacji (SEP E) urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV.
 posiadającą każda kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu dozoru (SEP D) nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych,
 posiadającą każda kwalifikacje oraz aktualne świadectwo / certyfikat
producenta w zakresie instalowania, uruchamiania i konserwacji systemów w zakresie zgodnym z urządzeniami występującymi na obiekcie
 posiadającą każda co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw, konserwacji i serwisu instalacji teletechnicznych w budynkach.
2.4.3 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części III. przedmiotu zamówienia (pozostałe instalacje teletechniczne):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał minimum dwie usługi o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto każda, w zakresie przeglądów i utrzymania w sprawności techniczno – eksploatacyjnej systemów bezpieczeństwa w budynkach użyteczności publicznej.
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą każda kwalifikacje wymagane do eksploatacji (SEP E) urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV.
 posiadającą każda kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu dozoru (SEP D) nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych,
 posiadającą każda wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego prowadzoną przez Komendanta Głównego Policji oraz posiadać legitymację kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego (dotyczy systemów SSWiN, SKD oraz CCTV),
 posiadającą każda kwalifikacje oraz aktualne świadectwo / certyfikat
producenta w zakresie instalowania, uruchamiania i konserwacji systemów w zakresie zgodnym z urządzeniami występującymi na obiekcie,
 posiadającą każda co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw, konserwacji i serwisu instalacji teletechnicznych w budynkach.
2.4.4 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części IV. przedmiotu zamówienia (instalacje mechaniczne i wentylacyjne):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał po minimum dwie usługi:
 o wartości co najmniej 25 000,00 zł brutto każda, w zakresie napraw, konserwacji, serwisu instalacji wod-kan i c.o. w budynkach użyteczności publicznej,
 o wartości co najmniej 30 000,00 zł brutto każda, w zakresie napraw, konserwacji, serwisu instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej.
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 1 osobę odpowiedzialną za świadczenie usług posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
 posiadającą uprawnienia eksploatacji i dozoru grupy G1 i G2,
 posiadającą certyfikat F-gazy,
 posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw, konserwacji, serwisu instalacji wod-kan. i c.o. w budynku,
 posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw, konserwacji, serwisu instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynku.
2.4.5 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części V. przedmiotu zamówienia (instalacje elektryczne):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał minimum dwie usługi polegające na wykonywaniu napraw, konserwacji, serwisu instalacji elektrycznych w budynku użyteczności publicznej, o wartości co najmniej 10 000 złotych brutto każda,
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 1 osobę odpowiedzialną za świadczenie usług posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą uprawnienia autoryzowanego partnera dostawcy osprzętu elektrycznego Schneider oraz przeszkoloną w zakresie obsługi technicznej z ważnymi certyfikatami Producenta,
 posiadającą kwalifikacje wymagane do eksploatacji (SEP-E) urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV,
 posiadającą kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu dozoru (SEP D) nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych,
 posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw konserwacji, serwisu instalacji elektrycznych w budynku.
2.4.6 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części VI. przedmiotu zamówienia (oddzielnie przeciwpożarowe: kurtyny dymowe, bramy pożarowe, drzwi przeciwpożarowe):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 2 usługi polegające na wykonywaniu napraw, konserwacji kurtyn dymowych, bram pożarowych i drzwi przeciwpożarowych (łącznie) w budynkach użyteczności publicznej, o wartości co najmniej 10 000 złotych brutto każda,
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby odpowiedzialne za świadczenie usług posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą każda co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie przeglądów i utrzymania w zakresie sprawności techniczno – eksploatacyjnej w budynku kurtyn dymowych, bram pożarowych i drzwi przeciwpożarowych,
 posiadającą każda co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw konserwacji, serwisu kurtyn dymowych, bram pożarowych i drzwi przeciwpożarowych w budynku.
2.4.7 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części VII. przedmiotu zamówienia (stolarka drewniana):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 2 usługi polegające na wykonywaniu napraw, konserwacji, serwisu stolarki drewnianej w budynku, o wartości co najmniej 15 000 złotych brutto każda,
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, posiadające odpowiednie doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą każda co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie przeglądów i utrzymania w sprawności techniczno – eksploatacyjnej stolarki drewnianej w budynku.
2.4.8 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części VIII. przedmiotu zamówienia (podręczny sprzęt gaśniczy):
a) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby posiadającą każda świadectwa, certyfikaty, autoryzacje do wykonywania konserwacji i/lub naprawy gaśnic wystawione/autoryzowane przez jednego z producentów gaśnic.
W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, wartość wykonanej usługi do dnia wydania poświadczenia należytego wykonania, musi być wystarczająca do wykazania spełniania warunku.

Po zmianie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający określa minimalne warunki udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia i kwalifikacji zawodowych:
2.4.1 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części I. przedmiotu zamówienia (windy osobowe i towarowe oraz platforma zewnętrzna):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał minimum dwie usługi o wartości co najmniej 5 000,00 zł brutto każda, w zakresie przeglądów i utrzymania w sprawności techniczno – eksploatacyjnej urządzeń dźwigowych w budynkach użyteczności publicznej.
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 1 osobę odpowiedzialną za świadczenie usług posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą kwalifikacje potwierdzone zaświadczeniem kwalifikacyjnym Urzędu Dozoru Technicznego, uprawniające do konserwacji dźwigów osobowych, towarowo-osobowych i towarowych z napędem elektrycznym oraz urządzeń dla osób niepełnosprawnych z napędem elektrycznym,
 posiadającą kwalifikacje wymagane przy wykonywaniu dozoru (SEP D) nad eksploatacją urządzeń, instalacji oraz sieci energetycznych,
 posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw, konserwacji, serwisu elektrycznych urządzeń dźwigowych w budynku.
2.4.2 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części II. przedmiotu zamówienia (instalacje teletechniczne związane z ochroną p.poż.):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał minimum dwie usługi o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto każda, w zakresie przeglądów i utrzymania w sprawności techniczno – eksploatacyjnej systemów zabezpieczenia przeciwpożarowego w budynkach użyteczności publicznej.
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby odpowiedzialne za świadczenie usług posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą każda kwalifikacje wymagane do eksploatacji (SEP E) urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV,
 posiadającą każda kwalifikacje oraz aktualne świadectwo / certyfikat producenta w zakresie instalowania, uruchamiania i konserwacji systemów w zakresie zgodnym z urządzeniami występującymi na obiekcie,
 posiadającą każda co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw, konserwacji i serwisu instalacji teletechnicznych w budynkach.


2.4.3 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części III. przedmiotu zamówienia (pozostałe instalacje teletechniczne):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał minimum dwie usługi o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto każda, w zakresie przeglądów i utrzymania w sprawności techniczno – eksploatacyjnej systemów bezpieczeństwa w budynkach użyteczności publicznej.
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą każda kwalifikacje wymagane do eksploatacji (SEP E) urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV,
 posiadającą każda wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego prowadzoną przez Komendanta Głównego Policji oraz posiadać legitymację kwalifikowanego pracownika zabezpieczenia technicznego (dotyczy systemów SSWiN, SKD oraz CCTV),
 posiadającą każda kwalifikacje oraz aktualne świadectwo / certyfikat producenta w zakresie instalowania, uruchamiania i konserwacji systemów w zakresie zgodnym z urządzeniami występującymi na obiekcie,
 posiadającą każda co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie napraw, konserwacji i serwisu instalacji teletechnicznych w budynkach.

2.4.4 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części IV. przedmiotu zamówienia (instalacje mechaniczne i wentylacyjne):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał po minimum dwie usługi:
 o wartości co najmniej 25 000,00 zł brutto każda, w zakresie napraw, konserwacji, serwisu instalacji wod-kan i c.o. w budynkach użyteczności publicznej,
 o wartości co najmniej 30 000,00 zł brutto każda, w zakresie napraw, konserwacji, serwisu instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynkach użyteczności publicznej.
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby odpowiedzialne za świadczenie usług posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 1 osobę z minimum 3 letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie napraw, konserwacji, serwisu instalacji wod-kan. i c.o. w budynku oraz posiadającą uprawnienia eksploatacji i dozoru grupy G1 i G2,
 1 osobę z minimum 3 letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie napraw, konserwacji, serwisu instalacji wentylacji i klimatyzacji w budynku, posiadającą uprawnienia eksploatacji i dozoru grupy G1 i G2 oraz posiadającą certyfikat F-gazy.

2.4.5 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części V. przedmiotu zamówienia (instalacje elektryczne):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał minimum dwie usługi polegające na wykonywaniu napraw, konserwacji, serwisu instalacji elektrycznych w budynku użyteczności publicznej, o wartości co najmniej 10 000 złotych brutto każda,
b) b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 1 osobę odpowiedzialną za świadczenie usług posiadającą odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą kwalifikacje wymagane do eksploatacji urządzeń instalacji i sieci na stanowisku Eksploatacji, grupa 1: urządzenia instalacje i sieci o napięciu do 1 kV i do 30kV, zespoły prądotwórcze o mocy powyżej 50kW, sieci elektryczne oświetlenia ulicznego, aparatura kontrolo-pomiarowa i instalacje automatycznej regulacji.

2.4.6 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części VI. przedmiotu zamówienia (oddzielnie przeciwpożarowe: kurtyny dymowe, bramy pożarowe, drzwi przeciwpożarowe):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 2 usługi polegające na wykonywaniu napraw, konserwacji kurtyn dymowych, bram pożarowych i drzwi przeciwpożarowych (łącznie) w budynkach użyteczności publicznej, o wartości co najmniej 10 000 złotych brutto każda,
b) b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby odpowiedzialne za świadczenie usług posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą każda co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie przeglądów, napraw, konserwacji, kurtyn dymowych, bram pożarowych i drzwi przeciwpożarowych.

2.4.7 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części VII. przedmiotu zamówienia (stolarka drewniana):
a) że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 2 usługi polegające na wykonywaniu napraw, konserwacji, serwisu stolarki drewnianej w budynku, o wartości co najmniej 15 000 złotych brutto każda,
b) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby odpowiedzialne za świadczenie usług, posiadające odpowiednie doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia publicznego, tj.:
 posiadającą każda co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie przeglądów i utrzymania w sprawności techniczno – eksploatacyjnej stolarki drewnianej w budynku.
2.4.8 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże – dla części VIII. przedmiotu zamówienia (podręczny sprzęt gaśniczy):
a) że do realizacji zamówienia publicznego skieruje co najmniej 2 osoby posiadającą każda świadectwa, certyfikaty, autoryzacje do wykonywania konserwacji i/lub naprawy gaśnic wystawione/autoryzowane przez jednego z producentów gaśnic.
W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, wartość wykonanej usługi do dnia wydania poświadczenia należytego wykonania, musi być wystarczająca do wykazania spełniania warunku.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.