Ogłoszenie z dnia 2025-09-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00294584/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-06-26
 
Ogłoszenie o wyniku postępowania
            Roboty budowlane
            Przebudowa węzła przesiadkowego przy ul. Kolejowej i ul. Hirszfelda 
w mieście Jelcz-Laskowice    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JELCZ-LASKOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931934880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wincentego Witosa 24
1.5.2.) Miejscowość: Jelcz-Laskowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-220
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um.zamowienia2@jelcz-laskowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.jelcz-laskowice.finn.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/jelcz_laskowice1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa węzła przesiadkowego przy ul. Kolejowej i ul. Hirszfeldaw mieście Jelcz-Laskowice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9a8dd1ef-8996-495a-aeeb-a82d3b21482e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00426593
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038047/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Przebudowa infrastruktury przesiadkowej w Gminie Jelcz-Laskowice Etap I (przebudowa węzła przesiadkowego przy PKP w Jelczu-Laskowicach - od strony ul. Kolejowej i ul. Hirszfelda w Jelczu-Laskowicach)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zadanie pn. „Przebudowa węzła przesiadkowego zlokalizowanego przy ul. Kolejowej i ul. Hirszfelda w Jelczu-Laskowicach” jest dofinansowane przez Unię Europejską w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-20272.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00294584
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.8.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1940510,02 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ogólnodostępnego parkingu dla samochodów osobowych z łączną ilością stanowisk postojowych 40 szt. (w tym dwa dla osób z niepełnosprawnościami oraz dwa dla samochodów elektrycznych i hybrydowych) przy ul. Kolejowej w Jelczu-Laskowicach oraz budowa wiat rowerowych z łączną ilością stanowisk rowerowych 20 szt., wraz z utwardzeniem powierzchni gruntu.
2. Budowa parkingu dla samochodów osobowych obejmuje swoim zakresem:
• Wycinkę drzew kolidujących z planowaną budową,
• Ułożenie krawężników betonowych oraz ścieku,
• Wykonanie konstrukcji i nawierzchni: stanowisk postojowych, drogi manewrowej oraz wysepek kanalizujących ruch
• budowę kanalizacji deszczowej (kolektor deszczowy, studnie rewizyjne, studzienki ściekowe, separator
• substancji ropopochodnych),
• budowę oświetlenia parkingu – lampy hybrydowe solarno-wiatrowe
• Wykonanie nowych nasadzeń
• Wykonanie pasów zieleni
• montaż dodatkowego wyposażenia parkingu – kosze na odpady
3. Budowa wiat wraz z utwardzeniem powierzchni gruntu obejmuje swoim zakresem:
• ułożenie obrzeży betonowych,
• budowę utwardzenia powierzchni gruntu pod wiaty rowerowe: wykonanie warstw konstrukcyjnych oraz nawierzchni z kostki
betonowej brukowej
• montaż dwóch wiat rowerowych
• montaż stojaków na rowery
• montaż dodatkowego wyposażenia – ławka, kosz na śmieci, stanowisko naprawcze dla rowerów
• wykonanie pasów zieleni oraz nowych nasadzeń roślinnych.
4. Wskaźniki produktu do osiągnięcia w związku z realizacją zadania:
• Liczba wybudowanych obiektów „parkuj i jedź" – 1 szt.
• Liczba miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami w wybudowanych, przebudowanych lub doposażonych
obiektach „parkuj i jedź” – 2 szt.
• Liczba przebudowanych i rozbudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
• Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
• Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 20 szt.
• Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami
(EFRR/FST/FS) – 1 szt.
UWAGA!
Zamawiający w trakcie realizacji zadania oraz po jego zakończeniu przeprowadzi audyt dostępności przedsięwzięcia dla
osób z niepełnosprawnościami.
5. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszelkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy mowy z
zastosowaniem zasady DNSH.
6. Zasada DNSH – wytyczne dla Wykonawcy:
1. Zasada DNSH („nie czyń poważnej szkody”; ang. „Do No Significant Harm”) jest zasadą dotyczącą niewspierania ani nieprowadzenia działalności gospodarczej, która powoduje znaczące szkody (poważne szkody, posiada znaczący negatywny wpływ) dla któregokolwiek z celów środowiskowych takich jak:
1) łagodzenie zmian klimatu,
2) adaptacja do zmian klimatu,
3) zrównoważone wykorzystanie i ochrona zasobów wodnych i morskich,
4) gospodarka o obiegu zamkniętym,
5) zapobieganie zanieczyszczeniu i jego kontroli,
6) ochrona i odbudowa bioróżnorodności i ekosystemów.
2. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z zasadą DNSH („nie czyń poważnej szkody”), której wymóg wynika z:
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/852 z dnia 18 czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia ram
ułatwiających zrównoważone inwestycje, zmieniające rozporządzenie (UE) 2019/2088 (https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/
PL/TXT/?uri=CELEX%3A32020R0852)
3. Dla potwierdzenia spełnienia powyższej zasady Wykonawca zobowiązany będzie m.in do:
• przestrzegania obowiązujących przepisów dot. ochrony środowiska na etapie budowy,
• wykorzystanie wyłącznie trwałych, solidnych materiałów najwyższej jakości, odpornych na działanie czynników klimatycznych, tj. ulewnych deszczy, gwałtownych porywów wiatru, fal upałów i mrozów, opadów śniegu,
• przedstawienia kart, świadectw deklaracji potwierdzających pochodzenie, jakość, bezpieczeństwo zastosowanych materiałów, urządzeń itp.,
• prowadzenia segregacji odpadów w trakcie budowy,
• uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót,
• usunięcia powstałych w czasie wykonywania robót odpadów w sposób zgodny z zapisami Ustawy o Odpadach oraz Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
• prowadzenia działań skutecznie zapobiegających emisji hałasu, kurzu i zanieczyszczeń w trakcie budowy,
• prowadzenia prac w porze dziennej,
• budowy, utrzymania i rozbiórki zaplecza budowy,
• zabezpieczenia i ochrony placu budowy,
• zabezpieczenia mienia zgromadzonego na placu budowy.
4. Wykonawca zobowiązany będzie do gromadzenia informacji, danych oraz dokumentacji stanowiących potwierdzenie realizacji prac zgodnie z zasadą DNSH oraz przekazywania ich w formie co miesięcznego raportu Zamawiającemu potwierdzonych dowodami i opisami.
5. Wykonawca zobowiązany będzie do zastosowania „Standardów ochrony drzew i innych form zieleni w procesie inwestycyjnym”.
6. Przy wykonywaniu wykopów w pobliżu drzew, należy zwrócić szczególną uwagę na unikanie:
• uszkadzania mechanicznego pni, koron, brył korzeniowych,
• zagęszczania gruntu wokół pni, zmianom poziomu gruntu,
• zanieczyszczenia mechanicznego i chemicznego gruntu,
• zmiany stosunków wodnych, pogorszenia aeracji,
• wstrząsów na skutek ruchu sprzętu ciężkiego.
7. Zamawiający załącza do opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 12 do SWZ) dokument zawierający Szczegółowy wykaz dokumentów gromadzonych w celu potwierdzenia spełnienia zasady DNSH w całym cyklu życia inwestycji.
8. Nie wywiązanie się z obowiązków stosowania się do powyższych zasad
skutkować będzie naliczeniem kary umownej za każdy stwierdzony przypadek w wysokości 5 000,00 zł.
9. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 12 do SWZ.        
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
44112100-9 - Wiaty
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 5
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 897777,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 897777,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 897777,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: L.J. KAREN sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7471893030
7.3.3) Ulica: Łukowice Brzeskie 34
7.3.4) Miejscowość: Skarbimierz
7.3.5) Kod pocztowy: 49-318
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 897777,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:                        w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
            
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa magazynu do przechowywania sprzętu niezbędnego do realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych"
 - "Przebudowa drogi wewnętrznej dz. 363 w Rożnicy i dz. 528, 529, 558, 510 i 502 w Nowym Węgrzynowie"
 - Budowa oświetlenia drogowego na terenie gminy Bytów
 - "Mobilność miejska w ŻOF. Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gmin powiatu żyrardowskiego - Rozwój infrastruktury rowerowej i pieszej na terenie gminy Radziejowice (Trasa R1)"
 - Przebudowa Parku Budzyń w Mosinie - Zrównoważona gospodarka wodna na terenie Miasta i Gminy Mosina
 - Budowa dwóch osiedli budynków komunalnych dla Miasta Sejny - 17 budynków dwulokalowych
 
więcej: Wiaty »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





