eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MiędzylesieŚcieżka dydaktyczna pn.: "Przygoda z bartnictwem i pszczelarstwem" wraz z wiatami edukacyjnymi w Leśnictwie Różanka



Ogłoszenie z dnia 2022-11-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Ścieżka dydaktyczna pn.: ”Przygoda z bartnictwem i pszczelarstwem” wraz z wiatami edukacyjnymi w Leśnictwie Różanka

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Międzylesie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931024008

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Tysiąclecia Państwa Polskiego

1.5.2.) Miejscowość: Międzylesie

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-530

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: miedzylesie@wroclaw.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzylesie.wroclaw.lasy.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ścieżka dydaktyczna pn.: ”Przygoda z bartnictwem i pszczelarstwem” wraz z wiatami edukacyjnymi w Leśnictwie Różanka

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9a676fcc-5c5c-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00425252

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://www.gov.pl/web/nadlesnictwo-miedzylesie/rok-2022

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: komunikacja pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcami, w tym w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się
elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie za pośrednictwem
ePUAP. We wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Międzylesie. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Tobiasza Włoszczyńskiego, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem miedzylesie@wroclaw.lasy.gov.pl lub telefonicznie pod numerem 74 8126 322.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.13.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia opracowanie, zaprojektowanie i wykonanie/wybudowanie (posadowienie): Ścieżki dydaktycznej pn. „Przygoda z bartnictwem i pszczelarstwem” wraz z wiatami edukacyjnymi w Leśnictwie Różanka. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczony został w zał. nr 2 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 39294100-0 - Artykuły informacyjne i promocyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-05-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin zapłaty

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielna realizacja robót

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się, że zawarł ubezpieczenie OC od działalności w wysokości nie niższej niż 100.000 zł
2) zdolność techniczna lub zawodowa:
a. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się, że w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie): zrealizował co najmniej jedno zamówienia o podobnym charakterze na kwotę nie mniejszą niż 80 000 PLN brutto, przy czym: (a) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co najmniej jeden z takich wykonawców powinien wykazać się realizacją zamówienia stanowiącą co najmniej 50% łącznej wartości wymaganej w treści niniejszego warunku, (b) w przypadku polegania na doświadczeniu podmiotów udostępniających zasoby, co najmniej jeden z takich podmiotów lub wykonawca (a w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - co najmniej jeden z takich wykonawców) powinien wykazać realizację zamówienia o wartości stanowiącej co najmniej 50% łącznej wartości wymaganej w treści niniejszego warunku;
b. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się posiadaniem uprawnienia dotyczącego budownictwa i wykonywania inwentaryzacji terenów zielonych i dendrologicznej;
c. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się posiadaniem uprawnienia do projektowania obiektów małej architektury,
d. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się posiadaniem uprawnienia do nadzoru i odbioru prac związanych z realizacją budowy i montażu obiektów małej infrastruktury.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, złożone na formularzu określonego w zał. nr 3 do SWZ
2. oświadczenie, którego wzór określony został w Załączniku nr 4 do SWZ
3. oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275),
4. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
5. oświadczenia Wykonawcy wg zał. nr 9 do SWZ o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego
6. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu na podstawie: art. 5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1) oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835), którego wzór określono w załączniku nr 5 SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, złożone na formularzu określonego w zał. nr 3 do SWZ
2. wykaz zrealizowanych zamówień (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
3. dowody określające, czy wskazane przez Wykonawcę w wykazie zrealizowanych zamówień zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
4. oświadczenia Wykonawcy wg zał. nr 9 do SWZ o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego
5. w przypadku tego wymagającym - oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby) złożone na formularzu zał. nr 3 do SWZ.
6. polisa ubezpieczeniowa OC na kwotę co najmniej 100 000 zł

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Wykonawca przestawi wraz z ofertą wizualizacje projektów sporządzone na podstawie opisów zawartych w zał. nr 2 SWZ na kartach stanowiących załącznik nr 1a dot.: witacz dwustronny 3.1, tablic z daszkiem i trasą ścieżki + mapa 3.2, wiata z ławostołami 3.3, palenisko na podmurówce 3.4, kosz na śmieci 3.5, stojak na rowery 3.6, płotek (drewniane barierki) 3.7, kierunkowskazy 3.8, tablica z daszkiem z okręcanymi elementami 3.9, tablice edukacyjne z daszkiem 3.10, tablice edukacyjne z daszkiem i ławeczkami 3.11, fotościanka 3.12, ławeczka z oparciem 3.13, światowid 3.14, koło fortuny 3.15, skrzyneczka na pieczątkę, wraz z pieczątką 3.16, ławostół z daszkiem 3.17, taras widokowy 3.18, punkty trasy 3.18, domek dla owadów dziko żyjących -hotelu 3.19, szyld z nazwą wiaty 3.20, punkty trasy 3.21, tablica na wiatę 3.22

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Wykonawca przestawi wraz z ofertą wizualizacje projektów sporządzone na podstawie opisów zawartych w zał. nr 2 SWZ na kartach stanowiących załącznik nr 1a dot.: witacz dwustronny 3.1, tablic z daszkiem i trasą ścieżki + mapa 3.2, wiata z ławostołami 3.3, palenisko na podmurówce 3.4, kosz na śmieci 3.5, stojak na rowery 3.6, płotek (drewniane barierki) 3.7, kierunkowskazy 3.8, tablica z daszkiem z okręcanymi elementami 3.9, tablice edukacyjne z daszkiem 3.10, tablice edukacyjne z daszkiem i ławeczkami 3.11, fotościanka 3.12, ławeczka z oparciem 3.13, światowid 3.14, koło fortuny 3.15, skrzyneczka na pieczątkę, wraz z pieczątką 3.16, ławostół z daszkiem 3.17, taras widokowy 3.18, punkty trasy 3.18, domek dla owadów dziko żyjących -hotelu 3.19, szyld z nazwą wiaty 3.20, punkty trasy 3.21, tablica na wiatę 3.22

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 500,00 zł
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Bank Zachodni WBK S.A. o/ Bystrzyca Kłodzka nr rachunku: 85 1090 2297 0000 0001 1020 1455 W tytule przelewu należy wpisać tytuł: Wadium SA.270.13.2022” Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): 1) w Formularzu Oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania; 3) Oświadczenie sporządzane na zał. nr 3, zał. nr 4; zał. nr 8; zał. nr 9 do SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te pod rygorem nieważności powinny zostać złożone, w formie elektronicznej (tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym lub zaufanym lub osobistym podpisem elektronicznym). 4) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy; 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; 6) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Strony przewidują zmianę umowy w przypadku:
1) zmian koniecznych, spowodowanych okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć
2) zmiany terminu realizacji dostawy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; zmiana terminów określonych umową będzie jednak dopuszczalna tylko w przypadku, gdy konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność; fakt ten musi zostać zgłoszony Zamawiającemu i musi zostać potwierdzony przez Zamawiającego
3) zmiany wynagrodzenia wskutek zmiany urzędowej stawki podatku VAT, uzasadnienia ekonomicznego i/lub technicznego, ograniczenia zakresu dostawy przez Zamawiającego, zmiany umówionego zakresu dostawy;
4) zmiany umówionego zakresu dostawy w razie koniecznych lub uzasadnionych zmian powstałych z przyczyn niemożliwych do przewidzenia, konieczności lub techniczno - ekonomicznej zasadności zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych, konieczności wykonania rozwiązań równoważnych lub zamiennych wynikających z uwarunkowań technologicznych lub użytkowych, ograniczenia finansowego po stronie Zamawiającego z przyczyn od niego niezależnych;
5) zmiany organizacyjnej polegającej na zmianie osób i innych podmiotów współpracujących przy realizacji zamówienia pod warunkiem, że ich uprawnienia, potencjał ekonomiczny, wykonawczy i doświadczenie nie są gorsze od tych, jakie posiadają podmioty zamieniane. Zmiany te mogą nastąpić z przyczyn organizacyjnych pod warunkiem, że osoby te spełniają wszystkie wymogi wynikające z zapytania ofertowego i złożonej oferty.
2. Wartość zmiany nie może przekroczyć 20% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
3. Dokonywanie wszelkich zmian i uzupełnień dotyczących niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-17 13:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-17 13:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-12-16

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zobowiązany jest dopełnić następujących formalności:
- umowę konsorcjum, jeżeli zamówienie będzie realizowane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
- umowę spółki cywilnej w przypadku, gdy zamówienie realizowane będzie przez wykonawców będących wspólnikami spółki cywilnej, którzy zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1292 z późn. zm.) podlegają wpisowi do ewidencji działalności gospodarczej;
- wskazanie osób umocowanych do zawarcia umowy i okazanie pełnomocnictw (o ile z okoliczności wynikałaby konieczność posiadania pełnomocnictwa);
- wskazanie numeru rachunku bankowego, na jaki mają być przekazywane świadczenia pieniężne należne Wykonawcy.
- przedłożenie polisy ubezpieczeniowej OC na kwotę co najmniej 100 000 zł
- przedłożenie harmonogramu rzeczowo finansowego realizacji umowy sporządzonego na formularzu stanowiącym Załącznik nr 14 do SWZ

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.