Og³oszenie z dnia 2022-11-03
Powi±zane og³oszenia:
- 2022/BZP 00501206/01 - Wynik z dnia 2022-12-16
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku Urzêdu Gminy Brudzew
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA BRUDZEW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019409
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Turkowska 29
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Brudzew
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-720
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniñski
1.5.7.) Numer telefonu: 632798347
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@brudzew.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.bip.brudzew.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku Urzêdu Gminy Brudzew
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b10490b3-5b49-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00420686
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-11-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00006287/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.6 Budowa instalacji fotowoltaicznej na potrzeby budynku Urzêdu Gminy Brudzew
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/pn/brudzew3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/brudzew
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Pkt. XIII SWZ
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): PKT. II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RPI.271.14.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem postêpowania jest budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy 24,57 kWp przy budynku Urzêdu Gminy w Brudzewie.
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót instalacyjnych, uruchomienie i przeprowadzenie procedury w³±czenia do sieci OSD instalacji PV.
W ramach zamówienia nale¿y wykonaæ instalacjê fotowoltaiczn± o mocy 24,57 kWp zlokalizowan± na gruncie przy budynku Urzêdu Gminy.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 51112100-1 - Us³ugi instalowania sprzêtu do przesy³u energii elektrycznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
51112200-2 - Us³ugi instalowania sprzêtu sterowania energi± elektryczn±
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
09331200-0 - S³oneczne modu³y fotoelektryczne
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napiêcia
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
2.1. Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
2.2. Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
2.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spe³ni warunek udzia³u w postepowaniu, je¿eli wyka¿e ¿e jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci gospodarczej zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ warto¶æ brutto z³o¿onej oferty. Ubezpieczenie wa¿ne przez ca³y okres zamówienia. Zamawiaj±cy zaakceptuje posiadany przez Wykonawcê dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± wymagan± przez Zamawiaj±cego, która bêdzie zawarta na okres roczny i bêdzie odnawialny z zachowaniem ci±g³o¶ci ochrony ubezpieczeniowej. W takiej sytuacji Wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ Zamawiaj±cemu wa¿ny dokument ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia najpó¼niej w ci±gu 7 dni od daty wystawienia tego dokumentu.
2.4. Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci technicznej je¿eli wyka¿e ¿e: w sposób nale¿yty i zgodnie z przepisami w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie: dostarczy³ i wbudowa³ co najmniej jedn± instalacjê fotowoltaiczn± o mocy min. 20 KWp.
b) Zdolno¶æ zawodowa: Wykonawca spe³ni warunek dotycz±cy zdolno¶ci zawodowej je¿eli wyka¿e ¿e dysponuje osobami i skieruje je do realizacji zamówienia, które posiadaj± uprawnienia do kierowania robotami:
- kierownik budowy – uprawnienia do kierowania robotami w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej
- kierownik robót – uprawnienia do kierowania robotami w zakresie instalacji elektrycznych
Zamawiaj±cy dopuszcza po³±czenie wy¿ej wskazanych funkcji pod warunkiem spe³nienia przez osobê ³±cz±c± te funkcje warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2.3. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych i uprawnieñ niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ
2.4. wykazu dostaw/robót wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich zakresu, daty i miejsca wykonania oraz podmiotu, na rzecz którego dostawy/roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy/roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy/roboty zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji dostaw/robót wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, przedmiotowy wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpo¶rednio uczestniczy³. Wzór wykazu stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ;
2.5. dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ warto¶æ brutto przedstawionej oferty,
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2.1. o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej, zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ;
2.2. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
2.2.1. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu jak wy¿ej, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury
2.2.2. Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy
2.2.3. Dokumenty/o¶wiadczenia, o których mowa w pkt. 2.2.1 i 2.2.2 powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia tre¶ci niniejszej umowy, wymagaj± aneksu sporz±dzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ wprowadzenia istotnych zmian do umowy DOTYCZ¡CYCH:
1. Terminu realizacji przedmiotu zamówienia w uzgodnieniu z Wykonawc± w nastêpuj±cych przypadkach:
a) wyst±pienia konieczno¶ci zmian w dokumentacji projektowej, a wynikaj±cych z konieczno¶ci dostosowania zakresu zadania do wytycznych programowych lub powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa
b) braku mo¿liwo¶ci prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych lub dzia³aniem si³y wy¿szej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego
c) nieterminowego (z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy), przekazania przez Zamawiaj±cego terenu budowy Wykonawcy
d) wstrzymaniem prac budowlanych przez w³a¶ciwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê
e) wyst±pienia zw³oki zwi±zanego z uzyskiwaniem przez Wykonawcê niezbêdnych w my¶l ustawy Prawo budowlane dokumentów
f) innymi okoliczno¶ciami niepowsta³ymi z winy Wykonawcy
g) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót dodatkowych, od wykonania których uzale¿nione jest wykonanie zamówienia podstawowego a ich realizacja jest niemo¿liwa w pierwotnym terminie umowy
Warunkiem dokonania zmian jest wp³yw ich przyczyn, na dochowanie terminu wykonania robót.
2. zakresu i sposobu wykonania przedmiotu zamówienia w uzgodnieniu z Wykonawc± w przypadku
a) zaistnienia istotnych okoliczno¶ci powoduj±cych, ¿e wykonanie umowy w zakresie przewidzianym w dokumentacji projektowej nie jest mo¿liwe, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy.
b) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ przyjêcia innych rozwi±zañ technicznych poszczególnych elementów obiektu ni¿ przewidzianych w dokumentacji projektowej,
c) zaistnienia istotnej zmiany okoliczno¶ci powoduj±cej, ¿e wykonanie czê¶ci przedmiotu umowy nie le¿y w interesie publicznym, czego nie mo¿na by³o przewidzieæ w chwili zawarcia umowy.
3. Niezale¿nie od postanowieñ niniejszej umowy, umowa mo¿e ulec zmianie w okoliczno¶ciach wynikaj±cych z Ustawy Pzp.
3. W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci zwi±zanych z wyst±pieniem COVID-19 i maj±cych wp³yw na realizacjê postanowieñ niniejszej umowy zastosowanie bêdzie mia³ art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwi±zaniach zwi±zanych z zapobieganiem, przeciwdzia³aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zaka¼nych oraz wywo³anych nimi sytuacji kryzysowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1842 z pó¼n. zm.).
4. Mo¿liwa jest zmiana umowy dotycz±ca:
a) powo³ania kierownika robót budowlanych,
b) ustanowienia przez Zamawiaj±cego inspektora nadzoru inwestorskiego,
c) Zmiany osób wykonuj±cych przedmiot umowy, wskazanych w Ofercie Wykonawcy w trakcie realizacji przedmiotu umowy wy³±cznie wtedy, gdy kwalifikacje i do¶wiadczenie wskazanych osób bêd± spe³niaæ warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
d) postanowienia zawarte w projekcie umowy:
- gdy konieczno¶æ zmiany, w tym w zakresie wysoko¶ci wynagrodzenia, zwi±zana jest ze zmian± powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysoko¶ci stawki podatku VAT,);
e) Innych postanowieñ umowy w przypadku zmiany nazwy zadania.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-11-18 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/brudzew
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-18 10:10
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja istniej±cego kompleksu sportowego "Orlik 2012" wraz z budow± nowego obiektu sportowego- sprawno¶ciowy plac zabaw przy Szkole Podstawowej Nr 3 w Czeladzi
- Modernizacja budynku u¿yteczno¶ci publicznej przy ul. G³ogowskiej 25c w zakresie poprawy efektywno¶ci energetycznej i dostêpno¶ci dla niepe³nosprawnych - wykonanie instalacji klimatyzacji
- Zaprojektowanie i wykonanie pomieszczeñ na potrzeby utworzenia i rozwoju Centrum Wsparcia Badañ Klinicznych oraz na potrzeby administracyjno-biurowe 1 WSzKzP SPZOZ w Lublinie
- Budowa kancelarii podwójnej dla le¶nictw Daniec i Otmice" (I/23/KAN1-9)
- Termomodernizacja budynku szko³y w Widawie
- Wykonanie prac remontowych w domu studenckim Cebion i Dodek Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, ul. Langiewicza 6 i 8
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.