eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystokMuzeum Podlaskie w Bia³ymstoku - budynek dawnej stajni przy ul. Pa³acowej 2 w Choroszczy - projekt



Og³oszenie z dnia 2024-07-11


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pa³acowej 2 w Choroszczy – projekt

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: MUZEUM PODLASKIE W BIA£YMSTOKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000276328

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Rynek Ko¶ciuszki

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Bia³ystok

1.5.3.) Kod pocztowy: 15-426

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 85 740-77-31

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@muzeum.bialystok.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.muzeum.bialystok.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - pañstwowe i samorz±dowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pa³acowej 2 w Choroszczy – projekt

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-152931df-392c-11ef-880f-0e435a8a43bc

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00408141

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-07-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00003236/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.3 Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku - budynek dawnej stajni przy ul. Pa³acowej 2 w Choroszczy - projekt

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-152931df-392c-11ef-880f-0e435a8a43bc

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-152931df-392c-11ef-880f-0e435a8a43bc

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 11.4.Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêp. o udzielenie zam. publ. musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczeg. inform. na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internet. https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.11.5.Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dok. postêp. nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania do Platformy e-Zamówienia.11.6.Sposób sporz±dzenia dok. elektr. lub dok. elektr. bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶l. w rozp. Prezesa RM z 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania inform. oraz wymagañ technicznych dla dok. elektron. oraz ¶rodków kom. elektr. w postêp. o udzielenie zam. publ. lub konkursie.11.7.Dok. elektr., o których mowa w § 2 ust. 1 rozp., o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, sporz±dza siê w postaci elektr., w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozp. RM z 12.04.2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minim. wymagañ dla rejestrów publ. i wymiany inform. w postaci elektr. oraz minim. wymagañ dla systemów teleinformatycznych, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako za³±czniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania.11.8.Informacje, o¶wiadczenia lub dok., inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozp., o którym mowa w pkt 11.6 SWZ, przekazywane w postêpowaniu sporz±dza siê w postaci elektr.:a)w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozp. RM w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje siê jako za³±cznik), lub b)jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodk. kom. elektr. (np. w tre¶ci wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).11.9.Je¿eli dok. elektr., przekazywane przy u¿yciu ¶rodk. kom. elektr., zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêb. w rozum. Przep. ustawy z 16.04.1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), Wyk., w celu utrzymania w poufno¶ci tych inform., przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.11.10.Kom. w postêp., z wy³±czeniem sk³adania ofert (sposób sk³adania ofert opisano w rozdz.13 SWZ) odbywa siê drog± elektr. za po¶rednictwem formularzy do kom. dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczeg. przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do kom. umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). 11.11.Mo¿liwo¶æ korzystania w postêp. z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dok. zam. wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia. 13.3.Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektr. lub w postaci elektr. opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podst. art. 18 ustawy z 17.02.2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 57 ze zm.), z zastrze¿eniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ust. Pzp, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych. Zam. preferuje w szczególno¶ci nastêpuj±ce formaty przes³anych danych: .pdf, .docx, .zip. (Zam. dopuszcza tak¿e format RAR). Szczeg. w rozdz. 11 SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekaza³ w niniejszym postêpowaniu;
2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pa³acowej 2 w Choroszczy – projekt”
3) prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z pó¼n. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5) dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ.
6) obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia
publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
9) Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
W przypadku, gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw±.
Wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: MBG.261.6.24

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazw± „Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pa³acowej 2 w Choroszczy – projekt”.
Wykonanie dokumentacji projektowej kompleksowego remontu, rozbudowy, adaptacji i wyposa¿enia dawnej stajni i jej otoczenia w zespole zabudowañ pofabrycznych dawnej fabryki Moesa w Choroszczy ul. Pa³acowa 2, Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku (MPB). Budynek znajduje siê na dzia³ce o nr geodezyjnym 101/4 w Choroszczy ul. Pa³acowa 2. Zosta³ wpisany do rejestru zabytków decyzj± wojewódzkiego konserwatora zabytków w Bia³ymstoku z dnia 20 lipca 1984 r. l. dz. KL.WKZ.-5340/9/82, nr rej. 521.
Kubatura budynku to 6093,5 m³. Powierzchnia zabudowy stajni to 1737 m². Budynek ma wysoko¶æ 10,43 m, d³ugo¶æ 47,80 m, szeroko¶æ 36,51 m. Obiekt znajduje siê w bezpo¶rednim s±siedztwie zespo³u SPPZOZ. Wjazd na posesjê odbywa siê nieutwardzon± drog± gruntow±. Zabytkowa, dawna stajnia Moesa to obiekt wolnostoj±cy, jednokondygnacyjny, a od strony pd.-zach. dwukondygnacyjny. Budynek ma uk³ad zamkniêty z wewnêtrznym dziedziñcem, do którego prowadzi wej¶cie bramne sklepione, zamykane kut± stalow± bram±. Dziedziniec powinien poprzez zadaszenie zostaæ wprowadzony w kubaturê obiektu. Po lewej stronie od wej¶cia w budynku powinny siê znale¼æ pomieszczenia techniczne, gara¿owe, gospodarcze i socjalne, po prawej i na wprost bramy sale wystawiennicze dla zbiorów Muzeum Podlaskiego i itp. oraz restauracja, na przykrytym szklanym dachem dziedziñcu – oran¿eria. 4.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej: na wykonanie kompleksowego remontu i wyposa¿enia zabytkowej stajni i jej otoczenia oraz adaptacji do potrzeb statutowych Muzeum. Wprowadzenie nowej funkcji jest jak najbardziej zasadne, poniewa¿ w ten sposób bêdzie mo¿na przeprowadziæ reaktywacjê obiektu, zapobiec jego destrukcji i wprowadziæ go do u¿yteczno¶ci publicznej. Forma zewnêtrzna budynku powinna byæ pozostawiona w obecnym kszta³cie, od ¶rodka za¶ obiekt ma zyskaæ nowe powierzchnie u¿ytkowe. Nowa kubatura w postaci wewnêtrznego, przykrytego dziedziñca dope³ni funkcjonalno¶æ inwestycji. W wyremontowanym obiekcie maj± zostaæ zaprojektowane m.in.: sale wystawiennicze, konferencyjno-koncertowe i edukacyjne, oran¿eria (pomarañczarnia) pod szklanym zadaszeniem dziedziñca, restauracja, pokoje pracy twórczej, pomieszczenia techniczne, gospodarcze, magazynowe, socjalne, gara¿owe wraz z projektami wystroju wnêtrz i wyposa¿enia. Obiekt ma byæ zaopatrzony w instalacje: ppo¿., wod. - kan., sanitarna, c.o., elektryczna, alarmowa, monitoruj±ca, wentylacyjna i klimatyzacyjna i Internet. Ponadto nale¿y uj±æ wykonanie stosownego o¶wietlenia i nag³o¶nienia (wewn±trz i na zewn±trz). Nale¿y te¿ uwzglêdniæ, ¿e Zamawiaj±cy bêdzie d±¿y³ do wykonania aplikacji i systemów elektronicznych dla zwierzaj±cych. Budynek jest obecnie w z³ym stanie technicznym, w tym bez instalacji. Musi otrzymaæ nowe przy³±cza. Budynek ma zamkniêty uk³ad z wewnêtrznym dziedziñcem poro¶niêtym traw±. Nale¿y uwzglêdniæ w budynku dodatkowe wyj¶cia ewakuacyjne. Wjazd na posesjê odbywa siê nieutwardzon± drog± gruntow±, która od stajni do drewnianego mostku wiod±cego do Muzeum Wnêtrz Pa³acowych wy³o¿ona jest p³ytami betonowymi. Niezbêdny zakres projekt obejmuje w szczególno¶ci: wszystkie elewacje, rzuty, przekroje, widoki perspektywiczne, zagospodarowanie otoczenia, wizualizacje.4.2.1. Zadaniem Wykonawcy jest wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn.: „Muzeum Podlaskie w Bia³ymstoku – budynek dawnej stajni przy ul. Pa³acowej 2 w Choroszczy – projekt”.
Dokumentacja musi byæ kompletna z punktu widzenia celów, jakim s±:
1) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowê zgodnie z Ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz.U.2024 poz.725 z pó¼n. zm.);
2) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na roboty budowlane od Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dotycz±cego przeprowadzenia prac budowlanych i prac w otoczeniu budynku na terenie objêtym ochron± zabytków zgodnie z Ustaw± z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t. j. Dz.U.2022 poz. 840 z pó¼n. zm.) w wymaganym zakresie;
3) dokumentacja projektowa stanowiæ bêdzie opis przedmiotu zamówienia przy przeprowadzeniu postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego wyboru Wykonawcy robót budowlanych. W zwi±zku z tym powinna zostaæ wykonana z uwzglêdnieniem przepisów ustawy Prawo zamówieñ publicznych, w tym w zakresie opisu przedmiotu zamówienia.Wykonawca zobowi±zany jest w szczególno¶ci do:
a) wykonania projektu architektoniczno-budowalnego rozbudowy z przebudow± dawnej stajni Moesa w Choroszczy z przeznaczeniem na cele statutowe Muzeum Podlaskiego w Bia³ymstoku,
b) wykonanie projektu przykrycia dziedziñca z projektem oran¿erii,
c) wykonanie uk³adów i projektów wnêtrz wraz z umeblowaniem i usprzêtowieniem,
d) wykonanie projektu wszystkich potrzebnych instalacji, w tym doziemnych instalacji technicznych, przy³±cza do sieci zwi±zane z zaopatrzeniem budynku w wodê, odprowadzaniem ¶cieków sanitarnych, zasilania w energiê elektryczn± oraz przy³±cze cieplne;
e) zaprojektowanie o¶wietlenia wewn±trz i na zewn±trz obiektu,
f) wykonanie projektu otoczenia obiektu;
g) odprowadzenie wód opadowych;
h) zaprojektowanie uk³adu funkcjonalnego dostosowanego dla osób ze szczególnymi potrzebami;
i) dba³o¶ci o konstrukcjê budynku, wykoñczenie zewnêtrzne elewacji wraz z kolorystyk±, wykoñczenie wnêtrz budynku wraz z kolorystyk±, instalacje wewnêtrzne projektowanego budynku (w tym szczególnie instalacjê wody zimnej i ciep³ej, instalacjê centralnego ogrzewania, instalacjê kanalizacji sanitarnej, instalacjê wentylacji, kana³y spalinowe, klimatyzacji, instalacjê elektryczn±, p.po¿. i alarmow±);
j) w czê¶ci projektowej wnêtrz - w szczególno¶ci wystawy sta³e, wyposa¿enie techniczno – u¿ytkowe, kolorystyka, dobór materia³ów itp.
4.2.3. Zakres dokumentacji projektowo – kosztorysowej:
a) Przedstawienie Zamawiaj±cemu do akceptacji koncepcji i za³o¿eñ projektowych a nastêpnie dokumentacji projektowej, zarówno w zakresie zak³adanych rozwi±zañ budowlanych, jak i wystroju wnêtrz (kolorystyka, dobór materia³ów, zarys wystaw sta³ych, wyposa¿enie techniczno – u¿ytkowe, itp.).
b) Wykonanie mapy do celów projektowych.
c) Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wszystkich niezbêdnych bran¿, obejmuj±cej miêdzy innymi:
 projekt architektoniczno – budowlany (z ewentualnymi niezbêdnymi ekspertyzami w zakresie odstêpstw od warunków technicznych i uzyskanymi postanowieniami lub decyzjami w tym zakresie),
 projekty techniczne,
 projekt wykonawczy,
 projekt oran¿erii (wraz z ro¶linno¶ci±),
 projekt wystroju i wyposa¿enia wnêtrz,
 projekt otoczenia obiektu
 kosztorysy inwestorskie do wszystkich opracowañ,
 przedmiary robót do wszystkich opracowañ,
 specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych do wszystkich opracowañ,
 inne niezbêdne opracowania projektowe wynikaj±ce z przyjêtych rozwi±zañ.
4.2.4. Projekty techniczne i wykonawcze powinny zawieraæ w szczególno¶ci:
a) szczegó³owe rozwi±zania architektoniczne, konstrukcyjne i budowlane;
b) niezbêdne instalacje zewnêtrzne i wewnêtrzne oraz przy³±cza;
c) instalacje teletechniczne wewnêtrzne, w szczególno¶ci:
− instalacja okablowania strukturalnego LAN;
− instalacje elektronicznego systemu ochrony zbiorów (ESOZ) obejmuj±cych miêdzy innymi: System Sygnalizacji Po¿aru, System monitoringu wizyjnego, System kontroli dostêpu, System Sygnalizacji W³amania i Napadu;
− instalacje audiowizualne i multimedialne w wybranych pomieszczeniach oraz w najbli¿szym otoczeniu przedmiotowego budynku;
d) instalacje elektryczne, w szczególno¶ci:
− o¶wietlenia wewnêtrznego i zewnêtrznego (³±cznie m.in. z o¶wietleniem awaryjnym i komunikacyjnym),
− gniazd wtykowych,
− zasilania urz±dzeñ technologicznych i p.po¿.
e) wentylacji i klimatyzacji;
f) instalacji wodno – kanalizacyjnych;
g) instalacji grzewczych;

Dokumentacja powinna byæ kompletna z punktu widzenia zadania inwestycyjnego, które ma byæ wykonane na jej podstawie, spójna i skoordynowana we wszystkich specjalno¶ciach, a w szczególno¶ci posiadaj±ca niezbêdne uzgodnienia i rozwi±zania szczegó³owe w zakresie umo¿liwiaj±cym realizacjê zadania inwestycyjnego bez dodatkowych opracowañ i uzupe³nieñ.
Dokumentacja powinna zawieraæ wizualizacjê wnêtrz i ca³ego obiektu w wersji elektronicznej
i papierowej.
Wszystkie opracowania nale¿y wykonaæ w wersji papierowej w piêciu egzemplarzach i wersji elektronicznej edytowalnej i nieedytowalnej wraz ze spisem zawarto¶ci. Wersja elektroniczna musi byæ to¿sama z wersj± papierow±. Dokumentacja ostemplowana przez urzêdy musi byæ zeskanowana.
Wykonawca powinien uwzglêdniæ w ofercie zasady wspó³czesnej wiedzy technicznej, obowi±zuj±cymi w tym zakresie przepisami, w tym z postanowieniami ustawy z dnia 19 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t. j. tekst Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.), ustawy z dnia 7.07.1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725, tj. ze zm.), -
i przepisami wykonawczymi do tych ustaw.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego

71221000-3 - Us³ugi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych

71242000-6 - Przygotowanie przedsiêwziêcia i projektu, oszacowanie kosztów

71244000-0 - Kalkulacja kosztów, monitoring kosztów

71245000-7 - Plany zatwierdzaj±ce, rysunki robocze i specyfikacje

71250000-5 - Us³ugi architektoniczne, in¿ynieryjne i pomiarowe

71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

71311300-4 - Us³ugi doradcze w zakresie robót infrastrukturalnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 13 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert przyznaj±c punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmuj±c zasadê, ¿e 1% = 1 punkt.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

6.1.4 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku:
1) Warunek zostanie uznany za spe³niony, je¶li Wykonawca wyka¿e, ¿e nale¿ycie wykona³, (a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych wykonuje) w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy w tym okresie, wykona³ :
a) co najmniej jedn± us³ugê, która polega³a na opracowaniu dokumentacji projektowej, w sk³ad której wchodzi³ projekt budowlany (lub budowlano-wykonawczy) budowy lub przebudowy lub remontu budynku u¿yteczno¶ci publicznej, o kubaturze nie mniejszej ni¿ 5 000,00 m³
b) co najmniej jedn± us³ugê, która polega³a na opracowaniu dokumentacji projektowej, w sk³ad której wchodzi³ projekt budowlany (lub budowlano – wykonawczy) budowy lub przebudowy lub remontu budynku bêd±cego zabytkiem nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury.UWAGI:
1) Wykonawca powinien w wykazie us³ug wyra¼nie okre¶liæ zakres i warto¶æ us³ugi, aby mo¿na by³o ustaliæ, czy spe³nia warunek udzia³u w postêpowaniu.
2) Pojêcia „przebudowa”, „budowa” i „remont" nale¿y rozumieæ zgodnie z ustaw± z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane;
3) Pojêcie „budynek u¿yteczno¶ci publicznej” nale¿y rozumieæ zgodnie z definicj± zawart± w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadaæ budynki i ich usytuowanie.
4) Sformu³owanie „zabytek” u¿yte w opisie warunku udzia³u w postêpowaniu oznacza zabytek w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840 z pó¼n. zm.) wpisany do rejestru zabytków o którym mowa w art. 8 ww. ustawy.
5) Warunek wskazany w 6.1.4 pkt. 1) lit a i b mo¿e byæ wykazany samodzielnie przez jednego wykonawcê lub - w przypadku korzystania z podmiotów udostêpniaj±cych zasoby b±d¼ w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia - w taki sposób, ¿e zakres wskazany w lit a wykazuje jeden podmiot/wykonawca za¶ zakres wskazany w lit b wykazuje drugi podmiot/wykonawca z zastrze¿eniem art. 118 ust. 2 i art. 117 ust. 3 ustawy PZP.2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy dysponuj± lub bêd± dysponowaæ w okresie wykonywania zamówienia i skieruj± do jego realizacji:
a) minimum jedn± osob± (projektant w bran¿y architektonicznej) posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci architektonicznej, których zakres uprawnia do projektowania robót objêtych przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równowa¿ne do wy¿ej wskazanych, która w ci±gu ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie bra³a udzia³ jako projektant w bran¿y architektonicznej w wykonaniu dokumentacji projektowej budowy lub przebudowy lub remontu budynku bêd±cego zabytkiem nieruchomym wpisanym do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum bêd±cego instytucj± kultury
b) minimum jedn± osob± (projektant w bran¿y konstrukcyjno-budowlanej) posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej, których zakres uprawnia do projektowania robót objêtych przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równowa¿ne do wy¿ej wskazanych,
c) minimum jedn± osob± (projektant w bran¿y sanitarnej) posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych, wodoci±gowych i kanalizacyjnych, , których zakres uprawnia do projektowania robót objêtych przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równowa¿ne do wy¿ej wskazanych,
d) minimum jedn± osob± (projektant w bran¿y elektrycznej) posiadaj±c± uprawnienia do projektowania w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych, których zakres uprawnia do projektowania robót objêtych przedmiotem zamówienia lub odpowiadaj±ce im równowa¿ne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równowa¿ne do wy¿ej wskazanych
Uwaga:1) Przez posiadanie uprawnieñ budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestnicz±cych w realizacji zamówienia, rozumie siê uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2024 r, poz. 725 z pó¼n. zm.) Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalno¶ci i ich zakresy) bêd± rozpatrywane zgodnie z przepisami reguluj±cymi nadawanie uprawnieñ budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z tre¶ci± decyzji o ich nadaniu.
2) Wykonawca w celu wykazania spe³niania warunków okre¶lonych w pkt 6.1.4. SWZ mo¿e wskazaæ osobê bêd±c± obywatelem pañstwa cz³onkowskiego, która naby³a kwalifikacje zawodowe do wykonywania dzia³alno¶ci w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z w³a¶ciwymi przepisami, w szczególno¶ci z ustaw± z 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).) oraz ustaw± z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorz±dach zawodowych architektów oraz in¿ynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551),

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 7.7. Wykonawca podlega wykluczeniu tak¿e w oparciu o podstawy wykluczenia wskazane art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t. j. Dz. U. 2024 r., poz. 507 z pó¼n. zm.).
7.8. Zamawiaj±cy informuje, ¿e wykluczeniu z postêpowania na podstawie pkt 7.6 SWZ podlegaj± Wykonawcy:
1) wymienieni w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.) i rozporz±dzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im zagra¿aj±cych (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z pó¼n. zm.) albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powo³anej ustawy;
2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.) i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powo³anej ustawy;
3) którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z pó¼n. zm.) i rozporz±dzeniu 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im zagra¿aj±cych (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z pó¼n. zm.) albo wpisany na listê, o której mowa w art. 2 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 powo³anej ustawy.
7.8 Wykluczenie, o którym mowa w pkt 7.6 nastêpuje na okres trwania ww. okoliczno¶ci.
7.9 W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przes³anek wskazanych w pkt 7.6, zamawiaj±cy odrzuca ofertê takiego wykonawcy.
7.10 Osoba lub podmiot podlegaj±ce wykluczeniu na podstawie pkt 7.6, które w okresie tego wykluczenia ubiegaj± siê o udzielenie zamówienia publicznego lub bior± udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegaj± karze pieniê¿nej. Karê pieniê¿n±, nak³ada Prezes Urzêdu Zamówieñ Publicznych, w drodze decyzji, w wysoko¶ci do 20 000 000 z³.
7.11 Sposób wykazania braku podstaw wykluczenia wskazano w rozdziale 8 SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 8.3.1. W celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) wykazu us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 6 do SWZ.
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 7 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê przedmiotowych ¶rodków dowodowych w tym zakresie

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

8.1.Wyk. zobowi±zany jest z³o¿yæ wraz z ofert± o¶wiadcz. stanowi±ce wstêpne potwierdzenie, ¿e Wyk. na dzieñ sk³adania ofert:a)nie podlega wykluczeniu,b)spe³nia warunki udzia³u w postêp.8.1.1.O¶wiadcz.nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³.4doSWZ.8.1.2.Je¿eli Wyk.nie z³o¿y³ o¶wiadcz.o którym mowa w pkt8.1 SWZ lub jest ono niekompletne lub zawiera b³êdy, Zam. wezwie Wyk. odp. do jego z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia w wyznacz. terminie, chyba ¿e oferta Wyk. podlega odrzuceniu bez wzglêdu na jego z³o¿enie, uzupe³. lub popr. lub zachodz± przes³anki uniewa¿nienia postêp.8.1.3.Zam. mo¿e ¿±daæ od Wyk. wyja¶nieñ dot. tre¶ci z³o¿. o¶wiadcz., o którym mowa w pkt 8.1 SWZ.8.1.4.Je¿eli z³o¿one przez Wyk. o¶wiadcz.o którym mowa w pkt 8.1 SWZ budzi w±tpliwo¶ci Zam., mo¿e on zwróciæ siê bezp. do podm., który jest w posiadaniu inform.lub dok. istotnych w tym zakresie dla oceny spe³niania przez Wyk. war. udz. w postêp. lub braku podstaw wykluczenia, o przedst. takich inform. lub dok.8.2.W przyp., o którym mowa w rozdz.6.3 SWZ Wyk. wspólnie ubiegaj±cy siê o udziel. zam. do³±czaj± do oferty o¶wiadcz.,z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wyk.. W przyp. gdy ofertê sk³ada s.c.,a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach um. spó³ki o¶wiadcz. powinno potwierdzaæ ten fakt. O¶wiadcz. nale¿y z³o¿yæ wg wymog. Za³.5 do SWZ. O¶wiadcz. to jest podm. ¶rodk. dowodowym. 8.3.Zam.wezwie Wyk.,którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿. w wyznaczonym terminie (nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania) nastêp. podm. ¶rodk.dowodowych (aktualnych na dzieñ z³o¿enia):8.3.1.W celu potwierdz. spe³niania war.udz. w postêp.:a)wykazu us³ug wykonanych, a w przyp. ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadz. dzia³al. jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowod. okre¶laj±cych, czy te dostawy lub us³ugi zosta³y wyk. lub s± wyk. nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dok. sporz±dz. przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub us³ugi zosta³y wyk., a w przyp.¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wyk., a je¿eli wyk. z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dok. – o¶wiadcz. wyk.; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wyk. referencje b±d¼ inne dok. potwierdz. ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okr. ostatnich 3 miesiêcy zg. z wzorem stan.Za³.6 do SWZ.b)wykazu osób, skierowanych przez Wyk. do realiz. zam. publ., w szczeg. odpowiedzialnych za ¶wiadcz. us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie rob. Budowl., wraz z inform na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wyk. zam. publ., a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz inform. o podst. do dysponowania tymi osobami zg. z wzorem stan.Za³. 7 do SWZ.8.3.2.W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udz. w postêp.:Zam. nie wymaga z³o¿. przez Wyk. podm. ¶rodk. dowod. w tym zakresie.8.4.Je¿eli jest to niezbêdne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postêp. o udz. zam., Zam. mo¿e na ka¿dym etapie postêp. wezwaæ Wyk. do z³o¿. wszystkich lub niektórych podm. ¶rodk. dowod. wskazanych w pkt 8.3 SWZ.8.5.Wyk. sk³ada podm. ¶rodki dowod. na wezwanie Zam.. Dok. te powinny byæ aktualne na dzieñ ich z³o¿enia.8.19.Dok. elektr. musz± spe³niaæ ³±cznie nastêp. wymagania:1)s± utrwalone w sposób umo¿liwiaj±cy ich wielokrotne odczytanie, zapisanie i powielenie, a tak¿e przekazanie przy u¿yciu ¶rodk. kom. elektr. lub na informat. no¶niku danych;2)umo¿liwiaj± prezentacjê tre¶ci w postaci elektr., w szczeg. przez wy¶wietlenie tej tre¶ci na monitorze ekranowym;3)umo¿liwiaj± prezentacjê tre¶ci w postaci papierowej, w szczeg. za pomoc± wydruku;4)zawieraj± dane w uk³adzie niepozostawiaj±cym w±tpliwo¶ci co do tre¶ci i kontekstu zapisanych inform..

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy
z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. W przypadku gdy ofertê sk³ada spó³ka cywilna, a pe³en zakres prac wykonaj± wspólnicy wspólnie w ramach umowy spó³ki o¶wiadczenie powinno potwierdzaæ ten fakt.
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3.1 SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

21.1 Projekt Umowy stanowi Za³±cznik Nr 2 do SWZ.
21.2 Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶ci wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowieñ Projektu Umowy.1. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany umowy zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówieñ publicznych w nastêpuj±cym zakresie:
1) zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy w przypadku:
a) w przypadku wyst±pienia si³y wy¿szej (tj. stan epidemii lub zagro¿enia epidemicznego, dzia³ania i zamieszki wojenne, ataki terrorystyczne, klêski ¿ywio³owe spowodowane przez burze, huragany, tajfuny, trzêsienia ziemi, wybuchy wulkanów, ekonomiczne nastêpstwa globalnego kryzysu finansowego i inne) w zakresie w jakim uniemo¿liwia on wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powoduje zmianê zakresu robót - maksymalnie o czas trwania wymienionych okoliczno¶ci;
b) w przypadku zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ zastosowania innych rozwi±zañ ni¿ zak³adano w opisie przedmiotu zamówienia, aby zapewniæ zgodno¶æ przedmiotu umowy z tymi przepisami, o czas niezbêdny Wykonawcy do wprowadzenia modyfikacji w dokumentacji;
c) zmiany przepisów powoduj±cych konieczno¶æ uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucaj±, o czas niezbêdny do uzyskania tych dokumentów, z uwzglêdnieniem terminów przewidzianych prawem oraz wewnêtrznymi aktami organizacyjnymi podmiotów uprawnionych do ich wydania;
d) gdy w³a¶ciwe organy administracji publicznej i instytucje uzgadniaj±ce nie wyda³y wymaganych decyzji administracyjnych lub uzgodnieñ w ustawowym terminie, a w przypadku zarz±dzaj±cych mediami w terminie 2 miesiêcy, a tak¿e w przypadku zmiany uzgodnienia, b±d¼ wniesienia po wydaniu tych decyzji lub uzgodnieñ dodatkowych wymogów skutkuj±cego konieczno¶ci± dokonania zmian lub uzupe³nieñ w projekcie;
e) w przypadku skierowania przez Zamawiaj±cego do Wykonawcy pisemnego ¿±dania wstrzymania wykonywania us³ugi, o czas przez który us³uga nie by³a wykonywana;
f) w przypadku zmian dokonanych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 3) lub 4) lub ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, o czas niezbêdny do wykonania dodatkowych czynno¶ci, je¿eli czynno¶ci tych Wykonawca nie móg³ zrealizowaæ w pierwotnym terminie wykonania umowy.
2) zmian kadrowych w przypadku:
a) zmiany osób odpowiedzialnych za prawid³owe ¶wiadczenie us³ug ze strony Wykonawcy i osób wyznaczonych do wspó³pracy w imieniu Zamawiaj±cego.
b) zmiany osób reprezentuj±cych Wykonawcê, których konieczno¶æ wprowadzenia wynika ze zmian organizacyjnych;
3) pozosta³e okoliczno¶ci powoduj±ce mo¿liwo¶æ zmiany umowy:
a) rezygnacja przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przys³uguj±ce Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiaj±cy zap³aci za wszystkie spe³nione ¶wiadczenia oraz udokumentowane koszty, które Wykonawca poniós³ w zwi±zku z wynikaj±cymi z umowy planowanymi ¶wiadczeniami;
b) nieprzewidzianych okoliczno¶ci formalno-prawnych;
c) innych wa¿nych powodów.
Ze wzglêdu na limit znaków pozosta³e informacje znajduj± siê w umowie – za³. 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-08-14 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 14.1. Wykonawca sk³ada ofertê za pomoc± Platformy e-Zamówienia dostêpnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-14 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-09-12

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Klauzula waloryzacyjna
1. Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z poni¿szymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia:
1) wyliczenie wysoko¶ci zmiany wynagrodzenia odbywaæ siê bêdzie w oparciu o ¶rednioroczny wska¼nik cen towarów i us³ug konsumpcyjnych miesi±c do danego miesi±ca roku poprzedniego publikowany przez Prezesa GUS, zwany dalej wska¼nikiem GUS
2) w sytuacji, gdy ¶rednia wska¼nika GUS za dowolny okres rozliczeniowy realizacji us³ugi przypadaj±cy po up³ywie 6 miesiêcy po dniu zawarcia umowy (zwany dalej okresem objêtym wnioskiem) zmieni siê o poziom przekraczaj±cy 4%, strony mog± z³o¿yæ wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia za ten okres rozliczeniowy;
3) zmiana wska¼nika GUS w okresie 6 miesiêcy od dnia zawarcia umowy nie upowa¿nia strony do wnioskowania o zmianê wynagrodzenia;
4) uprawnienie do z³o¿enia wniosku o odpowiedni± zmianê wynagrodzenia strony nabywaj± dla okresu up³ywaj±cego po 6 miesi±cach od dnia podpisania umowy;
5) wniosek o zmianê wynagrodzenia mo¿na z³o¿yæ jedynie w przypadku, gdy wzrost cen materia³ów i kosztów na rynku ma wp³yw na koszt realizacji zamówienia, co strona wnioskuj±ca zobowi±zana jest wykazaæ;
6) uprawnienie do z³o¿enia wniosku o zmianê wynagrodzenia wygasa w dniu zakoñczenia realizacji umowy.
7) strona po spe³nieniu przes³anek wskazanych w pkt 1-6 mo¿e z³o¿yæ wniosek o zmianê wynagrodzenia w wysoko¶ci wynikaj±cej z wyliczenia:
A x (B% - 4%) = C
GDZIE:
A – warto¶æ wynagrodzenia umownego wykonawcy za dany okres rozliczeniowy,
B – warto¶æ wska¼nika GUS (ustalona zgodnie z pkt 2),
C - warto¶æ zmiany umowy;
8) strona sk³adaj±c wniosek o zmianê powinna przedstawiæ w szczególno¶ci:
a) wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia,
b) dowody na to, ¿e wliczona do wniosku warto¶æ materia³ów i innych kosztów nie obejmuje kosztów materia³ów i us³ug zakontraktowanych lub nabytych przed okresem objêtym wnioskiem,
c) dowody na to, ¿e wzrost lub obni¿enie cen materia³ów lub us³ug mia³o wp³yw na koszt realizacji zamówienia;
9) ³±czna warto¶æ zmian wysoko¶ci wynagrodzenia Wykonawcy, dokonanych na podstawie postanowieñ niniejszego ustêpu nie mo¿e byæ wy¿sza ni¿ 10 % w stosunku do pierwotnej warto¶ci umowy;
10) zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustêp wymaga zgodnej woli obu stron wyra¿onej aneksem do umowy.
2. Je¿eli wynagrodzenie Wykonawcy zostanie zwaloryzowane zgodnie z art. 439 ust. 1-3 ustawy Pzp, Wykonawca zobowi±zany jest do zmiany wynagrodzenia przys³uguj±cego Podwykonawcy i odpowiednio Podwykonawca dalszemu Podwykonawcy, z którym zawar³ umowê, je¿eli ³±cznie spe³nione s± nastêpuj±ce warunki: przedmiotem umowy s± roboty budowlane, dostawy lub us³ugi oraz okres obowi±zywania umowy wraz z aneksami przekracza 6 miesiêcy. Waloryzacja bêdzie siê odbywaæ na analogicznych zasadach jak waloryzacja wynagrodzenia Wykonawcy z zastrze¿eniem, ¿e wska¼niki waloryzacji wynagrodzenia bêd± kalkulowane w odniesieniu do dnia zawarcia umowy pomiêdzy Wykonawc± a Podwykonawc±, lub Podwykonawc±, a dalszym Podwykonawc±.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.