eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Brzesko¦wiadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Brzesku us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym



Og³oszenie z dnia 2025-09-03

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Brzesku us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Brzeski - Starostwo Powiatowe w Brzesku

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851665060

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: G³owackiego 51

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Brzesko

1.5.3.) Kod pocztowy: 32-800

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.7.) Numer telefonu: 14 6633111

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiatbrzeski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.powiatbrzeski.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Brzesku us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-019af996-5961-40ce-9b45-550b25cc7f1d

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00404828

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-09-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00020783/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.6 Us³ugi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doreczenia przesy³ek pocztowych oraz ich zwrotów w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 Prawo Pocztowe

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-019af996-5961-40ce-9b45-550b25cc7f1d

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl .
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
3. Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê drog± elektroniczn± przy u¿yciu:
a) platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/,
b) poczty elektronicznej: przetargi@powiatbrzeski.pl (za wyj±tkiem sk³adania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³
w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
7. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
8. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych bêd±cych kopi± elektroniczn± tre¶ci
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa
Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych. 12. Je¿eli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy
u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, zawieraj± informacje stanowi±ce tajemnicê przedsiêbiorstwa w rozumieniu przepisów
ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz z 2021 r. poz. 1655)
wykonawca, w celu utrzymania w poufno¶ci tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z
jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowi±cy tajemnicê przedsiêbiorstwa”.
13. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê
drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ,
zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej
wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
14. W przypadku za³±czników, które s± zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny,
wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ
zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).16. Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez
wykonawcê wiadomo¶ci widoczne s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Komunikacja”.
17. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielko¶æ ta dotyczy
plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
18. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
19. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog±
skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
20. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
21. Zamawiaj±cy przekazuje dokumenty na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu
ofertowym Wykonawcy, na co Wykonawca wyra¿a

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy, na podstawie art. 19 ust. 1 ustawy Pzp, informujê, ¿e:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych zwanym dalej ADO jest Starosta Brzeski, maj±cy siedzibê w Brzesku przy ul. G³owackiego 51, 32-800 Brzesko, Nr telefonu: 14-66-33-111, adres e-mail: sp@powiatbrzeski.pl;
 W Starostwie Powiatowym w Brzesku wyznaczony zosta³ Inspektor Ochrony Danych, z którym mo¿na siê skontaktowaæ pisemnie pod adresem ADO (32-800 Brzesko, ul. G³owackiego 51), b±d¼ e-mail: iodo@powiatbrzeski.pl *;
 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr ABR.272.9.2025.M¦ prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320), dalej „ustawa Pzp”. Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy, do up³ywu terminu na ich wniesienie;
 Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez
okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia oraz przez dalszy
okres wymagany odrêbnymi przepisami w szczególno¶ci dotycz±cymi przechowywania
dokumentacji zwi±zanej z projektem finansowanym ze ¶rodków UE lub bud¿etu Pañstwa oraz przez okres wskazany w Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt, a je¶li Pana/Pani oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza dane osobowe bêd± przetwarzane ponadto przez ca³y okres obowi±zywania umowy oraz przez dalszy okres niezbêdny do ewentualnego
dochodzenia roszczeñ i obowi±zkowego przechowywania przez administratora
dokumentacji ksiêgowej;
 obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane a dane osobowe przetwarzane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
 Pani/Pana dane osobowe nie bêd± podlega³y profilowaniu;
 posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana
dotycz±cych; W przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15
ust. 1-3 RODO, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku. Zamawiaj±cy mo¿e
¿±daæ od osoby, wystêpuj±cej z ¿±daniem wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 RODO, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych
Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub
uzupe³nienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie mo¿e
skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± ani nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników**, w przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 16 RODO, s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do Zamawiaj±cego;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): − na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w
art. 18 ust. 2 RODO. Wyst±pienie z ¿±daniem ograniczenia przetwarzania danych
osobowych, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia
postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego; Od dnia zakoñczenia
postêpowania, w przypadku gdy wniesienie ¿±dania, o którym mowa wart. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i za³±cznikach do protoko³u, Zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych zawartych w protokole i w za³±cznikach do protoko³u, chyba ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
 nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Zasada jawno¶ci, o której mowa w art. 18 ust 1 ustawy Pzp, ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyj±tkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postêpowania. Ograniczenia zasady jawno¶ci o których mowa w art. 74 ust. 3 i art. 18 ust. 3-6 ustawy Pzp stosuje siê odpowiednio.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ABR.272.9.2025.M¦

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie na rzecz Starostwa Powiatowego w Brzesku us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i dorêczania przesy³ek pocztowych oraz ewentualnych zwrotów przesy³ek niedorêczonych oraz us³ug kurierskich w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 Prawo pocztowe (Dz. U. z 2025 r. poz. 366) oraz us³ugi odbioru przesy³ek z siedziby zamawiaj±cego.

2. Przez przesy³ki pocztowe, bêd±ce przedmiotem zamówienia rozumie siê:

2.1 przesy³ki listowe o wadze do 2000 g
a. zwyk³e – przesy³ka nierejestrowana nie bêd±ca przesy³k± najszybszej kategorii,
b. zwyk³e priorytetowe – przesy³ka nierejestrowana najszybszej kategorii,
c. polecone – przesy³ka rejestrowana, przemieszczana i dorêczana w sposób zabezpieczaj±cy j± przed utrat±, ubytkiem zawarto¶ci lub uszkodzeniem,
d. polecone priorytetowe – przesy³ka rejestrowana najszybszej kategorii, przemieszczana i dorêczana w sposób zabezpieczaj±cy j± przed utrata, ubytkiem lub uszkodzeniem,
e. polecone za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesy³ka rejestrowana, przyjêta za potwierdzeniem nadania i dorêczana za pokwitowaniem,
f. polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesy³ka rejestrowana najszybszej kategorii, przyjêta za potwierdzeniem nadania i dorêczana za pokwitowaniem odbioru,

Wymiary przesy³ek listownych:
- maksimum: suma d³ugo¶ci, szeroko¶ci i wysoko¶ci – 900 mm, przy czym najwiêkszy z tych wymiarów (d³ugo¶æ) nie mo¿e przekraczaæ 600 mm,
- minimum: wymiary strony adresowej nie mog± byæ mniejsze ni¿ 90x140 mm.
Wszystkie wymiary przyjmuje siê z tolerancja +/- 2 mm.

2.2 paczki pocztowe o wadze do 10 000 g (Gabaryt A i B):
a. zwyk³e – paczki rejestrowane niebêd±ce paczkami najszybszej kategorii,
b. priorytetowe – paczki rejestrowane najszybszej kategorii,
c. za zwrotnym potwierdzeniem odbioru – paczki rejestrowane zwyk³e i priorytetowe przyjête za potwierdzeniem nadania i dorêczenia za pokwitowaniem.

Gabaryt A – to paczka o wymiarach:
Minimum – wymiary strony adresowej nie mog± byæ mniejsze ni¿ 90x140 mm
Maksimum – ¿aden z wymiarów nie mo¿e przekraczaæ 600 mm, szeroko¶æ 500 mm, wysoko¶æ 300 mm

Gabaryt B – to paczka o wymiarach:
Minimum – je¶li choæ jeden z wymiarów przekracza d³ugo¶æ 600 mm, szeroko¶æ 500 mm lub wysoko¶æ 300 mm
Maksimum – suma wymiarów (d³ugo¶æ, szeroko¶æ, wysoko¶æ) nieprzekraczaj±ce 3000 mm, przy czym najd³u¿szy wymiar nie przekracza 1500 mm.

3. Przesy³ki kurierskie:
a. Format S przesy³ki o wymiarach: d³ugo¶æ 9 cm, szeroko¶æ 40 cm, wysoko¶æ 65 cm, waga do 20 kg
b. Format M przesy³ki o wymiarach: d³ugo¶æ 20 cm, szeroko¶æ 40 cm, wysoko¶æ 65 cm, waga do 20 kg
c. Format L przesy³ki o wymiarach: d³ugo¶æ do 42 cm, szeroko¶æ 40 cm, wysoko¶æ 65 cm, waga 20 kg

4. Wykonawcê obwi±zuje ¶wiadczenie us³ug bêd±cych przedmiotem zamówienia na podstawie przepisów prawa powszechnie obwi±zuj±cego, w szczególno¶ci:
a. ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2025 r. poz. 366),
b. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postêpowania administracyjnego (Dz.U. 2024 poz. 572),
c. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2025 r., poz 111 z pó¼n. zm.),
d. rozporz±dzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania us³ug powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1026),
e. rozporz±dzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji us³ugi pocztowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 474).
f. Miêdzynarodowych przepisów pocztowych w zakresie ¶wiadczenia us³ug pocztowych w obrocie zagranicznym, o ile stanowi± inaczej ni¿ to zosta³o uregulowane przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012r.- Prawo pocztowe.

5. Wykonawca zobowi±zany jest do odbioru przesy³ek przygotowanych do wyekspediowania z siedziby Starostwa Powiatowego w Brzesku przy ul. G³owackiego 51, jeden raz dziennie, ka¿dego dnia od poniedzia³ku do pi±tku w godzinach miêdzy 14:00-15:00.
6. Nadanie przesy³ek bêdzie nastêpowaæ w dniu ich odbioru przez Wykonawcê od Zamawiaj±cego.
7. Wykonawca zapewni odpowiednie zabezpieczenie przesy³ek z uwzglêdnieniem ochrony danych osobowych znajduj±cych siê na przesy³kach i dokumentach nadawczych, uniemo¿liwiaj±cy dostêp do nich osobom postronnym.
8. Przesy³ki dostarczane bêd± przez Wykonawcê do ka¿dego wskazanego miejsca w kraju i za granic± objêtego Porozumieniem ze ¦wiatowym Zwi±zkiem Pocztowym.
Dla przesy³ek ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru Wykonawca bêdzie dorêcza³ do siedziby Zamawiaj±cego, przez którego przesy³ka zosta³a nadana, pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru niezw³ocznie po dokonaniu dorêczenia przesy³ki. Dorêczone potwierdzenie odbioru powinno zawieraæ czyteln± datê i czytelny podpis odbiorcy oraz datê i podpis osoby dorêczaj±cej.
9. W przypadku nieobecno¶ci adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie (pierwsze awizo) o próbie dostarczenia przesy³ki ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat mo¿e odebraæ przesy³kê. Termin do obioru przesy³ki przez adresata wynosi 14 dni liczonych od dnia pozostawienia pierwszego awiza, w tym terminie przesy³ka awizowana jest powtórnie. Po up³ywie terminu odbioru, przesy³ka zwracana jest do Zamawiaj±cego wraz z podaniem przyczyny nie odebrania przez adresata.
10. Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca dysponowa³ placówk± nadawcz± w miejscowo¶ci, w której znajduje siê siedziba Zamawiaj±cego, oraz wymaga, aby punkty odbioru niedorêczonych pod adres przesy³ek (awizowanych) znajdowa³y siê na terenie ka¿dej gminy lub gminy s±siedniej.
11. Ze wzglêdu na specyfikê przesy³ek rejestrowanych Zamawiaj±cego, zamawiaj±cy wymaga przestrzegania przez Wykonawcê ni¿ej wymienionych wymogów ustawowych w odniesieniu do dokumentów urzêdowych w zakresie:
a. skutków nadania pisma (moc dorêczenia) m.in. zobacz
- art. 57 § 5 pkt 2 ustawy z dnia z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postêpowania administracyjnego – termin uwa¿a siê za zachowany, je¿eli przed jego up³ywem pismo zosta³o nadane w polskiej placówce operatora wyznaczonego,
- art. 12 § 6 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa – termin uwa¿a siê za zachowany, je¿eli przed jego up³ywem pismo zosta³o nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego,
b. skutków potwierdzenia przyjêcia przesy³ki (moc dokumentu urzêdowego) art. 17 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe – potwierdzenie nadania przesy³ki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkê operatora wyznaczonego.
12. Zamawiaj±cy zobowi±zuje siê do umieszczania na stronie adresowej ka¿dej nadawanej przesy³ki listowej lub paczki nazwy odbiorcy wraz z jego adresem (podany jednocze¶nie w pocztowej ksi±¿ce nadawczej dla przesy³ek rejestrowanych), okre¶laj±c rodzaj przesy³ki (zwyk³a, polecona, priorytet, czy ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) oraz do umieszczania na stronie adresowej ka¿dej nadawanej przesy³ki nadruku (pieczêci) zawieraj±cej pe³n± nazwê i adres Zamawiaj±cego.
13. Znaczek op³aty pocztowej mo¿e zostaæ zast±piony pieczêci± wykonan± wg wzoru dostarczonego przez Wykonawcê lub innym uzgodnionym oznaczeniem.
14. Zamawiaj±cy bêdzie korzysta³ równie¿ z w³asnych wzorów druków „potwierdzenia odbioru” w celu dorêczania przesy³ek na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postêpowania administracyjnego (wzór zwrotnego potwierdzenia odbioru jak w za³±czniku).
15. Zamawiaj±cy bêdzie korzysta³ wy³±cznie ze swojego opakowania przesy³ek pocztowych i nie dopuszcza mo¿liwo¶ci przepakowania przesy³ek przez Wykonawcê. Opakowanie przesy³ek listowych stanowi koperta Zamawiaj±cego, odpowiednio zabezpieczona. Opakowanie paczki powinno stanowiæ zabezpieczenie przed dostêpem do zawarto¶ci oraz uniemo¿liwiaæ uszkodzenie przesy³ki w czasie przemieszczania.
16. W przypadku uszkodzenia przesy³ki pocztowej przez Wykonawcê ma on obowi±zek zabezpieczyæ przesy³kê, a w przypadku znacznych uszkodzeñ przesy³ki rejestrowanej – sporz±dziæ protokolarny opis jej stanu, bez wgl±du w jej zawarto¶æ, chyba, ¿e w wyniku uszkodzenia przesy³ki rejestrowanej mo¿e wyst±piæ dalsze uszkodzenie lub ubytek jej zawarto¶ci.
17. Zamawiaj±cy zobowi±zuje siê do nadawania przesy³ek w stanie uporz±dkowanym, przez co nale¿y rozumieæ:
a. dla przesy³ek rejestrowanych – wpisanie ka¿dej przesy³ki do zestawienia przesy³ek, sporz±dzanego w dwóch egzemplarzach, jeden dla Wykonawcy drugi dla Zamawiaj±cego, egzemplarz dla Zamawiaj±cego bêdzie stanowi³ potwierdzenie nadania danej partii przesy³ek,
b. dla przesy³ek zwyk³ych – nierejestrowanych – przygotowanie zestawienia ilo¶ciowego przesy³ek wg poszczególnych kategorii wagowych i rodzajowych w dwóch egzemplarzach, jeden dla Wykonawcy drugi dla Zamawiaj±cego, egzemplarz dla Zamawiaj±cego bêdzie stanowi³ potwierdzenie nadania danej partii przesy³ek.
18. Potwierdzenie nadania przesy³ek przez Wykonawcê winno jednoznacznie okre¶laæ datê oraz miejsce przyjêcia przesy³ki.
19. Rozliczanie za wykonane us³ugi pocztowe bêdzie nastêpowaæ w okresach miesiêcznych, w formie op³aty „z do³u”. Nale¿no¶æ zostanie obliczana jako iloczyn ceny jednostkowej zaoferowanej przez Wykonawcê w niniejszym postêpowaniu za dany rodzaj przesy³ki oraz faktycznej ilo¶ci przesy³ek danego rodzaju.
20. Przewidywane ilo¶ci przesy³ek, wskazane w za³±czniki Nr 1 do og³oszenia o zamówieniu s± wielko¶ciami orientacyjnymi, przyjêtymi dla celów porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej. Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ zmiany ilo¶ci przesy³ek ka¿dego rodzaju wobec wielko¶ci okre¶lonych w za³. nr 1 do og³oszenia o zamówieniu. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e rzeczywiste ilo¶ci bêd± wynikaæ z aktualnych potrzeb i mog± nieznacznie odbiegaæ od ilo¶ci podanych w za³±czniku. Wykonawcy nie przys³uguje roszczenie o realizacjê us³ugi w wielko¶ciach wy¿ej podanych.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 64100000-7 - Us³ugi pocztowe i kurierskie

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

64110000-0 - Us³ugi pocztowe

64120000-3 - Us³ugi kurierskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta:
- odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp,
- odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w SWZ,
- zosta³a uznana za najkorzystniejsz± w oparciu o podane kryteria wyboru.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Mo¿liwo¶æ ¶ledzenia przez Internet rejestrowanych przesy³ek pocztowych w obrocie krajowym

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1.1. spe³niaj± warunki udzia³u w postepowaniu dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym
Zamawiaj±cy nie okre¶li³ warunku w powy¿szym zakresie,
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Zamawiaj±cy uzna, ¿e warunek ten zosta³ spe³niony je¶li Wykonawca prowadzi dzia³alno¶æ pocztow± polegaj±c± na przyjmowaniu , przemieszczaniu i dorêczaniu przesy³ek w obrocie krajowym i zagranicznym na podstawie wpisu do rejestru operatorów pocztowych zgodnie z art. 6 ustawy dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. 2025 r. poz. 366 z pó¼n. zm.). Organem w³a¶ciwym w sprawie wpisu do rejestru jest Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej.,
Warunek dotycz±cy uprawnieñ jest spe³niony, je¿eli wykonawca posiada samodzielnie w/w zezwolenia/decyzje do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, lub je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (w ramach konsorcjum) posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
Wykonawca nie mo¿e w zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiaj±cy nie okre¶li³ warunku w powy¿szym zakresie,
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
Zamawiaj±cy nie okre¶li³ warunku w powy¿szym zakresie.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy nie wymaga

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1.1. Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym terminie - nie krótszym ni¿ 5 dni, od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, aktualnych na dzieñ z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w rozdziale VI pkt 1.1.2) SWZ:
wpis do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2025 poz. 366 ze zm.),

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie wymaga

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

3. Na ofertê sk³adaj± siê wype³nione i podpisane dokumenty:
3.1. Aktualne na dzieñ sk³adania ofert :
a) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postepowaniu sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp. wg. Za³±cznika nr 3 do SWZ w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego w SWZ, sk³adane pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym -
b) o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu sk³adane na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp. wg. Za³±cznika nr 4 do SWZ w zakresie wskazanym przez Zamawiaj±cego w SWZ, sk³adane pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym

3.1.2. O¶wiadczenia, o których mowa pkt 3.1, stanowi± dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia, spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe.
3.1.3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia, o których mowa w pkt 3.1., sk³ada ka¿dy z Wykonawców.
O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3.2. formularz oferty sporz±dzony wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SWZ – z³o¿ony pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
3.3. Formularz Kalkulacja Ceny – zgodnie ze wzorem okre¶lonym w za³±czniku Nr 2 do SWZ.
3.4. je¿eli dotyczy - pe³nomocnictwo osoby uprawnionej do z³o¿enia oferty, z³o¿one pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
3.5. je¿eli dotyczy – o¶wiadczenie, o którym mowa w Rodz. VII ust. 2 SWZ, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspólnie, podpisane podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;

4. Wykonawca przygotowuje ofertê przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostêpnionego przez Zamawiaj±cego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Informacje podstawowe”. Zamawiaj±cy udostêpni formularz oferty na Platformie e-Zamówienia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
2. W odniesieniu do uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy wg za³±cznika nr 6 do SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Je¿eli oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiaj±cy bêdzie ¿±da³ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Na podstawie art. 455 ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian umowy
w stosunku do tre¶ci oferty w sposób i na warunkach okre¶lonych w Rozdz. XX SWZ i w projektowanych postanowieniach
umów stanowi±cych za³. nr 5 SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-09-11 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma e-Zamówienia. 1. Wykonawca przygotowuje ofertê przy pomocy interaktywnego „Formularza ofertowego” udostêpnionego przez Zamawiaj±cego na Platformie e-Zamówienia i zamieszczonego w podgl±dzie postêpowania w zak³adce „Informacje podstawowe”. Formularz ofertowy udostêpniony jako za³±cznik Nr 1 do niniejszej SWZ stanowi jedynie wzór i nie nale¿y go wype³niaæ.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-11 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-10-10

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania na podstawie art.
7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. ustawy o przeciwdzia³aniu.
Zamawiaj±cy informuje, ¿e stosuje mechanizm podzielonej p³atno¶ci (split payment) przy dokonywaniu p³atno¶ci ka¿dej
kwoty nale¿no¶ci wynikaj±cej z otrzymanej faktury z wykazana kwot± podatku VAT.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.