eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Młynary › "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 052 000,00 zł na pokrycie deficytu budżetu w 2023 r. oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-09-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 052 000,00 zł na pokrycie deficytu budżetu w 2023 r. oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Młynary

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170748130

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dworcowa 29

1.5.2.) Miejscowość: Młynary

1.5.3.) Kod pocztowy: 14-420

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.7.) Numer telefonu: 552486082

1.5.8.) Numer faksu: 552486400

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@mlynary.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.mlynary.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f77284bb-3cd2-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 052 000,00 zł na pokrycie deficytu budżetu w 2023 r. oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f77284bb-3cd2-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00404320

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00040886/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 052 000,00 zł na pokrycie deficytu budżetu w 2023 r. oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów”

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00356249

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RG.271.13.2023.MS

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 700000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego dla Gminy Młynary w kwocie 4 052 000,00 PLN (słownie: cztery miliony pięćdziesiąt dwa tysiące 00/100 złotych) z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetu w 2023 roku oraz spłatę zobowiązań z tytułu wcześniej zaciągniętych kredytów.
Zamawiający przewiduje transzowanie kredytu (max 2 transze). Wypłata wszystkich transz kredytu nastąpi najpóźniej do dnia 31 grudnia 2023 roku.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykorzystania kredytu w niepełnej wysokości. Uruchomienie transzy kredytu przez Bank nastąpi na pisemny wniosek Zamawiającego, w którym określi wysokość transzy, a przekazanie środków nastąpi w terminie maksymalnie do 3 dni roboczych od dnia przekazania dyspozycji.
2. Warunki spłaty kredytu:
1) Okres kredytowania na lata: od dnia uruchomienia kredytu do 30 listopada 2036 roku.
2) Okres karencji w spłacie kapitału do 31 sierpnia 2024 roku.
3) W celu obsługi spłaty kredytu Wykonawca otworzy dla Zamawiającego rachunek na który będzie dokonywał spłat rat kredytu. Prowadzenie rachunków pomocniczych do obsługi kredytu będzie odbywało się bez dodatkowych opłat.
4) Odsetki naliczane będą od kwoty aktualnego zadłużenia pozostałego do spłaty (salda z kredytu) oraz rzeczywistej liczby dni kalendarzowych w każdym miesiącu i poszczególnych latach i podlegają spłacie ostatniego dnia każdego miesiąca w okresie kredytowania począwszy od daty uruchomienia kredytu na wniosek Zamawiającego, przy czym ostatnia rata odsetek płatna będzie w terminie płatności ostatniej raty kapitału. Spłata odsetek następować będzie na podstawie noty odsetkowej wystawionej przez Wykonawcę
i przesłanej Zamawiającemu.
5) Kredyt zostanie spłacony w ratach począwszy od dnia 31 sierpnia 2024 r. do dnia 30 listopada 2036 roku. Spłaty rat kapitałowych dokonywane będą zgodnie z zapisem w rozdziale IV SWZ pkt 2 ppkt 5.
6) Oprocentowanie kredytu będzie ustalane w oparciu o zmienną stawkę bazową WIBOR 1M i będzie równe przez cały okres kredytowania tej stawce bazowej powiększonej o stałą marżę banku. Ustalona wysokość stawki bazowej określana będzie na podstawie WIBOR 1M obowiązującego na dwa oficjalne dni notowań stawek WIBOR przed rozpoczęciem kolejnego okresu odsetkowego
i będzie obowiązywała przez okres 1 miesiąca. Do wyliczenia kwoty oferty należy przyjąć WIBOR 1M z dnia 01.08.2023 r.
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w umowie, w części dotyczącej ustalania zasad oprocentowania kredytu, w przypadku wystąpienia zdarzenia powodującego, iż stawka WIBOR przestanie być stawką jedyną/właściwą jako stawka referencyjna dla kredytów (np. zaprzestanie jej publikacji), a co za tym idzie Zamawiający dopuszcza wprowadzenie w umowie stosownych klauzul regulujących te okoliczności.
7) W skład marży banku wchodzą wszelkie opłaty, prowizje, odsetki i inne świadczenia bankowe.
8) Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie deklaracja wystawcy weksla in blanco podpisana przez Burmistrza Miasta i Gminy Młynary z kontrasygnatą Skarbnika.
9) Zamawiający nie będzie ponosił żądnych opłat z tytułu:
a) niewykorzystania całości kredytu,
b) zmiany harmonogramu spłat kredytu w zakresie kwot i terminów,
c) wcześniejszej spłaty rat kredytu.
10) Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN).
11) Do formuły naliczenia odsetek należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w roku.
12) Wykonawca nie będzie pobierał żadnej prowizji przygotowawczej.
13) Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych opłat związanych z realizacją umowy o udzielenie kredytu.
14) Podpisanie umowy w siedzibie zamawiającego.
3. Wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia: Zamawiający informuje, że wymagania jakościowe dla usług finansowych związanych z udzieleniem kredytu są określone ustawowo, a także przedstawione zostały w opisie przedmiotu zamówienia. Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek i ewentualnie prowizji. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza (prowizja i odsetki), czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury zamówienia, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp. Na podstawie art. 246 ust. 2 Pzp, Zamawiający określa wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
- przeznaczenie kredytu;
- kwotę kredytu;
- walutę kredytu;
- okres kredytowania;
- okres karencji w spłacie kapitału;
- terminy i kwoty spłaty rat kapitałowych;
- sposób naliczania i terminy spłaty rat odsetkowych;
- wszystkie elementy składowe, które mogą zastosować wykonawcy, mające wpływ na cenę (koszt kredytu) w całym okresie kredytowania;
- sposób zabezpieczenia kredytu;
spełniając w ten sposób wymóg zastosowania kryterium ceny jako jedynego kryterium oceny ofert, wynikający z art. 91 ust. 2a ustawy Pzp.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 669888,21 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 669888,21 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 669888,21 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PKO BP SA

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5250007738

7.3.3) Ulica: Puławska

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 05-515

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 669888,21 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.