Og³oszenie z dnia 2023-09-19
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00414312/01 - Modyfikacja z dnia 2023-09-26
- 2023/BZP 00479293/01 - Wynik z dnia 2023-11-07
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont ulicy M³ynarskiej w Nowej Soli.
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Nowa Sól-Miasto
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770280
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Marsza³ka J. Pi³sudskiego 12
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Nowa Sól
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-100
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@nowasol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.nowasol.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont ulicy M³ynarskiej w Nowej Soli.
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-f69c74bd-5131-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00403577
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-09-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00044877/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.10 Przebudowa ul. M³ynarskiej w Nowej Soli.
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f69c74bd-5131-11ee-a60c-9ec5599dddc13.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja, w tym sk³adanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia dostêpnej pod adresem https:/ezamowienia.gov.pl.
2. Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania oraz, na której udostêpniane bêd± zmiany i wyja¶nienia tre¶ci specyfikacji warunków zamówienia oraz inne dokumenty zamówienia bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem o udzielenie zamówienia - zwana w dalszej czê¶ci SWZ „stron± internetow± prowadzonego postêpowania” (link prowadz±cy bezpo¶rednio do widoku postêpowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4c570533-3106-11ee-a60c-9ec5599dddc1.
3. W odniesieniu do wniosków o wyja¶nienie tre¶ci specyfikacji warunków zamówienia, zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania wniosków za po¶rednictwem poczty elektronicznej na adres zamowieniapubliczne@nowasol.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
2. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia.
3. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
4. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
5. Komunikacja w postêpowaniu, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
6. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci specyfikacji warunków zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
8. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia.
9. W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog± skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
10. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e Zamówienia, zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail: zamowieniapubliczne@nowasol.pl z zastrze¿eniem, ¿e nie dotyczy sk³adania ofert w postêpowaniu. W korespondencji nale¿y pos³ugiwaæ siê nazw± niniejszego postêpowania. W ofercie nale¿y podaæ adres poczty elektronicznej (email), na który bêdzie przesy³ana korespondencja dla wykonawcy zwi±zana z niniejszym postêpowaniem w przypadku awarii uniemo¿liwiaj±cej korzystanie z platformy zakupowej.
11. Ofertê nale¿y z³o¿yæ, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby uprawnionej do reprezentowania wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we w³a¶ciwym rejestrze lub osoby upowa¿nionej do reprezentowania wykonawcy na podstawie pe³nomocnictwa.
12. Ofertê, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania, o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, podmiotowe ¶rodki dowodowe oraz pe³nomocnictwo sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247), z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, zamawiaj±cy informuje, ¿e:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Nowej Soli, ul. M. J. Pi³sudskiego 12, 67- 100 Nowa Sól, tel. 68/4590300, email: prezydent@nowasol.pl
- w sprawach zwi±zanych z Pani/Pana danymi proszê kontaktowaæ siê z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomoc± poczty tradycyjnej na adres: Urz±d Miejski, 67-100 Nowa Sól, ul. M.J. Pi³sudskiego 12; lub poczt± elektroniczn± na adres e-mail: iod@comp-net.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z niniejszym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania,
- Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia lub zawarcia umowy, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy,
- obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Praw zamówieñ publicznych, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Prawo zamówieñ publicznych;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; osoba korzystaj±ca z powy¿szego prawa, ma obowi±zek wskazania informacji, maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia,
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych - skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Prawo zamówieñ publicznych oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników,
− na podstawie art. 18 ust. 1 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO – zg³oszenie ¿±dania ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia tego postêpowania, wniesienie ¿±dania dotycz±cego prawa przys³uguj±cego mu na mocy art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postêpowania lub za³±cznikach do tego protoko³u - od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych,
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.35.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest remont ulicy M³ynarskiej w Nowej Soli obejmuj±cy:
a) remont drogi o ³±cznej d³ugo¶ci 280 m nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego o powierzchni 988 m2; remont nawierzchni chodników i zjazdów z kostki brukowej betonowej o ³±cznej powierzchni 803 m2;
b) remont o¶wietlenia drogowego na starym przebiegu ul. M³ynarskiej polegaj±cy na demonta¿u istniej±cych s³upów wraz z oprawami oraz monta¿u s³upów o¶wietleniowych wraz z wysiêgnikami oraz oprawami LED - 9 szt.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45316110-9 - Instalowanie urz±dzeñ o¶wietlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mo¿e ubiegaæ siê wykonawca, który spe³nia nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu;1) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
O udzielenie zamówienia mo¿e ubiegaæ siê wykonawca, który posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± w wysoko¶ci nie mniejszej ni¿ 600 tysiêcy z³ (s³ownie: sze¶æset tysiêcy z³otych) – je¿eli warto¶æ ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytowa zosta³y okre¶lone w walutach innych ni¿ PLN zamawiaj±cy przyjmuje ¶redni kurs danej waluty wg Tabeli A kursów ¶rednich walut obcych Narodowego Banku Polskiego w dniu publikacji og³oszenia o zamówieniu – je¿eli w dniu publikacji og³oszenia Narodowy Bank Polski nie poda³ ¶redniego kursu danej waluty, za podstawê przeliczenia przyjmuje siê ¶redni kurs waluty podany pierwszego dnia po dniu publikacji og³oszenia.
2) Zdolno¶æ techniczna – do¶wiadczenie wykonawcy
O udzielenie zamówienia mo¿e ubiegaæ siê wykonawca, który w okresie ostatnich piêciu lat licz±c wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie dwa zamówienia polegaj±ce na wykonaniu nawierzchni bitumicznej na podbudowie z kruszywa wraz z nawierzchni± z betonowej kostki brukowej, o warto¶ci robót budowlanych minimum 500 ty¶. z³otych (wraz z podatkiem VAT).
W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia oraz gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp, wymóg wykonania dwóch zamówieñ winien wykazaæ samodzielnie co najmniej jeden wykonawca.
3) Zdolno¶æ zawodowa.
O udzielenie zamówienia mo¿e ubiegaæ siê wykonawca, który dysponuje osobami, które bêd± uczestniczyæ w wykonywaniu zamówienia pe³ni±c nastêpuj±ce funkcje:
a) kierownika budowy – 1 osoba posiadaj±ca:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej lub uprawnienia równowa¿ne,
- do¶wiadczenie, w okresie ostatnich piêciu lat licz±c wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie - w pe³nieniu funkcji kierownika budowy specjalno¶ci drogowej przy realizacji jednej roboty budowlanej polegaj±cej na wykonaniu nawierzchni bitumicznej na podbudowie z kruszywa wraz z nawierzchni± z betonowej kostki brukowej, o warto¶ci robót budowlanych minimum 500 ty¶. z³otych (wraz z podatkiem VAT) - wymagane jest, aby funkcja kierownika budowy by³a pe³niona przez okres odpowiadaj±cy co najmniej 2/3 terminu realizacji zamówienia robót budowlanych oraz obejmowa³a zakoñczenie i odbiór koñcowy robót budowlanych,
b) kierownika robót specjalno¶ci elektrycznej – 1 osoba posiadaj±ca:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ lub uprawnienia równowa¿ne.
Przez uprawnienia budowlane nale¿y rozumieæ uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 poz. 682 ze zm.) oraz w rozporz±dzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831).
Przez uprawnienia równowa¿ne nale¿y rozumieæ odpowiadaj±ce wskazanym uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów prawa lub odpowiadaj±ce im uprawnienia uznane na zasadach okre¶lonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 poz. 334), których zakres uprawnia do pe³nienia wskazanej funkcji przy realizacji przedmiotu zamówienia.
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie wy¿ej wskazanych funkcji pod warunkiem spe³nienia przez osobê ³±cz±c± te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: O¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, sporz±dzone zgodnie z wzorem stanowi±cym za³±cznik nr 7 do SWZ,
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) Informacjê banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie nie wcze¶niejszym ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem – je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganego dokumentu, wykonawca sk³ada inne podmiotowe ¶rodki dowodowe, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu. W przypadku z³o¿enia przez wykonawców dokumentów, w których jakiekolwiek kwoty podane zosta³y w walutach obcych, zamawiaj±cy przeliczy te kwoty na z³ote polskie wed³ug ¶redniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowi±zuj±cego w dniu zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Je¿eli w dniu zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych Narodowy Bank Polski nie opublikuje informacji o ¶rednim kursie walut, zamawiaj±cy dokona odpowiednich przeliczeñ wed³ug ¶redniego kursu z pierwszego kolejnego dnia, w którym Narodowy Bank Polski opublikuje wy¿ej wymienione informacje.
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, którego wzór stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Je¿eli wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji robot budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, nale¿y wykazaæ roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca sk³adaj±cy ofertê bezpo¶rednio uczestniczy³.
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami, którego wzór stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1. Ofertê nale¿y sporz±dziæ poprzez wype³nienie i podpisanie formularza oferty, którego wzór stanowi za³±cznik nr 4 do SWZ.2. Do oferty nale¿y za³±czyæ:
1) w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, wykonawca jest zobowi±zany z³o¿yæ odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru - wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów (np. w formularzu ofertowym) – w przypadku wskazania dokumentów, o których mowa wy¿ej pod okre¶lonymi adresami internetowymi ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych prowadzonych w jêzyku obcym, zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy przedstawienia t³umaczenia na jêzyk polski dokumentów pobranych samodzielnie przez zamawiaj±cego,
2) je¿eli w imieniu wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ppkt 1, nale¿y z³o¿yæ pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania wykonawcy
3) dokumenty okre¶lone w rozdziale 13 SWZ,
4) dokumenty okre¶lone w rozdziale 15 – 16 SWZ je¿eli dotycz±
5) orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej – je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w rozdziale 9 ust. 4 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
10.000 z³6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert±.
3. Zamawiaj±cy bada, czy nie zachodz± wobec ka¿dego z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, s± zobowi±zani z³o¿yæ wraz z ofert± dokumenty, o których mowa w rozdziale 12 pkt 6 ppkt 1) i 2) SWZ dotycz±ce ka¿dego wykonawcy.
5. O¶wiadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania, o którym mowa w rozdziale 13 pkt 2 ppkt 1) SWZ sk³ada wraz z ofert± ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia – wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik 5 do SWZ.
6. O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w rozdziale 13 pkt 2 ppkt 2) SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców w zakresie, w jakim wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu – wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 6b do SWZ.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, s± zobowi±zani z³o¿yæ wraz z ofert± o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane wykonaj± poszczególni wykonawcy– o¶wiadczenie sk³ada pe³nomocnik w imieniu wszystkich wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie – wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 10 do SWZ.
8. O¶wiadczenie, o którym mowa w rozdziale 14 pkt 1 ppkt 1) SWZ sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
9. Wykaz robót budowlanych oraz wykaz osób, o którym mowa odpowiednio w rozdziale 14 pkt 1 ppkt 3) i 4) SWZ sk³ada pe³nomocnik w imieniu wszystkich wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Z uwagi na ograniczon± ilo¶æ znaków, zamawiaj±cy informuje, ¿e rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zosta³y zawarte w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci umowy stanowi±cej za³±cznik nr 3 do SWZ.7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-10-06 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê wraz z wymaganymi dokumentami przy pomocy Platformy e-Zamówienia dostêpnej pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f69c74bd-5131-11ee-a60c-9ec5599dddc1
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-06 10:15
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-11-04
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Z postêpowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspierania agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz. U. 2023 r., poz. 129 i 185) zwanej dalej „ustaw±” wyklucza siê:1) wykonawcê wymienionego w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotycz±cego ¶rodków ograniczaj±cych w zwi±zku z sytuacj± na Bia³orusi i udzia³em Bia³orusi w agresji Rosji wobec Ukrainy zwanym dalej „rozporz±dzeniem 765/2006” i rozporz±dzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie ¶rodków ograniczaj±cych w odniesieniu do dzia³añ podwa¿aj±cych integralno¶æ terytorialn±, suwerenno¶æ i niezale¿no¶æ Ukrainy lub im zagra¿aj±cych zwanym dalej „rozporz±dzeniem 269/2014”, albo wpisanego na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2) wykonawcê, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdzia³aniu praniu pieniêdzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisana na listê lub bêd±ca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³a wpisana na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3) wykonawcê, którego jednostk± dominuj±c± w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 wrze¶nia 1994 r. o rachunkowo¶ci (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach okre¶lonych w rozporz±dzeniu 765/2006 i rozporz±dzeniu 269/2014 albo wpisany na listê lub bêd±cy tak± jednostk± dominuj±c± od dnia 24 lutego 2022 r., o ile zosta³ wpisany na listê na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listê rozstrzygaj±cej o zastosowaniu ¶rodka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.”
Wykluczenie nastêpuje na okres trwania okoliczno¶ci okre¶lonych w ppkt 1-3.
INNE PRZETARGI Z NOWEJ SOLI
- Wykonanie modernizacji wentylacji w budynku Szko³y Podstawowej nr 3 przy ul. Botanicznej 22 w Nowej Soli - etap II.
- Wykonanie dokumentacji projektowej budowy ¶cie¿ki rowerowej na przeje¼dzie kolejowym w ci±gu drogi powiatowej nr 1029F ul. Kochanowskiego w Niedoradzu w ramach zadania ........
- Sukcesywna dostawa sprzêtu jednorazowego u¿ytku oraz odczynników na potrzeby Szpitalnego Zak³adu Patomorfologii Wielospecjalistycznego Szpitala SP ZOZ w Nowej Soli
- Sukcesywna dostawa ¿ywienia dojelitowego i pozajelitowego na potrzeby Wielospecjalistycznego Szpitala Samodzielnego Publicznego Zak³adu Opieki Zdrowotnej w Nowej Soli
- "Sukcesywna dostawa warzyw kiszonych na potrzeby Sekcji ¯ywienia WS SP ZOZ w Nowej Soli
- Sukcesywne dostawy gazów medycznych na potrzeby Wielospecjalistycznego Szpitala SP ZOZ w Nowej Soli.
wiêcej: przetargi w Nowej Soli »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Rozwój infrastruktury dla ruchu niezmotoryzowanego poprzez budowê dróg rowerowych Busko-Zdrój - Solec-Zdrój"
- "Przebudowa ul. Nadbrze¿nej w Wicku polegaj±ca na przebudowie progów zwalniaj±cych i monta¿u wy¶wietlaczy prêdko¶ci"
- Budowa ulic: Angielska, Francuska, Hiszpañska, Niemiecka, Szwedzka, Ukraiñska oraz odcinka ulicy Paw³ówek w Koninie- Etap I
- Przebudowa drogi w miejscowo¶ci Brzeg - Odcinek I
- "Modernizacja (przebudowa) drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowo¶ci Raciborowice, droga gminna nr 114063 L, po³o¿onej na dzia³ce nr 771, o d³ugo¶ci 166 m"
- Poprawa dostêpno¶ci komunikacji publicznej na terenie gminy G³usk - Etap I
wiêcej: Roboty w zakresie budowy dróg »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.