eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ustrzyki DolneModernizacja stacji tlenów medycznych oraz przebudowa i rozbudowa instalacji sieci tlenowej w zwi±zku z Covid-19



Og³oszenie z dnia 2022-10-14


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja stacji tlenów medycznych oraz przebudowa i rozbudowa instalacji sieci tlenowej w zwi±zku z Covid-19

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZESPÓ£ OPIEKI ZDROWOTNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370444598

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: 29 Listopada 57

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ustrzyki Dolne

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-700

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Kro¶nieñski

1.5.7.) Numer telefonu: 13 461 1028

1.5.8.) Numer faksu: 13 476 91 28

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@spzoz-ustrzyki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.spzoz-ustrzyki.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zak³ad opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Modernizacja stacji tlenów medycznych oraz przebudowa i rozbudowa instalacji sieci tlenowej w zwi±zku z Covid-19

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-abcaaf7f-4b99-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00393025

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-10-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00110547/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.1 Modernizacja stacji tlenów medycznych oraz przebudowa i rozbudowa instalacji sieci tlenowej w zwi±zku z Covid-19

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://spzoz-ustrzyki.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w niniejszym postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie
ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a wykonawc±, z uwzglêdnieniem
wyj±tków okre¶lonych w ustawie, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem platformy
zakupowej Marketplanet OnePlace. Wej¶cie na platformê poprzez link: https://spzoz-ustrzyki.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) Zg³oszenie do postêpowania
wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Zamawiaj±cego:
https://spzoz-ustrzyki.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
lub https://oneplace.marketplanet.pl
2) Wykonawca po wybraniu opcji „przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl,
gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c
kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod z obrazka, akceptuje
regulamin, klika polecenie „zarejestruj siê”.
3) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W zwi±zku z tym Zamawiaj±cy zaleca Wykonawcom
uwzglêdnienie czasu niezbêdnego na rejestracje w procesie z³o¿enia oferty wraz z za³±cznikami w postaci elektronicznej.
Wykonawca wraz z potwierdzeniem z³o¿enia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o mo¿liwo¶ci przyspieszenia procedury
za³o¿enia konta, wówczas nale¿y skontaktowaæ siê pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
4) Po za³o¿eniu konta Wykonawca ma mo¿liwo¶æ z³o¿enia oferty wraz za³±cznikami w postêpowaniu.
5) Korzystanie z platformy Marketplanet OnePlace jest bezp³atne.
6) Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu, opisane zosta³y w Instrukcji korzystania dla Wykonawców. Instrukcja
jest udostêpniona na platformie Marketplanet OnePlace.
7) Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku jakichkolwiek w±tpliwo¶ci zwi±zanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca
winien skontaktowaæ siê z dostawc± rozwi±zania teleinformatycznego Marketplanet OnePlace, tel.: (22) 257 2223 (infolinia dostêpna
w dni robocze w godz. 9:00 do 17:00), e-mail: oneplace@marketplanet.pl
8) Szczegó³owe wymagania zawiera SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje Pañstwa, ¿e:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zespó³ Opieki Zdrowotnej w Ustrzykach Dolnych, z siedzib± przy ulicy 29 Listopada 57, 38-700 Ustrzyki Dolne oraz spó³ka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzib± w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisan± do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego, prowadzonego przez S±d Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako w³a¶ciciel Platformy Zakupowej, na której SP ZOZ w Ustrzykach Dolnych prowadzi postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±c± pod adresem:
https://spzoz-ustrzyki.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
2. w Samodzielnym Publicznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Ustrzykach Dolnych jest Inspektor Ochrony Danych Osobowych, kontakt: iod@spzoz-ustrzyki.pl , telefon 13-476-91-28
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit.C RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr sprawy: ZP.261.1.6.2022;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o ustawê z dnia 11.09.2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6. obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
2. nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.261.1.6.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak

4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2

4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci

4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

Czê¶æ 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czê¶æ pierwsza obejmuje :
• Wykonanie sieci tranzytowej tlenu medycznego w przestrzeni piwnic istniej±cego budynku ³ó¿kowego wraz z centraln± rozprê¿alnia butlow± tlenu medycznego przystosowan± do wspó³pracy ze zbiornikiem ciek³ego tlenu i sieci± umo¿lwiaj±c± zasilanie tlenu nowobudowanego bloku operacyjnego. Min wydajno¶æ automatycznej tablicy redukcyjnej tlenu medycznego 300 m3/h
• Towarzysz±ce roboty budowlane tj. kapitalny remont pomieszczenia o powierzchni 20 m² (wymiana ok³adziny posadzki na p³ytki – 30x30 cm, wykonanie nowych tynków(g³adzi) na ¶cianach, gruntowanie i dwukrotne malowanie, wykonanie sufitów podwieszanych z p³ytami z w³ókien mineralnych, sufity z rastrami 60x120 cm oraz wykonanie nowej instalacji elektrycznej.
• Próby, badania, uruchomienia
• Wykonanie projektu
Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ prace projektowe zgodnie z wymaganiami Inwestora przedstawionymi w Programie Funkcjonalno - U¿ytkowym zwanym dalej PFU, stanowi±cym za³±cznik nr 7 i 7a do SWZ, który opisuje wymagania i oczekiwania Zamawiaj±cego stawiane przedmiotowej inwestycji i dostosowaniu ca³o¶ci do obowi±zuj±cych przepisów.
Wykonawca wy³oniony w drodze przetargu zobowi±zany jest do :
• urz±dzenia i zagospodarowanie placu i zaplecza budowy,
• zapewnienia we w³asnym zakresie zasilania w energiê elektryczn± oraz dostawê wody technologicznej i spo¿ywczej, a tak¿e mo¿liwo¶æ podgrzewania napojów i posi³ków,
• utrzymania zaplecza budowy,
• przywrócenia terenu do stanu pierwotnego w miejscach nie przewidzianych pod roboty inwestycyjne a zajêtych w trakcie robót,
• usuniêcia zaistnia³ych kolizji w trakcie realizacji,
Gwarancja - Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonany przedmiot umowy – 36 miesiêcy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

51000000-9 - Us³ugi instalowania (z wyj±tkiem oprogramowania komputerowego)

45000000-7 - Roboty budowlane

71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-14

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze i ocenie ofert z³o¿onych w postêpowaniu Zamawiaj±cy kierowa³ siê bêdzie nastêpuj±cymi kryteriami:

Lp. Kryterium Ranga
1 CENA 60%
2 GWARANCJA 40%
RAZEM 100%


2. Warto¶æ punktowa dla poszczególnych kryteriów zostanie obliczona dla ka¿dego zadania oddzielnie wed³ug nastêpuj±cych zasad:

a) Dla kryterium CENA warto¶æ punktowa oferty bêdzie obliczana wg nastêpuj±cego wzoru:

C n
C = ------------ x 60
C of
Gdzie:
C – warto¶æ punktowa ceny
Cn – najni¿sza oferowana cena
Cof – cena oferty badanej

b) Kryterium GWARANCJA oceniane bêdzie na podstawie o¶wiadczenia Wykonawcy o okresie gwarancji na wykonane roboty budowlane.
- maksymalny okres gwarancji Zamawiaj±cy ustala na 60 m-cy;
- minimalny okres gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 36 m-cy

W przypadku zaoferowania przez Wykonawcê krótszej gwarancji oferta bêdzie podlega³a odrzuceniu na podstawie art. 226 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp. Wykonawca, który zaoferuje okres gwarancji licz±c od dnia odbioru robót w liczbie miesiêcy 60 i wiêcej – otrzyma 40 pkt.

Warto¶æ punktowa GWARANCJA bêdzie liczona wg wzoru:

Gb
G = ----------------- x 25
Gmax

Gdzie:
G – warto¶æ punktowa kryterium gwarancji
Gb - ilo¶æ miesiêcy gwarancji w ofercie badanej
Gmax – najwy¿sza zaoferowana ilo¶æ miesiêcy gwarancji spo¶ród wszystkich podlegaj±cych ocenie ofert


3. Za najkorzystniejsz± ofertê, zostanie uznana oferta, która uzyska najwy¿sz± liczbê punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria, wed³ug przedstawionego wzoru:

LP = C + G

Gdzie:
LP = max liczba wszystkich punktów uzyskanych przez ofertê badan± = 100 pkt.
C = max liczba punktów uzyskanych w kryterium – CENA – 60 pkt.
G = max liczba punktów uzyskanych w kryterium – GWARANCJA – 40 pkt

4. O wyborze oferty zadecyduje suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria. Punkty te zostan± zaokr±glone do dwóch miejsc po przecinku.


5. Ocena ofert:
1) Zamawiaj±cy dokona oceny ofert zgodnie z przepisami ustawy i SWZ.
2) Ocenie bêd± podlegaæ wy³±cznie oferty nie podlegaj±ce odrzuceniu.
3) Do oceny ofert zastosowanie maj± przepisy art. 223-226 PZP.
4) Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze (art.248).
5) Je¿eli oferty otrzyma³y tak± sam± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, zamawiaj±cy wybiera ofertê z najni¿sz± cen± lub najni¿szym kosztem.
6) Je¿eli nie mo¿na dokonaæ wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 2, zamawiaj±cy wzywa wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê lub koszt.
7) Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± oferowaæ cen lub kosztów wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych przez nich ofertach (art.251)
8) Zmawiaj±cy wymaga wskazania w ofercie stawki podatku od towarów i us³ug, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie mia³a zastosowanie na:
- instalacje gazów medycznych
- opracowanie projektu
- towarzysz±ce roboty budowlane

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Czê¶æ 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czê¶æ druga obejmuje:
• Wykonanie nowych pionów zasilaj±cych instalacji tlenu pró¿ni oraz sprê¿onego medycznego od piwnicy do 5 piêtra w czê¶ci istniej±cej budynku g³ównego wraz ze strefowymi skrzynkami zaworowo-sygnalizacyjnymi na ka¿dej kondygnacji umo¿liwiaj±cymi przysz³o¶ciow± rozbudowê instalacji gazów medycznych na ka¿dym z oddzia³ów
• Wykonanie rozprowadzeñ natynkowej instalacji tlenu medycznego od strefowych skrzynek zaworowo-sygnalizacyjnych na danej kondygnacji do punktów poboru tlenu na salach ³ó¿kowych i gabinetach zabiegowych zgodnie z wytycznymi Zamawiaj±cego w ³±cznej ilo¶ci 56 szt. punktów poboru.
• Wykonanie projektu
Wykonawca zobowi±zany jest wykonaæ prace projektowe zgodnie z wymaganiami Inwestora przedstawionymi w Programie Funkcjonalno - U¿ytkowym zwanym dalej PFU, stanowi±cym za³±cznik nr 7 i 7a do SWZ, który opisuje wymagania i oczekiwania Zamawiaj±cego stawiane przedmiotowej inwestycji i dostosowaniu ca³o¶ci do obowi±zuj±cych przepisów
Wykonawca wy³oniony w drodze przetargu zobowi±zany jest do :
• urz±dzenia i zagospodarowanie placu i zaplecza budowy,
• zapewnienia we w³asnym zakresie zasilania w energiê elektryczn± oraz dostawê wody technologicznej i spo¿ywczej, a tak¿e mo¿liwo¶æ podgrzewania napojów i posi³ków,
• utrzymania zaplecza budowy,
• przywrócenia terenu do stanu pierwotnego w miejscach nie przewidzianych pod roboty inwestycyjne a zajêtych w trakcie robót,
• usuniêcia zaistnia³ych kolizji w trakcie realizacji
Gwarancja - Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonany przedmiot umowy – 36 miesiêcy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 51000000-9 - Us³ugi instalowania (z wyj±tkiem oprogramowania komputerowego)

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

71200000-0 - Us³ugi architektoniczne i podobne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-14

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze i ocenie ofert z³o¿onych w postêpowaniu Zamawiaj±cy kierowa³ siê bêdzie nastêpuj±cymi kryteriami:

Lp. Kryterium Ranga
1 CENA 60%
2 GWARANCJA 40%
RAZEM 100%


2. Warto¶æ punktowa dla poszczególnych kryteriów zostanie obliczona dla ka¿dego zadania oddzielnie wed³ug nastêpuj±cych zasad:

a) Dla kryterium CENA warto¶æ punktowa oferty bêdzie obliczana wg nastêpuj±cego wzoru:

C n
C = ------------ x 60
C of
Gdzie:
C – warto¶æ punktowa ceny
Cn – najni¿sza oferowana cena
Cof – cena oferty badanej

b) Kryterium GWARANCJA oceniane bêdzie na podstawie o¶wiadczenia Wykonawcy o okresie gwarancji na wykonane roboty budowlane.
- maksymalny okres gwarancji Zamawiaj±cy ustala na 60 m-cy;
- minimalny okres gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 36 m-cy

W przypadku zaoferowania przez Wykonawcê krótszej gwarancji oferta bêdzie podlega³a odrzuceniu na podstawie art. 226 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp. Wykonawca, który zaoferuje okres gwarancji licz±c od dnia odbioru robót w liczbie miesiêcy 60 i wiêcej – otrzyma 40 pkt.

Warto¶æ punktowa GWARANCJA bêdzie liczona wg wzoru:

Gb
G = ----------------- x 25
Gmax

Gdzie:
G – warto¶æ punktowa kryterium gwarancji
Gb - ilo¶æ miesiêcy gwarancji w ofercie badanej
Gmax – najwy¿sza zaoferowana ilo¶æ miesiêcy gwarancji spo¶ród wszystkich podlegaj±cych ocenie ofert


3. Za najkorzystniejsz± ofertê, zostanie uznana oferta, która uzyska najwy¿sz± liczbê punktów obliczonych w oparciu o ustalone kryteria, wed³ug przedstawionego wzoru:

LP = C + G

Gdzie:
LP = max liczba wszystkich punktów uzyskanych przez ofertê badan± = 100 pkt.
C = max liczba punktów uzyskanych w kryterium – CENA – 60 pkt.
G = max liczba punktów uzyskanych w kryterium – GWARANCJA – 40 pkt

4. O wyborze oferty zadecyduje suma punktów uzyskanych za wszystkie kryteria. Punkty te zostan± zaokr±glone do dwóch miejsc po przecinku.


5. Ocena ofert:
1) Zamawiaj±cy dokona oceny ofert zgodnie z przepisami ustawy i SWZ.
2) Ocenie bêd± podlegaæ wy³±cznie oferty nie podlegaj±ce odrzuceniu.
3) Do oceny ofert zastosowanie maj± przepisy art. 223-226 PZP.
4) Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze (art.248).
5) Je¿eli oferty otrzyma³y tak± sam± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, zamawiaj±cy wybiera ofertê z najni¿sz± cen± lub najni¿szym kosztem.
6) Je¿eli nie mo¿na dokonaæ wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 2, zamawiaj±cy wzywa wykonawców, którzy z³o¿yli te oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê lub koszt.
7) Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± oferowaæ cen lub kosztów wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych przez nich ofertach (art.251)
8) Zmawiaj±cy wymaga wskazania w ofercie stawki podatku od towarów i us³ug, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie mia³a zastosowanie na:
- instalacje gazów medycznych
- opracowanie projektu
- towarzysz±ce roboty budowlane

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Dla czê¶æ 1 i 2 w zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy wyka¿± siê posiadaniem wdro¿onego systemu ISO 13485 w zakresie projektowania i rozwoju, wytwarzania, dystrybucji, instalowania i serwisowania systemów ruroci±gowych do gazów medycznych
w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
Dla czê¶ci 1:
- Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ 1 robotê budowlan± w zakres której wchodzi³o wykonanie ruroci±gowego systemu dla gazów medycznych o warto¶ci co najmniej 120 000 z³ brutto ka¿da oraz za³±czy dowody, ¿e zosta³a ona wykonana nale¿ycie.

- Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci zawodowej je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ na etapie realizacji zamówienia osob±/ami, która/e bêdzie/bêd± skierowane przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, umo¿liwiaj±ce realizacjê zamówienia na odpowiednim poziomie jako¶ci, posiadaj±c±/ymi wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi:
1) w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej – 1 osoba,
2) w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji - 1 osoba

Wykonawca mo¿e dysponowaæ kierownikiem budowy tych specjalno¶ci na podstawie umowy o pracê na pe³ny etat lub mo¿e polegaæ na zasobach innych podmiotów

Zamawiaj±cy akceptuje uprawnienia wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z pó¼n. zm.) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz. 1278) albo odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zamawiaj±cy, okre¶laj±c wymogi dla ka¿dej osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich UE (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).

Dla czê¶ci 2:
Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej, je¿eli wyka¿e, ¿e w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wykona³ 1 robotê budowlan± w zakres której wchodzi³o wykonanie ruroci±gowego systemu dla gazów medycznych, o warto¶ci co najmniej 120 000 z³ brutto oraz za³±czy dowody, ¿e zosta³a ona wykonana nale¿ycie.

- Zamawiaj±cy uzna, ¿e wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci zawodowej je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ na etapie realizacji zamówienia osob±/ami, która/e bêdzie/bêd± skierowane przez Wykonawcê do realizacji zamówienia, umo¿liwiaj±ce realizacjê zamówienia na odpowiednim poziomie jako¶ci, posiadaj±c±/ymi wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi:
1) w specjalno¶ci konstrukcyjno – budowlanej – 1 osoba,
2) w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji - 1 osoba

Wykonawca mo¿e dysponowaæ kierownikiem budowy tych specjalno¶ci na podstawie umowy o pracê na pe³ny etat lub mo¿e polegaæ na zasobach innych podmiotów

Zamawiaj±cy akceptuje uprawnienia wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (j.t. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z pó¼n. zm.) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrze¶nia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014r. poz. 1278) albo odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów. Zamawiaj±cy, okre¶laj±c wymogi dla ka¿dej osoby w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich UE (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).

Zamawiaj±cy dopuszcza wskazanie tej samej osoby dla ka¿dej z czê¶ci postepowania.

2. Ocena spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana zgodnie
z formu³± „spe³nia – nie spe³nia”, w oparciu o przed³o¿one przez Wykonawcê o¶wiadczenie i dokumenty.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – wype³nione i podpisane odpowiednio przez osobê (osoby) upowa¿nion± (upowa¿nione) do reprezentowania Wykonawcy. Stosowne o¶wiadczenie zawarte jest we wzorze Oferty, stanowi±cej Za³±cznik nr 2 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – wype³nione i podpisane odpowiednio przez osobê (osoby) upowa¿nion± (upowa¿nione) do reprezentowania Wykonawcy. Stosowne o¶wiadczenie zawarte jest we wzorze, stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SWZ.
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowi±cymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - za³±cznik nr 5 do SWZ;
c) wykaz osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacja o podstawie dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 6 do SWZ
d) Dokument potwierdzaj±cy posiadanie wdro¿onego systemu ISO 13485 lub równowa¿nego, w zakresie projektowania i rozwoju, wytwarzania, dystrybucji, instalowania i serwisowania systemów ruroci±gowych do gazów medycznych

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Certyfikat EC Dyrektywy 93/42/EWG lub równowa¿ny dla Wyrobów Medycznych w zakresie instalacji gazów medycznych

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe ¶rodki dowodowe podlegaj±ce uzupe³nieniu po z³o¿eniu oferty:

Certyfikat EC Dyrektywy 93/42/EWG lub równowa¿ny dla Wyrobów Medycznych w zakresie instalacji gazów medycznych

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Formularz oferty – Za³±cznik nr 1 do SWZ;
2) O¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – Za³±cznik nr 2 do SWZ;
3) Pe³nomocnictwo lub inny dokument potwierdzaj±cy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy – w przypadku, gdy w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów rejestrowych (KRS/ CEIDG/ inny rejestr) (wymagane jest z³o¿enie upowa¿nienia w oryginale lub kopii uwierzytelnionej przez notariusza);
4) przedmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 7
5) o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonaj± poszczególni wykonawcy – dotyczy wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia w przypadku, o którym mowa w art. 117- Za³±cznik nr 8 do SWZ, je¶li dotyczy
6) o¶wiadczenie zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy - Za³±cznik nr 3 do SWZ, je¶li dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
2) W odniesieniu do warunków dotycz±cych do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± ¶wiadczenie do realizacji którego te zdolno¶ci s± wymagane.
3) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów . Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ Zobowi±zanie podmiotu trzeciego.
4) Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, a tak¿e bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy.
5) Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy ¿±da, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
6) UWAGA: Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
7) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z o¶wiadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.

4. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
− Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania ich w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
− W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienia, o¶wiadczenia potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada ka¿dy z wykonawców.
− Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
5. Potencja³ podmiotu trzeciego: W celu potwierdzenia spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, wykonawca mo¿e polegaæ na potencjale podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Podmiot trzeci, na potencja³ którego wykonawca powo³uje siê w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust.1 ustawy Pzp.
6. Podwykonawstwo: Zamawiaj±cy nie zastrzega obowi±zku osobistego wykonania przez wykonawcê kluczowych czê¶ci zamówienia.
- Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy. Wykonawca jest zobowi±zany wskazaæ czê¶ci zamówienia których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podaæ firmy podwykonawców, o ile s± ju¿ znane.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy zawarty jest w §16 za³±cznika nr 4 do SWZ Projekt umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-11-03 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê w postaci elektronicznej za po¶rednictwem Platformy zakupowej Marketplanet OnePlace, dostêpnej pod adresem: https://spzoz-ustrzyki.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-03 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-12-03

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.