eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łącko › Zakup kontenera mieszkalnego



Ogłoszenie z dnia 2023-09-12


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup kontenera mieszkalnego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ W ŁĄCKU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491936095

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Łącko

1.5.2.) Miejscowość: Łącko

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-390

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi_zgk@lacko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.lacko.pl/zgk.html

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup kontenera mieszkalnego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6621ff6b-5158-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00392778

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00062880/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.3 "Zakup kontenera mieszkalnego" w ramach zadania "Adaptacja obiektu na cele mieszkania socjalnego oraz zakup kontenera mieszklanego" dofinansowanego z RPO WM na lata 2014-2020

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

„Adaptacja obiektu na cele mieszkania socjalnego oraz zakup kontenera mieszkalnego” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 - 2020, 16 Osi priorytetowej Wsparcie dla migrantów z Ukrainy (mechanizm CARE), działanie 16.3 CARE - Infrastruktura mieszkalna, poddziałanie 16.3.1 Gminna i powiatowa infrastruktura mieszkalna

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6621ff6b-5158-11ee-9aa3-96d3b4440790

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem dedykowanych formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze" („Formularze do komunikacji"). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji" odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik").
Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja". Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji" wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. Zaleca się stosowanie aktualnie wspieranych wersji oprogramowania.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na ściśle określony adres e-mail: przetargi_zgk@lacko.pl (nie dotyczy składania ofert). Skorzystanie z tego adresu w sytuacji gdy platforma działa poprawnie spowoduje zignorowanie przesłanej wiadomości.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informację RODO zawiera rozdział XXV SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZGK.271.4.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa kontenera mieszkalnego wykonanie podbudowy i posadowienie go na działce nr 1654/3 w Łącku, obręb Łącko,. Kontener mieszkalny winien być nowy, bez wad fabrycznych i prawnych, wyprodukowany w 2023 r. z materiałów nowych i posiadać parametry nie gorsze niż:
Wymiary:
- długość zewnętrzna 6,3 m
- szerokość zewnętrzna 6,0 m
- wysokość wewnętrzna 2,5 m -2,6 m
Przedpokój
- Instalacja elektryczna: Skrzynka z bezpiecznikami 230V, włącznik x 1 szt, Oświetlenie LED
- Drzwi wejściowe stalowe, ocieplone 90 x 210 cm Lux ( Umax 1,3 W/m2 K ) - 1szt.

Łazienka
- Instalacja elektryczna: gniazdka x 2 szt., włącznik x 1 szt., Oświetlenie LED
- Instalacja wentylacyjna: 1 x wywietrznik
- Instalacja wodno-kanalizacyjna
- Okno PCV 6-komorowe, dwuszybowe 50x50 cm ( Umax 0,9 W/m2 K) - 1szt
- Kabina prysznicowa z brodzikiem 90x90,
- umywalka z szafką 50,
- kompakt WC,
- elektryczny pojemnościowy 50L podgrzewacz wody
- Drzwi wewnętrzne stalowe 80x210
Kuchnia
- Instalacja elektryczna: Bezpieczniki 230V, gniazdka podwójne x 5 szt., włącznik x1 szt., oświetlenie LED
- Instalacja wentylacyjna: 1x wywietrznik
- Instalacja wodno-kanalizacyjna
- Drzwi wewnętrzne stalowe ocieplone 80x210 -1 szt.
- Okno PCV dwuskrzydłowe dwuszybowe, 6-komorowe RU 150x110 cm ( Umax 0,9 W/m2 K) 1szt + roleta zewnętrzna,

Salon
- Instalacja elektryczna: gniazdka x1 szt, włącznik x1 szt, Oświetlenie LED
- Drzwi wewnętrzne stalowe 80x210 cm - 1szt
- Okno PCV dwuszybowe, 6 komorowe RU 110x110 ( Umax 0,9 W/m2 K) - 1szt + roleta zewnętrzna

Sypialnia
- Instalacja elektryczna: gniazdka x1, włącznik x1, Oświetlenie LED
- Drzwi wewnętrzne stalowe 80x210 - 1szt
- Okno PCV dwuszybowe, 6 komorowe RU 110x110 ( Umax 0,9 W/m2 K) - 1szt + roleta zewnętrzna

SPECYFIKACJA TECHNICZNA
1. Ściany zewnętrzne – płyta warstwowa 12cm (blacha-poliuretan-blacha) o współczynniku
przenikania ciepła Umax = 0,2W/m2K.
2. Dach dwuspadowy o kącie nachylenia 31,5° pokryty blachą, strop - płyta warstwowa 16cm (blacha-poliuretan-blacha) o współczynniku przenikania ciepła Umax = 0,15W/m2K.
3. Ściany działowe – płyta warstwowa 6cm (blacha-poliuretan-blacha) o współczynniku
przenikania ciepła U= 0,32W/m2K.
4. Ściany wewnętrzne – płyta warstwowa 5cm (blacha-styropian-blacha) o współczynniku
przenikania ciepła U= 0,48W/m2 K.
5. Podłoga – płyta warstwowa 10cm (blacha-poliuretan-blacha), + płyta OSB 15 mm + wykładzina
PCV 2,2mm, łącznie o współczynniku przenikania ciepła Umax = 0,3W/m2K.
6. Konstrukcja budynku stalowa
7. Rynny 2 szt.

Montaż :
- wykonanie żelbetowej płyty fundamentowej o grubości 30 cm, wykonanie izolacji - przeciwwilgociowej i przeciwwodnej,
- montaż kontenera, tj.: przewiezienie kontenera samochodem skrzyniowym na miejsce posadowienia, montaż kontenera.

Wykonanie przyłącza sieci wod -kan oraz elektrycznego.
Dokumentację do wykonania kontenera i przyłączy zamieszczono w załączniku nr 4 do SWZ.
Wykonawca zakupi i dokona montażu ( jeśli dotyczy) wyposażenia o parametrach itj.:
1. Stół o wymiarach 110-120 x70-80 cm + krzesła wyściełane z oparciem – 4 szt,
2. Zmywarka o szerokości 45 cm,
3. Piekarnik z płytą indukcyjną o szerokości 50 cm,
4. Kuchenka mikrofalowa wolnostojąca o mocy 700 W i pojemności 20 l,
5. Pralka – ładowność 7-8 kg, w klasie energetyczne A-D, szerokość 60 cm,
6. Szafy – 2 szt. w kolorystyce białej, o wymiarach W/S/G - 170-200x 120-135x50-62, podzielona na dwie części z których jedna posiada półki a druga drążek na wieszaki, drzwi otwierane lub przesuwne z lustrem w jednej części.
7. Łóżka: o wymiarach 90-200 z drewnianym stelażem i materacem – 2 szt. oraz o wymiarach 160x200 rozkładane z szufladami i materacem – 1 szt.
8. Meble kuchenne dostosowane do pomieszczenia w tym szafka z wbudowanym zlewozmywakiem jednokomorowym i baterią,
9. Lodówka podblatowa (chłodziarko-zamrażarka) z systemem No Frost, klasa energetyczna E-F,
10. Zestaw garnków stalowych z pokrywką 5 szt. o pojemności: 1,5-1,8 l, 2,3-2,6 l, 3,3-3,5 l, 4,5-5,5 l, rondel 1-1,8 l.
11. Zestaw talerzy obiadowych porcelanowych: 6 szt. – talerz deserowy, 6 szt. talerz obiadowy płytki, 6 szt. talerz głęboki.
12. Komplet sztućców ze stali szlachetnej dla 6 osób: 6 łyżeczek, - 6 łyżek, - 6 widelców, - 6 noży,
13. Komplet noży kuchennych ze stali nierdzewnej w bloku o ostrzach dł. ok. 8-9 cm, 11-13 cm, 17-18cm, 19-20cm – 2szt.
14. Komplet szklanek do kawy/herbaty o poj. 300 ml. – 6szt,
15. Robot kuchenny planetarny z misą o mocy 1300W, z funkcją mieszania, ubijania piany, wyrabiania ciasta, wyposażony w hak do wyrabiania ciasta, mieszadło typu K, trzepaczkę,
16. Czajnik ze stali nierdzewnej o możliwości używania na kuchni indukcyjnej o pojemności 2-3 l,
17. Komplet pościeli z bawełny: 2 kpl. o wym. 160 x 200cm, 1 kpl. o wym. 200x220 cm
18. Grzejnik konwektorowy elektryczny z termostatem, naścienny o mocy 1500-2500 W w kolorze białym, z możliwością ogrzania pomieszczeń o powierzchni 10-20 m² – 4 szt.

Na wyposażenie wymienione w punktach od 8 do 18 Wykonawca wystawi Zamawiającemu oddzielną fakturę.

4.2.6.) Główny kod CPV: 44211100-3 - Budynki modułowe i przenośne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

39200000-4 - Wyposażenie domowe

39100000-3 - Meble

39700000-9 - Sprzęt gospodarstwa domowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-11-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert w zakresie kryterium „Cena” oraz "Okres gwarancji i rękojmi"

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności zawodowej.
Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
Wykonał co najmniej jedną dostawę kontenera mieszkalnego/ socjalnego o powierzchni min. 18 m²

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik Nr 7 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda:
a) wykazu dostaw wykonanych przez Wykonawcę nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Pełnomocnictwo:
- upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik
- dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 2 000,00 zł
2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Łącki Bank Spółdzielczy, Nr rachunku: 93 8805 0009 0000 3261 2000 0060 z dopiskiem: Wadium – „Zakup kontenera mieszkalnego - postępowanie nr ZGK.271.4.2023

4. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji,
-Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
-c) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 Pzp) – jeżeli dotyczy;

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawierają projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 3 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-20 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę składa się przez platformę e-Zamówienia. Opis sposobu przygotowania i składania oferty zawiera rozdział XIV SWZ

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-20 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.