eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Mykanów"Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Mykanów w roku 2025".



Ogłoszenie z dnia 2025-08-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Mykanów w roku 2025”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mykanów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398110

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Samorządowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Mykanów

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-233

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mykanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mykanow.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Mykanów w roku 2025”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95e9aeae-997a-4140-81b6-8674c5f3a01c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00388963

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00024350/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.9 „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Mykanów w roku 2025”.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00317186

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.10.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie jest finansowane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na: demontażu, transporcie i unieszkodliwieniu azbestu i wyrobów zawierających azbest oraz odbiorze materiałów zawierających azbest z obiektów budowlanych (mieszkalnych i gospodarczych) z nieruchomości należących do osób fizycznych.

2. Zakres zadania obejmuje:

1) Demontaż płyt zawierających azbest z pokryć dachowych, ich załadunek, transport oraz unieszkodliwienie na składowisku odpadów niebezpiecznych. Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych do demontaży, załadunku, transportu oraz unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zgodnie ze zgłoszeniami (wnioskami) właścicieli została określona jako wielkość maksymalną 41,777 Mg.
2) Odbiór wraz z załadunkiem oraz transportem i unieszkodliwieniem na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest ( płyty faliste, płyty caro, elementy ogrodzeń) . Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest do odbioru, załadunku, transportu oraz unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zgodnie ze zgłoszeniami (wnioskami) właścicieli budynków została określona jako wielkość maksymalna 155,753 Mg.
Szczegółowy przedmiot zamówienia sporządzony na podstawie zgłoszeń i zawiera adresy nieruchomości, ilości przeznaczonych do demontażu oraz transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest stanowi załącznik nr 1.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa wyżej, ze względu na fakt, iż podane ilości wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia określone zostały w sposób szacunkowy. Podstawą faktycznego rozliczenia będzie protokół odbioru podpisany przez właściciela nieruchomości oraz karty przekazania odpadów na składowisku odpadów.

Załatwienie wszystkich formalności i pokrycie wszelkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót.

Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).

Przed przystąpieniem do prac Wykonawca jest zobowiązany do opracowania harmonogramu prac w uzgodnieniu z właścicielami posesji, o których mowa w Załączniku Nr 1, z zachowaniem terminu do dnia 19.09.2025 r.
Na 7 dni przed przystąpieniem do wykonania prac Wykonawca jest zobowiązany do

3. Zakończenie prac w każdej z lokalizacji będzie udokumentowane:
1) kartą ewidencji odpadów,
2) pozytywnym, bezusterkowym protokółem odbioru robót podpisanym przez przedstawiciela Zamawiającego, właściciela nieruchomości oraz Wykonawcę – po zakończeniu prac na danej posesji/budynku, potwierdzający ilość wywiezionych z nieruchomości wyrobów zawierających azbest (w m2),
3) kartą przekazania odpadów na składowisko określającą ilość przekazanych odpadów w Mg,
4) oświadczeniem właściciela nieruchomości o zakończeniu prac i braku uwag,
5) oświadczeniem Wykonawcy o prawidłowości wykonania robót i oczyszczenia terenu z azbestu.
4. Ponadto w celu rozliczenia realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedstawić następujące dokumenty:
1). Potwierdzenie dokonania zgłoszenia na 7 dni przed wykonaniem prac organowi nadzoru budowlanego, okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest w formie zwrotnego potwierdzenia odbioru zgłoszenia przez wymienione wyżej instytucje.
2) Protokół potwierdzający odbiór odpadów azbestowych z posesji z terenu Gminy Mykanów
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa wyżej, ze względu na fakt, iż podane ilości wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia określone zostały w sposób szacunkowy. Podstawą faktycznego rozliczenia będzie protokół odbioru podpisany przez właściciela nieruchomości oraz karty przekazania odpadów na składowisku odpadów.

Załatwienie wszystkich formalności i pokrycie wszelkich kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót.
Wszelkie roboty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia (np. zabezpieczenie miejsca odbioru, ustawienia obiektów i urządzeń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, zabezpieczenie istniejących obiektów przed ich uszkodzeniem i inne), Wykonawca wykonuje we własnym zakresie.

Wszystkie roboty Wykonawca zobowiązany jest wykonywać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym:
1) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.),
2) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 647 z późn. zm.),
3) ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1680 z późn. zm.),
4)ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 643 z późn. zm.),
5) rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824),
6) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
7) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystania wyrobów zawierających azbest i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest ( Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).

7. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć ani zakresu swojego zobowiązania, ani zakresu należytej staranności przy wykonaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego.

8. Zamawiający nie przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane.
9.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.

10.Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8.

11. Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.) obejmują następujące rodzaje czynności:
1) Kierowca,
2) Pracownik fizyczny.

12.Sposób dokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę:
Zamawiający wymaga przekazania najpóźniej w dniu podpisania umowy wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonujących czynności wskazane w pkt 11 wraz z oświadczeniem, że wykonawca uzyskał zgodę wskazanych w wykazie na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Wykaz ma obejmować imię i nazwisko pracownika wraz z informacją o czasie trwania umowy oraz informację o rodzaju wykonywanych przez niego czynności.
Obowiązek powyższy obejmuje także pracowników podwykonawców i dalszych podwykonawców. W przypadku zmiany zatrudnionych osób w trakcie realizacji umowy wykonawca ma obowiązek przedstawić aktualny wykaz w terminie 3 dni od dnia dokonania zmian.

13.Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania na umowę o pracę oraz sankcji z tytułu niespełniania tych wymagań:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia wykonawcy. W celu weryfikacji informacji podanych przez wykonawcę zamawiający może również zlecić kontrolę przez Państwową Inspekcję Pracy.
Z
14. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości 1 000,00 zł (słownie: tysiąc złotych) za każdorazowe potwierdzone niezastosowanie się przez Wykonawcę do przedmiotowego wymogu. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności.

15. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 p.z.p

4.5.3.) Główny kod CPV: 90650000-8 - Usługi usuwania azbestu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 146910,14 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 146910,14 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 146910,14 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Środowisko i Innowacje Sp. zo.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6551918300

7.3.3) Ulica: Złota

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-120

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 146910,14 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.