Ogłoszenie z dnia 2025-08-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Głubczycach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Głubczycki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412467
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Kochanowskiego 15
1.5.2.) Miejscowość: Głubczyce
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-100
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 405 36 60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiatglubczycki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatglubczycki.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://e-propublico.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Głubczycach2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bbf2f687-aeb8-48bf-aa71-e6621be87ef9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00383817
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041625/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Głubczycach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 2 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
W dniu 09.06.2025 r. zostało wszczęte postępowanie pn.: "Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Głubczycach" - OR.272.10.2025. Postępowanie było prowadzone w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp. Postępowanie zostało unieważnione w dniu 24.06.2025 r. na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy Pzp z uwagi na brak złożonych ofert.
W dniu 11.07.2025 r. zostało wszczęte postępowanie pn.: "Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Głubczycach" - OR.272.15.2025. Postepowanie było prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 2 ustawy Pzp. Postępowanie zostało jednak unieważnione w dniu 30.07.2025 r. W związku z tym Zamawiający zamierza ponownie wszcząć nowe postępowanie w tym samym trybie.
3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: OR.272.10.2025, OR.272.15.2025
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OR.272.22.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W wyniku gwałtownych opadów od dnia 14 września 2024 r. uszkodzeniu uległ dach nad
nowszą częścią budynku. Łączna powierzchnia dachu, którą trzeba odnowić i przywrócić
do stanu pierwotnego wynosi ok. 700 m2 wraz z wyłazami dachowymi. W trakcie
naprawy zostanie wymienione pokrycie dachowe (dwukrotne krycie papą), częściowo deskowanie, zostaną wymienione obróbki, wyłazy dachowe, zawilgocona wełna
mineralna zostanie wymieniona na nową. Zostaną wykonane nowe podesty
komunikacyjne. Zużyte materiały zostaną wywiezione i zutylizowane. Część objęta
zgłoszeniem posiada dach płaski kryty papą.
Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Głubczycach obejmuje
następujące roboty:
1) Rozbiórkę pokrycia z papy na dachu drewnianym.
2) Wymianę deskowania dachu z desek o grubości 25 mm na styk.
3) Wymianę obróbek blacharskich: Wymiana obejmuje rozebranie i montaż rynien oraz
obróbek blacharskich z blachy tytan cynku.
4) Montaż wyłazów dachowych z kołnierzem uniwersalnym.
5) Rozebranie zawilgoconej wełny mineralnej.
6) Wykonanie nowej izolacji cieplnej i przeciwdźwiękowej z wełny mineralnej.
7) Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i przeciwwodnej.
8) Pokrycie dachu papą termozgrzewalną.
9) Naprawa zadaszenie nad wejściem głównym oraz daszku na elewacji wschodniej.
10) Wywóz zużytych materiałów wraz z kosztami utylizacji.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w pozostałej dokumentacji
stanowiącej załączniki do niniejszego Zaproszenia.
Równoważność:
Jeżeli w dokumentacji zostały nazwy własne, numery katalogowe, producent, znaki
towarowe w odniesieniu do materiałów, urządzeń bądź technologii, należy traktować to
wyłącznie jako minimalne oczekiwane parametry. Zamawiający dopuszcza rozwiązania
równoważne, przy czym muszą posiadać one parametry techniczne i jakościowe takie
same bądź lepsze. Wykonawca zobowiązany jest wówczas do wykazania, że zastosowane
przez niego materiały, urządzenia bądź technologie spełniają oczekiwania określone
przez Zamawiającego poprzez przedłożenie odpowiednich dokumentów, wyliczeń, opinii
itp.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W dniu 09.06.2025 r. zostało wszczęte postępowanie pn.: „Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Głubczycach” – OR.272.10.2025, prowadzone w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy Pzp. W postępowaniu Zamawiający określił warunki udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej lubfinansowej oraz zdolności technicznej lub zawodowej. Na potwierdzenie spełniania warunku dot. zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca zobowiązany był przedstawić m.in.: wykaz co najmniej 3 robót budowlanych polegających na remoncie dachu, o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto każda. Postępowanie zostało unieważnione w dniu 24.06.2025 r. na podstawie art. 255 pkt 1 ustawy Pzp, ponieważ do upływu terminu
składania ofert nie wpłynęła żadna oferta. Zgodnie z art. 305 pkt 2 ustawy Pzp Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, jeżeli w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie podstawowym nie złożono żadnej oferty albo wszystkie oferty zostały odrzucone na
podstawie art. 226 ust. 1 pkt 2 lub 5, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione. W związku ze spełnieniem przesłanek określonych w art. 305 pkt 2 ustawy Pzp, w dniu 11.07.2025 r. Zamawiający wszczął postępowanie pn.: „Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Głubczycach” – OR.272.15.2025. Warunki zamówienia określone w pierwotnym przetargu nie zostały w istotny sposób zmienione, w tym warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający nie mógł udzielić jednak zamówienia Wykonawcy zaproszonemu do negocjacji. Zamawiający wymagał, aby nie później niż wraz z zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Wykonawca zaproszony do negocjacji złożył podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia z udziału z postępowania. Zamawiający, w „Zaproszeniu do negocjacji” zastrzegł również, iż udzieli zamówienia Wykonawcy po przeprowadzeniu negocjacji, pod warunkiem, że Wykonawca prawidłowo złoży wymagane podmiotowe środki dowodowe. Przesłane przez
Wykonawcę dokumenty nie spełniały wymagań Zamawiającego określonych w „Zaproszeniu do negocjacji”. Zamawiający wymagał wykazania doświadczenia w zakresie wykonania w okresie ostatnich 5 latach co najmniej 3 robót budowlanych polegających na remoncie dachu o wartości co najmniej 300 000,00 zł brutto każda. Wykonawca nie przedstawił referencji
bądź innych dokumentów sporządzonych przed podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, jednoznacznie potwierdzających, że Wykonawca wykonał roboty we wskazanym przez Zamawiającego zakresie na minimalną wymaganą kwotę. Z uwagi na to niemożliwe stało się zawarcie umowy z Wykonawcą zaproszonym do udziału w postępowaniu, a Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania na podstawie
art. 255 pkt 8 w związku z art. 266 ustawy Pzp.
Dalsza część przyczyny unieważnienia postępowania znajduje się w informacjach dodatkowych.
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Ze względu na brak rozstrzygnięcia postępowania prowadzonego w trybie zamówienia z wolnej ręki, w dniu 07.08.2025 r. Zamawiający wszczął kolejne postępowanie pn.: „Remont dachu budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Głubczycach” – OR.272.22.2025, w tym samym trybie. Warunki udziału w postępowaniu zostały zmienione w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej w stosunku do wcześniejszego postępowania. Wykonawca
zobowiązany był do wykazania doświadczenia w wykonaniu co najmniej 1 roboty budowlanej obejmującej swoim zakresem remont dachu, o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto każda. Po ponownym przeanalizowaniu warunków i wymagań określonych w niniejszym postępowaniu Zamawiający uznał, iż wprowadzona modyfikacja warunków udziału w postępowaniu stanowi istotną zmianę, która mogłaby wpłynąć na krąg potencjalnie zainteresowanych oferentów, a tym samym powodować naruszenie zasady równego traktowania Wykonawców. Postępowanie obarczone jest więc niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W związku z powyższym Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu niniejszego postępowania.
INNE PRZETARGI Z GŁUBCZYC
- Zakup, dostawa, montaż oraz uruchomienie agregatu prądotwórczego o mocy znamionowej 500 kVA/400 kW.
- Dostawa leków dla SPZOZ w Głubczycach powtórzenie 2 pakietów
- Modernizacja placu zabaw Żłobka Miejskiego w Głubczycach
- Zakup wyposażenia magazynu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej
więcej: przetargi w Głubczycach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- ZP.117.2025 - Pokrycie blachą dachu budynku głównego i budynku oficyny z robotami towarzyszącymi dla Komisariatu Policji w Kętach
- Rozbudowa i przebudowa budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Nieczajnie.
- KP Szczecin - Pogodno - remont pomieszczeń przy u. Mickiewicza 161 w Szczecinie
- "Montaż odnawialnych źródeł energii i modernizacja budynków SPZOZ w Sulęcinie w zakresie poprawy efektywności energetycznej "
- "Modernizacja istniejącego budynku magazynowego w ramach programu OL i OC w Maszewie"
- Budowa budynku zaplecza technicznego ośrodka rehabilitacji
więcej: Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





