eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowogród BobrzańskiPrzygotowywanie i dostarczanie obiadów dwudaniowych wraz z napojem i deserem dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Nowogrodzie Bobrzańskim w roku szkolnym 2025/2026



Ogłoszenie z dnia 2025-08-19


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przygotowywanie i dostarczanie obiadów dwudaniowych wraz z napojem i deserem dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Nowogrodzie Bobrzańskim w roku szkolnym 2025/2026

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi zamawiający centralny

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA NOWOGRÓD BOBRZAŃSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770758

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Słowackiego 11

1.5.2.) Miejscowość: Nowogród Bobrzański

1.5.3.) Kod pocztowy: 66-010

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: (+48) 512102665

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: spnowogrod1@nowogrodbobrz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowogrodbobrz.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://nowogrodbobrz.ezamawiajacy.pl/pn/nowogrodbobrz/demand/226919/notice/public/details

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przygotowywanie i dostarczanie obiadów dwudaniowych wraz z napojem i deserem dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 w Nowogrodzie Bobrzańskim w roku szkolnym 2025/2026

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5090ceba-ce2a-4f73-824d-4719614c1173

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00380792

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00369210

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: GKIX.271.8.2025.SK

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przygotowaniu i dowozie obiadów dwudaniowych wraz z napojem i deserem dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Nowogrodzie Bobrzańskim przy ul. Marcinkowskiego 2.
2. Usługa świadczona będzie dla szacunkowo 60 uczniów w dni robocze od poniedziałku do piątku, począwszy od dnia 2 września 2025 r. do dnia 26 czerwca 2026 r., z wyłączeniem okresu przerw świątecznych, ferii szkolnych i dni ustawowo lub dodatkowo wolnych od nauki.
3. Szkoła Podstawowa nr 1 w Nowogrodzie Bobrzańskim posiada stołówkę szkolną, do której należy dostarczyć obiady.
4. Dostarczenie posiłków z miejsca produkcji do stołówki w szkole realizowane będzie przez Wykonawcę na jego koszt.
5. Szkoła przyjmuje na siebie wszelkie sprawy organizacyjne związane z bezpośrednim wydawaniem posiłków dzieciom korzystającym z usług stołówki szkolnej. Szkoła posiada własne naczynia (talerze, kubki, sztućce).
6. Koszty związane z wydawaniem obiadów, myciem naczyń, sprzątaniem stołówki ponosić będzie Szkoła - nie należy tych kosztów ujmować do kalkulacji ceny obiadu.
7. Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i dostarczania Szkole posiłków w następujących terminach i ilości:
a) przewidywana liczba dni, w których będą dostarczane obiady to 185. Jednocześnie Szkoła zastrzega sobie, że liczba ta może ulec zmianie.
5
b) Szkoła planuje, że dzienne zapotrzebowanie to szacunkowo 60 obiadów. W przypadku, gdy łączna dostawa obiadów będzie mniejsza niż planowana przez Szkołę na dzień (60 sztuk), Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia finansowe z tego tytułu. Zastrzega się możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości dostarczanych obiadów danego dnia według zamówień uczniów,
c) ewentualne zmiany ilości zamawianych obiadów, zgłaszane będą Wykonawcy, najpóźniej do godziny oświadczonej w formularzu ofertowym,
d) zgłoszenia o zmianach ilości dokonywane będą przez rodziców/opiekunów zapisanych na obiady uczniów, bezpośrednio do Wykonawcy zadania, w sposób opisany w projektowanych postanowieniach umowy. Dane kontaktowe Wykonawca przedłoży w celu zawarcia umowy i udostępni Szkole po jej podpisaniu,
e) Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia wykazu zaprowiantowania, według wzoru Zamawiającego, który stanowi załącznik nr 2 do umowy,
f) Zamawiający i Wykonawca zobowiązani będą do sprawdzania stanu ilościowego posiłków w wykazie zaprowiantowania za dany miesiąc i wyjaśniania ewentualnych nieścisłości ustalając ostateczną liczbę wydanych posiłków,
g) w razie zaistnienia konieczności zwiększenia lub zmniejszenia obiadów w sytuacjach zaplanowanych wcześniej (np. wycieczka szkolna, dodatkowy dzień wolny) o co najmniej 20 szt. danego dnia, Szkoła będzie informować Wykonawcę z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem,
h) dostawa obiadów będzie odbywać się od poniedziałku do piątku z wyłączeniem okresu przerw świątecznych, ferii szkolnych i dni ustawowo lub dodatkowo wolnych od nauki – ok. godziny 11.00 do Szkoły Podstawowej nr 1 w Nowogrodzie Bobrzańskim. W wyjątkowej sytuacji związanej ze zmianą organizacji dnia pracy szkoły, dostawa obiadu odbędzie się o innej godzinie – po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania jakości obiadów zgodnie z przedstawionym jadłospisem
8. Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić Szkole jadłospis na dany tydzień w czwartek poprzedzający jego rozpoczęcie z podaniem gramatury posiłku. Jadłospis zatwierdza Szkoła.
9. Poszczególne posiłki będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę, jadłospisów z wyszczególnioną gramaturą porcji dla jednej osoby, na okres jednego tygodnia który musi być zatwierdzony przez wyznaczonego pracownika Zamawiającego. Zatwierdzony jadłospis stanowi podstawę do realizacji zamówienia. Zamawiający ma prawo dokonywać korekty w jadłospisie, w przypadku niewłaściwych lub nagminnie powtarzających się tych samych potraw. Zmiana jadłospisu może być dokonana w uzasadnionych przypadkach, za zgodą Zamawiającego.
10. Jadłospisy przygotowane przez Wykonawcę nie mogą się powielać/ powtarzać w okresie co najmniej 2 tygodni.
11. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 z późn. zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy. Bezwzględnie należy przestrzegać norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności oraz przygotowywanie zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia dzieci i młodzieży.
12. Osoby, które będą uczestniczyły w wykonywaniu zamówienia (przygotowywanie i dostarczanie obiadów) muszą posiadać aktualne orzeczenie lekarskie do celów sanitarno-epidemiologicznych, niezbędne przy wykonywaniu czynności polegających na kontakcie z żywnością.
6
13. Zasady realizacji usługi w zakresie przygotowania i dostarczania posiłków:
a) Wykonawca będzie przygotowywał i wydawał posiłki zachowując wymogi sanitarno-epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz ponosił odpowiedzialność za ich przestrzeganie,
b) Posiłki winne być przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia – przygotowywane z surowców wysokiej jakości, zawsze świeżych, posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi, naturalnych, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych (konserwujących, zagęszczających, barwiących, sztucznie aromatyzowanych),
c) Wyklucza się sporządzania potraw z proszku za wyjątkiem budyniu i kisielu,
d) Wyklucza się posiłki na bazie fastfood,
e) Wykonawca zobowiązuje się do minimalnego stosowania produktów przetworzonych na poczet innych wartościowych składników odżywczych. Pasztety, pierogi, kluski śląskie, naleśniki – wyłącznie wyrób własny wykonawcy przygotowany przy zastosowaniu mąki o minimalnym typie 500,
f) W procesie produkcyjnym zaleca się stosowanie masła 82% lub tłuszczów roślinnych,
g) Zamawiający wyklucza stosowanie: konserw, parówek, produktów masłopodobnych, soków zagęszczonych, mięsa odkostnionego mechanicznie oraz wędlin z dodatkiem preparatów białkowych (soja) i/lub skrobi modyfikowanej,
h) Nie dopuszcza się wydawania suchego prowiantu w zamian za posiłek,
i) Posiłki muszą być wydawane w sposób schludny i estetyczny,
j) Zaleca się przygotowywanie i dostarczanie deserów w formie „na wynos” w odpowiednio do tego przystosowanych pudełkach/opakowaniach lub dostarczanie pudełek/opakowań do Szkoły, tak aby umożliwić szkole wydawanie deserów „na wynos” , na życzenie ucznia,
k) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowywania posiłków o najwyższym standardzie, na bazie produktów najwyższej jakości i zgodnie z wymogami Państwowego Inspektora Sanitarnego oraz innych obowiązujących w tym zakresie aktów prawnych,
l) Wykonawca zobowiązany jest do uwzględniania uwag zamawiającego dotyczących dostarczanych posiłków,
m) Wykonawca używać będzie przede wszystkim owoców i warzyw sezonowych,
n) Wykonawca zachęca dzieci do spożywania oferowanych posiłków oraz promuje zasady zdrowego odżywiania poprzez wygląd i atrakcyjność serwowanych dań,

4.5.3.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Dalsze prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia zostaje przerwane z powodu istnienia wady niemożliwej do usunięcia lub naprawy, tj. błędnie określonych danych Zamawiającego jako Gminy Nowogród Bobrzański, które skutkowałyby zawarciem nieważnej umowy. Organ prowadzący szkołę (np. gmina) może przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w imieniu i na rzecz szkoły, jednak Szkoła jako jednostka budżetowa posiada status zamawiającego, czyli jest zobowiązana do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (PZP).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.