Ogłoszenie z dnia 2025-08-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00360495/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa stacjonarnego radiowego odczytu wodomierzy
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RUDZINIEC - ZAKŁAD BUDŻETOWY GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ W RUDZIŃCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276709055
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Leśna 6
1.5.2.) Miejscowość: Rudziniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-160
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 230 32 63
1.5.8.) Numer faksu: 32 230 32 63
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zb.rudziniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zb.rudziniec.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zb-rudziniec.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samorządowy zakład budżetowy
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa stacjonarnego radiowego odczytu wodomierzy2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b96c20ed-7c5c-4e2f-8bb9-a8a83d706957
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00375492
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00055798/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Zakup i dostawa stacjonarnego radiowego odczytu wodomierzy
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00360495
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZBGKiM.261.5.2025.DZ
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 530660,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Nazwa zamówienia: „Zakup i dostawa stacjonarnego radiowego odczytu wodomierzy”.
Przedmiotem zamówienia pod nazwą : „Zakup i dostawa stacjonarnego radiowego odczytu wodomierzy” jest zakup i
dostawa wraz z wdrożeniem systemu zdalnego ( stacjonarnego radiowego) odczytu wodomierzy na terenie Gminy
Rudziniec.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2480 sztuk modułów radiowych umożliwiających zdalny odczyt wodomierzy
zainstalowanych u odbiorców.
Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (ZBGKiM) w Rudzińcu aktualnie posiada zamontowanych 2480
szt. wodomierzy jednostrumeniowych, hybrydowych mokrobieżnych przystosowanych do odczytu radiowego.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają załączniki do SWZ, tj.:
− załącznik nr 10 do SWZ – opis przedmiotu zamówienia (opz)
− załącznik nr 11 do SWZ – projektowane postanowienia umowy, które stanowią integralną część specyfikacji warunków
zamówienia.
2. Przedmiotowe środki dowodowe:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych w przedmiotowym postępowaniu.
3. Rozwiązania równoważne.
3.1. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, producenta, dostawcę, homologacje,
oznaczenie norm, patenty lub pochodzenia materiałów, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub
usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych
itp.
3.2. Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ i w załącznikach do SWZ normy krajowe lub normy europejskie lub
normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to Zamawiający
dopuszcza w tym zakresie rozwiązania równoważne.
Oznacza to, że parametry techniczne tak wskazanych produktów, określają wymagane przez Zamawiającego minimalne
oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Ponadto, w każdym
przypadku stwierdzenie, że opis czy też cecha opisanego produktu, która może wskazywać na źródło pochodzenia lub
producenta to Wykonawca również jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie,
które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ i/lub w załącznikach do SWZ. Dopuszcza się
również wykazanie tej równoważności normami równoważnymi w stosunku do tych wskazanych w OPZ. Na Wykonawcy
spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. Przy doborze materiałów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest
zapewnić również osiągnięcie wskaźników określonych w OPZ.
3.3. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego
rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz
rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
3.4. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji
technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 Ustawy Pzp,
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne.
4. Warunki dotyczące gwarancji jakości i rękojmi za wady
a) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji zgodnie ze złożoną ofertą. Okres gwarancji jest jednym z kryteriów oceny
ofert. Ponadto Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi za wady był równy okresowi gwarancji jakości.
b) Przewiduje się okres gwarancji na przedmiot zamówienia nie krótszy niż 60 miesięcy*.
c) Do oceny w poza cenowych kryteriach oceny ofert brany będzie okres dodatkowej gwarancji w zakresie 60-84 miesięcy.
d) Jeżeli Wykonawca w formularzu ofertowym nie wskaże proponowanego okresu dodatkowej gwarancji, Zamawiający
uzna, że Wykonawca proponuje najkrótszy okres gwarancji, czyli 60 miesięcy.
W ramach udzielonej gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania nieodpłatnego przeglądu, serwisu,
konserwacji zamontowanych urządzeń w zakresie niezbędnym do zachowania gwarancji i rękojmi udzielonej przez
producenta tych urządzeń.
Zamawiający ponadto wymaga od Wykonawcy w ramach świadczenia nieodpłatnego serwisu gwarancyjnego: usunięcia
wad (w tym awarii) urządzeń, instalacji, w ciągu 7 dni roboczych od chwili zawiadomienia o wadach (czas usunięcia wad, w
tym awarii, rozumie się jako czas od chwili zgłoszenia do chwili naprawy na miejscu).
*UWAGA:
W związku z zastosowaniem kryterium oceny ofert – okres gwarancji, Zamawiający wymaga określenia okresu gwarancji
zgodnie z pkt 2 Rozdziału XXVII SWZ - Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny
ofert.
5. Wymagania w zakresie zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy art. 95
Ustawy Pzp.
Zamawiający nie przewiduje wymogu zatrudnienia osób na umowę o pracę.
Zgodnie z art. 95 ust.1 Ustawy Pzp Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności,
których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.
Kodeks pracy ( t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 277 ze zm.).
4.5.3.) Główny kod CPV: 65500000-8 - Odczyty liczników
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31731100-0 - Moduły
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 260 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.) informuję, iż w postępowaniu prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji art. 275 ust. 1 ustawy Pzp, o udzielenie zamówienia pod nazwą: „Zakup i dostawa stacjonarnego radiowego odczytu wodomierzy” zostało unieważnione zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp., ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.UZASADNIENIE
Zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W wyniku analizy możliwości finansowych Zamawiającego nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia do wysokości ceny oferty najkorzystniejszej.
Zamawiający ogłosił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie podstawowym na zadanie pod nazwą: „Zakup i dostawa stacjonarnego radiowego odczytu wodomierzy” kwota, którą Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia wynosiła 595.000,00 zł brutto.
W postępowaniu w wyznaczonym terminie została złożona jedna oferta Wykonawcy Polska Fabryka Wodomierzy i Ciepłomierzy „FILA” Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością, ul. Żeromskiego 30, 82-400 Sztumskie Pole na kwotę 930.864,00 zł brutto.
Z uwagi na fakt, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający unieważnił postepowanie zgodnie z art. 255 pkt 3 ustawy Pzp.
Mając powyższe na uwadze, Zamawiający nie udzielił zamówienia publicznego.
Zgodnie z art. 262 ustawy Pzp w przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający zawiadomi niezwłocznie wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia w tym postępowaniu, o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.