eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceDostawa wycinarki wodnej



Ogłoszenie z dnia 2025-08-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa wycinarki wodnej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 277620860

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Raciborska 37

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-074

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 758 77 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: asp@asp.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.asp.katowice.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://e-propublico.pl/Zamawiajacy/AktualneOgloszenia?ZamawiajacyId=68cc06c1-7fce-4089-a261-a385727e3796

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa wycinarki wodnej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-628f8b88-6575-491b-9f83-b7ebe6178e54

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00374747

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00113159/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.15 Dostawa wycinarki wodnej

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zadanie jest finansowane w ramach projektu: "Od ekologicznego produktu po doświadczenie rozszerzonej rzeczywistości" nr FESL.10.25-IZ.01-06C7/23-003 Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji.

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00328171

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ASP-DA-ZP-15-2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa wycinarki wodnej

Opis: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się
w Załączniku nr 2, 2a i 2b do SWZ.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
 dostarczył sprzęt do miejsca docelowego i podłączył urządzenie
do istniejącej instalacji,
 załączył dokumentację techniczną oraz instrukcję obsługi w języku polskim lub angielskim.
Szkolenie jest specjalistyczne i dedykowane do użytkowników pracowni
do którego jest dostarczany asortyment objęty zamówieniem.
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić gwarancję, co najmniej na okres wskazany w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia. Okres gwarancji liczony jest od dnia podpisania protokołu odbioru zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 42000000-6 - Maszyny przemysłowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

42900000-5 - Różne maszyny ogólnego i specjalnego przeznaczenia

30200000-1 - Urządzenia komputerowe

48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

51500000-7 - Usługi instalowania maszyn i urządzeń

80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający podczas analizy ofert na wycinarki wodne, stwierdził błąd w opisie przedmiotu zamówienia polegający na omyłkowym zapisie w minimalnych wymaganiach urządzenia: ciśnienie min. 2 bar zamiast min. 2000 bar.

Oferta nr 1 została złożona na urządzenie OMAX ProtoMax z ciśnieniem, jak wskazano
w ofercie: 2068 bar. Oferta nr 2 wskazuje na urządzenie ATM WATERJET 300x300
z ciśnieniem 2 bar. Z oferty, czy ze strony internetowej producenta nie można uzyskać żadnych dodatkowych informacji dotyczących tej maszyny. Na stronie internetowej są inne wycinarki, ale takiej jak w ofercie nie ma. Tym samym należy przyjąć, że wartość została podana przez Wykonawcę wg określonych w opisie minimalnych wymagań Zamawiającego.

W niniejszym postępowaniu nie wpłynęły żadne zapytania /wnioski o wyjaśnienie treści SWZ.

W wyniku powyższego nieprawidłowość w opisie, która została stwierdzona na etapie składania ofert, może skutkować dostarczeniem urządzenia niezgodnego z rzeczywistymi potrzebami Zamawiającego, gdzie minimalne ciśnienie robocze maszyny winno wynosić co najmniej 2000 bar.

Ciśnienie maszyny na poziomie 2 bar, skutkowałoby bowiem brakiem możliwości cięcia przez maszynę. To poziom ciśnienia pompki akwariowej, lub myjki ciśnieniowej, która spełniałaby ten opis ale nic by nie przecięła. Dla przykładu ciśnienie w sieci wodociągowej to ok 4,5 bar. Water Jet z pompą 2 bar byłby niezdolny do wykonywania jakichkolwiek zadań związanych z cięciem — odpowiadałby raczej parametrom urządzeń czysto rekreacyjnych lub domowych, a nie przemysłowych.

Na tym etapie nie jest możliwe dokonanie modyfikacji opisu przedmiotu zamówienia,
a także treści oferty, które nie byłyby istotne i nie prowadziłyby do negocjacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Powyższe mogłoby wprowadzić warunki, które mogłyby wpłynąć na krąg potencjalnych Wykonawców i w dalszej kolejności prowadzić do kwestionowania ważności zawartej umowy.

Wobec powyższego unieważnienia się postępowanie na podstawie art. 255 pkt.6) ustawy Prawo zamówień publicznych z uwagi na niemożliwą do usunięcia wadę postępowania uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.