Ogłoszenie z dnia 2025-08-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00368786/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-08
- 2025/BZP 00379501/01 - Modyfikacja z dnia 2025-08-18
- 2025/BZP 00392742/01 - Modyfikacja z dnia 2025-08-27
- 2025/BZP 00400725/01 - Modyfikacja z dnia 2025-09-01
- 2025/BZP 00529587/01 - Wynik z dnia 2025-11-13
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Budowa nowej siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Plewiskach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Komorniki
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631258709
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Stawna 1
1.4.2.) Miejscowość: Komorniki
1.4.3.) Kod pocztowy: 62-052
1.4.4.) Województwo: wielkopolskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.4.7.) Numer telefonu: +48618107751
1.4.8.) Numer faksu: +48618107985
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@komorniki.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.komorniki.pl/
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00368891
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-08-08
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00368786
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (dalej PFU) oraz budowa nowej siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Plewiskach wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu na działce nr 1313/49, obręb Plewiska, gmina Komorniki, powiat poznański w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2. W budynku Ochotniczej Straży Pożarnej wydzielono część socjalno-biurową z magazynem i pralnią oraz część garażową z magazynami, przebieralniami reaktywnymi i warsztatem. Część socjalno-biurową zaprojektowano jako dwukondygnacyjną, część garażową jako jednokondygnacyjną. Nie przewidziano podpiwniczenia.
3. Zadanie obejmuje wykonanie projektu budowlanego i projektu wykonawczego wielobranżowego w zakresie projektu zagospodarowania terenu wraz z obiektami małej architektury.
4. W skład zamawianej dokumentacji wchodzi opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru prac wraz z wytycznymi BIOZ.
5. Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania programu prowadzenia badań archeologicznych oraz uzyskania stosownego pozwolenia, jeżeli jest to wymagane.
6. Należy dokonać uzgodnień z rzeczoznawcami do spraw sanitarnohigienicznych, do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
7. Należy uzyskać stosowne zatwierdzenia i pozwolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie związanym z planowanym przedsięwzięciem.
8. Należy uzgadniać z Zamawiającym rozwiązań na etapie projektowania. Rozwiązania projektowe powinny obejmować rozwiązania funkcjonalne, estetyczne, materiałowe oraz techniczne, uwzględniające zapisy PFU oraz odrębne przepisy i wytyczne związane z przedmiotem zamówienia. Rozwiązania powinny być wykonane na bazie koncepcji dołączonej do PFU. Dopuszcza się wprowadzenie zmian w koncepcji pod warunkiem zgody Zamawiającego.
9. Należy uzgadniać z Zamawiającym rozwiązania na etapie wykonania projektów budowlanych i wykonawczych oraz przedkładać Zamawiającemu do akceptacji kompletnej dokumentacji projektowej przed złożeniem jej do urzędu celem uzyskania pozwolenia na budowę.
10. Do zadań Wykonawcy należy również sprawowanie nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi wykonywanymi na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, przygotowanie i dostarczenie scenariusza pożarowego, schematu bezpieczeństwa pożarowego, ubezpieczenie budowy, uzyskanie ostatecznego pozwolenia na budowę, przygotowanie dokumentacji powykonawczej, przygotowanie dokumentów i odbiory obiektów ze służbami zewnętrznymi oraz Zamawiającego w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie, obsługa geodezyjna, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej, a także dostawa, montaż i uruchomienie agregatu prądotwórczego.
11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 1 umowy.
12. Ponadto Wykonawca ma obowiązek zrealizować przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz normami, a także z wykorzystaniem materiałów własnych, które mieszczą się w ramach zawartych rozwiązaniach konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych.
13. Zakres prac obejmuje również złożenie do Nadzoru Budowlanego zgłoszenia zakończenia robót budowlanych, jak również uzyskanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego decyzji pozwolenia na użytkowanie.
14. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz elektronicznej na pendrive i przekazania jej Zamawiającemu.
15. Wykonawca zobowiązany jest od dnia przekazania placu budowy posiadać:
1) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość umowy brutto do czasu odbioru końcowego,
2) ubezpieczenie prac i robót montażowo-budowlanych wraz z całym sprzętem i narzędziami (ubezpieczenie CAR/EAR) na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość umowy brutto do czasu odbioru końcowego
3) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zawodowej z tytułu wykonywania czynności projektowych określone na jedno i na wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie mniejszą niż 50 % wartości umowy brutto.
16. Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 8 do SWZ.
17. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych w dokumentacji projektowej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
18. Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych.
W przypadku użytych w dokumentacji postępowania nazw materiałów należy je rozumieć jako przykładowe – o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym wypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu jakości, trwałości, funkcjonalności oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry materiałów i urządzeń. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwiązań lub materiałów równoważnych Wykonawca ma obowiązek opisać je szczegółowo w ofercie oraz wykazać ich równoważność.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej oraz w każdym systemie referencji technicznych.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w dokumentach jest obowiązany udowodnić poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do stosowania w budownictwie.
Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych w dokumentacji projektowej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
19. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy Zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: ogólnobudowlane, w tym konstrukcyjne, murarskie, wykończeniowe , elektryczne, sanitarne, telekomunikacyjne.
Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w § 6 projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 8 do SWZ ).
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowej na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (dalej PFU) oraz budowa nowej siedziby Ochotniczej Straży Pożarnej w Plewiskach wraz z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu na działce nr 1313/49, obręb Plewiska, gmina Komorniki, powiat poznański w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2. W budynku Ochotniczej Straży Pożarnej wydzielono część socjalno-biurową z magazynem i pralnią oraz część garażową z magazynami, przebieralniami reaktywnymi i warsztatem. Część socjalno-biurową zaprojektowano jako dwukondygnacyjną, część garażową jako jednokondygnacyjną. Nie przewidziano podpiwniczenia.
3. Zadanie obejmuje wykonanie projektu budowlanego i projektu wykonawczego wielobranżowego w zakresie projektu zagospodarowania terenu wraz z obiektami małej architektury.
4. W skład zamawianej dokumentacji wchodzi opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru prac wraz z wytycznymi BIOZ.
5. Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania programu prowadzenia badań archeologicznych oraz uzyskania stosownego pozwolenia, jeżeli jest to wymagane.
6. Należy dokonać uzgodnień z rzeczoznawcami do spraw sanitarnohigienicznych, do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy.
7. Należy uzyskać stosowne zatwierdzenia i pozwolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie związanym z planowanym przedsięwzięciem.
8. Należy uzgadniać z Zamawiającym rozwiązań na etapie projektowania. Rozwiązania projektowe powinny obejmować rozwiązania funkcjonalne, estetyczne, materiałowe oraz techniczne, uwzględniające zapisy PFU oraz odrębne przepisy i wytyczne związane z przedmiotem zamówienia. Rozwiązania powinny być wykonane na bazie koncepcji dołączonej do PFU. Dopuszcza się wprowadzenie zmian w koncepcji pod warunkiem zgody Zamawiającego.
9. Należy uzgadniać z Zamawiającym rozwiązania na etapie wykonania projektów budowlanych i wykonawczych oraz przedkładać Zamawiającemu do akceptacji kompletnej dokumentacji projektowej przed złożeniem jej do urzędu celem uzyskania pozwolenia na budowę.
10. Do zadań Wykonawcy należy również sprawowanie nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi wykonywanymi na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej, przygotowanie i dostarczenie scenariusza pożarowego, schematu bezpieczeństwa pożarowego, ubezpieczenie budowy, uzyskanie ostatecznego pozwolenia na budowę, przygotowanie dokumentacji powykonawczej, przygotowanie dokumentów i odbiory obiektów ze służbami zewnętrznymi oraz Zamawiającego w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie, obsługa geodezyjna, wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej, a także dostawa, montaż i uruchomienie agregatu prądotwórczego.
11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, stanowiącym załącznik nr 1 umowy.
12. Ponadto Wykonawca ma obowiązek zrealizować przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz normami, a także z wykorzystaniem materiałów własnych, które mieszczą się w ramach zawartych rozwiązaniach konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych.
13. Zakres prac obejmuje również złożenie do Nadzoru Budowlanego zgłoszenia zakończenia robót budowlanych, jak również uzyskanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego decyzji pozwolenia na użytkowanie.
14. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz elektronicznej na pendrive i przekazania jej Zamawiającemu.
15. Wykonawca zobowiązany jest posiadać:
1) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość umowy brutto do czasu odbioru końcowego,
2) ubezpieczenie prac i robót montażowo-budowlanych wraz z całym sprzętem i narzędziami (ubezpieczenie CAR/EAR) na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartość umowy brutto do czasu odbioru końcowego
3) ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zawodowej z tytułu wykonywania czynności projektowych określone na jedno i na wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie mniejszą niż 50 % wartości umowy brutto.
16. Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 8 do SWZ.
17. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych w dokumentacji projektowej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
18. Informacje dotyczące zastosowania wyrobów, materiałów i technologii równoważnych.
W przypadku użytych w dokumentacji postępowania nazw materiałów należy je rozumieć jako przykładowe – o parametrach pożądanych przez Zamawiającego. Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza w każdym wypadku użycie materiału równoważnego pod względem głównych (istotnych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej takiego samego poziomu jakości, trwałości, funkcjonalności oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi (wbudowanymi) przy realizacji zamówienia. Dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry materiałów i urządzeń. W przypadku zamiaru zastosowania jakichkolwiek rozwiązań lub materiałów równoważnych Wykonawca ma obowiązek opisać je szczegółowo w ofercie oraz wykazać ich równoważność.
Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej oraz w każdym systemie referencji technicznych.
Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do opisywanych w dokumentach jest obowiązany udowodnić poprzez dołączenie do oferty stosownych przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do stosowania w budownictwie.
Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych w dokumentacji projektowej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
19. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy Zamawiający stawia wymóg w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących niżej wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: ogólnobudowlane, w tym konstrukcyjne, murarskie, wykończeniowe , elektryczne, sanitarne, telekomunikacyjne.
Sposób weryfikacji zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem osób oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone w § 6 projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 8 do SWZ ).
INNE PRZETARGI KOMORNIKI
- Dostawa sprzętu niezbędnego do zaopatrzenia mieszkańców Gminy Komorniki w wodę pitną
- Budowa strefy wypoczynkowej przy ul. Wielocha w Komornikach
- Usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania podopiecznych w Gminie Komorniki w 2026 r
- Rewitalizacja stawu oraz zagospodarowania terenów zielonych w Chomęcicach
więcej: przetargi KOMORNIKI »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Rozwój Spółdzielni Energetycznej w Żabiej Woli" w ramach zadania "Utworzenie spółdzielni energetycznej w Gminie Żabia Wola wraz z zapewnieniem zdywersyfikowanego zaopatrzenia w energie"
- Ekopracownia pod chmurką w ZS Centrum Kształcenia Rolniczego im. 1000-lecia Państwa Polskiego w Nakle Śląskim - Wiata- ETAP II
- Inwestycje w gospodarkę wodno-ściekową w Gminie Rajgród
- Budowa miasteczka rowerowego wraz z muszlą koncertową w Pilźnie
- ,, Modernizacja oczyszczalni ścieków,,
- Opracowanie niezbędnej dokumentacji dla zadania pn. "Przebudowa dachu Teatru z dostosowaniem do zaleceń ekspertyzy technicznej przeciwpożarowej z modernizacją sceny i widowni"
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





