Ogłoszenie z dnia 2025-08-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00316338/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-09
- 2025/BZP 00329078/01 - Modyfikacja z dnia 2025-07-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz obsługa zwrotów nadawanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 002830332
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grabowo 2
1.5.2.) Miejscowość: Gdynia
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-265
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 586259355
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@mopsgdynia.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopsgdynia.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/mops_gdynia1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz obsługa zwrotów nadawanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-21ce2fc1-a7a2-434c-a31a-1eebc1301eff
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00366900
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00035298/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Usługa przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz obsługa zwrotów nadawanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdyni
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00316338
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: MOPS.DZP.322.239/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa przyjmowania, sortowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz obsługa zwrotów nadawanych przez MOPS w Gdyni.
Zamawiający będzie nadawał następujące rodzaje i kategorie przesyłek (w ilości i zakresie określonym w Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ):
1) Przesyłki listowe rejestrowane (polecone): ekonomiczne i priorytetowe, w tym za potwierdzeniem odbioru (ZPO);
2) Przesyłki zwracane do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy;
3) Przesyłki listowe nierejestrowane (zwykłe z korespondencją)
4) Przesyłki listowe zagraniczne, w tym: priorytetowe, rejestrowane (polecone) priorytetowe, za potwierdzeniem odbioru.
5) Paczki pocztowe, w tym: paczki do 1kg, ponad 1kg do 2 kg, ponad 2 do 5 kg, ponad 5 do 10 kg.
Przez przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia, rozumie się:
1) przesyłka pocztowa - rzecz opatrzona oznaczeniem adresata i adresem, przedłożona do przyjęcia lub przyjęta przez operatora pocztowego w celu przemieszczenia i doręczenia adresatowi;
2) przesyłka listowa rejestrowana - przesyłka pocztowa przyjęta za pokwitowaniem przyjęcia i doręczana za pokwitowaniem odbioru;
3) przesyłka listowa polecona - przesyłka listowa będąca przesyłką rejestrowaną, przemieszczana i doręczana w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem;
4) paczka pocztowa - przesyłka rejestrowana, niebędąca przesyłką listową, o wymiarach:
a) gabaryt A - minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: długość 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm; masa do 10 kg
5) przesyłka listowa za potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesyłka rejestrowana, w tym polecona, do której Zamawiający dołączył zwrotny druk „Potwierdzenie odbioru”;
6) przesyłka listowa – przesyłka pocztowa z korespondencją lub druk, z wyłączeniem przesyłek reklamowych o wymiarach:
a) format S - minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 230 mm, szerokość 160 mm,
b) format M - minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, maksimum - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm,
c) format L - minimum - wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, maksimum - suma długości, szerokości i wysokości 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.
Zasady i wymagania dotyczące przesyłek przeznaczonych do nadania:
1) Zamawiający będzie umieszczać w sposób trwały i czytelny na przesyłce listowej lub paczce pocztowej dane odbiorcy (imię i nazwisko / nazwa) wraz z jego pełnym adresem (te same dane podane będą jednocześnie w pocztowej książce nadawczej).
2) Zamawiający będzie umieszczać w sposób trwały i czytelny na stronie adresowej (awersie) każdej nadawanej przesyłki nadruku, nalepkę bądź pieczątkę określające nazwę i adres Zamawiającego, a także informacje o opłacie za usługę.
3) Zamawiający będzie miał możliwość umieszczania na przesyłce pocztowej w miejscu niezastrzeżonym dla Wykonawcy innych niezbędnych dla niego oznaczeń, w szczególności znak sprawy i numer z rejestru pism wychodzących.
4) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu druków potwierdzenia odbioru dla przesyłek nadawanych na warunkach ogólnych, a także dla przesyłek w obrocie zagranicznym w ilości odpowiadającej potrzebom Zamawiającego.
5) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu wszelkich innych druków niezbędnych do nadania przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym w ilości odpowiadającej potrzebom Zamawiającego, w szczególności druków do nadania paczki pocztowej.
6) Opakowanie przesyłki listowej stanowić będzie koperta (z okienkiem lub bez), odpowiednio zabezpieczona (zaklejona). Opakowanie paczki stanowić będzie zabezpieczenie uniemożliwiające dostęp do zawartości oraz uszkodzenia przesyłki w czasie przemieszczania. Zamawiający nie wyraża zgody na przepakowywanie przesyłek z opakowania Zamawiającego na opakowanie własne Wykonawcy.
7) Zamawiający wymaga, aby nadanie wszystkich przesyłek pocztowych objętych przedmiotem zamówienia, nastąpiło w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego. W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń w stosunku do już odebranych przesyłek (np. nieprawidłowe opakowanie, brak pełnego adresu, niezgodność wpisów w dokumentach nadawczych z wpisami na przesyłkach, brak znaków opłaty itp.) Wykonawca bez zbędnej zwłoki wyjaśnia je z Zamawiającym. Brak możliwości wyjaśnienia zastrzeżeń, o których mowa lub ich usunięcia w dniu odbioru przesyłek od Zamawiającego powoduje, iż nadanie przesyłek przez Wykonawcę nastąpi w dniu następnym, a w przypadku braku możliwości usunięcia niezgodności Zamawiający wycofa przesyłkę przeznaczoną do nadania.
8) Zamawiający wymaga, by przesyłki w trybie postępowania administracyjnego rejestrowane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru ZPO - były nadane w placówce pocztowej operatora wyznaczonego, co jest niezbędne dla zachowania terminów określonych w Kpa, w związku z art. 57 §5 pkt. 2 Kpa, który stanowi, że termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.
9) Zamawiający ma prawo zlecić usługę innemu operatorowi pocztowemu, a kosztami realizacji obciążyć Wykonawcę, jeżeli Wykonawca z przyczyn przez niego zawinionych (tj. niewynikających np. z działania siły wyższej, bądź nadzwyczajnych okoliczności o charakterze zewnętrznym, których nie można przewidzieć) nie odbierze od Zamawiającego przesyłek w wyznaczonym dniu i czasie. Cena usługi zleconej innemu operatorowi nie przekroczy średniej ceny rynkowej dla danej usługi.
Warunki doręczania przesyłek do adresatów:
1) Zamawiający wymaga, aby usługa doręczania przesyłek przez Wykonawcę świadczona była do każdego miejsca w kraju i za granicą, zgodnie z adresem przeznaczenia podanym na przesyłce. Usługa dostarczania przesyłek świadczona będzie do każdego wskazanego przez Zamawiającego miejsca w kraju i za granicą zgodnie z wiążącymi Rzeczpospolitą Polską umowami międzynarodowymi dotyczącymi świadczenia usług pocztowych oraz wiążących regulaminów Światowego Związku Pocztowego.
2) Czas doręczenia przesyłek pocztowych powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (t. j. Dz. U. z 2020 poz. 1026).
3) Przewidywane terminy realizacji usługi nie stanowią gwarantowanych terminów doręczenia.
4) W przypadku nieobecności adresata przesyłki listowej rejestrowanej, przedstawiciel Wykonawcy pozostawi zawiadomienie (tzw. pierwsze awizo) o próbie doręczenia przesyłki ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę. Termin odbioru przesyłki przez adresata wynosi 14 dni roboczych liczonych od dnia następnego po dniu pozostawienia pierwszego awizo. W tym terminie przesyłka jest „awizowana” dwukrotnie (tzw. drugie awizo pozostawia się po 7 dniach od pierwszego awizo). Po bezskutecznym upływie terminu odbioru, Wykonawca dokona niezwłocznie zwrotu przesyłki do Zamawiającego wraz z podaniem przyczyny zwrotu.
5) W przypadku przesyłek listowych rejestrowanych za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, Wykonawca będzie doręczał Zamawiającemu prawidłowo pokwitowane przez adresata lub osobę upoważnioną potwierdzenie odbioru przesyłki rejestrowanej. Przez prawidłowo pokwitowane potwierdzenie odbioru przesyłki rejestrowanej rozumie się pokwitowanie zawierające czytelny podpis odbiorcy i datę odbioru, a w przypadku jeżeli adresatem przesyłki rejestrowanej jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, pokwitowanie odbioru powinno zawierać czytelny podpis odbiorcy, datę odbioru i odcisk stempla firmowego, a w przypadku braku stempla firmowego – informację o dokumencie potwierdzającym uprawnienie do odbioru przesyłki.
10. Rodzaje i prognozowane liczby nadawanych przesyłek:
1) Rodzaje przesyłek pocztowych, jakie Zamawiający przewiduje nadać w ramach świadczenia usług pocztowych oraz ich średnia szacunkowa liczba podane są w załączniku nr 2 do SWZ – Formularz ofertowy. Zamawiający przyjmuje niniejsze wyliczenia ilościowe w oparciu o ilości przesyłek wysłane w latach poprzednich, analizę prognozowanych potrzeb, a także jako podstawę do wyliczenia ceny. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian ilości nadawanych przesyłek w zakresie określonym w Formularzu ofertowym do maksymalnej kwoty wynagrodzenia Wykonawcy wynikającej ze złożonej przez niego oferty.
2) Zamawiający informuje, że ilości przesyłek wskazane w formularzu ofertowym są ilościami maksymalnymi i w okresie realizacji zamówienia mogą ulec zmniejszeniu. Zamawiający zapłaci wyłącznie za rzeczywistą liczbę przesyłek z zastrzeżeniem, że minimalny zakres przedmiotu zamówienia zostanie zrealizowany w co najmniej 80 %.
4.5.3.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 314556,40 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 314556,40 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 314556,40 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Poczta Polska Spółka Akcyjna
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 525-000-73-13
7.3.3) Ulica: Rodziny Hiszpańskich 8
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 00-940
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 314556,40 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-09-01 do 2026-08-31INNE PRZETARGI Z GDYNI
- Dostawa do siedziby zamawiającego samochodu przeznaczonego do przewozu towarów
- Dostawa punktów dostępu do sieci WiFi wraz z licencjami do zarządzania
- Dostawa czterech pneumatycznych namiotów ratunkowych wraz z osprzętem
- Dostawa specjalistycznej odzieży ochronnej do celów przeciw pożarowych
- SUKCESYWNE DOSTAWY AKCESORIÓW DO SSAKÓW NA POTRZEBY SZPITALI POMORSKICH SP. Z O.O.
- Świadczenie usług prania i czyszczenia chemicznego
więcej: przetargi w Gdyni »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Urzędu Gminy Świlcza oraz Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świlczy w latach 2026 - 2028
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Starogardzie Gdańskim
- Świadczenie usług pocztowych, w tym usług pocztowych o charakterze powszechnym na rzecz Zamawiającego w zakresie przesyłek w formacie od S do L
- Usługi pocztowe
- Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Gminy w Purdzie.
- Świadczenie usług pocztowych i kurierskich na potrzeby Urzędu Miejskiego w Dębicy
więcej: Usługi pocztowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





