eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Nowy Tomyśl › Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-09-26


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ IMIENIA DOKTORA KAZIMIERZA HOŁOGI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 639820004

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Poznańska 30

1.5.2.) Miejscowość: Nowy Tomyśl

1.5.3.) Kod pocztowy: 64-300

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@szpital-nowytomysl.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.szpital-nowytomysl.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/652199

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów medycznych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6b02282e-1d61-11ed-b950-8227d40187e8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00363665

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00091605/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Wywóz i unieszkodliwianie odpadów medycznych

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00306964/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SPZOZ_NT.DZP.241.06.22

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 838639,39 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów medycznych o kodach 1801xx, a w szczególności:180102, 180103, 180104, 180106, 180109 wytworzonych w SP ZOZ W Nowym Tomyślu ul. Sienkiewicza 3 oraz w Zakładzie Opiekuńczo – Leczniczym ul. 27 Grudnia 2, 64-330 Opalenica.
3. Szacunkowa ilość odpadów stanowiących przedmiot zamówienia w okresie 24 miesięcy wynosi 110 000 kg (sto dziesięć tysięcy kilogramów). Ilość odpadów uzależniona jest od ilości pacjentów oraz ilości wykonywanych zabiegów.
4. Wymieniona ilość odpadów medycznych przeznaczonych do unieszkodliwienia jest szacunkowa i może ulec zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb zamawiającego.
5. Wykonawca udostępni Zamawiającemu pojemniki (kontenery) sprawne technicznie, czyste, zdezynfekowane zgodnie z wymogami sanitarno-epidemiologicznymi na odpady medyczne zamykane w sposób uniemożliwiający otwarcie przez osoby nieupoważnione w ilości dostosowanej do potrzeb Zamawiającego, nie mniejszej niż:
a) min. 6 szt. o pojemności ok. 770 l każdy oraz 2 zamykane pojemniki na części ciała i organy o pojemności dostosowanej do wielkości zamrażarki Zamawiającego (tj. średnicy ok. 36 cm i wysokości ok. 50 cm) do Szpitala Powiatowego w Nowym Tomyślu ul. Sienkiewicza 3;
b) 1 szt. o pojemności 240 l. do Zakładu Opiekuńczo Leczniczego w Opalenicy ul. 27 Grudnia 2.
c) 1 szt. legalizowana waga ) do Szpitala Powiatowego w Nowym Tomyślu
Wykonawca dostarczy je nie później niż na 24 godziny przed rozpoczęciem realizacji umowy
6. W przypadku zaistnienia konieczności, w trakcie trwania umowy, dokonania ponownej legalizacji wagi – Wykonawca jest zobowiązany do jej wykonania na własny koszt i dostarczenia kopii świadectwa legalizacji potwierdzonego za zgodność z oryginałem do siedziby Zamawiającego.
7. Wykonawca dokonując odbioru odpadów przywiezie taką samą ilość czystych pojemników (kontenerów) na wymianę. Pojemniki stanowią własność Wykonawcy i są przekazane Zamawiającemu w użytkowanie. Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy ujęte jest w cenie ofertowej i nie może rodzić żadnych dodatkowych kosztów dla Zamawiającego. Użytkowanie pojemników przez okres trwania umowy ujęte jest w cenie ofertowej i nie może rodzić żadnych dodatkowych kosztów dla Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za dezynfekcję pojemników przeznaczonych na gromadzenie odpadów. Dezynfekcja powinna odbywać się po każdym odbiorze odpadów.
8. W przypadku zwiększenia ilości przekazywanych odpadów w związku z nasileniem się występowania przypadków chorych leczonych na Covid-19 Wykonawca dostarczy dodatkowe pojemniki (w ilości i o pojemności uzgodnionej z Zamawiającym 1 -2 szt w zależności od ilości odpadów) w ciągu 5 dni roboczych od powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie i zapewni odbiór zwiększonej ilości odpadów medycznych wysoko zakaźnych (COVID)”.
9. Wykonawca jest odpowiedzialny za bezpłatną dezynfekcję pojemników przeznaczonych na gromadzenie odpadów. Dezynfekcja powinna odbywać się po każdym odbiorze odpadów z pomieszczenia. Do oferty należy dołączyć kartę charakterystyki środka przeznaczonego do dezynfekcji powierzchni, działającego nie dłużej niż 15 min. Preparat ma wykazywać skuteczność bójczą w obciążeniu materiałem biologicznym. Zakres działania: bakterie, wirusy, grzyby, prątki (szerokie spektrum działania).
10. Wykonawca będzie zobowiązany dostarczać Zamawiającemu minimum raz na pół roku potwierdzenia dezynfekcji dostarczanych pojemników. Potwierdzenie dezynfekcji należy przesłać na adres e-mail: dzp@szpital-nowytomysl.pl .
11. Wykonawca zapewni do odbioru odpadów medycznych pojazd o ładowności max. do 10 ton ze względu na trudności wjazdowe na teren szpitala.
12. Załadunku odpadów w poszczególnych lokalizacjach Zamawiającego, na środek transportu będzie dokonywał pracownik Wykonawcy.
13. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia kart ewidencji odpadów pochodzących z SPZOZ w Nowym Tomyślu oraz podległych placówek zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami dotyczącymi ewidencji odpadów prowadzonej w Bazie Danych o Odpadach (BDO).
14. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania aktywnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach.
15. Potwierdzeniem przekazania Wykonawcy każdej partii odpadów będzie Karta przekazania odpadu (KPO) wystawiona przez Zamawiającego za pośrednictwem systemu BDO, która musi zostać niezwłocznie potwierdzona w systemie po zrealizowaniu przejęcia i transportu odpadów. Nie zatwierdzenie Karty przekazania odpadu w systemie BDO skutkować będzie wstrzymaniem wypłaty za wykonaną usługę do czasu jej zatwierdzenia w systemie BDO.
16. Zamawiający będzie wystawiał KPO dla każdej lokalizacji osobno, uwzględniając kod odpadu dla danej lokalizacji w systemie elektronicznym BDO.
17. Transport odpadów musi odbywać się pojazdami przystosowanymi do transportu odpadów niebezpiecznych spełniających wszelkie wymagania zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r.
o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 2022 poz. 699 wraz z późn. zm.) oraz obsługiwany przez wykwalifikowany personel.
18. Zamawiający zastrzega, że specyfika przedmiotu zamówienia wymaga szczególnych zasad postępowania, a w szczególności przestrzegania :
a) zasady bliskości: Zgodnie art. 20 ust 3 i 4 oraz art. 20 ust.6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r.
o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 699, z późń. zm.) zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone. Dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych. Zakaźne odpady medyczne muszą być unieszkodliwiane na obszarze województwa wielkopolskiego zgodnie z art. 20 ust. 3 i 4 ustawy o odpadach.
b) metody unieszkodliwiania odpadów: Zgodnie z art. 95 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2022 r., poz. 699, z późń. zm.) - zakaźne odpady medyczne unieszkodliwia się przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych. Zakazuje się ich unieszkodliwiania we współspalarniach odpadów.
c) bezpieczny transport: Zamawiający wymaga, żeby odpady odbierane przez Wykonawcę były transportowane/dostarczane do zakładu utylizacji bez przepakowywania, bądź dodatkowego pakowania.
19. Wykonawca musi posiadać:
 decyzję o nadaniu nr rejestrowego BDO
 decyzję w zakresie unieszkodliwiania odpadów
 Kierowca pojazdu przeznaczonego do transportu odpadów musi posiadać zaświadczenie ADR z przeszkolenia kierowców pojazdów przewożących towary niebezpieczne,
20. Wykonawca, będzie odpowiadał prawnie i fizycznie za odpady z chwilą ich przejęcia od Zamawiającego.
21. Wykonawca złoży pisemne oświadczenie, iż postępowanie z wywożonymi odpadami medycznymi będzie przebiegać w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie, zasadami gospodarowania odpadami, wymaganiami ochrony środowiska.
22. Zamawiający zastrzega sobie: prawo zmiany (zmniejszenie lub zwiększenie) ilości zgłaszanych odpadów do unieszkodliwienia w ramach wartości umowy w zależności od indywidualnych potrzeb SPZOZ, przy zachowaniu niezmienionych cen poszczególnych pozycji zamówienia. Podane w druku Oferta ilości poszczególnych odpadów są ilościami szacunkowymi, które mogą ulec zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego , przy czym Zamawiający gwarantuje realizację umowy na poziomie przynajmniej 60% zamówienia podstawowego. Ponadto Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia ilości odpadów przekazanych do utylizacji nie więcej niż o 20% ilości odpadów zamówienia podstawowego (prawo opcji).

4.5.3.) Główny kod CPV: 90524000-6 - Usługi w zakresie odpadów medycznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 706970,70 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 706970,70 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 706970,70 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6652223120

7.3.3) Ulica: ul. Sulańska 11

7.3.4) Miejscowość: Konin

7.3.5) Kod pocztowy: 62-510

7.3.6.) Województwo: wielkopolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-08-31

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 706970,70 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Prawo opcji: W przypadku skorzystania z prawa opcji i zwiększenia wartości zamówienia o 20% - wartość umowy brutto z uwzględnieniem prawa opcji wynosi 848.364,84 zł. Możliwość przedłużenia okresu obowiązywania umowy o 6 m-cy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.