eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaNaprawa teleskopów Solaris 1, 2 i 5 w RPA i Solaris 3 w Australii z podziałem na 2 zadania



Ogłoszenie z dnia 2025-08-05


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Naprawa teleskopów Solaris 1, 2 i 5 w RPA i Solaris 3 w Australii
z podziałem na 2 zadania

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM ASTRONOMICZNE IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA POLSKIEJ AKADEMII NAUK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000326339

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Bartycka 18

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-716

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetarg@camk.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.camk.edu.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

nauka

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Naprawa teleskopów Solaris 1, 2 i 5 w RPA i Solaris 3 w Australii
z podziałem na 2 zadania

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-134cdb1f-94c0-45b5-84c7-07bee178b653

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00362619

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-134cdb1f-94c0-45b5-84c7-07bee178b653

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-134cdb1f-94c0-45b5-84c7-07bee178b653

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie się komunikował z Wykonawcami oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbioru korespondencji elektronicznej

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 13/DAG/U/25

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Naprawa teleskopów Solaris 1, 2, 5 znajdujących się w RPA zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 38635000-5 - Teleskopy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-20

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na wykonaną usługę

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Czynności naprawcze przy teleskopie Solaris 3 w Australii zgodnie z opisem zamówienia, stanowiącym załącznik nr 1 do OPZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 38635000-5 - Teleskopy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-20

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na wykonaną usługę

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Zdolności technicznej lub zawodowej, tj. w okresie 2 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również świadczeń wykonywanych, zrealizowali lub realizują co najmniej jedną usługę polegającą na wsparciu utrzymania w stanie gotowości operacyjnej zrobotyzowanego obserwatorium astronomicznego zlokalizowanego poza granicami Polski, przeznaczonego do zadań
z zakresu profesjonalnej astronomii lub obserwacji satelitów i śmieci kosmicznych.
W wykazie usług należy wskazać, jakim sprzętem/infrastrukturą Wykonawca zarządzał w ramach powyższej usługi (tj. jakimi elementami wyposażenia obserwatorium się opiekował).
Usługa wsparcia utrzymania w stanie gotowości operacyjnej, o której mowa wyżej, musi obejmować co najmniej następujące elementy obserwatorium:
 Teleskop o dowolnym układzie optycznym, o aperturze co najmniej 20 cm;
 Automatyczny fokuser (układ automatycznego ustawiania ostrości);
 Montaż teleskopu z napędem bezpośrednim (ang. direct drive);
 Kamera astronomiczna teleskopu z detektorem CCD lub sCMOS;
 Budynek teleskopu – klasyczna kopuła, kopuła typu clamshell lub pawilon z odsuwanym bądź innym otwieranym dachem – wyposażony w sterownik PLC (Programmable Logic Controller) automatyzujący otwieranie i zamykanie dachu/kopuły;
 Stacja pogodowa monitorująca warunki atmosferyczne przy obserwatorium;
 Kamery monitorujące – przynajmniej jedna kamera do podglądu teleskopu i/lub wnętrza budynku teleskopu (system bieżącego monitoringu wizyjnego pracy obserwatorium);
 System komputerowy teleskopu – obejmujący komputer sterujący teleskopem, urządzenia sieciowe oraz awaryjne zasilanie urządzeń (UPS).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Przewiduje się możliwość istotnej zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia:
1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w tym w szczególności zmiana przepisów dotyczących podatku od towarów i usług (VAT),
2) nastąpią zmiany dotyczące przedmiotu umowy lub jego elementu, w tym parametrów techniczno-eksploatacyjnych określonych w Ofercie, na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy mimo zachowania należytej staranności, pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz nie spowodują obniżenia jakości i funkcjonalności, przy czym zmiany parametrów techniczno–eksploatacyjnych mogą być powodowane w szczególności następującymi przyczynami:
a) niedostępnością na rynku elementów/rozwiązań niezbędnych do wykonania umowy (licencje, urządzenia, podzespoły itd.) spowodowaną zaprzestaniem ich produkcji lub wycofaniem z rynku tych elementów/rozwiązań po zawarciu umowy;
b) pojawieniem się na rynku elementów/rozwiązań nowszej generacji w stosunku do znanych w dniu zawarcia umowy, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów zakupu lub kosztów eksploatacji;
c) koniecznością zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych w Ofercie rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
3) nastąpi zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, z powodu okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2.
2. Okoliczności określone w ust. 1 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę i nie stanowią one zobowiązania do wyrażenia takiej zgody przez Zamawiającego.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-14 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-134cdb1f-94c0-45b5-84c7-07bee178b653

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-14 13:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-09-12

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.