eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ¦wiêtoch³owice › Zakup i dostawa ekogroszku do kot³owni w budynku przy ul. Sienkiewicza 3 w ¦wiêtoch³owicach

Porêczenia kontraktowe dla firm startuj±cych w przetargach publicznych




Og³oszenie z dnia 2022-09-22


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup i dostawa ekogroszku do kot³owni w budynku przy ul. Sienkiewicza 3 w ¦wiêtoch³owicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Miejskie Przedsiêbiorstwo Gospodarki Lokalowej w ¦wiêtoch³owicach Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 243271937

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Tunelowa 2

1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¦wiêtoch³owice

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-600

1.5.4.) Województwo: ¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 32 346 08 78

1.5.8.) Numer faksu: 32 245 48 44

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mpglswietochlowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.mpglswietochlowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup i dostawa ekogroszku do kot³owni w budynku przy ul. Sienkiewicza 3 w ¦wiêtoch³owicach

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-1cc4ca1c-3a40-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00359946

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-09-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: a) miniPortal: https://miniportal.uzp.gov.pl/; b) ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal; c) strona internetowa Zamawiaj±cego: https://mpglswietochlowice.pl/zamowienia_dzp.html; d) poprzez pocztê elektroniczn± na adres e-mail Zamawiaj±cego: zamowienia@mpglswietochlowice.pl oraz adres (adresy) e-mail Wykonawcy podane w Formularzu oferty.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na
ePUAP ma dostêp do formularzy: z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty oraz do formularza do komunikacji.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu,
opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortal dostêpnym pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspxorazRegulaminie ePUAP.
3. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna ni¿ oferta Wykonawcy i za³±czniki do oferty)
odbywa siê elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza dostêpnego na ePUAP oraz udostêpnionego przez
miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przes³ana za pomoc± tego formularza nie mo¿e byæ szyfrowana.
Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ, aby komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami, w tym wszelkie
o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane by³y poprzez pocztê elektroniczn± na adres e-mail
Zamawiaj±cego: zamowienia@mpglswietochlowice.pl oraz adres (adresy) e mail Wykonawcy podane w Formularzu oferty.
4. Pozosta³e postanowienia zgodnie z SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Administratorem Pañstwa danych osobowych w rozumieniu Rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) jest Miejskie Przedsiêbiorstwo Gospodarki Lokalowej w ¦wiêtoch³owicach Sp. z o.o. zwane dalej Administratorem.
2. Kontakt z Administratorem jest mo¿liwy: listownie na adres siedziby: ul. Tunelowa 2, 41-600 ¦wiêtoch³owice, telefonicznie pod nr tel. 32 245 40 21 mailowo na adres poczty elektronicznej:
sekretariat@mpglswietochlowice.pl.
3. Z inspektorem ochrony danych mo¿na siê skontaktowaæ pod adresem poczty elektronicznej iod@mpglswietochlowice.pl.
4. Pani/Pana dane niezbêdne do udzia³u w postêpowaniu bêd± przetwarzane w celu zwi±zanym z realizacj± postêpowania o
udzielenie zamówienia publicznego na podstawie ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz dzia³anie przez Administratora w
interesie publicznym [PZP], zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c, e oraz art. 10 RODO.
5. Pani/Pana dane osobowe mog± byæ udostêpniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania na podstawie przepisów prawa
lub umowy, w tym: podwykonawcom, firmom zapewniaj±cym niszczenie dokumentów i no¶ników danych, biurom obs³ugi prawnej, itp.
6. Ze wzglêdu na jawno¶æ postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mog± byæ
wszystkie zainteresowane osoby lub podmioty. Ograniczenie dostêpu do danych mo¿e wyst±piæ jedynie w szczególnych
przypadkach, je¶li jest to uzasadnione ochron± prywatno¶ci, interesem publicznym lub informacja stanowi tajemnicê
przedsiêbiorstwa.
7. W zwi±zku z jawno¶ci± postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego Pani/a dane mog± byæ tak¿e przekazywane do
pañstw trzecich.
8. Podanie przez Pani±/Pana danych osobowych jest wymagane przepisami Ustawy Pzp do wziêcia udzia³u w postêpowaniu.
9. Posiada Pani/Pan prawo ¿±dania dostêpu do tre¶ci swoich danych i ich sprostowania, sprzeciwu na dalsze przetwarzanie,
usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
10. Administrator informuje, ¿e przepisy PZP ograniczaj± prawo do skorzystania:
• ze sprostowania lub uzupe³nienia danych (art. 16 RODO), je¿eli zrealizowanie tego prawa mog³oby skutkowaæ zmian± wyniku
postêpowania o udzielenie zamówienia lub zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym
z PZP;
• z ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), które nie mo¿e zostaæ zrealizowane do czasu zakoñczenia tego postêpowania.
11. Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (www.uodo.gov.pl) w razie uznania, ¿e przetwarzanie danych
przez Administratora narusza przepisy prawa.
12. Podane przez Pani±/a dane bêd± przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania. Je¿eli okres
obowi±zywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekroczy 4 lata, Administrator przechowuje dane przez ca³y okres obowi±zywania tej umowy.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 29/DZP/DE/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup i dostawê ekogroszku do kot³owni w budynku mieszkalno - us³ugowym w ¦wiêtoch³owicach przy ul. Sienkiewicza 3.
2. Maksymalna ilo¶æ wêgla ekogroszek, jak± Zamawiaj±cy przewiduje do wykorzystania w trakcie realizacji zamówienia wynosi 50 ton. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilo¶ci ton dostarczanego wêgla ekogroszek o 30%, co nie mo¿e stanowiæ podstawy do roszczeñ ze strony Wykonawcy.
3. Szczegó³owe wymagania dotycz±ce przedmiotu zamówienia, zawiera za³±cznik nr 1 do SWZ – szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ).
4. Zamawiaj±cy do³o¿y³ nale¿ytej staranno¶ci, aby przedmiot zamówienia nie zosta³ opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, które mog³oby doprowadziæ do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Je¿eli, pomimo tego, oka¿e siê, ¿e w jakimkolwiek miejscu SWZ oraz w za³±cznikach do niej wystêpuj± takie wskazania, nie nale¿y ich traktowaæ jako wymagañ odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia, a nale¿y je rozpatrywaæ wy³±cznie w kategoriach wskazañ o charakterze informacyjnym (niewi±¿±cych dla Wykonawców).
5. Ponadto wszêdzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiaj±cy odniós³ siê do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym.
6. Pozosta³e warunki realizacji przedmiotu zamówienia okre¶laj± projektowane postanowienia umowy (PPU), stanowi±ce za³±cznik nr 2 do SWZ.
8. Wymóg zatrudnienia na umowê o pracê. Zamawiaj±cy nie wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê osób uczestnicz±cych w realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracê.
9. Przedmiotowe ¶rodki dowodowe. Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ do ich z³o¿enia/uzupe³nienia.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09111000-0 - Wêgiel i paliwa na bazie wêgla

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-10-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsza oferta wed³ug kryteriów okre¶lonych w SWZ (Rozdzia³ XX "Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert")

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia do oferty nale¿y do³±czyæ o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy - Za³±cznik nr 4 SWZ.
2. Ww. o¶wiadczenie bêdzie stanowiæ dowód brany pod uwagê podczas weryfikacji sytuacji podmiotowej Wykonawcy i w zwi±zku z tym Zamawiaj±cy nie bêdzie ¿±da³ od Wykonawcy, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, przed³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

Zamawiaj±cy nie stawia wymogu z³o¿enia wraz z ofert± przedmiotowych ¶rodków dowodowych

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Oferta musi zawieraæ:
1) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania, w zakresie wskazanym w rozdziale IX SWZ – zgodnie z Za³±cznikiem nr 4 do SWZ.
O¶wiadczenie, sk³adaj± odrêbnie Wykonawca/ka¿dy spo¶ród wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielnie zamówienia. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia – ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
Wymagana forma: O¶wiadczenie, sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2) o¶wiadczenie, ¿e Wykonawca zapozna³ siê z warunkami zamówienia i z za³±czonymi projektowanymi postanowieniami umowy, oraz ¿e przyjmuje ich tre¶æ bez ¿adnych zastrze¿eñ - zgodnie z tre¶ci± zawart± w formularzu oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ;
3) o¶wiadczenia o spe³nianiu wymogów wynikaj±cych z RODO zgodnie z tre¶ci± zawart± w formularzu oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ;
4) o¶wiadczenie o obowi±zku podatkowym - zgodnie z tre¶ci± zawart± w formularzu oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ - je¿eli dotyczy;
5) o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do sektora ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw – zgodnie z tre¶ci± zawart± w formularzu oferty (zalecane, nie wymagane) stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ;
6) informacjê o podwykonawcach, w tym o procentowym lub warto¶ciowym udziale w realizacji zamówienia, zgodnie z tre¶ci± zawart± w formularzu oferty, stanowi±cym za³±cznik nr 3 do SWZ – je¶li dotyczy;
7) o¶wiadczenie, ¿e Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust 1 Ustawy Przeciw Agresji – Za³±cznik nr 4 do SWZ;
oraz je¿eli dotyczy:
8) pe³nomocnictwo, w tym pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegaj±cego/cych siê o udzielenie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo nale¿y do³±czyæ w oryginale b±d¼ kopii – zgodnie z punktem XVII.3 SWZ poni¿ej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Zgodnie z art. 58 ust. 1 Ustawy Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z Wykonawców lub pe³nomocnika).
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani s± z³o¿yæ wraz ofert± stosowne pe³nomocnictwo – zgodne z pkt XVII.2.8) SWZ. UWAGA: Pe³nomocnictwo, o którym mowa powy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy podmiotów sk³adaj±cych wspólnie ofertê.
4. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez Wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 Ustawy (pkt XVII.2.1) SWZ) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
5. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym, jako pe³nomocnik/lider Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie, której
dokonano wyboru Wykonawcy. Rodzaj, zakres oraz warunki wprowadzenia zmian podane s± w projektowanych postanowieniach umowy - za³±cznik nr 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-09-30 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do z³o¿enia lub wycofania oferty” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Sposób z³o¿enia oferty opisany zosta³ w Instrukcji u¿ytkownika dostêpnej na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-30 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-10-29

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.