eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ToruńWybór Pośrednika Finansowego w celu ustanowienia i zarządzania Funduszem Szczegółowym dla Pożyczek w ramach Działania 2.16 FEdKP 2021-2027



Ogłoszenie z dnia 2025-08-04

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wybór Pośrednika Finansowego w celu ustanowienia i zarządzania Funduszem Szczegółowym dla Pożyczek w ramach Działania 2.16 FEdKP 2021-2027

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Kujawsko-Pomorski Fundusz Rozwoju sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366974655

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Przedzamcze 8

1.5.2.) Miejscowość: Toruń

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-100

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@kpfr.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kpfr.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wybór Pośrednika Finansowego w celu ustanowienia i zarządzania Funduszem Szczegółowym dla Pożyczek w ramach Działania 2.16 FEdKP 2021-2027

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b820e1b0-7bf6-41e9-bf93-6ce69421eab8

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00359884

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt pn. „Regionalna Instytucja Finansowa – KPFR IF 2021-2027”, Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027, Umowa nr UM_WR.431.3.055.2024;

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00254930

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 12 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Art. 214 ust. 1 pkt 12 pzp mówi że zamówienie może zostać udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki gdy udzielane jest
przez zamawiającego, o którym mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, innej osobie prawnej kontrolowanej przez tego samego
zamawiającego, jeżeli spełnione są następujące warunki:
a) zamawiający, któremu udzielane jest zamówienie, sprawuje nad zamawiającym udzielającym zamówienia kontrolę
odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne
oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami kontrolowanego zamawiającego; warunek ten jest też spełniony, gdy
kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego, któremu udzielane jest zamówienie, (...)
c.d. Informacje dodatkowe

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: KPFR/PF/WR/3/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 57427406,96 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 15600953,20 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem Zamówienia jest wybór Wykonawcy (zwanego również „Pośrednikiem Finansowym” lub „PF”), który świadczyć będzie zleconą przez Zamawiającego usługę ustanowienia i zarządzania Funduszem Szczegółowym, do którego Zamawiający wniesie Bezpośredni Wkład Finansowy ze środków Projektu „Regionalna Instytucja Finansowa - KPFR IF 2021-2027” oraz Wkład Krajowy, z których udzielane będą Pożyczki na modernizację energetyczną wielorodzinnych budynków mieszkalnych oraz budynków użyteczności publicznej poza polityką terytorialną oraz Ekopożyczki z premią dla przedsiębiorstw – efektywność energetyczna z możliwością częściowego Umorzenia oraz które będą podlegały zwrotowi do Zamawiającego na warunkach określonych w „Istotnych Postanowieniach Umowy Operacyjnej” (dalej: IPUO). Parametry udzielanych przez Wykonawcę Pożyczek zostały określone w „Metryce Instrumentu Finansowego - Pożyczka na modernizację energetyczną wielorodzinnych budynków mieszkalnych oraz budynków użyteczności publicznej poza polityką terytorialną” stanowiącej załącznik nr 2 do „IPUO” oraz w „Metryce Instrumentu Finansowego – Ekopożyczka z premią dla przedsiębiorstw – efektywność energetyczna stanowiącej załącznik nr 2a do „IPUO”. 2. Pośrednik Finansowy będzie zobowiązany do udzielenia wsparcia finansowego w łącznej wysokości 111 435 380,01 zł z wkładu finansowego wniesionego z Funduszu Powierniczego przez Zamawiającego do utworzonego przez Pośrednika Finansowego Funduszu Szczegółowego. Z tego kwota 93 045 258,35 zł pochodzić będzie z Bezpośredniego wkładu finansowego, pozostałe tj. kwota 18 390 121,66 zł z Wkładu Krajowego. 3. Wykonawca w ramach realizacji Zamówienia zobowiązany jest do osiągnięcia następujących wskaźników dla: 1) Pożyczek udzielanych w oparciu o „Metrykę Instrumentu Finansowego - Pożyczka na modernizację energetyczną budynków wielorodzinnych budynków mieszkalnych oraz budynków użyteczności publicznej poza polityką terytorialną” pn.: a) Lokale mieszkalne o udoskonalonej charakterystyce energetycznej - co naj-mniej 1578 szt., b) Budynki publiczne o udoskonalonej charakterystyce energetycznej (m2) - w wartości wynikającej z wszystkich podpisanych Umów Inwestycyjnych, c) Liczba zmodernizowanych źródeł ciepła (innych niż indywidualne) – co naj-mniej 5 szt., d) Roczne zużycie energii pierwotnej (w tym: w lokalach mieszkalnych, budynkach publicznych, przedsiębiorstwach, innych) (MWh/rok) - wykazanie zmniejszenia zużycia energii pierwotnej o co najmniej 17 147 MWh/rok, e) Szacowana emisja gazów cieplarnianych (Ton równoważnika CO2/rok) - wykazanie zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 11 429 Ton równoważnika CO2/rok, 2) Pożyczek udzielanych w oparciu o „Metryce Instrumentu Finansowego – Ekopożyczka z premią dla przedsiębiorstw – efektywność energetyczna” pn.: a) Przedsiębiorstwa objęte wsparciem (w tym: mikro, małe, średnie, duże) – co najmniej 33 przedsiębiorstwa, b) Przedsiębiorstwa objęte wsparciem w formie dotacji – co najmniej 33 przedsiębiorstwa, c) Przedsiębiorstwa objęte wsparciem w formie instrumentów finansowych – co najmniej 33 przedsiębiorstwa, d) Roczne zużycie energii pierwotnej (w tym: w lokalach mieszkalnych, budynkach publicznych, przedsiębiorstwach, innych) (MWh/rok) - wykazanie zmniejszenia zużycia energii pierwotnej o co najmniej 20 219 MWh/rok, e) Szacowana emisja gazów cieplarnianych (Ton równoważnika CO2/rok) - wykazanie zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o co najmniej 13 477 Ton równoważnika CO2/rok. 4. Na podstawie art. 95 ust. 1 PZP Zamawiający zobowiązuje Pośrednika Finansowego do zatrudniania na podstawie stosunku pracy osób, które będą wykonywały w ramach przedmiotowego Zamówienia czynności w zakresie: 1) analizy wniosków o udzielenie Pożyczki, 2) rozliczenia i kontroli Pożyczki, 3) monitorowania i windykacji spłat Pożyczki, 4) sporządzania sprawozdań z realizacji Zamówienia - jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.). Zamawiający dopuszcza zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony, nieokreślony, na zastępstwo w zakresie i na zasadach określonych w Kodeksie pracy, w pełnym lub częściowym wymiarze czasu pracy. Szczegółowe warunki dokumentowania spełnienia wymogu przez wykonawcę zawierają dokumenty zamówienia. 5. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Prawa Opcji. Wysokość środków udostępnianych Wykonawcy w ramach Prawa Opcji może wynosić do 100% wysokości pierwotnego wkładu z Funduszu Powierniczego wniesionego przez Zamawiającego do Funduszu Szczegółowego. Pożyczki udzielane przez Wykonawcę ze środków udostępnionych na podstawie Prawa Opcji będą udzielane w oparciu o zasady zawarte w Metryce stanowiącej załącznik nr 2 i 2a do IPUO, oraz w protokole z negocjacji stosowane do Zamówienia podstawowego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66000000-0 - Usługi finansowe i ubezpieczeniowe

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 14999202,15 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14999202,15 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 14999202,15 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Kujawsko -Pomorski Fundusz Pożyczkowy sp. o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9562168642

7.3.3) Ulica: H. Sienkiewicza 38

7.3.4) Miejscowość: Toruń

7.3.5) Kod pocztowy: 87-100

7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-07-06

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 14999202,15 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2051-12-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

b) ponad 90% działalności kontrolowanego zamawiającego dotyczy wykonywania zadań powierzonych mu przez zamawiającego sprawującego kontrolę, o której mowa w lit. a, lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanym zamawiającym i w zamawiającym sprawującym kontrolę nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Zamawiający i Wykonawca (Kujawsko-Pomorski Fundusz Pożyczkowy sp. z o.o.) są spółkami, które kontroluje ten sam zamawiający - Województwo Kujawsko-Pomorskie, tak jak własne jednostki organizacyjne. W każdej ze spółek, w ostatnich trzech latach przed udzieleniem zamówienia, średniorocznie, ponad 90% przychodów pochodziło z zadań powierzonych spółkom przez WK-P, co potwierdzają dokumenty finansowe Zamawiającego oraz dokumenty i wyjaśnienia przedłożone przez Wykonawcę. W obu spółkach nie ma udziału kapitału prywatnego. Tym samym obie spółki posiadają status spółek in-house zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt. 12 pzp.
Jednocześnie Wykonawca jest jedyną spółką in-house kontrolowaną przez tego samego zamawiającego co Zamawiający Kujawsko-Pomorski Fundusz Rozwoju sp. z o.o., tj. przez Województwo Kujawsko-Pomorskie, zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą wieloletnie doświadczenie w udzielaniu pożyczek, posiadającą odpowiedni potencjał ekonomiczny,
prawny i organizacyjny, w tym wykwalifikowaną kadrę oraz odpowiednie procedury i systemy m.in. w zakresie księgowości, kontroli i ochrony danych osobowych.
2025-08-04 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.