Ogłoszenie z dnia 2024-06-11
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00327207/01 - Modyfikacja z dnia 2024-05-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Naprawa, konserwacja i utrzymanie wiat przystankowych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Kędzierzyn-Koźle - Urząd Miasta
1.3.) Oddział zamawiającego: Wydział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412912
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piramowicza 32
1.5.2.) Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-220
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@kedzierzynkozle.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.kedzierzynkozle.pl/
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Naprawa, konserwacja i utrzymanie wiat przystankowych2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cd8ba547-0d15-11ef-bfd2-32fa350b5bfc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00359761
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00023525/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.28 Naprawa, konserwacja i utrzymanie wiat przystankowych
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00315290
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt
11 ustawy
Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 214 ust. 1 pkt. 11) ustawy Pzp
Z uwagi na ograniczoną ilość znaków uzasadnienie wskazano w informacjach dodatkowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.23.2024.DM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 130419,60 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
A. Zakres zamówienia.
1. Przedmiot zamówienia obejmuje utrzymanie należytego stanu technicznego wiat przystankowych w tym:
1) naprawę, konserwację i wymianę elementów wiat przystankowych (ławek, szyb, zadaszenia oraz skorodowanych części mocujących konstrukcję wiaty: śrub, listew itp.),
2) malowanie zardzewiałych i pozbawionych powłok malarskich elementów stalowych 30 wiat przystankowych wymienionych w załączniku (co najmniej 10 wiat w 2024 r.), bez ich demontażu (wykonanie prac w miejscu posadowienia wiaty) z uwzględnieniem następujących wymagań:
a) oczyszczenie powierzchni z resztek starej farby i rdzy, odtłuszczenie powierzchni,
b) wykonanie „drobnych prac malarskich” polegających na malowaniu oczyszczonej powierzchni farbą szarą RAL 7024 przeznaczoną do malowania konstrukcji metalowych; przy czym kolorystyka farb do prac naprawczych i remontowych powinna być zbliżona do kolorystyki naprawianego urządzenia. Uwzględniając sposób prowadzonych prac (malowanie w miejscu posadowienia wiaty oraz technikę nakładania farby: wałkiem lub pędzlem) pożądanym efektem jest stan w którym, powłoki malarskie są gładkie, bez zacieków lub odznaczających się starszych warstw farby i złuszczeń.
2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany wykazu przystanków autobusowych (załącznik A) w tym ilości utrzymywanych wiat przystankowych.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość włączenia lub wyłączenia z utrzymania 10 wiat przystankowych zlokalizowanych w obrębie przystanków autobusowych ujętych w załączniku A lub przystanków autobusowych utworzonych i wyposażonych w wiaty przystankowe po podpisaniu umowy.
4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają następujące załączniki:
• załącznik A – wykaz przystanków autobusowych,
• załącznik B – zasady utrzymania należytego stanu technicznego wiat przystankowych.
B. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności niezbędne do realizacji zamówienia: naprawa i konserwacja urządzeń przystankowych. Sposób dokumentowania zatrudnienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcje z tyt. niespełnienia wymagań zostały określone w Istotnych postanowieniach umowy
C. Wymagania wynikające z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych
Zgodnie z art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 875 ze zm.) Zamawiający wymaga aby łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym używanych przy wykonywaniu tego zadania wynosił co najmniej 10%.
Przed podpisaniem umowy należy przedłożyć oświadczenie dotyczące wymagań wynikających z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (wzór stanowi zał. nr 2 do zaproszenia).
4.5.3.) Główny kod CPV: 63712100-4 - Usługi w zakresie obsługi dworców i przystanków autobusowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50760000-0 - Usługi napraw i konserwacji obiektów użyteczności społecznej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 156000 PLN
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Miejski Zakład Komunikacyjny w Kędzierzynie-Koźlu Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7492086932
7.3.4) Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
MIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACYJNY W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
MIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACYJNY W KĘDZIERZYNIE-KOŹLU SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-05-31
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 156000 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt11 ustawy
Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 214 ust. 1 pkt. 11) ustawy Pzp
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym
mowa w art. 4 i art. 5 ust. 1 pkt 1, osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami,
polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby
prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez
zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez
zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której
mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego;
Uzasadnienie faktyczne:
1. Spółka miejska Miejski Zakład Komunikacyjny w Kędzierzynie-Koźlu Sp. z o.o. została powołana w celu realizacji zadań
własnych Gminy Kędzierzyn-Koźle z zakresu lokalnego transportu zbiorowego polegającego na wykonywaniu przewozów o
charakterze użyteczności publicznej. Spółka wykonuje zadania wyłącznie na rzecz jednego wspólnika Gminy Kędzierzyn-
Koźle i zasadniczo nie realizuje żadnej innej komercyjnej działalności. Zadania te zostały powierzone Spółce w akcie
założycielskim. Gmina Kędzierzyn-Koźle posiada 100% udziałów w Spółce miejskiej Miejski Zakład Komunikacyjny w
Kędzierzynie-Koźlu Sp. z o.o. Gmina Kędzierzyn-Koźle sprawuje nad Spółką kontrolę. Gmina Kędzierzyn-Koźle zleca
Spółce zadania i rozlicza Spółkę z ich realizacji.
2. W okresie trzech lat poprzedzających udzielenie zamówienia ponad 90% działalności w Miejskim Zakładzie Komunikacji
w Kędzierzynie-Koźle Sp. z o.o. stanowiły zadania powierzone jej przez Zamawiającego tj. wykonywanie przewozów.
Procent przychodów z zadań zleconych przez Gminę Kędzierzyn-Koźle Spółce Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-
Koźlu w roku 2023 wynosił 94,50%, w 2022 r. wynosił 95,04%, natomiast w 2021 r. wynosił 95,55%. Średni procent
przychodów z ostatnich 3 lat wyniósł 95,03%.
3. W Spółce miejskiej Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu nie ma bezpośredniego ani pośredniego udziału
kapitału prywatnego.
Biorąc powyższe pod uwagę, a przede wszystkim spełnienie wszystkich ww. przesłanek, uzasadnione jest zastosowanie
trybu z wolnej ręki przy wyborze wykonawcy do realizacji zadania własnego gminy.
INNE PRZETARGI Z KĘDZIERZYNA-KOŹLA
- Uzupełnienie oświetlenia ulicznego na obszarze gminy - Budowa oświetlenia ul. Heleny Modrzejewskiej w Kędzierzynie-Koźlu.
- Doposażenie i modernizacja obiektów rekreacyjnych - Modernizacja placu zabaw przy ul. Zielnej
- Modernizacja sali gimnastycznej w budynku Publicznej Szkoły Podstawowej nr 15 w Kędzierzynie-Koźlu
- Dostawy warzyw i owoców świeżych oraz kiszonych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kędzierzynie-Koźlu w II półroczu 2025 roku
- Dostawa pojemników na odpady dla Czysty Region sp. z o. o. w Kędzierzynie-Koźlu
- Dostawa pojemników na odpady dla Czysty Region sp. z o. o. w Kędzierzynie-Koźlu
więcej: przetargi w Kędzierzynie-Koźlu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.