Ogłoszenie z dnia 2025-08-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00313405/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
,,Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 1.800.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Skomlin w 2025 r."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SKOMLIN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934737
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Trojanowskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Skomlin
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-346
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 43 886 44 77
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@skomlin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.skomlin.akcessnet.net
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7fb73b47-203b-4651-82f0-e467688508f21.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
,,Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 1.800.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Skomlin w 2025 r."2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7fb73b47-203b-4651-82f0-e467688508f2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00359595
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00053349/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 1.800.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Skomlin w 2025 r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00313405
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.0.11.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1009842,66 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. ,,Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w wysokości 1.800.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Skomlin w 2025 r.".
4.2. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 1.800.000,00 zł (słownie złotych: jeden milion osiemset tysięcy złotych 00/100).
4.3. Planowany okres spłaty i wysokość rat kapitałowych określony jest w Harmonogramie spłaty kredytu.
4.4. Spłata kapitału kredytu nastąpi w okresie od 31.01.2031 r. do 31.12.2036 r., w terminach i wysokościach rat określonych w harmonogramie.
4.5. Uruchomienie kredytu odbędzie się w 1 transzy, na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego przelewem na wskazany rachunek bankowy, w ciągu 5 dni roboczych od dnia otrzymania tej dyspozycji.
4.6. W przypadku wykorzystania niższej kwoty kredytu zaproponowane raty w Harmonogramie spłat kredytu ulegną zmianie.
4.7. Oprocentowanie kredytu zmienne, oparte o stawkę referencyjną WIBOR 1M wyliczoną jako średnia arytmetyczna z pięciu ostatnich kwotowań z miesiąca poprzedzającego miesiąc naliczania odsetek, powiększoną o marżę banku przedstawioną w ofercie.
4.8. Wykonawca przygotowując ofertę musi uwzględnić oprocentowanie kredytu wg średniej arytmetycznej pięciu ostatnich kwotowań w miesiącu poprzedzającym miesiąc naliczania odsetek stawki WIBOR 1M obowiązującej w miesiącu lipcu w wysokości 5,36%, powiększoną o marżę Wykonawcy.
4.9. Odsetki od kredytu naliczane będą tylko od kwoty aktualnego rzeczywistego zadłużenia.
4.10. Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej.
4.11. W celu porównywalności ofert do wyliczenia kredytu należy przyjąć datę uruchomienia kredytu 18.07.2025 r.
4.12. Zamawiający nie dopuszcza pobierania opłat i prowizji bankowych od salda niewykorzystanej części kredytu, przedterminowej spłaty kapitału oraz zmiany harmonogramu spłat w okresie kredytowania.
4.13. Wykonawca nie będzie pobierał innych kosztów niż odsetki bankowe od udzielonego kredytu.
4.14. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty kredytu w całości lub w części.
4.15. W sytuacji, gdy kredyt zostanie spłacony przedterminowo (wcześniej), odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy, bez prowizji rekompensacyjnej i innych dodatkowych opłat.
4.16. W przypadku wcześniejszej, częściowej spłaty kredytu, okres kredytowania pozostaje bez zmian, chyba, że Zamawiający złoży odmienną dyspozycję na piśmie.
4.17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wydłużenia okresu spłaty kredytu.
4.18. Za wydłużenie spłaty Zamawiający nie będzie ponosił żądnych kosztów.
4.19. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym dotyczące przedmiotu zamówienia będą dokonywane w walucie polskiej.
4.20. Zaciągnięcie kredytu nie będzie pociągało za sobą konieczności założenia przez Zamawiającego u Wykonawcy innego rachunku niż związanego z obsługą kredytu.
4.21. Gmina Skomlin nie realizuje postępowania naprawczego i nie przystępuje do jego realizacji, nie jest i nie była w restrukturyzacji w innym banku.
4.22. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanko wraz z deklaracją wekslową. Nie przewiduje się innych form zabezpieczenia.
4.23. Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, Gmina Skomlin udostępnia dokumenty finansowe Gminy Skomlin jako załącznik nr 2 do SWZ, oraz na stronie www.bip.skomlin.akcessnet.net w zakładce Prawo lokalne. Zamawiający informuje, że nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Wykonawców, bowiem przedstawił wszelkie dane, które umożliwiają sporządzenie przez Wykonawców własnych analiz.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 860533,98 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 885342,01 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 860533,98 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: AURENT BANK Spółdzielczy
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7240005265
7.3.3) Ulica: Senatorska 2a
7.3.4) Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
7.3.5) Kod pocztowy: 95-070
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-04
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 860533,98 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2036-12-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie Gminie Porąbka długoterminowego kredytu w wysokości 1.000.000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy.
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 2.500.000 PLN
- Obsługa bankowa budżetu Gminy Jawor i jej jednostek organizacyjnych na lata 2026-2029
- Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 1.883.781,00 zł z przeznaczeniem na pokrycie deficytu i spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów.
- Udzielenie kredytu długoterminowego w 2025 roku na rzecz Powiatu Zielonogórskiego
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego na kwotę: 1 500 000,00
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





