eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bytów › Doposaż. świetlic na terenie g. Bytów w ram. realiz. proj. "Senio-RITA - Rehabilit., Integracja, Teleopieka i Asystentura dla seniorów, niepełnospr., przew. chorych i ich opiekunów w pow. bytowskim"

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-09-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Doposaż. świetlic na terenie g. Bytów w ram. realiz. proj. „Senio-RITA - Rehabilit., Integracja, Teleopieka i Asystentura dla
seniorów, niepełnospr., przew. chorych i ich opiekunów w pow. bytowskim”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bytów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979499

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 1 Maja 15

1.5.2.) Miejscowość: Bytów

1.5.3.) Kod pocztowy: 77-100

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 598222011

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@bytow.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bytow.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://miniportal.uzp.gov.pl/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Doposaż. świetlic na terenie g. Bytów w ram. realiz. proj. „Senio-RITA - Rehabilit., Integracja, Teleopieka i Asystentura dla
seniorów, niepełnospr., przew. chorych i ich opiekunów w pow. bytowskim”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f731593-253c-11ed-9071-8637ea33a6f9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00358274

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00025026/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Doposażenie świetlic gminy Bytów - SENIORITA (dostawa mebli)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt pn. „Senio-RITA - Rehabilitacja, Integracja, Teleopieka i Asystentura dla seniorów, niepełnosprawnych, przewlekle chorych i ich opiekunów w powiecie bytowskim”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00322478/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BRZ.271.26.2022.AZ

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 324929,51 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 70043,79 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część I zamówienia
W ramach realizacji przedmiotu części I zamówienia wymagana jest dostawa i montaż do punktu świadczenia usług społecznych przy ul. Młyńskiej 8 w Bytowie:
- zestaw mebli kuchennych wraz z wyspą kuchenną, wykonanych i zamontowanych zgodnie z załącznikami graficznymi stanowiącymi Załączniki nr 6 i nr 7 do SWZ (bez zlewu w szafie porządkowej - poza niniejszym zakresem):
a) szafa porządkowa o wymiarach 120 cm szerokości, 33 cm i 75 cm głębokości oraz 216 cm wysokości, dwudrzwiowa, wewnątrz dzielona na dwie przestrzenie, ze ścianami bocznymi płyt meblowych, na montowana na ścianie, na której znajduje się zlew (ma znajdować się wewnątrz szafy porządkowej), front zlicowany z zabudową powyżej szafek oraz zabudową komina wentylacyjnego;
b) w ciągu roboczym kuchennym lodówka w zabudowie, szafka nad lodówką, drzwi otwierane uchylnie do góry, wysokość 36 cm, szerokość 60 cm, zmywarka podblatowa, szafka o szerokości 60 cm, wysokości 71 cm, z dwoma szufladami na prowadnicach, pierwsza 18 cm wysokości, druga 53 cm, dwie jednakowe szafki o szerokości 60 cm każda, z trzema szufladami każda, pierwsze dwie szuflady wysokość po 18 cm, ostatnia szuflada 35 cm wysokości, szafka 60 cm szerokości, wysokości 71 cm, z dwoma szufladami, pierwsza 18 cm, druga 53 cm, szafka o szerokości 40 cm, wysokości 71 cm, z dwoma szufladami, pierwsza 18 cm, druga 53 cm, szafka słupek o szerokości 60 cm i wysokości 216 cm, na dole szafka otwierana o wysokości 71 cm, następnie piekarnik i mikrofalówka w zabudowie i szafka otwierana uchylnie od dołu o wysokości 36 cm, szafka wisząca 40 cm szerokości, dalej 5 szafek wiszących o głębokości 30 cm, otwieranych na bok, z trzema półkami każda, przy czym jedna szafka z okapem w zabudowie, bez półek;
c) należy przewidzieć zabudowę z płyty meblowej (tej samej co fronty szafek kuchennych), obejmującą przestrzeń o wysokości 10 cm nad szafą porządkową i szafkami wiszącymi oraz komin wentylacyjny (komin obudowany z dwóch stron) oraz listwę maskującą poniżej mebli kuchennych zgodnie z rysunkiem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ;
d) wyspa kuchenna wykonana zgodnie z projektem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ, z jednej strony otwarte półki, z drugiej otwarte półki i szuflady, rama stalowa z rury 20/20 mm, kolor ciemny grafit, półki w ramie stalowej z blachy perforowanej, kolor naturalny stalowy;
e) korpusy i fronty szafek z płyty meblowej laminowanej w kolorze jednolity szary, fronty matowe,
f) uchwyty meblowe listwowe, kolor naturalny stalowy;
g) blaty z laminatu koloru ciemny grafit, brzegi wykończone listwą stalową w kolorze naturalnym, zlew wokół zasilikonowany dopuszczalna inna forma zabezpieczenia blatu od strony zlewu pod warunkiem uzgodnienia i akceptacji Zamawiającego na etapie wykonawstwa;
h) ściana powyżej blatu wyłożona blachą stalową w kolorze naturalnym;
Meble należy zamontować w miejscach wskazanych na rysunku pomocniczym stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ, zgodnie z zasadami montażu mebli, a także dostarczyć i zamontować sprzęt AGD pod zabudowę, o parametrach wskazanych poniżej.
- chłodziarka pod zabudowę, wymiary (wys. x szer. x gł.) 177,2 x 54,8 x 54,9 cm, pojemność chłodziarki 311 l, sposób odszraniania chłodziarki: automatyczny, sterowanie elektroniczne, szybkie chłodzenie, zmiana kierunku otwierania drzwi;
- zmywarka do zabudowy o wymiarach 60 cm szerokości, 71 cm wysokości, głębokość urządzenia pozwalająca na zlicowanie frontu zmywarki z frontami szafek, programy: mycie wnętrza zmywarki, Eco, 90 min., szybki 30 min., 60 min., 160 min., AutoSense, płukanie i wstrzymanie, 3 poziomy: kosz górny, dolny, szuflada na sztućce, pobierana moc: max 1950 W, klasa efektywności energetycznej: A+++, D;
- kuchenka mikrofalowa pod zabudowę z funkcją grilla, kolor czarny, max pobierana moc [W]: 1400, moc mikrofal: 900 W, moc grilla: 1000 W, mechanizm otwierania drzwi: przycisk, wyświetlacz LED, średnica i rodzaj talerza obrotowego: 270 mm, szkło, szerokość 60 cm, głębokość 57 cm, wysokość 46 cm;
- piekarnik elektryczny, parowy, pod zabudowę, chowane pokrętła, blachy dołączone do piekarnika: 1 emaliowana blacha, 1 emaliowana brytfanna, zakres temperatur: 50°C - 275°C, całkowity pobór mocy [W]: 3500 , klasa efektywności energetycznej: A+, wymiary: wys. 60 cm, szer. 60 cm, gł. 57 cm;
- płyta indukcyjna, wymiary [mm] 590 x 520, 4 strefy grzejne, podświetlane sterowanie, funkcja odliczania czasu, wykrywanie obecności garnka;
- zlew jednokomorowy stalowy z ociekaczem, wbudowywany, zestaw odpływowy z syfonem w komplecie, zawór mimośrodowy z sitkiem 3,5", bateria chromowana, stojąca, jednodźwigniowa, wys. korpusu 350 mm, wysokość wylewki 265 mm, obrót wylewki możliwy w zakresie 360 stopni;
- okap kuchenny podszafkowy, przeznaczony do montażu w wiszącej szafce, obwodowy system zasysania zwiększający możliwości filtrowania, aluminiowe filtry, kolor: stal szlachetna, wykończenie: stal nierdzewna, oświetlenie ledowe, poziom hałasu: max 65 dB, wymiary (SxWxG) 51,4 x 30,2 x 28,2 cm;
- 6 stołów 6-osobowych, wymiary: blat o wymiarach 140x90 cm, wysokość 76 cm, płyta laminowana, kolorystyka blatu ciemny grafit, nogi kolor naturalny stalowy;
- 37 krzeseł bankietowych, stalowy stelaż, gładka tapicerka w kolorze czarnym, materiał plamoodporny, możliwość sztaplowania, wysokość całkowita: 93 cm, wysokość do siedziska: 46 cm, szerokość całkowita: 44 cm, owalne oparcie;

- szafa dwudrzwiowa - zestaw na odzież wierzchnią w sali, wymiary: 160x200x60 cm, stalowy drążek, jednolity kolor szary, korpus i front z płyty meblowej laminowanej w kolorze jednolity szary, fronty matowe, uchwyty listwowe, kolor naturalny stalowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39000000-2 - Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące

4.5.5.) Wartość części: 44749,29 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II zamówienia
W ramach realizacji przedmiotu części II zamówienia wymagana jest dostawa i montaż mebli do punktu świadczenia usług społecznych przy ul. Młyńskiej 8 w Bytowie:
- zestaw A według załącznika graficznego stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ, zestaw składający się z szafy ubraniowej trzysegmentowej, przy czym jeden segment to regał o szerokości 60 cm, z czterema półkami, przesłonięty drzewami, drugi to otwarty regał o szerokości 70 cm z czterema półkami, a ostatni segment to szafa o szerokości 60 cm, z półką i wysuwanym relingiem do wieszania ubrań, przesłonięta drzwiami; wysokość całkowita szafy to 166 cm, długość 190 cm, głębokość 40 cm, dwie pary drzwi jednoskrzydłowych o wymiarach 60 cm na 166 cm, wewnątrz część z relingiem o wysokości 123 cm, reling stalowy, wysuwany, u góry półka o wys. 25 cm; meble należy zamontować w miejscach wskazanych na rysunku pomocniczym, zgodnie z zasadami montażu mebli, dół szafek należy zabezpieczyć listwami maskującymi, korpusy i fronty szafek z płyty laminowanej, kolor jednolity szary, fronty matowe, uchwyty listwowe, kolor naturalny stalowy, podobnie drążek na ubrania,
- zestaw B według załącznika graficznego stanowiącego Załącznik nr 10 do SWZ (bez zlewu - poza niniejszym zakresem), zestaw składa się z 5 półek wiszących na jednej wysokości, każda z półek długość 60 cm, wysokość 36 cm, głębokość 30 cm, łączny wymiar zestawu długość 300 cm, wysokość 36 cm, głębokość 30 cm, szafki stojące otwierane z boku, pierwsza o wymiarze długość 60 cm, wysokość 90 cm, głębokość 40 cm, z koniecznością wkomponowania zlewu istniejącego w blat, następnie dwie szafki dwudrzwiowe, otwierane z boku od wewnątrz, z półkami o wymiarach dwie półki dolne o długości 60 cm, wysokości 42 cm i głębokości 40 cm oraz dwie półki górne o wymiarach długość 60 cm, szerokość 30 cm, głębokość 40 cm, blat zabezpieczony listwami plastikowymi od ścian oraz listwami zakończeniowymi; meble należy zamontować w miejscach wskazanych na rysunku pomocniczym, zgodnie z zasadami montażu mebli, dół szafek należy zabezpieczyć listwami maskującymi, kolorystyka blatu ciemny grafit, z laminatu HPL, korpusy i fronty szafek z płyty laminowanej, kolor jednolity szary, fronty matowe, uchwyty listwowe, kolor naturalny stalowy,
- zestaw C według załącznika graficznego stanowiącego Załącznik nr 11 do SWZ, w stylu loftowym, meble biurowe w kształcie wskazanym na rysunkach, o szerokości 50 cm, wysokości 105 cm i łącznej długości ciągu 479 cm, w formie otwartych regałów z płytą laminowaną w miejscach wskazanych na rysunku, całość z elementami ruchomymi w miejscach wskazanych na rysunkach, meble należy zamontować w miejscach wskazanych na rysunku pomocniczym, zgodnie z zasadami montażu mebli, kolorystyka blatu ciemny grafit, z laminatu HPL, na odcinku nad ruchomą szafką blat podnoszony do góry na zawiasach bocznych dostosowanych do rozmiaru i ciężaru blatu, ramy mebli wykonane z rury stalowej 20/20 mm, kolor ciemny grafit, rama stalowa z rury 20/20 mm, kolor ciemny grafit, półki w ramie stalowej z blachy perforowanej, kolor naturalny stalowy, korpusy i fronty szafek kolor jednolity szary, z płyty laminowanej, fronty matowe, w miejscach wskazanych na rysunku regały zabezpieczone płytą od podłogi do blatu, kolor jednolity szary, z płyty laminowanej, matowe;
- zestaw D według załącznika graficznego stanowiącego Załącznik nr 11 do SWZ, biurko o wysokości 75 cm, szerokości 130 cm i głębokości 60 cm, następnie dwa rzędy pionowe szuflad po dwie szuflady w każdym rzędzie, każda z szuflad o długości 40 cm, wysokości 30,5 cm i głębokości 60 cm, meble należy zamontować w miejscach wskazanych na rysunku pomocniczym, zgodnie z zasadami montażu mebli, dół szafek należy zabezpieczyć listwami maskującymi, kolorystyka blatu ciemny grafit, blat laminat HPL, korpusy i fronty szafek kolor jednolity szary, z płyty laminowanej, fronty matowe, uchwyty listwowe, kolor naturalny stalowy.
- zestaw E według załącznika graficznego stanowiącego Załącznik nr 9 do SWZ, zestaw składający się z biurka o długości 160 cm, wysokości 75 cm i głębokości 80 cm, prostopadle do biurka pod blatem szafka o długości 80 cm, wysokości 60 cm i głębokości 40 cm, z wydzieloną częścią na komputer o długości 35 cm i częścią o szerokości 45 cm z szufladą o wysokości 12 cm i szafką o wysokości 34 cm, dodatkowo regał wiszący o długości 140 cm, wysokości 57 cm i głębokości 30 cm, przedzielony wzdłuż i poprzecznie, tworząc dwie dolne półki o wym. 70 cm długości i 17 cm wysokości oraz dwie górne o długości 70 cm i wysokości 34 cm, meble należy zamontować w miejscach wskazanych na rysunku pomocniczym, zgodnie z zasadami montażu mebli, dół szafek należy zabezpieczyć listwami maskującymi, kolorystyka blatu ciemny grafit, blat z laminatu HPL, korpusy i fronty szafek kolor z płyty laminowanej, jednolity szary, fronty matowe, uchwyty listwowe, kolor naturalny stalowy,
- 3 szt. krzesła biurowe dla osób dorosłych, stalowy stelaż, gładka tapicerka w kolorze czarnym, regulowana wysokość całkowita, wysokość i kąt oparcia, wysokość do siedziska, owalne oparcie, kółka plastikowe podwójne, elementy stalowe osłonięte plastikowymi zabezpieczeniami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39000000-2 - Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące

4.5.5.) Wartość części: 25294,50 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 32449,86 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 32449,86 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 32449,86 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BJM Jacek Błędzki

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5811777216

7.3.4) Miejscowość: Nowy Dwór

7.3.5) Kod pocztowy: 82-500

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-09-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 32449,86 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 39875,37 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 39875,37 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 39875,37 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BJM Jacek Błędzki

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5811777216

7.3.4) Miejscowość: Nowy Dwór

7.3.5) Kod pocztowy: 82-500

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-09-20

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 39875,37 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.