eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaDostawa paliw p³ynnych



Og³oszenie z dnia 2025-08-01


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa paliw p³ynnych

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Akademia Sztuki Wojennej

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 011574244

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Al. gen. Antoniego Chru¶ciela 103

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-910

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zzp@akademia.mil.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.wojsko-polskie.pl/aszwoj/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa paliw p³ynnych

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-62bf4069-09db-4dd3-884e-bd82b9ae17ff

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00357064

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-08-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00062577/21/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.6 Dostawa paliwa

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://akademia-mil.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://akademia-mil.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne dotycz±ce mo¿liwo¶ci korzystania z Platformy Zamawiaj±cego:
1. W celu bezproblemowej pracy z Platform±, Wykonawca powinien posiadaæ co najmniej:
- sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s;
- komputer klasy PC lub MAC, spe³niaj±cy wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania u¿ywanej przegl±darki internetowej;
- w³±czon± obs³ugê JavaScript;
- zainstalowany program AcrobatReader lub inny obs³uguj±cy pliki w formacie .pdf.;
- zainstalowan± dowoln± przegl±darkê internetow± w wersji wspieranej przez producenta, obs³uguj±c± TLS 1.2.
2. W przypadku problemów technicznych dotycz±cych pracy Platformy mo¿na siê kontaktowaæ z serwisem dostêpnym codziennie od poniedzia³ku do pi±tku (z wy³±czeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach od 9:00 do 17:00 pod:
- numerem telefonu: +48 (22) 257-22-23, − adresem e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
3. Dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
- dokumenty w formacie „pdf” zaleca siê podpisywaæ formatem PAdES,
- je¿eli w wyniku podpisywania kwalifikowanym podpisem elektronicznym pliku w formacie innym ni¿ „pdf" zostanie utworzony dodatkowy plik z podpisem, Wykonawca jest zobowi±zany przekazaæ Zamawiaj±cemu oba pliki (plik podpisywany i plik z podpisem),
- Zamawiaj±cy zaleca, aby kwalifikowany podpis elektroniczny, którym pos³uguje siê Wykonawca by³ podpisem wydanym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, b±d¼ innych krajów nale¿±cych do Unii Europejskiej.
4. Dopuszczalny format podpisu osobistego:
- dokumenty w formacie „pdf” lub „xml” zaleca siê podpisywaæ podpisem wewnêtrznym (otoczonym),
- dokumenty w formacie innym ni¿ „pdf” zaleca siê podpisywaæ podpisem zewnêtrznym lub otaczaj±cym.
5. Dopuszczalny format podpisu zaufanego:
- − wielko¶æ dokumentów nie mo¿e przekraczaæ 10 MB, dostêpny format podpisu „xml”.
6. Obs³ugiwane przez Platformê formaty przesy³anych danych, tj. plików o wielko¶ci do 2 GB w txt, rtf, pdf, xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
7. Informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:
- Oferta Wykonawcy (ka¿dy plik za³±czony i zapisany przez Wykonawcê na Platformie w ramach oferty), widoczna jest w Systemie jako zaszyfrowana. Mo¿liwo¶æ otworzenia plików dostêpna jest dopiero po automatycznym odszyfrowaniu oferty przez Zamawiaj±cego po up³ywie terminu sk³adania ofert.
- Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformê stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim ¼ród³em czasu.
- Format kodowania tre¶ci w obrêbie platformy - UTF8.
- Ca³a komunikacja pomiêdzy u¿ytkownikiem Systemu a serwerem jest wykonywana przy u¿yciu bezpiecznego protoko³u HTTPS (szyfrowanie TLS).
- Za datê wp³ywu o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich wp³ywu na Platformê Zamawiaj±cego. O¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia lub informacje, które wp³yn± do Zamawiaj±cego, uwa¿a siê za z³o¿one w terminie, je¶li ich czytelna tre¶æ dotrze do Zamawiaj±cego przed up³ywem wymaganego terminu.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w zwi±zku z prowadzeniem postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego jest Akademia Sztuki Wojennej z siedzib± przy Al. gen. Antoniego Chru¶ciela „Montera” 103, 00-910 Warszawa.
2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych z którym mo¿na siê skontaktowaæ siê za po¶rednictwem adresu e-mail: iod@akademia.mil.pl
3. Dane osobowe bêd± przetwarzane w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Podstaw± prawn± ich przetwarzania jest art. 6 ust.1 lit. c RODO w zwi±zku z ustaw± Prawo zamówieñ publicznych i rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy w postêpowaniu i udzielenie zamówienia.
4. Dane osobowe przechowywane bêd± przez okres niezbêdny, wynikaj±cy
z przepisów, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
5. Dane osobowe pozyskane w zwi±zku z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane bêd± wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdy¿ co do zasady postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne.
6. Ograniczenie dostêpu do danych osobowych mo¿e wyst±piæ tylko w przypadkach je¶li jest to uzasadnione ochron± prywatno¶ci zgodnie z ustaw± Prawo zamówieñ publicznych.
7. Dane nie bêd± przekazywane do pañstwa trzeciego ani do organizacji miêdzynarodowej.
8. Osobie, której dane dotycz± przys³uguje prawo:
- dostêpu do danych osobowych przy czym w przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymaga³oby du¿ego wysi³ku zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby której dane dotycz± dodatkowych informacji,
- ¿±dania sprostowania dotycz±cych jej danych osobowych,
- ograniczenia przetwarzania w przypadkach wymienionych w RODO przy czym ¿±danie nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
9. Osobie której dane dotycz± nie przys³uguje prawo do przenoszenia danych osobowych, ich usuniêcia ani prawo wniesienia sprzeciwu, poniewa¿ przetwarzanie danych odbywa siê na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO.
10. W trakcie przetwarzania danych nie bêdzie dochodzi³o do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, ani do profilowania.
11. Osobie, której dane dotycz± przys³uguje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych osobowych (adres: 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2).
12. Podanie danych osobowych w zwi±zku z udzia³em w postêpowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowi±zkowe, ale niezbêdne do wziêcia w nim udzia³u. Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ ich podania na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówieñ publicznych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ASzWoj-K-ZZP.2812.48.2025.EM

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa paliw p³ynnych zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawieraj±:
1). za³±cznik nr 2 do SWZ - opis przedmiotu zamówienia.
2). za³±cznik nr 7 do SWZ - projektowane postanowienia umowy

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09132100-4 - Benzyna bezo³owiowa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09134100-8 - Olej napêdowy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce: uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów. Warunek zostanie spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, i¿ posiada: aktualn± koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi objêtymi przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j.: Dz. U. 2024 r. poz. 266 ze zm.).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: o¶wiadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r.
poz. 275), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 5 do SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: aktualna koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi objêtymi przedmiotem zamówienia zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j.: Dz. U. 2024 r. poz. 266 ze zm.).

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Na ofertê sk³adaj± siê:
1) Formularz ofertowy sporz±dzony zgodnie z za³±cznikiem nr 1 do SWZ.
Do ofert Wykonawca do³±cza:
1) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania zgodnie z za³±cznikiem nr 3 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu sk³ada ka¿dy z wykonawców;
2) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z za³±cznikiem nr 4 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu sk³ada ka¿dy z wykonawców;
3) o¶wiadczenia Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ - je¿eli dotyczy;
4) pe³nomocnictwa z³o¿onego w formie opisanej w ust 9 - je¿eli dotyczy;
5) pe³nomocnictwa dla pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. W przypadku sk³adania oferty przez spó³kê cywiln± zamiast pe³nomocnictwa Wykonawca mo¿e z³o¿yæ umowê spó³ki cywilnej z której w sposób jednoznaczny wynikaæ bêdzie sposób reprezentacji spó³ki cywilnej;
6) w przypadku, gdy oferta zawiera tajemnice przedsiêbiorstwa – dowodów
– zgodnie z zapisami ust. 7;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Oferta wspólna.
1) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenia zamówienie (konsorcja i spó³ki cywilne) ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Orygina³ pe³nomocnictwa opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub kopia potwierdzona notarialnie opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym notariusza powinien byæ za³±czony do oferty i zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie postêpowania, którego dotyczy i zakresu umocowania pe³nomocnika.
3) Podpisy na pe³nomocnictwie, musz± byæ z³o¿one przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. Dokument pe³nomocnictwa winien zostaæ z³o¿ony w formie orygina³u lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. Podpisy i po¶wiadczenie ze zgodno¶æ z orygina³em z³o¿one musz± byæ za pomoc± kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (spó³ki cywilne/konsorcja), ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy i art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (tekst jedn. Dz.U.2024 poz. 507.).
5) Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuj± Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±. Podpis i po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em musz± byæ z³o¿one za pomoc± kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostan± wprowadzone do tre¶ci umowy okre¶lone zosta³y w za³±czniku nr 7 do SWZ

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-08-11 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://akademia-mil.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-11 09:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

Termin realizacji zamówienia: 36 miesiêcy od dnia podpisania umowy, jednak nie wcze¶niej ni¿ od dnia 13.09.2025 r. lub wyczerpania kwoty przeznaczonej na realizacjê zamówienia.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.