Ogłoszenie z dnia 2024-06-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00354123/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-06-06
- 2024/BZP 00415713/01 - Wynik z dnia 2024-07-16
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Remont przedszkola samorządowego w Międzylesiu – 1 etap
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: URZĄD MIASTA I GMINY W MIĘDZYLESIU
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000530620
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: pl. Wolności 1
1.4.2.) Miejscowość: Międzylesie
1.4.3.) Kod pocztowy: 57-530
1.4.4.) Województwo: dolnośląskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miedzylesie.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzylesie.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00354375
2.2.) Data ogłoszenia: 2024-06-06
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2024/BZP 00354123
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
2.3. Nazwa zamówienia albo umowy ramowej Przed zmianą:
Remont przedszkola samorządowego w Międzylesiu – 1 etap
Po zmianie:
Remont Przedszkola Samorządowego w Międzylesiu – 1 etap
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
3.1. Przedmiotem przedsięwzięcia jest zadanie pn.: „Remont przedszkola samorządowego w Międzylesiu – 1 etap”
3.2. Lokalizacja: Samorządowe Przedszkole w Międzylesiu, 57-530 Międzylesie, ul. Wojska Polskiego 25, działka nr 328/5.
3.4. Opis stanu istniejącego
Budynek został wybudowany przed 1945 rokiem. Budynek dwu-kondygnacyjny z podpiwniczeniem i poddaszem użytkowym. Wybudowany w technologii tradycyjnej murowano-drewnianej z dachem stromym „kopertowym”. Jest budynkiem zabytkowym. Wyposażenie instalacyjne to: instalacja wody zimnej, wody ciepłej, kanalizacji sanitarnej z odprowadzeniem do miejskiej kanalizacji sanitarnej, elektryczna oświetlenia i siły, odgromowa, instalacje teletechniczne, centralnego ogrzewania grzejnikowego wodnego z ciepłem dostarczanym w układzie hybrydowym.
Budynek posiada konstrukcję murowano – drewnianą, są to:
- ściany murowane z kamienia i cegły na zaprawie wapiennej i wapienno-cementowej,
- stropy: nad piwnicami sklepienia ceglane na belkach stalowych i strop płaski ceramiczno-żelbetowy, klatkę schodową (biegów i spoczników) stanowią sklepienia na belkach stalowych, nad parterem stropy płaskie ceramiczno-żelbetowe, centralna nawa wychodząca z klatki schodowej na poziomach 1-piętra przykryta jest stropem ceramiczno-żelbetowym, na poziomie 2-piętra (poddasza) przykryta jest stropem żelbetowym typu WPS na belkach stalowych, nawy boczne nad salami 1-piętra przykrywają drewniane stropy ze ślepym pułapem, nad kozubem klatki schodowej przykrywa drewniany strop (nagi). Wszystkie stropy i sklepienia posiadają wyprawy wapienno-cementowe sufitów.
- dach wykonany na drewnianej więźbie z deskowaniem i pokryciem powlekaną blachą panelową.
- stolarka okienna PCW z podwójną szybą.
- stolarka drzwiowa z różnych materiałów; drzwi drewniane, drzwi z materiałów drewnopochodnych, drzwi aluminiowe, drzwi stalowe.
- posadzki: w poziomie piwnic posadzki lastrico, terrakota, cementowe, rulony pcw, w poziomie parteru i 1-piętra posadzki z rulonu PCW, terrakoty, parkietu drewnianego i lastrico, w poziomie 2-piętra (poddasza) strychy posiadają drewniane podłogi, pomieszczenia na wprost klatki schodowej posadzki z rulonu PCW i terrakoty, klatka schodowa posiada w poziomie piwnic stopnice kamienne i betonowe, w poziomie parteru i 1-piętra rulon PCW na drewnianych odeskowaniach stopni i spoczników, główne wejście do budynku posiada schody i spocznik z kamienia, wyjście ogrodowe stanowią schody z okładziną z terrakoty.
- wyposażenie technologiczne: budynek posiada w poziomie piwnic kuchnię połączoną
z parterem i 1-piętrem małą windą żywnościową do pomieszczeń aneksów kuchennych.
- wyposażenie instalacyjne: instalacja wody zimnej, wody ciepłej, kanalizacji sanitarnej
z odprowadzeniem do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej, elektryczna oświetlenia
i siły, odgromowa, instalacje teletechniczne, instalację centralnego ogrzewania grzejnikowego wodnego – zasilaną układem hybrydowym zestawu zewnętrznej pompy ciepła z kotłem gazowym,
- zewnętrzne ściany budynku posiadają od strony pomieszczeń (wewnętrzną) izolację termiczną (wymóg ochrony substancji zabytkowej budynku),
- wyprawy ścian i sufitów: w piwnicach tynki wapienno-cementowe oraz okładziny
z płytek ceramicznych,
- w poziomie parteru, 1-piętra i części 2-piętra tynki wapienno-cementowe oraz okładziny z płytek ceramicznych i płyt kartonowo-gipsowych, w pomieszczeniach WC wydzielenia kabin z tworzywa, w pomieszczeniach strychowych 2-piętra ściany kolankowe mają wyprawę wapienno-cementową a sufity i ścianki działowe są drewniane.
3.3. Przedsięwzięcie obejmuje:
a) Wydzielenie pożarowe klatki schodowej,
b) Montaż kompletnej klapy dymowej wraz z instalacją, sterowaniem i szybem wentylacyjnym.
Remont budynku przedszkola samorządowego w Międzylesiu przy ul. Wojska Polskiego 25 w Międzylesiu ma na celu dostosowanie budynku do wymogów przepisów pożarowych – zgodnie z postanowieniami Wojewódzkiego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu (nr WZ.52840.111.2.2023 z dnia 05.05.2023 r.; nr WZ.52840.111.3.2023 z dnia 05.05.2023 r., WZ.52840.111.4.2023 z dnia 05.05.2023 r.) – załącznik nr 10 do SWZ oraz dokumentacją pn.: „EKSPERTYZA TECHNICZNA Rzeczoznawcy budowlanego i Rzeczoznawcy budowlanego autorstwa inż. Edward Knapczyk, mgr inż. Grzegorz Kułak, Wałbrzych, kwiecień 2023 r.” – załącznik nr 8, nr 9.
Szczegóły techniczne zawarte są w Projekcie technicznym pn. „Remont wewnętrzny budynku”, grudzień 2023, autor: inż. Franciszek Łuszczki – załącznik nr 11 i nr 12 do SWZ.
3.6.1. Pierwszy etap remontu obejmuje:
3.6.1.1. Wydzielenie pożarowe klatki schodowej, w skład którego wchodzi:
a) dostawa i montaż ścianek i drzwi dla wydzielenia klatki schodowej oznaczonej pomieszczeniami nr 11-13; 013-13; 111-110; 203-207; 204-207; 206-207,
b) wydzielenie przegrody z drzwiami pomieszczeń 11-19
3.6.1.2. Montaż kompletnej klapy dymowej w dachu wraz z instalacją, sterowaniem i szybem wentylacyjnym, w skład której wchodzi:
a) wykonanie szybu wentylacyjnego z poziomu klatki schodowej poddasza ponad dach,
b) montaż klapy dymowej
c) montaż instalacji sterowania klapą dymową,
d) wykonanie napowietrzania klatki schodowej wejścia z zewnątrz do pomieszczenia nr 13
3.7. Załączniki
3.7.1. Ekspertyza techniczna PPOZ
3.7.2. Ekspertyza techniczna PPOZ Rysunki
3.7.3. Postanowienia DKWPSP
3.7.4. Projekt Techniczny
3.7.5. Projekt Techniczny Rysunki
3.7.6. Projekt Wykonawczy
3.7.7. Przedmiar
3.8. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym do określenia ceny wykonania zamówienia i powinien być zweryfikowany pod względem zgodności ze stanem faktycznym przez Wykonawcę podczas wizji w terenie.
3.9. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia na obiekcie wizji lokalnej i zapoznania się ze stanem faktycznym. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zaniechanie tych czynności przez Wykonawcę, a w konsekwencji nieoszacowanie wartości pełnego zakresu robót, nie będzie w przyszłości skutkować ze strony Wykonawcy żądaniami robót dodatkowych.
3.10. Wszystkie wyszczególnione w przedmiarach, opisach, specyfikacjach technicznych , itp. nazwy własne urządzeń, materiałów są podane do określenia standardu oraz właściwości technicznych i należy je traktować pomocniczo w procesie przygotowania oferty. Należy przyjąć, że we wszystkich takich przypadkach wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zastosowane przez Wykonawcę urządzenia, materiały do realizacji przedmiotu zamówienia nie mogą jednak posiadać parametrów technicznych i właściwości gorszych niż wyszczególnione w dokumentach przetargowych.
3.11. Odbioru wykonania przedmiotu zamówienia dokona komisja powołana przez Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie. Protokół odbioru końcowego będzie uzupełniony kompletem dokumentacji przewidzianej zakresem wykonania przedmiotu zamówienia, niezbędnym do dopuszczenia do użytkowania przez Państwowe Inspekcje: Straży Pożarnej i Nadzoru Budowlanego.
3.12. Zakupione i wbudowane materiały muszą odpowiadać Polskim Normom, wymogom, które określa art. 10 Ustawy Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.), art. 5 ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2021, poz. 12, 13). Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów powstałych w wyniku prac budowlanych.
3.13. WIZJA LOKALNA
3.13.1. Zamawiający na podstawie art. 132 ust. 2 ustawy Pzp wymaga odbycia przez Wykonawcę, przed złożeniem oferty, obowiązkowej wizji lokalnej miejsca, w którym będą realizowane roboty budowlane.
3.13.2. W celu umówienia wizji lokalnej należy kontaktować się z Panią Ewą Siwek, tel. 601-084-958, 74 8 126 327 wew. 14, e-mail: e.siwek@miedzylesie.pl w godz. 9.00 – 15.00
3.13.3. Potwierdzeniem dokonania wizji lokalnej będzie Oświadczenie podpisane przez osoby reprezentujące Wykonawcę oraz Zamawiającego. Osoba reprezentująca Wykonawcę musi być upełnomocniona do tej czynności w oparciu o dokumenty rejestrowe lub pełnomocnictwo przedłożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Wzór Oświadczenia o przeprowadzeniu wizji lokalnej stanowi Załącznik nr 15 do SWZ. Oświadczenie będzie sporządzone w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla Wykonawcy i Zamawiającego i dołączone do oferty.
3.13.4. Koszty Wykonawcy, związane z udziałem w wizji lokalnej poniesie Wykonawca.
3.13.5. Zgodnie z art. 226 ust.1 pkt 18 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona bez odbycia wizji lokalnej.
3.14. PODWYKONAWSTWO
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
Po zmianie:
3.1. Przedmiotem przedsięwzięcia jest zadanie pn.: „Remont przedszkola samorządowego w Międzylesiu – 1 etap” w ramach którego należy wykonać roboty budowlane polegającą na przystosowanie obiektu do przepisów bezpieczeństwa przeciwpożarowego w budynku.
3.2. Lokalizacja: Samorządowe Przedszkole w Międzylesiu, 57-530 Międzylesie, ul. Wojska Polskiego 25, działka nr 328/5.
3.4. Opis stanu istniejącego
Budynek został wybudowany przed 1945 rokiem. Budynek dwu-kondygnacyjny z podpiwniczeniem i poddaszem użytkowym. Wybudowany w technologii tradycyjnej murowano-drewnianej z dachem stromym „kopertowym”. Jest budynkiem zabytkowym. Wyposażenie instalacyjne to: instalacja wody zimnej, wody ciepłej, kanalizacji sanitarnej z odprowadzeniem do miejskiej kanalizacji sanitarnej, elektryczna oświetlenia i siły, odgromowa, instalacje teletechniczne, centralnego ogrzewania grzejnikowego wodnego z ciepłem dostarczanym w układzie hybrydowym.
Budynek posiada konstrukcję murowano – drewnianą, są to:
- ściany murowane z kamienia i cegły na zaprawie wapiennej i wapienno-cementowej,
- stropy: nad piwnicami sklepienia ceglane na belkach stalowych i strop płaski ceramiczno-żelbetowy, klatkę schodową (biegów i spoczników) stanowią sklepienia na belkach stalowych, nad parterem stropy płaskie ceramiczno-żelbetowe, centralna nawa wychodząca z klatki schodowej na poziomach 1-piętra przykryta jest stropem ceramiczno-żelbetowym, na poziomie 2-piętra (poddasza) przykryta jest stropem żelbetowym typu WPS na belkach stalowych, nawy boczne nad salami 1-piętra przykrywają drewniane stropy ze ślepym pułapem, nad kozubem klatki schodowej przykrywa drewniany strop (nagi). Wszystkie stropy i sklepienia posiadają wyprawy wapienno-cementowe sufitów.
- dach wykonany na drewnianej więźbie z deskowaniem i pokryciem powlekaną blachą panelową.
- stolarka okienna PCW z podwójną szybą.
- stolarka drzwiowa z różnych materiałów; drzwi drewniane, drzwi z materiałów drewnopochodnych, drzwi aluminiowe, drzwi stalowe.
- posadzki: w poziomie piwnic posadzki lastrico, terrakota, cementowe, rulony pcw, w poziomie parteru i 1-piętra posadzki z rulonu PCW, terrakoty, parkietu drewnianego i lastrico, w poziomie 2-piętra (poddasza) strychy posiadają drewniane podłogi, pomieszczenia na wprost klatki schodowej posadzki z rulonu PCW i terrakoty, klatka schodowa posiada w poziomie piwnic stopnice kamienne i betonowe, w poziomie parteru i 1-piętra rulon PCW na drewnianych odeskowaniach stopni i spoczników, główne wejście do budynku posiada schody i spocznik z kamienia, wyjście ogrodowe stanowią schody z okładziną z terrakoty.
- wyposażenie technologiczne: budynek posiada w poziomie piwnic kuchnię połączoną
z parterem i 1-piętrem małą windą żywnościową do pomieszczeń aneksów kuchennych.
- wyposażenie instalacyjne: instalacja wody zimnej, wody ciepłej, kanalizacji sanitarnej
z odprowadzeniem do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej, elektryczna oświetlenia
i siły, odgromowa, instalacje teletechniczne, instalację centralnego ogrzewania grzejnikowego wodnego – zasilaną układem hybrydowym zestawu zewnętrznej pompy ciepła z kotłem gazowym,
- zewnętrzne ściany budynku posiadają od strony pomieszczeń (wewnętrzną) izolację termiczną (wymóg ochrony substancji zabytkowej budynku),
- wyprawy ścian i sufitów: w piwnicach tynki wapienno-cementowe oraz okładziny
z płytek ceramicznych,
- w poziomie parteru, 1-piętra i części 2-piętra tynki wapienno-cementowe oraz okładziny z płytek ceramicznych i płyt kartonowo-gipsowych, w pomieszczeniach WC wydzielenia kabin z tworzywa, w pomieszczeniach strychowych 2-piętra ściany kolankowe mają wyprawę wapienno-cementową a sufity i ścianki działowe są drewniane.
3.3. Przedsięwzięcie obejmuje:
a) Wydzielenie pożarowe klatki schodowej,
b) Montaż kompletnej klapy dymowej wraz z instalacją, sterowaniem i szybem wentylacyjnym.
Remont budynku przedszkola samorządowego w Międzylesiu przy ul. Wojska Polskiego 25 w Międzylesiu ma na celu dostosowanie budynku do wymogów przepisów przeciwpożarowych – zgodnie z postanowieniami Wojewódzkiego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu (nr WZ.52840.111.2.2023 z dnia 05.05.2023 r.; nr WZ.52840.111.3.2023 z dnia 05.05.2023 r., WZ.52840.111.4.2023 z dnia 05.05.2023 r.) – załącznik nr 10 do SWZ oraz dokumentacją pn.: „EKSPERTYZA TECHNICZNA Rzeczoznawcy budowlanego i Rzeczoznawcy budowlanego autorstwa inż. Edward Knapczyk, mgr inż. Grzegorz Kułak, Wałbrzych, kwiecień 2023 r.” – załącznik nr 8, nr 9.
Szczegóły techniczne zawarte są w Projekcie technicznym pn. „Remont wewnętrzny budynku”, grudzień 2023, autor: inż. Franciszek Łuszczki – załącznik nr 11 i nr 12 do SWZ.
3.6.1. Pierwszy etap remontu obejmuje:
3.6.1.1. Wydzielenie pożarowe klatki schodowej, w skład którego wchodzi:
a) dostawa i montaż ścianek i drzwi dla wydzielenia klatki schodowej oznaczonej pomieszczeniami nr 11-13; 013-13; 111-110; 203-207; 204-207; 206-207,
b) wydzielenie przegrody z drzwiami pomieszczeń 11-19
3.6.1.2. Montaż kompletnej klapy dymowej w dachu wraz z instalacją, sterowaniem i szybem wentylacyjnym, w skład której wchodzi:
a) wykonanie szybu wentylacyjnego z poziomu klatki schodowej poddasza ponad dach,
b) montaż klapy dymowej
c) montaż instalacji sterowania klapą dymową,
d) wykonanie napowietrzania klatki schodowej wejścia z zewnątrz do pomieszczenia nr 13
3.7. Załączniki
3.7.1. Ekspertyza techniczna PPOZ
3.7.2. Ekspertyza techniczna PPOZ Rysunki
3.7.3. Postanowienia DKWPSP
3.7.4. Projekt Techniczny
3.7.5. Projekt Techniczny Rysunki
3.7.6. Projekt Wykonawczy
3.7.7. Przedmiar
3.8. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym do określenia ceny wykonania zamówienia i powinien być zweryfikowany pod względem zgodności ze stanem faktycznym przez Wykonawcę podczas wizji w terenie.
3.9. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia na obiekcie wizji lokalnej i zapoznania się ze stanem faktycznym. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zaniechanie tych czynności przez Wykonawcę, a w konsekwencji nieoszacowanie wartości pełnego zakresu robót, nie będzie w przyszłości skutkować ze strony Wykonawcy żądaniami robót dodatkowych.
3.10. Wszystkie wyszczególnione w przedmiarach, opisach, specyfikacjach technicznych , itp. nazwy własne urządzeń, materiałów są podane do określenia standardu oraz właściwości technicznych i należy je traktować pomocniczo w procesie przygotowania oferty. Należy przyjąć, że we wszystkich takich przypadkach wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zastosowane przez Wykonawcę urządzenia, materiały do realizacji przedmiotu zamówienia nie mogą jednak posiadać parametrów technicznych i właściwości gorszych niż wyszczególnione w dokumentach przetargowych.
3.11. Odbioru wykonania przedmiotu zamówienia dokona komisja powołana przez Burmistrza Miasta i Gminy Międzylesie. Protokół odbioru końcowego będzie uzupełniony kompletem dokumentacji przewidzianej zakresem wykonania przedmiotu zamówienia, niezbędnym do dopuszczenia do użytkowania przez Państwowe Inspekcje: Straży Pożarnej i Nadzoru Budowlanego.
3.12. Zakupione i wbudowane materiały muszą odpowiadać Polskim Normom, wymogom, które określa art. 10 Ustawy Prawo Budowlane z dnia 07.07.1994 r. (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.), art. 5 ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2021, poz. 12, 13). Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów powstałych w wyniku prac budowlanych.
3.13. WIZJA LOKALNA
3.13.1. Zamawiający na podstawie art. 132 ust. 2 ustawy Pzp wymaga odbycia przez Wykonawcę, przed złożeniem oferty, obowiązkowej wizji lokalnej miejsca, w którym będą realizowane roboty budowlane.
3.13.2. W celu umówienia wizji lokalnej należy kontaktować się z Panią Ewą Siwek, tel. 601-084-958, 74 8 126 327 wew. 14, e-mail: e.siwek@miedzylesie.pl w godz. 9.00 – 15.00
3.13.3. Potwierdzeniem dokonania wizji lokalnej będzie Oświadczenie podpisane przez osoby reprezentujące Wykonawcę oraz Zamawiającego. Osoba reprezentująca Wykonawcę musi być upełnomocniona do tej czynności w oparciu o dokumenty rejestrowe lub pełnomocnictwo przedłożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Wzór Oświadczenia o przeprowadzeniu wizji lokalnej stanowi Załącznik nr 15 do SWZ. Oświadczenie będzie sporządzone w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla Wykonawcy i Zamawiającego i dołączone do oferty.
3.13.4. Koszty Wykonawcy, związane z udziałem w wizji lokalnej poniesie Wykonawca.
3.13.5. Zgodnie z art. 226 ust.1 pkt 18 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli została złożona bez odbycia wizji lokalnej.
3.14. PODWYKONAWSTWO
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom).
2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
d) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym terminie: wykonał co najmniej jedną zrealizowaną zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończoną robotę budowlaną polegającą na przystosowanie obiektu do przepisów bezpieczeństwa pożarowego.
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia 1 osobą (dostępną na etapie realizacji zamówienia), posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, która zgodnie z przepisami pozwoli na zrealizowanie przedmiotowego zadania, wykonawca przedłoży kopie uprawnień zawodowych i dokument potwierdzający przynależność do izby inżynierów budownictwa.
2. Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
3. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
d) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
Wykonawca w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym terminie: wykonał co najmniej jedną zrealizowaną zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończoną robotę budowlaną polegającą na przystosowanie obiektu do przepisów bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia 1 osobą (dostępną na etapie realizacji zamówienia), posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi, która zgodnie z przepisami pozwoli na zrealizowanie przedmiotowego zadania, wykonawca przedłoży kopie uprawnień zawodowych i dokument potwierdzający przynależność do izby inżynierów budownictwa.
2. Zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
3. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w złożonych oświadczeniach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
INNE PRZETARGI MIĘDZYLESIE
- "Przebudowa ujęcia wody "Jeziorko" na potoku Kamieńczyk w Międzylesiu" w ramach zadania inwestycyjnego "Modernizacja ujęć wody w Długopolu Górnym, Goworowie i Międzylesiu"
- Likwidacja skutków powodzi- remont trzech mostów
- Remont Przedszkola Samorządowego w Międzylesiu - 2 etap
więcej: przetargi MIĘDZYLESIE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Adaptacja pracowni" w ramach projektu pn.: "Młody kolejarz i fotograf w podróży do przyszłości - poprawa jakości kształcenia zawodowego w powiecie kutnowskim"
- Termomodernizacja Szkoły Podstawowej im. Stanisława Staszica w Krzczonowie
- Przebudowa w celu dostosowania do aktualnych warunków ochrony przeciwpożarowej budynku "B" Zespołu Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu - Etap 2
- Modernizacja i dostosowanie pomieszczeń Zakładu Opiekuńczo - Leczniczego oraz utworzenie oddziału geriatrycznego w formule zaprojektuj i wybuduj
- Dostosowanie obiektów Morskiego Oddziału Straży Granicznej do przepisów ppoż - w systemie zaprojektuj i wybuduj
- Wyłonienie wykonawcy na wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych wraz z częściową wymianą stolarki okiennej i drzwiowej budynku UJ przy ul. Kopernika 31 w Krakowie.
więcej: Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.